Mijn Roemeense foster katjes en honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Mijn Roemeense foster katjes en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:41

Ohh wat een leuk hondje is Rosie.
Eigenlijk passen Chester en Rosi perfect bij elkaar. Ik vind dat Chester het ook helemaal goed doet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:46

Ik snap het, wij weten inderdaad ook van de meeste honden hun achtergrond ook niet. Net zoals Chester, hij zat in het dodingsstation en daar viel onze blik op hem.
Nou is het wel zo dat ik, Robin en Wendy (van de stichting) alledrie veel ervaring hebben met honden en wij kunnen vaak goed inschatten of een hond sociaal en plaatsbaar is.
Er zitten genoeg honden in de shelters in Roemenië die ik het echt gun, maar waarvan we weten dat die niet zouden aarden hier. Sommigen zijn te zwaar getraumatiseerd of naar mensen heel agressief. Hoe sneu het dan ook is, die kunnen we er niet uithalen.
Helaas weten wij ook hoeveel slechte stichtingen er zijn, we horen genoeg ervaringen en verhalen van mensen en dat is zo ontzettend jammer. Het zorgt er alleen maar voor dat minder dieren geholpen kunnen worden.

Ik weet ook dat er in Nederland genoeg honden zijn die er thuis nodig hebben en ik hoop ook altijd dat mensen die een hond zoeken daar ook naar kijken. Ik ben zelf geen voorstander van fokken. Zeker niet in de hoeveelheid zoals het nu is en al jaren is.

Wij proberen leuke, sociale honden, groot, klein, volwassen of pup een kans te geven die ze anders niet zouden krijgen. Het scheelt ook dat wij zelf naar Roemenië gaan, niet om honden te zoeken, die komen vanzelf op je pad daar, maar vooral voor dat steriliseren en castreren.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Wat mooi hoe jij er in staat. Dit topic maakt ook wel heel duidelijk dat jullie niet tot de foute stichtingen behoren!
Denk dat neutraliseren de belangrijkste stap is in de problemen met honden daar. Fijn dat jullie dat ook doen. Potentiele probleem honden deze kant op halen geeft alleen maar ellende en meer honden die een nieuw plekje zoeken.
Tof dat de honden die hier wel kunnen aarden nog een kans krijgen.

Ik blijf je in ieder geval volgen. Hoewel ik denk dat voor ons het alleen kunnen zijn wel een belangrijke voorwaarde is (hoeft niet eens vaak want ik werk maar 2 dagen in de week en ws kan een hond met partner veel mee naar werk) maar wie weet als wij er aan toe zijn wat je dan toevallig voor leuks hebt zitten. Rosie heeft dan vast al een gouden mandje gevonden want daar wordt je toch gewoon verliefd op...