Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:05

group1850 schreef:
Vandaag rondgereden door het gebied tussen Geesteren en Kloosterhaar, helaas niks gezien. Wel heel wat posters opgehangen. Even ter info voor degene die ook gaan plakkken. Weerselo de bushaltes, Fleringen bushaltes, Fleringen richting Geesteren bij het Total tankstation, Haarakkerweg eerste boerderij waar een enorme boel honden wonen met pups aangebeld en verhaal gedaan en fyer achter gelaten. De dame daar had wel eens een golden zien lopen in de weilanden....., Avia tankstation N343 t.h.v. langeveen ongeveer, Kloosterhaar bushaltes binco tankstation en de troefmarkt, Kloosterhaar richting Sibculo bij Elan tankstation, Sibculo de spar, langeveen bushalte en bord tegenover de kerk. Nou ik heb er wel meer geplakt maar niet alles opgeschreven. Hopelijk heeft het nut gehad en komen er meldingen binnen als beans daar nog in de buurt is.

Gelukkig zijn we de winter door en word het voor Beans allemaal wat gemakkelijker.

Zou het handig zijn om haar te paard te gaan zoeken? Met eventueel een hond erbij? In de bossen velden misschien handig je zit ook hoger dus zie je meer en Beans zal minder vluchtig zijn denk ik... ( Voor de ruiters in die omgeving )

En een vraagje is Beans geholpen? Dus word ze niet meer loops?

3bengels

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:17

Ik hoop dat ze als nog gevonden wordt. Maar jullie moeten wel realistisch blijven vind ik. Ik vrees dat ze al lang dood is.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:25

3bengels schreef:
Ik hoop dat ze als nog gevonden wordt. Maar jullie moeten wel realistisch blijven vind ik. Ik vrees dat ze al lang dood is.

Er zijn nog wel honden zoals beans gezien in dat gebied, dus de kans is heel goed mogelijk dat het wel beans is.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:06

Kloosterhaar is hier heeeeel dichtbij. :)
Zal mijn ogen nog ophouden hier in Bruchterveld.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 05:23

Beans schreef:
Hai Leonoor,
Zou je weer nieuws willen plaatsen?
Vanavond kreeg ik een melding van Florianne, ze heeft een zeer schuwe golden retriever gezien tussen Manege het Twentse Veld en Lonneker. De hond zat onder de modder, was heel vies, had wel een halsband om, maar ze heeft de kleur niet kunnen zien. Zou het Beans zijn? Absoluut mogelijk. Deze plek is heel dichtbij Vliegveld Twente, waar we haar Oudjaarsdag ook hebben gezien... Zou ze toch naar huis proberen te komen? Oproepje aan iedereen: zie je een loslopende hond zonder eigenaar: bel de dichtstbijzijnde dierenambulance, als je daar geen nummer van hebt: dan de politie maar en vraag het nummer! Ik heb de dierenambulances in de buurt gebeld; er is hier geen golden retriever vermist gemeld (Enschede, Hengelo, Oldenzaal).
Help ons duimen dat deze hond Beans is en dat er eindelijk een einde komt aan onze zoektochten.
Ik denk niet dat Beans dood is, ze heeft in haar jonge leven zoveel ontberingen gekend dat haar lichaam op een minimum kan functioneren. Ze heeft -15 vorst weten te overleven, zoals het weer nu is, is het een makkie: ze vindt genoeg roadkill, duiven, paardemest... Sloten zijn niet meer bevroren, etc.
Nogmaals, denk niet dat een ander de dierenambulance wel belt, gemiddeld belt maar 1 op de 20 mensen de dierenambulance als ze een loslopende hond zien zonder eigenaar, laten we proberen dat 1 op 5 te maken en daarmee de vangkansen vergroten!
Hartstikke bedankt!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:41

Oh ik hoop echt dat het nu lukt....
Hier heeft een hondje (gewoon type schoothond) een half jaar door de wildernis gezworven, voordat hij met zijn baas werd verenigd. Dus ja, een hond is vaak sterker dan men denkt.
Als zo'n klein hondje kan overleven onder de barre omstandigheden hier, kan Beans dat ook.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:29

Dat is echt ontzettend dichtbij! Misschien probeert ze dan toch naar huis te komen? Laten we het hopen!!! Ik rijd vaak richting Lonneker, dus zal mijn ogen openhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:34

Dat is weer een hoopgevende melding!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:08

Vandaag weer de nodige km's rondom het vliegveld Twente gemaakt hopende op een spot van Beany, helaas weer niks gezien. Het gebied is nogal begroeid en veel schuiplaatsen.

