Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:12

Snoevie schreef:
ik snap je wel,noudy,maar door dit soort zaken blijft het onnodig afmaken(wat ik verschrikkelijk vind)bestaan.
volgens mij ben jij ook op de hoogte van de RAD,die er nu eenmaal is,dus daarom begrijp ik jouw handelswijze ook weer niet.

Maar op dat moment doe je dat gewoon die honden ophalen je laat ze niet verzuipen, als ik nu tegen jou zeg ik heb een staff zonder papieren als je die niet voor morgen ophaalt verzuip ik hem haal je hem ook op zeker weten.
Ook al zou je hem dan mischien niet zelf houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:12

Jessol schreef:
Naar mijn weten gaat dit ook niet alleen daarover in het topic?
Ook dat Pit Bulls heel vaak door hun uiterlijk 'gediscrimineerd' worden, en dat er ook andere bijtongevallen zijn etc.
Maar als het hier specifiek over dit moet gaan, heb ik mijn zegje al gedaan, en ga ik mezelf niet herhalen Knipoog
Sommige van jullie hebben hun eigen mening daarover dusja .

Pitbullachtigen worden niet door hun uiterlijk gediscrimineerd maar zijn gewoon sinds begin jaren 90 verboden in Nederland. En dat heeft niets te maken met bijtgevallen of agressief gedrag.
Er had geen hond dood hoeven gaan (zelfs de ongeboren pups in de baarmoeder niet) dankzij een zeer goede overgangsregeling.

Dit topic gaat over een petitie die vooral probeert medelijden op te wekken voor de pupkopers en de schuld neer te leggen bij de wet en het AID.
Maar deze ellende blijft gewoon bestaan dankzij de pupkopers.

Bijtongevallen zullen altijd blijven bestaan, maar dat heeft verder niets te maken met de pitbullwet en de pupkopers die ervoor zorgen dat hun honden een jaar lang in een asiel moeten verblijven en vervolgens ingeslapen worden.
Over dat bijtongeval was al een ander topic.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:14

noudy schreef:
Maar op dat moment doe je dat gewoon die honden ophalen je laat ze niet verzuipen, als ik nu tegen jou zeg ik heb een staff zonder papieren als je die niet voor morgen ophaalt verzuip ik hem haal je hem ook op zeker weten.

Als je hem dan niet naar België overbrengt dan doe je in principe hetzelfde als diegene die zegt hem morgen te verzuipen.
Jouw verboden hond loopt dan namelijk ook elke dag het risico om inbeslag genomen te worden en te worden afgemaakt. Weliswaar wordt hij dan niet verzopen, maar volgens sommigen hier komt hij wel in verschrikkelijke omstandigheden te zitten voordat hij wordt ingeslapen.

Welke hondenliefhebber zou zo'n risico met zijn hond willen lopen?

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:16

Je mag toch uitwijden in een topic?
Dit is hier 20 pagina's terug ook gedaan over eent opic van een vriendin van mij, die ook niks met het topic te maken had?

Mijn mening is dat de honden met een imposant uiterlijk direct anders worden, en er ook veel vooroordelen bestaan van mensen die nog niks met deze honden te maken gehad hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:17

Jessol schreef:
Mijn mening is dat de honden met een imposant uiterlijk direct anders worden, en er ook veel vooroordelen bestaan van mensen die nog niks met deze honden te maken gehad hebben.

Honden met een vergelijkbaar uiterlijk en in het bezit van een FCI stamboom zijn gewoon toegestaan in Nederland, daar zijn dus helemaal geen problemen mee.

