BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:33

Ik kom even binnenvallen.

Onze bullmastiff staat al jaren op barf.
We hadden een goede leverancier die iis gestopt met bezorgen in onze regio. Hierdoor zijn we overgestapt naar een andere. Met plezier vlees mogen ontvangen. Nu is de kwaliteit sterk achteruit gegaan en wil ik hier eigenlijk niet meer bestellen. (stukjes eierschil in bulkverpakkingen en stukjes plastic ertussen)

Nu ben ik aan het zoeken naar iets wat niet de kosten de pan uit laat rijzen. De barfrollen van tinlo voer ik wel eens tussendoor maar ik wil dit niet dagelijks geven vanwege de kosten. Onze hond eet meer als een kilo er dag. Wie weet er een goede leverancier of afhaalplaats in regio zuid holland/brabant/zeeland?

Ik heb een sterke voorkeur voor eend, paard, hert, geit, kip, kalkoen. Als iemand een paar tips heeft zijn ze erg welkom. Ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:50

Je voert wel echt barf begrijp ik? Heb je je al aangemeld op het forum van barfplaats.nl? Daar worden veel vervoerslijntjes geregeld, vast ook bij jou in de buurt!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:04

Ja ik voer echt barf. In het verleden gemerkt dat wel eens onderdelen rund en lam door de mixproducten zitten. Diesel krijgt daar gelijk een allergische reactie op.

Bedankt voor de tip!

Wijslander

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:15

Dan moet je zéker eens een kijkje nemen in de vraag&aanbodcategorie op het forum van die site! Ik haal daar bijna al mijn vlees vandaan. Vaak goedkoper en nog betere kwaliteit dan via de webwinkels.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:24

Het enige nadeel is de hoeveelheid en soms aardig eind rijden haha! Maar heel mooi 99 van de 10 keer

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:15

Is degomeat iets voor je? Hoor er veel goede verhalen over, heb zelf ook kvv van degomeat en kippennekken en konijnkarkas, tot nu toe allemaal mooi

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:25

even een dikke schop hoor :D
gister een lading prachtige geitjes gehad *\o/*
ze hebben er al heerlijk van gegeten :)
Afbeelding

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:31

Al dat geitenvlees van jou ziet er zo mooi uit! Mooi bevleesd, pootjes er nog aan. Lekker hoor!

Ik had lamskarkas bestelt voor de hond (waren vorige keer van die mooie grote repen), blijken het stukjes schouderblad te zijn :(

Ik ben wat meer groente/fruit aan m'n hond aan het geven. Maar moet zeggen dat ik geen idee heb wat nou goede groentes zijn (en niet te duur, makkelijk verkrijgbaar). Dus als iemand nog een mooie samenstelling van (goedkopere) groentes weet, graag!
Ook merk ik dat ik niet zo goed weet welke verhoudingen gewenst zijn. Ik merk toch dat ik te snel veel kool geef wat niet altijd goed valt.
Moet nog boodschappen doen straks, dus kom maar op met dat lijstje BARFers :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:37

echt? balen zeg! deze heb ik van barfplaats, zijn hele geitjes met een organen pakketje er nog i! echt top kwaliteit!
bisou gaat heel gore scheten laten van groente dus ik geef het maar beperkt, een lijst van groente wat je kan geven:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html ik neem dan gewoon wat in de aanbieding is ;)

verhouding qua groente gef ik heel weinig, eigenlijk tel ik het als extra en dan niet meer dan 5%

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:45

Ik tel het ook niet echt mee. Als ik wat in huis heb haal ik het door de sapcentrifuge en krijgt hij dat die dag vers. Heb nu komkommer en paprika in huis. Zal eens kijken wat ik daaraan toe kan voegen van de lijst.

Lamskarkas (of nja schouderblad dus) had ik ook via barfplaats bestelt, vorige keer hartstikke mooi nu helaas een tegenvaller.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:03

Mooie geitjes :D

Hier krijgen ze 10 procent groente en dat gaat goed: meestal wortel, witlof, sperziebonen of courgette.

