Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:47

Janine1990 schreef:
Nou, te beginnen bij de buren... en de dierenambulance die dit eerst moet vragen aan de buren voordat ze überhaupt daarheen komen... Ik zie dit zelf namelijk ook (mede door wat ik meer heb gehoord) als geld sprokkelen. Kijk zelf naar de reclame die ze zelf maken... Nemen zie die dode wolf in de reclame en je hoort verhalen over mishandeling. Nou sorry hoor... Dat vind ik gewoon misleidend.

Is die reclame niet van Stichting Dierenlot? Vreselijke reclames met daarin idd een ambulance, vind het een vage club, geen idee wat ze eigenlijk doen. Maar ze hebben niets te maken met de reguliere dierenambulances, dacht ik?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:47

ik ga ook een asiel beginnen denk ik, veel mensen die toch gewoon hun dier weer op komen halen voor geld ookal heb ik een fout gemaakt :+

ja dit is grapje mensen blijven ademen.

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:50

Dierenbescherming is zo goed nog niet, hebben vaak ergens niet verstand van. En hebben eens een booomvalk opgevangen (vaderswerk) dus dierenbescherming gebeld die mensen kwamen er om en zouden hem naar een organisatie brengen hier in de buurt, een x daar heen gemoeten voor een ontstapte fret ook daar heen gebracht. Geen koste van gehad omdat we die dag nog omgingen. Na vraag gedaan over de valk is het diertje daar nooit geweest?.. (boom valken zijn zo goed als bedreigd?).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:50

Wendy schreef:
Niet winstgevend? Zoek voor de gein eens het jaarverslag van de dierenbescherming op... die maken winst, en flink ook.

Zo'n gevalletje net als al die andere stichtingen die zich inzetten voor bepaalde zaken? Waarvan directeuren mega salarissen hebben rond de Balkenende norm?

Dan heb ik niet zoveel gezegd, maar wordt mijn rekensommetje wel een stuk eenvoudiger... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:52

Marie_Anne schreef:
Janine1990 schreef:
Nou, te beginnen bij de buren... en de dierenambulance die dit eerst moet vragen aan de buren voordat ze überhaupt daarheen komen... Ik zie dit zelf namelijk ook (mede door wat ik meer heb gehoord) als geld sprokkelen. Kijk zelf naar de reclame die ze zelf maken... Nemen zie die dode wolf in de reclame en je hoort verhalen over mishandeling. Nou sorry hoor... Dat vind ik gewoon misleidend.

Is die reclame niet van Stichting Dierenlot? Vreselijke reclames met daarin idd een ambulance, vind het een vage club, geen idee wat ze eigenlijk doen. Maar ze hebben niets te maken met de reguliere dierenambulances, dacht ik?

Nou, daar kon je wel eens gelijk in hebben... Dus ben ik gaan kijken op de site, ze hebben wel degelijk dierenambulances...

https://www.dier.nu/dierenlot-helpt/de- ... dierenlot/

Geven ze in bruikleen aan andere organisaties... Wordt het niet echt veel helderder van voor mij :o
Het is een soort verdeelorganisatie ofzo? WTF....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:17

oomens schreef:
Ibbel schreef:
Het is voor jagers verboden katten af te schieten - tenzij ze hiervoor een vergunning hebben, en die wordt slechts afgegeven onder bijzondere omstandigheden. Lees: je moet waden door de zwerfkatten, en vangacties hebben niets opgeleverd.

Verboden zeker, maar desondanks niet ongebruikelijk. Een kat in het jachtveld, zeker als dat niet direct naast bewoning ligt, wordt toch behoorlijk vaak nog als verwilderd beschouwd en afgeschoten.

Zolang je niet in Friesland, Utrecht of noord-Brabant woont. Daar mogen katten in het buitengebied namelijk nog wel worden afgeschoten

Ashleytjuhh

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:27

Maartje al sinds okt 2015 mag in Brabant geen katten meer geschoten worden zover ik weet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:29

Dierenlot helpt inderdaad de kleinere stichtingen en projecten op weg.
Zodat die inderdaad bijvoorbeeld een ambulance kunnen rijden en hun werk goed kunnen uitvoeren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:38

LukieBradley schreef:
Dierenlot helpt inderdaad de kleinere stichtingen en projecten op weg.
Zodat die inderdaad bijvoorbeeld een ambulance kunnen rijden en hun werk goed kunnen uitvoeren

Sorry, maar dat begrijp ik niet. Waarom is er geen overkoepelende organisatie Dierenambulance NL? Terwijl er wel een centraal nummer is? Elke losse regio moet zelf ook nog geld zien binnen te schrapen. En er rijden bij mijn weten alleen maar vrijwilligers op die auto's...
Weet je hoeveel geld het scheelt als er zo weinig mogelijk tussenpartijen zijn? Moet je kijken wat zo'n losse organisatie wel niet kost... En hoe eerlijk wordt alles verdeeld?