Verder hebben mensen vooroordelen over alle type honden: Van Chihuahua tot Ierse Wolfhond, ze hebben overal vooroordelen over en dat is echt niet alleen bij honden met een imposant uiterlijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:20

Inderdaad... heb hier in belgie nog nooit iemand anders zien doen naar grote honden dan kleine, eerder andersom, veel mensen die werken met honden hebben tegenwoordig liever grote. Vind die discriminatie vaak toch iets of wat overdreven

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:20

ThePast03 schreef:
noudy schreef:
Jij hebt lekker praten met je perse geredde hond had er 1 uit asiel zou lief zijn voor kinderen, bijt
de 2e dag al lekker dwars door mijn zoontjes hand, ohhh wat was die lekker kindvriendelijk.
En kom me niet aan met honden halen uit het buitenland want hier aan de overkant van de straat
zijn ze al bezig met inbeslagname van 2 honden uit het buitenland van die grote hazewindhonden weet niet zo snel hoe ze heten.
Omdat ze al 1 hond hebben doodgebeten en 2 toegetakeld plus een kind gebeten uit de buurt dus
praat me daar niet van.

En dat is volgens jou een excuus om maar een verboden hond te kopen met het risico op inbeslagname en zinloos afmaken? Een excuus om dit hondenleed maar gewoon in stand te houden.

Met het wijzen naar andere rassen of andermans honden zul je in ieder geval niet veel steun krijgen van andere hondenliefhebbers.
Bovenstaande voorbeelden hebben ook helemaal niets met de pitbullwet te maken.

Nee dat is geen excuus jij zegt toch dat ik perse een geredde hond wil en daar en daar vandaan moet halen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:21

Niet overdrijven he, ze bedoeld ook gewoon het asiel om de hoek, of een vereniging, of buitenlandse honden.
En jij zegt discriminatie discriminatie, maar door één ongeval met een windhond doe je wel gewoon hetzelfde.
Dat snap ik dus niet bij veel mensen he Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:22

noudy schreef:
Nee dat is geen excuus jij zegt toch dat ik perse een geredde hond wil en daar en daar vandaan moet halen

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat jij met het kopen van een verboden kruising het zinloos inslapen van dit soort honden in stand houdt.
Jij bent namelijk een van de vele die dit doen en ze hebben allemaal een "goede reden" waarom ze een verboden hond hebben aangeschaft.

Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Domme man, dit soort kruisingen zijn namelijk enorm veel geld waard (mensen die zo'n verboden kruising kopen hebben er ook nog genoeg geld voor over) en die ga je niet verzuipen.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:22

katiavl schreef:
Inderdaad... heb hier in belgie nog nooit iemand anders zien doen naar grote honden dan kleine, eerder andersom, veel mensen die werken met honden hebben tegenwoordig liever grote. Vind die discriminatie vaak toch iets of wat overdreven

Grote honden maakt niet uit.
Als ik met mijn mechelse herder op straat loop, steken de andere mensen leiver de straat over dan te durven passeren Knipoog
En dan naar zo'n teckeltje die mijn hond aanviel gaan ze allemaal wel direct naartoe, dat is wat ik bedoel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:23

katiavl schreef:
Niet overdrijven he, ze bedoeld ook gewoon het asiel om de hoek, of een vereniging, of buitenlandse honden.
En jij zegt discriminatie discriminatie, maar door één ongeval met een windhond doe je wel gewoon hetzelfde.
Dat snap ik dus niet bij veel mensen he Lachen

Precies. Dit topic staat vol met vooroordelen naar andere rassen en type honden, maar daar wordt blijkbaar overheen gelezen. Haha!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:24

Denk dat je toch maar hier moet komen wonen hahaha liep vorige x in de stad zegt de politie over de mastino wat ik bij me had goh wat een mooie sint bernhard hahaha
Afbeelding
Als je dat verschil nog niet ziet pfffffffffff

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:27

Jessol schreef:
Grote honden maakt niet uit.
Als ik met mijn mechelse herder op straat loop, steken de andere mensen leiver de straat over dan te durven passeren Knipoog
En dan naar zo'n teckeltje die mijn hond aanviel gaan ze allemaal wel direct naartoe, dat is wat ik bedoel.

Ach ik heb al vijftien jaar Chihuahua's en de meeste mensen stikken van de vooroordelen over dat ras. Ze denken allemaal dat het kleine keffers zijn die iedereen bijten en niet kunnen overleven zonder kleertjes.
En zo kom ik mensen tegen die over ieder ras wat hier rondloopt (of rondgelopen heeft) vooroordelen heeft. Heb jarenlang Duitse Herders gehad, lachwekkend wat voor een vooroordelen daarover bestaan.