Xerox krijgt deze week voor het eerst eend,hopen dat het goed gaat..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:00

*\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/*
belt de buurman me zonet op, jaaa wilde jij nog een hart en wat botjies van de koe? want die word vrijdag geslacht :D :D ja maar natuuuurlijk! ik ga vrijdag einde middag daar uitzoeken wat hun niet meer nodig hebben en wat ik dan mag hebben :D joepieee koe van de buren, beter kan niet :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:52

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:09

Mag ik hier mee kletsen? :)

Ik heb gisteren weer een bestelling gedaan voor de katten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 11:32

ja hoor gezellig :)
heb je alleen katten of ook honden?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:39

We hebben 8 katten en 2 honden. De honden eten Smuldier en krijgen er dingen bij zoals runderoren (vers of gedroogd), gedroogd kopvlees, ei, kiprugstukken, kuikens, etc.
Jammer genoeg heb ik niet de ruimte om ook de honden BARF te geven.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:02

T is hier al weer heel even stil! Zie dat er een nieuwe barfer bij is, altijd goed!
En wat een grappig artikel..1906! Vroeger kregen die honden een stuk leftover karkas, en daar mochten ze het mee doen. Waren echt geen kant en klare brokkenzooi te verkrijgen!

@sassol: ik pak vooral wat er voor NL-begrippen in seizoen is. In principe is dat ook wat ze in het "vrij/wild" zouden eten. Dat is in seizoen ook het goedkoopst en geeft wel een gevarieerde mix. En uiteraard kun je regelmatig wat invriezen, bewaart weer wat voor later!
Zeker als er straks overal weer bessen en bramen aanzitten helpt die van ons zichzelf in het bos ook wel aan wat lekkers :D

Wij zijn met ons 'probleemgeval' inmiddels al bij Tannetje aan de slag. 3 mei ga ik er heen voor een volledige/grondige doormeting.
Helaas nog verder geen verbetering (laatste keer, een week geleden kwam het pus uit haar oog/oor gedropen...)
In overleg met Tannetje staat ze nu zelfs nog steeds op de brokken, maar gaan we heel voorzichtig wat kvv/barf proberen. Ik heb wat lam voor haar besteld wat aankomend weekend binnenkomt. Dus we zetten kleine stapjes. Verder aan een kruidemix, pro-biotica, L-glutamine, wassen met zeezout (eens per week) en honingzalf.
Het blijft spannend, want als dit niet werkt dan is de koek echt op voor deze meid, aangezien 3 van de 4 weken ziek zijn echt geen hondwaardig leven is. Het is duidelijk dat haar darmen, maar ook haar immuunsysteem niet zo goed meer snappen wat ze moeten doen...
Maargoed, Tannetje heeft hoop, en wij beginnen voorzichtig ook weer wat hoop te krijgen. Ze heeft nu alleen AB voor haar oor & oog maar dat is lokaal en geen kuur. En dat met Tannetjes adviezen schijnt te werken, en ik zie nu geen plekken verschijnen na een week. Dus spannend!

EDIT: vergeet ik een hele vraag te stellen... Tannetje gaf probioforte van de groene Os aan, die is alleen helaas uit de handel genomen! Ik heb een mail gestuurd met de vraag wat een goed alternatief op is, maar nog steeds geen antwoord gehad helaas. Een van jullie een goede tip? Er is zoveel verkrijgbaar, wee tniet zo goed wat opbokst tegen die van de groene Os?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:20

Ik duim hard mee! Ligt er aan wat die probioforte is? Is dat probiotica?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:21

Is inderdaad probiotica :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:44

zou die vraag ook even op barfplaats stellen , denk dat er meer zijn daar die je kunnen helpen (qua hoeveelheid mensen, dus meer kans dat iemand het weet)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:00

Solgar is volgens mij een goed merk, is wel voor mensen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:35

Sorry maar ik wordt een beetje misselijk van dat geitenvlees
Maar wel een leuke hond!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:15

Ik ga hem er op barfplaats ook even doorheen gooien inderdaad. Goede tip, log daar zelden in eigenlijk, maar misschien voor nu wel even slim.
En veertje, hoezo misselijk? Hoort toch bij het Barfen? :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 18:22

Ja ik zie er ook niks misselijk makends aan.. Vooral niet als het in een barf topic staat ;) je ziet toch geen plassen met bloed ofzo?

Ik zal zo even voor je kijken welke probiotica ik had lolleke, lizzy had die aangeraden dus hoef je het aan haar ook niet meer te vragen ;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:44

Had ik net gepost! Hahahaha, maargoed, dan laat ze maar reageren, alle tips zijn welkom. En het zou fijn zijn als jij zou willen kijken dan. Wil toch wel vandaag of morgen kunnen gaan starten.