Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:44

Bij de winkels waar ik kom/kwam zitten de mannen altijd gewoon in die stellingen, maar dan apart van elkaar.
Dus zeg dat er 7 betta-mannen zitten dan zitten ze ook verdeeld over 7 bakken.
Ben ze zelf iig nog nooit in 1 bak tegengekomen of in jampotten ofzo.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:45

Afbeelding

Zo'n idee is het, maar dan gewoon naast elkaar, ik weet ook niet of dat normaal is of niet..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:49

Oh.. hemel wat een goed voorbeeld van hoe het niet moet zeg.
Hier zitten ze ook in een gewone bak met andere vissen. Ik denk dat ze een 30 bakken hebben en wat show aquariums en in veel daarvan zit een man. Dit kan echt niet hoor. Is een beetje middeeleeuws zeg maar.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:53

Dat idee had ik ook al ja, dan ga ik nog maar even zoeken naar een goed adres waar ik een Betta man vandaan kan halen :)

Weet iemand van jullie toevallig iets? Omgeving Rotterdam

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:59

Omg.. buiten het feit dat ze veel te weinig ruimte hebben, kunnen ze elkaar ook zien en zullen ze veel energie verspillen aan het imponeren.. :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:01

mijn schoonzoon komt nog wel s in zaken waar ze waterdieren hebben.. moet ik hem s vragen? Hij zit in gouda zeg maar. Is dat te rijden, die omgeving??

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:02

Het is een beetje ver maar als ze daar echt een goede winkel/kweker hebben voor de betta's wil ik dit er wel voor rijden

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:34

Ik zal eens informeren voor je.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:41

Wat zielig voor die diertjes!

Zijn wel hele mooie vissen om te zien maar zo worden ze toch wel erg gestressed lijkt me :j

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:21

Ik ben helemaal blij <3 Ik heb hier vlakbij een professionele betta kweker gevonden, hier ga ik snel een keertje kijken :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:35

okee leuk!. Dan wacht ik even met vragen. Kan altijd nog toch?

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:37

Jaa dat is nu niet meer nodig denk ik, maar bedankt voor het aanbod !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:12

_Eviee schreef:
Ik heb nog even een vraagje, nu jullie het toch al over betta's hebben.

Ik vind dit echt hele mooie vissen en ik zou er graag ook een in mijn aquarium willen hebben.

Er zitten nu sinds gister 6 corydoras panda in. En dan zou ik er een groepje vuurtetra's en een Betta man bij willen. Mijn aquarium is 60x30x30

Kan dit denken jullie of zou ik een keuze moeten maken tussen de vuurtetra's of een Betta?

als je alleen een man neemt kan t best samen met de cory en de vuur tetra's hoor !

edit: zou dan wel kiezen ;) of of :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:14

even verhuisd naar de 2e bak :) Dacht een boel kwijt te zijn door mijn ontzettende lieve kat,gelukkig heb ik er meer over als ik dacht !!

Afbeelding
Afbeelding

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:23

Dus je bedoelt of de Betta of de vuurtetra's mioux?
Op aquaforum zeiden ze dat het met beide zou kunnen omdat ze ook in verschillende lagen zwemmen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:23

Hallo!! Mag ik me hier ook melden?

Wij hebben zoonlief een nano voor zijn verjaardag gegeven. Hij mag deze zelf inrichten, volgende week hopen dat alle waardes goed zijn en dan wat garnaaltjes en kleine boras erin..

We hebben zelf jaren een groot (300 ltr) aquarium gehad. Dat pastte niet meer in het nieuwe huis, maar het kriebelt, zoonlief werd er als dreumes altijd heerlijk rustig van en Is altijd gek gebleven van visjes, nu in het klein verder dus.

Ik zal ASAP foto's maken :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:24

Hier in Nederland is het niet heel gebruikelijk meer om betta mannen in jampotten te stoppen maar in vele andere landen gebeurd het nog wel. In Amerika bijvoorbeeld, koop je ze ook echt met de jampot bij de meeste winkels IPV in een zakje met zuurstof zoals wij meestal hebben..

Sterker nog, bij Walmart verkopen ze ook betta's (ik weet niet of elke Walmart dit doet) en ik heb ooit een foto gezien dat iemand een potje met een betta op een andere shelf had geplaatst omdat ze zich blijkbaar later bedachten om hem te kopen.. een meisje heeft er een foto van gemaakt en de betta toen terug bij de andere vissen gezet voor het geval dat ze hem over het hoofd zien en het arme beestje ook nog is niet gevoerd wordt..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:40

_Eviee schreef:
Op aquaforum zeiden ze dat het met beide zou kunnen omdat ze ook in verschillende lagen zwemmen.

het kan op zich wel hoor, maar je hebt altijd een risico. Ik zelf zou het wel doen, sterker nog heb t vaker gedaan met kardinaal tetratjes en ging prima. Maar was tijdelijk. Scholenvisjes gaan vaak (als mooist) met 10 per keer, en dan zit je toch aan vrij kleine bak met 60 :) vandaar dat men vaak zegt doe er geen scholenvisje in

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:41

corine1981 schreef:
Hallo!! Mag ik me hier ook melden?

Wij hebben zoonlief een nano voor zijn verjaardag gegeven. Hij mag deze zelf inrichten, volgende week hopen dat alle waardes goed zijn en dan wat garnaaltjes en kleine boras erin..

We hebben zelf jaren een groot (300 ltr) aquarium gehad. Dat pastte niet meer in het nieuwe huis, maar het kriebelt, zoonlief werd er als dreumes altijd heerlijk rustig van en Is altijd gek gebleven van visjes, nu in het klein verder dus.

Ik zal ASAP foto's maken :)

wat bedoel je met bora?

Hier heeft mijn zoon ook een bakje met garnalen :D een aqua 40. Momenteel met citroen garnaaltjes haha

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 02:01

Gisteren heeel veel kleine zwaardjes kunnen omtvangen :D
Andere is nu ook bezig :P

En heb EINDELIJK wat gevlekte erbij :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:20

Rasboras. Kleine groep visjes in verschillende kleuren. Werd aangeraden bij de winkel maar lees net dat ze juist van zwemmen houden dus dan ga ik ze niet in 40 liter houden.

Dan maar een paar andere luie kleintjes of alleen garnaaltjes :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:38

Ik zou geen enkele vis in 40 liter houden :( misschien een mannelijke betta, maar zelfs daar ben ik geen voorstander van. Zou lekker garnaaltjes pakken, of eventueel krabbetjes/kreeftjes of een mooie slakkensoort.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:41

Mioux schreef:
_Eviee schreef:

het kan op zich wel hoor, maar je hebt altijd een risico. Ik zelf zou het wel doen, sterker nog heb t vaker gedaan met kardinaal tetratjes en ging prima. Maar was tijdelijk. Scholenvisjes gaan vaak (als mooist) met 10 per keer, en dan zit je toch aan vrij kleine bak met 60 :) vandaar dat men vaak zegt doe er geen scholenvisje in

Okay, ja ik snap wat je bedoelt.
Ik ga er nog maar even over nadenken :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:47

Zelfs in aquariumspeciaalzaken zitten betta's in kleine bakjes. Dan mogen ze nog blij zijn met de ruimte die ze hebben in de jampotjes.
Ik ben ze tot nu toe al in 2 zaken zo tegengekomen.

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:08

Echt in en in triest!