Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:31

gerban schreef:
Silver_Bolly, gefeliciteerd met jullie eerste jaar samen!

horsii, was jij jarig gisteren? Beter laat dan nooit maar nog van harte gefeliciteerd!

Ik wilde hetzelfde zeggen... haha!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:31

Ik wil even wat in de groep gooien bij jullie.

Sasja is 13 nu.
En nu begint ze onbetrouwbaar te worden,
Ik denk dat ze staar heeft of in ieder geval dat haar gezichtsvermogen achteruit gaat.
In eerste instantie snapte ze naar de andere honden en de kat.
Met name als deze ineens bij haar op de bank of het kussen komen en ze het dus niet weet.
Haar reactie is dus hap.
Nu doet ze dat ook bij mij.
Als ze op de bank ligt en ik raak haar aan hapt ze.
Als ze staat en je loopt langs haar en raakt haar aan hapt ze.
Eigenlijk hapt ze contant als je haar niet op de kop aait.
Wat kan ik doen?

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:40

Wat je wel vaker ziet is dat oudere honden meer met rust gelaten willen worden (OK mijn hondje had het tegenovergestelde, dat kan natuurlijk ook haha!).
Heb je een filmpje van het gedrag? heb je het idee dat ze hapt van schrik of meer 'voor het geval het iemand is die niet deugt' omdat ze het niet kan zien?
Hapt ze hard/ raak, of maakt ze alleen de beweging (in de lucht zeg maar), en hoe is haar verdere lichaamstaal?

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:23

Horsii, nog gefeliciteerd!

Wat een leuke foto's zijn er weer voorbij gekomen, haha. Heerlijk, die luierende honden!

Ponyparadijs: helpt het om haar echt te laten weten dat je eraan komt? Dus door te zorgen dat ze je kan horen en even aan je hand kan ruiken voordat je haar gaat aaien? Een hond met staar kan inderdaad behoorlijk schrikken als ze plotseling een hand op haar kop voelt die ze niet aan had zien komen. Daarnaast kost het voor de hond ook moeite om langzaam een zintuig kwijt te raken, dat is best een omschakeling.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:27

Hoe is het gehoor, heb je daar een idee van? want als ze je niet horen schrikken ze vaak nog harder dan als ze je niet hebben gezien.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:28

Ik denk dat ze minder goed gaat zien en/ of horen.
Dan schrikt ze misschien van je.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:50

Ze hapt niet raak. Maar wel gericht snap je dat nog hahaha.
Haar gehoor is ook niet al te best.
Bij het woord koekje reageerde ze vroeger wel. Nu reageert ze omdat de andere reageren.
Ze slaat ook aan omdat de andere aan slaan.
Heb nu in haar ogen een witte waas gezien, en dat is volgens mij toch echt staar.
Ze hapt van schrik. Dat deed ze in het begin ook.
Maar dat was er helemaal uit.
Weet ook niet of ze met rust gelaten wil worden.
Ze ligt namelijk rustig op de bank of het kussen samen met de jongste.
Filmpje heb ik niet.
Het komt ook altijd onverwachts.
Ze lijkt ontspannen te zijn als het gebeurd, Heb niet het idee dat ze al op haar hoede is of in de verdediging.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:22

hmm ja ik denk toch dat het schrik is, maar misschien ook een beetje tja.... soort van dementie zeg maar?

Toen Floortje ouder werd ging ze ook idiote dingen doen, zo jatte ze bijv. nooit dingen van tafel tenzij ze alleen gelaten werd ermee, maar toen ze oud werd had ze soms van die momentjes en dan wandelde ze doodgemoedereerd naar de tafel toe, en ging iets te eten pakken. Als je er iets van zei omdat je zag wat ze ging doen ging ze gewoon door met waarmee ze bezig was, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. echt heel apart en vooral ook heel schattig bij onze bejaarde vonden wij, wij weten het aan een soort dementie of hoe je het noemen wil, in ieder geval verminderde toerekeningsvatbaarheid haha!
Maar goed dat was dus eigenlijk alleen maar leuk, en op te lossen door heel duidelijk even contact te maken. Bovendien deed ze het maar heel af en toe, echt van die wazige momentjes...

Maar goed om maar een voorbeeld te geven dus, zou het kunnen dat dat voor jouw hondje ook geldt? Dat ze eigenlijk maar gewoon domweg iets doet (wellicht icm schrik) zonder erbij na te denken?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:25

Ik denk inderdaad ook dat het gewoon een schrikreactie is. Een hond van een vriend van mij was ook blind geworden, en als je dan binnen kwam moeest je even zijn naam zeggen en dan hoorde hij dat het een bekende was, anders greep die je ook.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 21:31

Dankjullie wel!! Ik was gisteren jarig ja :D

Ik denk inderdaad ook schrik reactie, is natuurlijk ook wel logisch met een slecht zicht

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:33

Bij m'n verzorgpaarden hebben ze 3 honden waarvan 2 geadopteerde straat hondjes..
Noah, uit Spanje van een asiel 'ark van Noach' (volgens mij) :P
Die is er nou al bijna een jaar hier.
En sinds een maand hebben ze een hondje opgehaald uit Rusland genaamd Aza
En de 3e hond is Doodle een Duitse herder maar die ie niet geadopteerd ;)