Spijt me zeer, maar ik heb daar ten zeerste mijn twijfels bij. Zeker in het geval van TS.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:57

LukieBradley schreef:
Nee hoe kan het asiel ts dan bereiken als de chip niet geregistreerd is _O- wees dan zo fair om alles te lezen voor je roept :')

Die kat in die vangkooi vind iemand mee vallen? Pak zo eentje is met blote handen +:)+

Ovenhandschoenen aan en gaan, welke druif doet dit met blote handen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:07

IKbenEllen schreef:
Anoniem schreef:
Fout de melder heeft te goeder trouw een melding gemaakt. Zij kon niet weten dat het anders was

Die van de Shetlander ook. Die had alleen dat hooinet en water niet gezien. Had gewoon niet zoveel verstand van paarden.

Maar uiteindelijk kan je mensen toch niet gaan straffen omdat ze denken dat er iets mis is? Dat is ook de reden waarom de hulpdiensten niet factureren als ze moeten uittrukken voor een probleem wat er geen blijkt te zijn, omdat je niet wil dat mensen gaan '3x nadenken' en uiteindelijk niet bellen. Het is gewoon zonde dat het asiel in dit geval niet echt verder heeft gekeken dan de neus lang.

TS, enige update van wat je deze week gaat doen? Ga je de kat nog halen?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:11

Stichting Dierenlot is eigenlijk een loterij. Mensen kopen loten en van een deel van het geld dat het oplevert, geven zij geld aan kleine stichtingen die zich direct inzetten voor dieren.

Zij "geven" ook dierenambulances weg, maar dat is niet te verwarren met DE dierenambulance. Zij geven een auto (met hun logo erop) in soort bruikleen aan de kleine opvang of stichting. Ook bijvoorbeeld aan een caviaopvang, dus niet alleen aan "echte" asielen.

In ruil daarvoor rijden die organisaties dus eigenlijk gratis reclame voor Dierenlot. En ze krijgen soms een extra gift van bijvoorbeeld 500 of 1000 euro. Dat zijn hele fijne bedragen voor vrijwilligersorganisaties (vogelopvang aan huis bijvoorbeeld) en daar praten we nu ook over. Voor een professioneel dierenasiel met personeel in dienst heb je daar niet zoveel aan.

Maar als jij nu besluit een rattenopvang te starten en dat een beetje serieus oppakt en aan bepaalde voorwaarden voldoet, dan is stichting Dierenlot eigenlijk één van de weinige partijen waar je jaarlijks een bijdrage van kunt krijgen. Via de Dierenbescherming of gemeente moet je (meestal) niks verwachten.

Kortom, Stichting Dierenlot is een grote organisatie die kleine organisaties steunt en geld verdeeld. Maar zij zijn enkel en alleen "sponsor" en hebben dus geen beleid of iets te zeggen over de werkwijze van die organisatie.

De Dierenbescherming is overigens ook niet één pot nat. Er zit een groot kantoor in Den Haag. Maar er werken ook enorm veel vrijwilligers voor de Dierenbescherming. Je kan van die vrijwilligers niet verwachten dat ze alles maar weten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:25

minikatje schreef:
LukieBradley schreef:
Nee hoe kan het asiel ts dan bereiken als de chip niet geregistreerd is _O- wees dan zo fair om alles te lezen voor je roept :')

Die kat in die vangkooi vind iemand mee vallen? Pak zo eentje is met blote handen +:)+

Ovenhandschoenen aan en gaan, welke druif doet dit met blote handen?

Ovenhandschoen pakken ze ook doorheen.
Daar heb je speciale leren handschoenen voor.
En dan gaat het inderdaad prima.
En dan is ook de chip te lezen in de vangkooi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:25

beert schreef:
Stichting Dierenlot is eigenlijk een loterij. Mensen kopen loten en van een deel van het geld dat het oplevert, geven zij geld aan kleine stichtingen die zich direct inzetten voor dieren.

Zij "geven" ook dierenambulances weg, maar dat is niet te verwarren met DE dierenambulance. Zij geven een auto (met hun logo erop) in soort bruikleen aan de kleine opvang of stichting. Ook bijvoorbeeld aan een caviaopvang, dus niet alleen aan "echte" asielen.

In ruil daarvoor rijden die organisaties dus eigenlijk gratis reclame voor Dierenlot. En ze krijgen soms een extra gift van bijvoorbeeld 500 of 1000 euro. Dat zijn hele fijne bedragen voor vrijwilligersorganisaties (vogelopvang aan huis bijvoorbeeld) en daar praten we nu ook over. Voor een professioneel dierenasiel met personeel in dienst heb je daar niet zoveel aan.

