Oke, anders had je er misschien nog terug mee kunnen gaan..
Heeft hier iemand kersenbuikjes? Kan er een paar krijgen van iemand, zit er aan te denken om een koppel te nemen Heb algeneters, guppen, jonge platy's en jonge black molly's in mijn aquarium dus weet niet of dat goed samen kan?
Kersenbuikjes zijn niet lief he? Ik heb ook een onmogelijke combi, guppen met een Betta. Soms zwemt mijn Betta naar mijn guppenman en die kiest eieren voor zn geld en gaat de Betta uit de weg. Dat is echt de überbaas van de bak
Kersenbuiken zijn enorm teroritaal,, en als ze jong hebben zijn het helemaal gifkikkers.. Ik zou ze ook pas houden vanaf een meter met genoeg schuilmogelijkheden als grotjes planten etc.. Opzich zie ik met je huidige bestand niet zoveel problemen als zou het denk ik leuker zijn als je de kersenbuik als hoofdvis neemt en daar je bestand op aanpast ik vindt je bestand wat rommelig,, ( kwestie van smaak ) ik een meterbak zou een koppel kersenbuik ciclide een grotere school roodkopzalmpjes en een groepje corydoras panda oid wel leuk zijn
Heb ook nog wat op internet gekeken. Maar denk dat ik het beter niet kan doen, heb een bak van 80 cm. Heb wel aardig wat schuilplekjes en plantjes maar die zijn nog vrij klein. Ik vind het mooie vissen, maar denk dat ik het beter bij rustige vissen kan houden voorlopig
Ze terroriseren echt je complete bak Heb zelf een paartje gehad, maar rest van de vissen waren daar niet gelukkig mee. 25 stuks in een hoekje, en de 2 kersenbuiken de rest van het aquarium
Ik moet zeggen dat dit niet mijn ervaring is met kersenbuiken in een goed koppel met rustige vissen in een ruime bak,, maar misschien waren mijn vissen wel erg zen hahaha
Heb nog even degene gesproken die ze heeft. Haar eigen koppel is alleen 'vals' met een nest anders is er niets aan de hand. Maar goed kan beter nog even wachten met andere vissen, alles moet nog groeien dus misschien is mijn bak wel aardig vol als alles uitgegroeid is
Ik vraag me ineens af Ik heb nog nepplantjes (van de Ikea), zouden die ook gewoon in het aquarium kunnen? of moeten het speciale nepplanten zijn?
Tat_jana
Geplaatst: 04-12-12 12:37
Mannetjes zijn t mooist,, maar als je die samen in een bak zet gaan ze mekaar denk ik de dood in jagen... Twee vrouwtjes lijkt me niet intresant deze hebben weinig kleur en of het goed gaat betwijfel ik.
Marley, haha volgens mij zou dat wel kunnen ik zou even meer antwoorden afwachten ivm giftigheid in de lijm misschien... Ik heb een "autowrak" in mn aquarium een oud speeltje van mn zoontje zonder het onderstel dat wilde hij graag hij wordt wel groen van de alg maar merk niks aan mn water waarde en het gaat eigenlijk al tijden goed
Wij hebben sinds zaterdag 2 vissen, sluierstaarten, kan dat?
Lieszje
Geplaatst: 04-12-12 12:48
Oke dan ga ik het niet proberen Wil het rustig houden voor mijn aquarium bewoners
Ik koop meestal alleen decoratie wat ook echt voor een aquarium is bedoelt. Ben altijd te bang dat er misschien een giftige stof afkomt. Maarja ik koop ook geen overdreven geverfde grind meer.. Dat kwam wel uit een dierenwinkel en heb ik eerst uitgekookt en goed gespoeld. Maar na een tijdje kwam er een vreemde (zure?) lucht uit mijn baby bak en werden er een paar ziek. Het grind heb ik weggegooid, zag toen ook dat er veel verf vanaf was terwijl het misschien twee weken in die bak zat.
ja, de lijm dat is een goede! niet aan gedacht dat zal wel niet zo best zijn voor de visjes hihi!
Tat_jana
Geplaatst: 04-12-12 13:18
Quellian schreef:
Wij hebben sinds zaterdag 2 vissen, sluierstaarten, kan dat?
Haha hoezo zou dat niet kunnen ? Gewoon "goudvissen" bedoel je denk ik om het maar een naam te geven haha.. Hebben een ruime bak nodig kunnen giga joekels worden haha
Mijn eerste vissen waren twee goudvissen. Ik kreeg ze voor mijn verjaardag toen ik een jaar of 5/6 was. Ik had ze in een fauna box (volgens mij 40/50 cm lang) met een roze deksel Vond ze ook helemaal geweldig Ik zou ze nu zelf niet meer nemen omdat ik nu weet dat ze veel ruimte nodig hebben, maar het blijven leuke vissen
050206051012
Geplaatst: 04-12-12 13:51
De kleine man heeft een aquarium en 2 visjes gekregen met Sinterklaas. Wij hebben een 20L aquarium gekocht, omdat ons werd verteld dat het 54L aquarium (dat we eerst wilden) te overdreven was voor 2 vissen. Volgens de mensen in de winkel konden er in een 20L aquarium 6 vissen, maar ik vond 2 wel genoeg. En toch vind ik het sneu.
Das inderdaad echt veel te klein, goed van je dat je zelf voor groter wilde gaan, jammer dat de dierenwinkel dit totaal tegen spreekt.. Er zou me bijna iets uit de mond floepen over dierenwinkels.
Deze vissen hebben eigenlijk wel een liter of 50 per vis nodig, ze kunnen behoorlijk groot worden. Heb er ook 3 gehad maar deze aan iemand gegeven met een grote vijver.