Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:KimD snap ik hoor, daarom kijk ik dus ook om me heen. Als je nog tips heb hoe ik dit kan trainen zijn die zeer welkom. Ik heb je eerdere tip van een speeltje na de sprong opgevolgd, dat doet ze prima, maar dan? Hoe bouw ik dat uit? Als ik het speeltje op les in mijn zak heb wil ze daar telkens naartoe. Misschien zit het probleem bij mij er ook wel in dat ik iets te leuk ben geworden voor mijn hond. Ik heb eerder veel problemen met haar gehad doordat ze altijd overal achteraan vloog, heel prikkelgevoelige hond en jachtinstinct (poedel). Ik heb dus heel veel op de recall getraind en dat is nu echt goed. Ik speur ook elke dag met haar speeltje, die verstop ik dan in het bos en zij speurt het dan op. Ik vraag mij dus af of doordat ik dit wellicht wat overtraind heb ze nu zo plakkerig aan mij geworden is. Ik ben een soort van middelpunt van haar universum geworden![]()
Ze leert wel ontzettend snel, ze doet de paaltjes bijvoorbeeld al zelfstandig als ik de inzet samen doe, de rest van de groep is daar nog lang niet.
De vorige les heb ik zonder speeltje gedaan maar met hele lekkere voertjes, dat ging wel beter. Ze is eigenlijk heel makkelijk te motiveren maar slaat snel door in hysterie.
KimD schreef:Wie van de agility mensen is te vinden in Venlo dit weekend?Ik rij er straks heen met de camper, eerste keer buitenwedstrijd met de camper, ik ben héél benieuwd of ze zich weten te gedragen.
Vorig jaar ben ik ontzettend verbrand, toen was het zo warm, gaan
we dit jaar niet redden gok ik.
![]()
Zaterdag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk, zondag lopen we met alle honden 2e graad en maandag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk en Dana. Paaswedstrijd is altijd gezellig, vind het echt leuk dat ik dit jaar door mijn nieuwe werk weer een heel weekend kan gaan.
Machie schreef:Ik ga vanmiddag die kant op. Wij gaan met de tent![]()
Alle honden mee en 3 dagen lopen. Morgen Csiva graad 3 medium en Blekz open klasse, zondag Blekz en Kaestra graad 2. Blekz zn 1e keer graad 2, ben benieuwd! En dan maandag nog Fiji graad 3 intermediate.
Ik heb er wel zin in. Als het weer een beetje gaat opknappen tenminste....
beauty1love schreef:KimD schreef:Wie van de agility mensen is te vinden in Venlo dit weekend?Ik rij er straks heen met de camper, eerste keer buitenwedstrijd met de camper, ik ben héél benieuwd of ze zich weten te gedragen.
Vorig jaar ben ik ontzettend verbrand, toen was het zo warm, gaan
we dit jaar niet redden gok ik.
![]()
Zaterdag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk, zondag lopen we met alle honden 2e graad en maandag loop ik 1e graad met Harvey & open met Puk en Dana. Paaswedstrijd is altijd gezellig, vind het echt leuk dat ik dit jaar door mijn nieuwe werk weer een heel weekend kan gaan.
Ik ben er het hele weekend! Hopelijk met Lux ons laatste u-tje om te promoveren. Vorig jaar in Venlo liepen we ons eerste u-tje, daarna tegen heel wat problemen aangelopen op wedstrijd. Nu zijn de kwartjes eindelijk gevallenmaandag loop ik met Billy onze eerste 1e graad wedstrijd. Aantal jaar terug wel FHN mee gelopen, maar moeten stoppen omdat wij gingen verhuizen (is niet mijn hond).
Kim, ik weet nog wel dat je zo verbrand was vorig jaar
Dit jaar iets minder warm maar voor alsnog wel redelijk droog gelukkig.
Machie schreef:Wij rijden ook pas laat hoor. Ik ben vanmiddag wel vrij, maar ik kan mijn vriend pas om 16.30 oppikken van zijn werk.
Kamperen is toch zoals altijd? Enige is het parkeren van de auto's. Al hebben die ook wel vaker aan die kant gestaan.
Voor ons maakt het allemaal weinig uit, voordeel van een tent
KimD schreef:Machie schreef:Wij rijden ook pas laat hoor. Ik ben vanmiddag wel vrij, maar ik kan mijn vriend pas om 16.30 oppikken van zijn werk.
Kamperen is toch zoals altijd? Enige is het parkeren van de auto's. Al hebben die ook wel vaker aan die kant gestaan.
Voor ons maakt het allemaal weinig uit, voordeel van een tent
Ja zeker, maar nu is dat hele gedeelte camping, eerst was dat nog hybride met parkeren en camping.
Hoelang rijden jullie? Want dan zullen jullie ook pas tegen de avond aanwezig zijn gok ik?