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:17

Kom op beans!
ik hoop echt dat hij gevonden word!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:24

super.. zou beans de weg naar huis zoeken??
Ik hoop dat het zo is..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:05

DAt zou zooooooo fijn zijn als het Beans is en dat ie op weg naar huis is!!! Ik ga wederom hard duimen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:28

Kom op beans, laat je zien!

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:38

Kom op beans je kan het!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:13

Beans schreef:
Vandaag Lonneker en omgeving afgezocht en flyers opgehangen...
Ook kwam er nog een telefoontje van een mevrouw uit Duitsland, haar buren zien af en toe een golden retriever in de buurt van Lage - Ootmarsum - Brecklenkamp, alles in de buurt van Getelo-Uelsen. Hoeveel goldens zijn er eigenlijk dakloos? Inmiddels 8 in het hele gebied waar Beans geweest is (of 11 als je die verderop meetelt) gevangen. Niet te geloven gewoon, geen Rottweilers, Duitse Herders, labradors, alleen golden retrievers... Kan er met m'n verstand niet meer bij....

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:15

Dat is idd bizar ja!
Ik houd mijn ogen open hier vanuit Ootmarsum. Ik zal ook nog een paar vriendinnen informeren :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:18

Kennis van mij had een hondje uit Spanje, ook heel schuw. Tijdens de gladheid van de winter (toen ze hem net 2 weekjes had) glijdt zij uit en de hond schrikt en gaat er vandoor. Hij is de eerste paar dagen nog in de buurt gesignaleerd, daarna een tijdje niet en opeens kwamen er meldingen uit de buurt van Zwolle. Daar heeft hij namelijk een tijd in het asiel gezeten toen hij uit Spanje kwam. Toen was het weer even stil qua meldngen tot ze opeens gebeld werd dat hij gevonden was! Een boer vond hem in zijn schuur en hij was zo slim om de deuren dicht te doen. Nu woont hij weer bij haar en meteen vanaf de hereniging was hij veel aanhankelijker naar haar toe. Hij heeft de kou ook overleefd, het is echt mogelijk. Dus hou hoop!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:38

Wauw wat een mooi succesverhaal Frensie!

Kom op Beans, er zijn nu zoveel mensen voor je aan het duimen. Je kan het!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:25

Ik hoop zo dat ook beans weer veilig thuis komt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 06:43

Het is inderdaad toch heel vreemd dat er zoveel dakloze Golden Retrievers in het gebied rond lopen.
Nu maar hopen dat de enige echte Beans zich snel laat vangen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:15

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:48

Ik ken iemand die bij Connexion werkt. Als iemand me de flyer mailt dan kan ik het doorgeven.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:52

Vanuit ootmarsum naar vliegveld twente is wel een heel eind! Ik zal mijn ouders vragen ook op te letten, die wonen in halle-lage...

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:08

Wat erg dat beans al 3 maanden weg is.
Ik hoop dat ze idd op weg naar huis is.
ik duim mee dat ze snel gevonden wordt!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:58

Beans schreef:
Vanavond een telefoontje vd mevrouw aan wie ik zondag een flyer heb gegeven bij de manege: de golden die bij Lonneker was gezien is gevangen en opgehaald door de dierenambulance Enschede... Heb direct gebeld, maar deze man had geen dienst in het weekend en kon alleen zeggen dat ik morgenochtend contact op kan nemen met het asiel. Beans is gechipt, dus ik denk niet dat zij het is, maar.... je kunt nooit weten... Ik blijf toch doorzoeken en proberen. Er is ook een golden 'zugelaufen' ergens bij Dortmund, kan alleen niet achterhalen wie die melding heeft geplaatst, stond bij dat ik via de plaatselijke politie contact kon krijgen, maar zij weten van niks! Probeer nog via Tierschutz en Tierheim daar (al gemaild, nog geen reacties).
Duim alsjeblieft dat onze Beany toch in leven en gevangen is!
Hartstikke bedankt allemaal weer!
Greetz,
Niek