Mijn Roemeense foster katjes en honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Mijn Roemeense foster katjes en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 00:41

Ohh wat een leuk hondje is Rosie.
Eigenlijk passen Chester en Rosi perfect bij elkaar. Ik vind dat Chester het ook helemaal goed doet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 00:46

Ik snap het, wij weten inderdaad ook van de meeste honden hun achtergrond ook niet. Net zoals Chester, hij zat in het dodingsstation en daar viel onze blik op hem.
Nou is het wel zo dat ik, Robin en Wendy (van de stichting) alledrie veel ervaring hebben met honden en wij kunnen vaak goed inschatten of een hond sociaal en plaatsbaar is.
Er zitten genoeg honden in de shelters in Roemenië die ik het echt gun, maar waarvan we weten dat die niet zouden aarden hier. Sommigen zijn te zwaar getraumatiseerd of naar mensen heel agressief. Hoe sneu het dan ook is, die kunnen we er niet uithalen.
Helaas weten wij ook hoeveel slechte stichtingen er zijn, we horen genoeg ervaringen en verhalen van mensen en dat is zo ontzettend jammer. Het zorgt er alleen maar voor dat minder dieren geholpen kunnen worden.

Ik weet ook dat er in Nederland genoeg honden zijn die er thuis nodig hebben en ik hoop ook altijd dat mensen die een hond zoeken daar ook naar kijken. Ik ben zelf geen voorstander van fokken. Zeker niet in de hoeveelheid zoals het nu is en al jaren is.

Wij proberen leuke, sociale honden, groot, klein, volwassen of pup een kans te geven die ze anders niet zouden krijgen. Het scheelt ook dat wij zelf naar Roemenië gaan, niet om honden te zoeken, die komen vanzelf op je pad daar, maar vooral voor dat steriliseren en castreren.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:36

Wat mooi hoe jij er in staat. Dit topic maakt ook wel heel duidelijk dat jullie niet tot de foute stichtingen behoren!
Denk dat neutraliseren de belangrijkste stap is in de problemen met honden daar. Fijn dat jullie dat ook doen. Potentiele probleem honden deze kant op halen geeft alleen maar ellende en meer honden die een nieuw plekje zoeken.
Tof dat de honden die hier wel kunnen aarden nog een kans krijgen.

Ik blijf je in ieder geval volgen. Hoewel ik denk dat voor ons het alleen kunnen zijn wel een belangrijke voorwaarde is (hoeft niet eens vaak want ik werk maar 2 dagen in de week en ws kan een hond met partner veel mee naar werk) maar wie weet als wij er aan toe zijn wat je dan toevallig voor leuks hebt zitten. Rosie heeft dan vast al een gouden mandje gevonden want daar wordt je toch gewoon verliefd op...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 11:52

Ik vind dit soort gesprekken altijd heel fijn. Als er van beide kanten wederzijds respect en begrip is.

Voor Rosie komt er nu zondag iemand kijken. Ze had gereageerd op Chester, maar ik denk niet dat dat een goede match zou zijn. Rosie past dan wel weer goed bij haar, totaal ander hondje, maar gelukkig stond ze daar open voor.
En zondag ook mensen voor Enya, dus zo zit er toch wat beweging in.

Volgende week zondag staat er een kennismaking voor Chester op de planning, dat is wel onder voorbehoud, want als er voor die tijd een goeie match komt ga ik hem niet vast houden. Als dan blijkt dat die eerste match toch niks is loopt hij mogelijk een andere kans mis.

Het zou fijn zijn als ze allemaal geadopteerd zijn voor ik naar Roemenië ga, maar anders is Chester wel heel makkelijk. Die draait gewoon met ons gezin mee dus dat scheelt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 15:57

Ik heb goeie en minder goeie ervaringen met verschillende stichtingen.
Wij hebben eigenlijk altijd buitenlandse honden gehad. En nu ook katten. Wij hebben nu 4 katten uit Spanje. En wat mij opvalt is dat de katten eigenlijk allemaal vrij makkelijk zijn met andere katten. Kwa gezondheid hebben we niet heel veel geluk gehad helaas.