Maar mensen kijken ook helemaal niet of het werkelijk een rashond is die door een goede fokker is gefokt of een stamboomloze hond die op een rashond lijkt en bij een broodfokker vandaan komt'.
Die laatste zal het een rotzorg zijn en die kijkt echt niet naar karakters van de ouderdieren of erfelijke gebreken in de lijnen.

Het zijn de mensen met het minste honden verstand die overlopen van de vooroordelen en het zijn meestal ook de mensen die hun honden kopen bij broodfokkers/handelaren. Of bij die particulier die zogenaamd een "oeps" nestje had zonder stamboom.

De mening van dat soort mensen kan ik moeilijk serieus nemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:29

noudy schreef:
Denk dat je toch maar hier moet komen wonen hahaha liep vorige x in de stad zegt de politie over de mastino wat ik bij me had goh wat een mooie sint bernhard hahaha
Als je dat verschil nog niet ziet pfffffffffff

Ik zie de foto niet, maar de politie hoeft niet opgeleid te worden tot kynoloog en alle rassen te kennen. Bij twijfel of als er aangifte komt nemen ze de hond in beslag en is het iemand van de AID die verder een oordeel geeft.

Als je gewoon een hond met FCI papieren hebt is dat helemaal niet belangrijk, dan is het tonen van de FCI stamboom al voldoende en word je hond niet meegenomen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:29

ThePast03 schreef:
noudy schreef:

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat jij met het kopen van een verboden kruising het zinloos inslapen van dit soort honden in stand houdt.
Jij bent namelijk een van de vele die dit doen en ze hebben allemaal een "goede reden" waarom ze een verboden hond hebben aangeschaft.

Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Domme man, dit soort kruisingen zijn namelijk enorm veel geld waard (mensen die zo'n verboden kruising kopen hebben er ook nog genoeg geld voor over) en die ga je niet verzuipen.

Ik wilde alleen hiermee zeggen dat ik eigenlijk nieteens een staff wilde maar ja heb hem toch opgehaald terwijl ik van die wet wist, had ik het nu ook wel weer kunnen doen maar wil het dan toch
gewoon met stamboom en hebben we toch maar voor die engelse bull gekozen, maar ging mij erom vanwege aso en laagopgeleide pers. en soort slag volk in achterbuurten, daar ben ik het dus niet mee eens

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:32

noudy schreef:
, maar ging mij erom vanwege aso en laagopgeleide pers. en soort slag volk in achterbuurten, daar ben ik het dus niet mee eens

Een heel groot gedeelte van de verboden honden zit wel in zulke omstandigheden, daar kun je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet, want ik vind dat dit soort honden in super verantwoorde en deskundige handen thuishoren) maar het is helaas wel de realiteit.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:35

het mesten licht aan de eigenaren zelf !
meestal maken de baasjes de honden argesief (sorry weet niet hoe je het schrijft)
bij onze zaak (horeca) was er een grep aan het hard lopen.
Op een gegeven moment komt er een man aan met een hedershond
en laat die hond los.
Zo maar uit het niets zegt ie tegen die hond pakse een die hond deet het
met als gevolge die man heeft nu nog maar 1 been !
maar ik ken meer herdershonden en die zijn. Haha! Zo lief Haha!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:37

ja maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, moet wel eerlijk zijn als ik in een grote stad loop dat ik idd veel jongeren zie lopen met een staff of iets in die richting en waar de hond hun uitlaat in de plaats van andersom dat vind ik niet normaal en dat vinden ze ook nog stoer ook volgens mij.
Zulke types mogen ze de honden wel inbeslag nemen, maar als ze dan niet verprutst zijn laat ze ze dan herplaatsen zijn ook genoeg normale mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:38

Rijan_ schreef:
het mesten licht aan de eigenaren zelf !
meestal maken de baasjes de honden argesief (sorry weet niet hoe je het schrijft)
bij onze zaak (horeca) was er een grep aan het hard lopen.
Op een gegeven moment komt er een man aan met een hedershond
en laat die hond los.
Zo maar uit het niets zegt ie tegen die hond pakse een die hond deet het
met als gevolge die man heeft nu nog maar 1 been !
maar ik ken meer herdershonden en die zijn. Haha! Zo lief Haha!