Afbeelding
Links Noah en rechts Aza
En doodle (doedel)
Afbeelding

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:20

Het gaat heel goed met Tara(te goed?) ze beschouwd mij als haar bezit en onze dochters ook, mijn man kan niet ouwehoeren met de oudste of met mij, want dan hapt ze naar hem. Ik verwen haar niet met koekjes e.d ik geef haar eten en laat haar uit als mijn man niet thuis is. Ik probeer nu mijn man zoveel mogelijk met de hond te laten doen. Ook grauwt ze nu als de katten vechten want dan springt ze er tussen. Haar ware karaktertje komt nu boven. Dus dat wordt ff de honden school om de hoek bellen om het jaloerse gedrag af te leren. Ik ben ook nog veel strenger als mijn man voor haar. Maar ze is nog jong dus we verwachten dat het is af te leren of in ieder geval dat het minder kan worden met r gedrag.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:45

Ja, dat gedrag moet je zéker niet accepteren, hondenschool is een goed idee!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 09:38

idd cariena, de rollen van 'bezit' moeten min of meer omgedraaid worden. Het is wss. beschermingsdrang, ook het zogenaamde splitsen van 'ruziënde' katjes past bij dominante dieren die een conflictsituatie willen oplossen.
Ik ben benieuwd wat de hondenschool ervan vindt, en wat voor oplossingen ze aandragen. Ik vermoed dat het een algemene dominantiekwestie zal zijn, je hond voelt zich op haar plek en wil nu een echte taak/ rol in de groep gaan vervullen. Als ze daarin twijfelachtig zijn zoeken ze zelf een taak uit. Wss moet je haar een vervangende taak gaan geven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:23

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:14

Is me aangeraden haar eerst veel beweging te geven om haar moe te krijgen, dus als kids op bed liggen(zijn nog baby's) laat ik hond ff uit en op grasveld hier tegenover het huis met ballen gooien. Hopen dat het iets verbeterd, als het gedrag maar niet erger wordt. Ook loopt ze graag te snuffelen dus misschien is dingen opspeuren ook wel iets voor haar?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 07:23

speuren is idd ook een goede manier om ze lekker bezig te houden. Lekker werken met dat koppie, reken maar dat ze moe zijn daarna!
Veel beweging geven kan idd ook al eea doen. Enige waar je rekening mee moet houden is natuurlijk dat met meer beweging ook de conditie omhoog gaat, en ze dus ook meer beweging nódig zullen hebben. Ik heb met mijn hond wel gemerkt dat even goed bewegen (bijv. half uur pittig fietsen) en daarna wat mindgames ze lekker verzadigd kan maken. Als ik alleen maar fiets houdt de mijne het rustig twee uur vol, maar kort en krachtig fietsen, dan pauze en dan mindgames is voor ons een erg goede formule.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:35

Rustig hier!!
Iemand zin om te komen wandelen dit weekend?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:38

zin wel, maar ik ben vier dagen op trainingen met de paarden, dus helaas...

Gis is iig nog steeds normaal, haha! Gewoon zoals we hem kennen. En hij is eindelijk aan het diepvriesvlees. Eerder at hij wel burgers en worsten van Rodi maar bijv, Smuldier wilde hij niet hebben. Ook rauwe eieren en andere slijmerige dingen vond hij niet zó. Inmiddels wel, hij vindt het heerlijk hihi! Blijkbaar lag het dus idd aan de structuur van het voer en niet zozeer aan de smaak.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:43

Wat voor training ga je doen?
Hoeveel paarden heb je?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:56

Ik heb er drie. Maar deze keer ga ik zonder mijn eigen grut, tot dusver heb ik altijd mijn eigen meegehad, maar deze keer kon ik geen vervoer krijgen. Eigenlijk ook alleen maar goed want het gaat om een trainersopleiding die ik volg, dus hoe meer vreemde paarden ik krijg hoe beter, haha! Ik heb een heel leuke driejarige (wordt meen ik 4 dit jaar) aangeboden gekregen om mee te werken.
De trainingen omvatten alles, van problemen oplossen aan de hand (denk bijv. trailerladen) tot correct dressuurmatig rijden op elk niveau. Het gaat uit van het Irwin Institute for Equestrian Arts. Ik ben zelf nu gecertificeerd trainer/coach/ instructeur voor grondwerk en rijden, en wil in de toekomst ook graag certificatie halen voor het mennen (heb zelf één pony aangespannen lopen nu, de andere heeft even pauze van het mennen ivm een ongeluk vorig jaar en omdat ik hem nu eerst ohz ben gaan rijden). Ik heb nu zilver niveau, het hoogste is goud.

Irwins werk wordt gebruikt in alle disciplines en op alle niveaus, dat is ook wat het zo leuk maakt.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:59

Gaaf hoor!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:08

Wauw gaaf merrieveulen.

Mazzeltje had wel willen komen wandelen maar mijn lichaam wil nog niet wandelen.
Moet ik nog even rustig aan mee doen

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:31

ik zou graag willen komen wandelen maar dit weekend komt niet zo goed uit helaas. Afgelopen weekend is m'n paard weer voor het eerst gestart op een onderling concour met degene die haar traint. 2 foutloze rondjes en een eerste plaats :D

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:59

Jammer jammer jammer!