Onze honden komen uit Rusland en uit Italië. Ons teefje uit Italië is wat angstiger en onzekerder dan ik graag zou willen zien. De andere 2 zijn niet angstig.
Ik heb het idee dat jullie wel echt goed kijken welke dieren jullie hierheen laten komen.
Ik vind Enya echt heel erg leuk <3
En Chester ook trouwens.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 18:31

Klopt. Er zijn idd echt genoeg slechte stichtingen.
We worden regelmatig gecontroleerd door het NVWA en laatst kregen we complimenten dat wij de enige onder de rivieren zijn die echt alles volgens de regels en het boekje doen.
Dan zijn er natuurlijk nog steeds mensen die geen goeie ervaring met ons hebben, maar dat kan je niet altijd voorkomen. Wij zullen altijd de dieren voorop stellen en als dat betekend dat mensen ons niet leuk vinden, dan is dat maar zo.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 21:17

Even smelten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 21:36

Och hoe lief

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 22:13

<3 <3

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:19

<3 te schattig!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 12:46

Oh wat schattig <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 15:49

Enya is vandaag geadopteerd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 15:56

Ah wat lief! Pumpkin zal haar missen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-26 17:00

Knappe Benson.
Het gaat super goed met hem. Komt steeds meer los bij zijn nieuwe baasje en ze zijn dol op hem.
Afbeelding
Afbeelding

Rosie
Afbeelding
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:14

Wat een fijne update van Benson <3

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:38

Aw, kijk die knappe Benson in het zonnetje <3

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:59

Zo fijn voor Benson! Hij kijkt ook zo fijn uit zijn ogen <3

Rosie <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 13:13

Aah wat een gouden mandje heeft de golden oldie dan gekregen heel fijn

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 13:47

Baasje van Benson geeft ook aan dat als hij, hopelijk over heel veel jaar, er niet meer is, dat ze dan voor hun volgende hond weer bij ons zal adopteren. Blijft toch een beetje een wonder dat er iemand zo perfect voor hem is gekomen die hem gewoon accepteert zoals hij is.

Morgen komen er mensen voor Rosie, zou mooi zijn als zij ook lekker door kan naar haar forever thuis.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 14:02

Heeft zij dat filmpje ook gezien hoe hij er eerst bij zat? Je mag jezelf echt een flinke schouderklop geven, zonder jou had Benson geen toekomst meer gehad. Hij is met zijn neus in de boter gevallen <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 14:50

Machtig mooi verhaal van Benson 8-) . Het zou zo verfilmd kunnen worden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 15:37

Wesseltje schreef:
Heeft zij dat filmpje ook gezien hoe hij er eerst bij zat? Je mag jezelf echt een flinke schouderklop geven, zonder jou had Benson geen toekomst meer gehad. Hij is met zijn neus in de boter gevallen <3

Ja ik heb het laten zien. Ze kreeg tranen in haar ogen. Maar dat is geweest, hij is nu gezond, buikje vol, zacht bed en veel liefde. Alles wat ik voor hem wilde is uitgekomen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 20:40

We zijn met spoed op zoek naar een opvang voor een teef die nu nog in Roemenië zit.
Het is een hond van Oana die in een tuin verblijft bij een huisje wat alleen nog voor de honden gebruikt wordt.
In de roedel is een ernstige disbalans ontstaan en er is niet lang geleden al een hond dood gebeten door een paar van de andere honden uit de roedel.
Nu was Eloise aan de beurt en heeft ze haar kop vol wonden zitten.
Ze wordt nu even verzorgd bij een vriendin van Oana, maar dat kan maar eventjes. Ze zal weer terug moeten de groep in, maar we zijn bang dat ze dat niet gaat overleven.
Het is geen hele stoere hond, ze is op het begin best wat verlegen, maar als ze eenmaal gewend is is het een kroel.
Mocht iemand iets weten hoor ik het graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:12

Kan ze niet op de plek waar benson verbleef? Ik wil best wat doneren daarvoor.

Wij kunnen haar niet opvangen. Wel echt een super lief kopje heeft ze.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:20

Ik wil ook wel doneren, arm ding