Een groot deel van het karakter is ook aangeboren, goede fokkers selecteren hierop.
Maar goed dit gaat compleet offtopic en heeft helemaal niets te doen met de petitie of de pitbullwet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:39

noudy schreef:
ja maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, moet wel eerlijk zijn als ik in een grote stad loop dat ik idd veel jongeren zie lopen met een staff of iets in die richting en waar de hond hun uitlaat in de plaats van andersom dat vind ik niet normaal en dat vinden ze ook nog stoer ook volgens mij.
Zulke types mogen ze de honden wel inbeslag nemen, maar als ze dan niet verprutst zijn laat ze ze dan herplaatsen zijn ook genoeg normale mensen.

Niemand scheert iedereen over 1 kam, jij voelt jezelf aangesproken terwijl het helemaal niet over jou gaat.

Van iedereen die een verboden hond koopt wordt de hond in beslag genomen als die wordt gesnapt of wordt aangegeven. Dat is namelijk de wet: de hond is verboden! En daarbij wordt niet gekeken bij welke baas de hond loopt.

Een verantwoorde en ervaren pupkoper koopt een hond met FCI stamboom en heeft met dit soort dingen al helemaal niets te maken.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:55

Zo kan ik nog wel 10 pagina s vol maken jij denkt zo en ik zat toen in die situatie wat ik dus wel heb gedaan en geen spijt van heb, dus ga er mee stoppen ga lekker de paarden verzorgen is nu een beetje afgekoeld Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:02

noudy schreef:
Snoevie schreef:
ik snap je wel,noudy,maar door dit soort zaken blijft het onnodig afmaken(wat ik verschrikkelijk vind)bestaan.
volgens mij ben jij ook op de hoogte van de RAD,die er nu eenmaal is,dus daarom begrijp ik jouw handelswijze ook weer niet.

ik zou hem niet zelf houden nee,en hem ergens brengen waar hij niet illegaal is.

het spijt me,maar door de hond zelf te houden hou je ook het zinloos afmaken in stand

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:56

ThePast03 schreef:
kimmie261 schreef:
overigens slimmerik,wil niets zeggen hoor,maar dat filmpje met vechtende pitbull...mijn honden knokken ook nog weleens en gaat echt op precies dezelfde manier eraan toe.

Jouw honden blijven ook gewoon doorvechten terwijl de andere hond zichzelf overgeeft? Een normale hond stopt dan met vechten, alleen een pitbull is er juist opgefokt om door te vechten omdat anders de pitbullgevechten te snel zouden stoppen en niet spectaculair genoeg zijn.

Een pitbull in gevecht met een andere hond kun je nooit of te nimmer vergelijken met "normale" hondengevechten. Hetzelfde geldt voor de Staffords en iedere verantwoorde Staff eigenaar weet dat en houdt daar rekening mee.

Ik ken anders meerdere honden van andere rassen die ook niet los lieten terwijl de ander zich overgaf.
Een is er zelfs om afgemaakt Ja Een dobermann

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 03:43

griebels schreef:
Ik ken anders meerdere honden van andere rassen die ook niet los lieten terwijl de ander zich overgaf.
Een is er zelfs om afgemaakt Ja Een dobermann

Dat zijn dan de gestoorde exemplaren die bij ieder ras/type helaas voorkomen, meestal komen die ook niet van beste fokkers vandaan.

Alleen de pitbull is bewust gefokt zonder bijtrem en dat is een heel ander verhaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 07:04

zonder bijtrem?
hoe kom je daar nou bij?

het ligt voor een groot deel toch echt aan de opvoeding(let op,ik zeg groot deel,niet alles!)