Er werd wel veel aandacht aan dr besteed door middel van een filmpje hoe ze daar was gekomen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indy29 schreef:Is er inmiddels alweer iets meer bekend over de toestand van Tilikum??
Het lijkt wel of die expres buiten beeld gehouden word!
_Antikana_ schreef:Heb vandaag mijn nieuwe boek Tuschka binnengekregen... Ga vanavond met een lekker glaasje in de zetel ploffen.
Het enigste dat je over Tilikum terugvind op internet, zijn de artikels waar in staat dat hij zijn trainer doodbeet. Verder word er helemaal niets over hem, of eender welke orka openbaar gegooid...
Vraag me af waarom dat is...![]()
kimmie261 schreef:ze kunnen zich ook beter met die beesten bezig houden ,ipv te schrobben...![]()
althans wat ik begrepen heb,houden ,volgens de deskundigen hier ,de trainers zich vooral bezig met het entertainen en vermaken van de zeezoogdieren,volgens medewerkers zelf zijn ze blijkbaar meer bezig de boel schoon te houden...
Indy29 schreef:_Antikana_ schreef:Heb vandaag mijn nieuwe boek Tuschka binnengekregen... Ga vanavond met een lekker glaasje in de zetel ploffen.
Het enigste dat je over Tilikum terugvind op internet, zijn de artikels waar in staat dat hij zijn trainer doodbeet. Verder word er helemaal niets over hem, of eender welke orka openbaar gegooid...
Vraag me af waarom dat is...![]()
Ik heb het boek bijna uit. Het is indrukwekkend en speciaal. En inderdaad ga je leren om door de ogen van een orka heen te kijken...
Ik vind het een aanrader. Het is een heel mooi boek, waarin families en vriendschappen centraal staan!
kimmie261 schreef:ze kunnen zich ook beter met die beesten bezig houden ,ipv te schrobben...![]()
althans wat ik begrepen heb,houden ,volgens de deskundigen hier ,de trainers zich vooral bezig met het entertainen en vermaken van de zeezoogdieren,volgens medewerkers zelf zijn ze blijkbaar meer bezig de boel schoon te houden...
Citaat:Je hoeft er ook niet te gaan werken, gewoon een paar dagen meelopen, en die dieren zwemmen niet de hele dag doelloos rondjes. Die worden namelijk dag en nacht bezig gehouden met verrijking door spelletjes, speeltjes, trainingen, en iedereen is zo creatief mogelijk om de dieren te blijven prikkelen.
En die kunstjes vinden ze super leuk om te doen, anders doen ze er niet, zo werkt die trainingsmethode nou eenmaal.
assie schreef:Zo'n plaatje is natuurlijk ook totaal niet sarcastisch bedoeld.
Meestal zijn er zoveel trainers op de werkvloer dat er genoeg trainers zijn om orka's te 'vermaken' en de rest om schoon te maken. Trouwens, de orka's worden niet non stop vermaakt. Het lijkt me logisch dat de dieren ook hun rust krijgen tussen de sessies door.