Maar als jij nu besluit een rattenopvang te starten en dat een beetje serieus oppakt en aan bepaalde voorwaarden voldoet, dan is stichting Dierenlot eigenlijk één van de weinige partijen waar je jaarlijks een bijdrage van kunt krijgen. Via de Dierenbescherming of gemeente moet je (meestal) niks verwachten.

Kortom, Stichting Dierenlot is een grote organisatie die kleine organisaties steunt en geld verdeeld. Maar zij zijn enkel en alleen "sponsor" en hebben dus geen beleid of iets te zeggen over de werkwijze van die organisatie.

De Dierenbescherming is overigens ook niet één pot nat. Er zit een groot kantoor in Den Haag. Maar er werken ook enorm veel vrijwilligers voor de Dierenbescherming. Je kan van die vrijwilligers niet verwachten dat ze alles maar weten.

Ik heb nooit de indruk gehad dat het een loterij was?

In ieder geval, dit maakt een hele hoop duidelijk voor mij! Bedankt voor je uitleg.
Zo duidelijk zijn ze zelf niet in hun reclame's en zo vind ik het een stuk nuttigere stichting dan ik zelf voor ogen had.

Ik deel je mening dat een vrijwilliger niet alles kan weten. Maar ik vertrouw er wel op dat organisaties zelf een stukje opleiding geven aan de (aanstaande) vrijwilligers.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:30

Nouja, het heet natuurlijk niet voor niets DierenLot :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:33

Fenrir schreef:
Nouja, het heet natuurlijk niet voor niets DierenLot :Y)

Die link had ik dus niet gelegd, ik denk dat aan 'het lot' of 'fate'.
Ze bekommeren zich om het lot van dieren :P

En van de postcodeloterij weet je dat je iets wint, dat promoten ze meer dan hoeveel ze zich inzetten voor goede doelen.

Vandaar dat ik de link met loterij niet heb gelegd haha ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:47

Nee die link had ik ook nooit gemaakt.
En lot precies zo geïnterpreteerd als janine.
Vind dat in hun reclames ook niet duidelijk. En ze zijn toch lang genoeg voor uitleg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

bruintje123 schreef:
Nee die link had ik ook nooit gemaakt.
En lot precies zo geïnterpreteerd als janine.
Vind dat in hun reclames ook niet duidelijk. En ze zijn toch lang genoeg voor uitleg.

Heb hun reclames nooit gezien dus daar kan ik niks over zeggen, maar gemiste kans dus van ze kennelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:51

IKbenEllen schreef:
Anoniem schreef:
Fout de melder heeft te goeder trouw een melding gemaakt. Zij kon niet weten dat het anders was

Maar uiteindelijk kan je mensen toch niet gaan straffen omdat ze denken dat er iets mis is? Dat is ook de reden waarom de hulpdiensten niet factureren als ze moeten uittrukken voor een probleem wat er geen blijkt te zijn, omdat je niet wil dat mensen gaan '3x nadenken' en uiteindelijk niet bellen. Het is gewoon zonde dat het asiel in dit geval niet echt verder heeft gekeken dan de neus lang.

TS, enige update van wat je deze week gaat doen? Ga je de kat nog halen?

Dat ben ik met je eens. Ik probeer TS alleen in te laten zien dat de bal niet terecht naar het asiel ( hoewel ik nu wel weer veel quotes zal krijgen dat dat niet waar is ) wordt gespeeld. Er is altijd oorzaak en gevolg.
Oorzaak: stoffige manke kat loopt buiten zijn terrein omdat hij dat mag. Gevolg buurvrouw maakt melding. Gevolg da neemt melding serieus. Oorzaak nog steeds kat liep op verkeerde plek en niemand kende hem. En hij mocht dat van de baas.
En nu zit hij al te lang in een kooi. Hij zal er in ieder geval niet rustiger van worden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-18 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:52

In principe wordt aan de organisaties ook gevraagd om loten te verkopen. Dus zij doen veel aan bekendheid via de "achterban".

Hier bijvoorbeeld een lijstje van organisaties uit provincie Utrecht die geld ontvangen hebben:
https://www.dier.nu/bij-u-in-de-buurt/provincie/utrecht

Het zijn geen enorme bedragen, maar voor kleine organisaties helpt dit wel :-)

Haha, ik zie nu dat Dierenlot op haar beurt ook weer geld krijgt van de Postcodeloterij. Maar dan ook weer als gift, dus niet dat de Postcodeloterij de "baas" is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:53

In de reclames op National Geographic vragen ze om donaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:09

beert schreef:
In principe wordt aan de organisaties ook gevraagd om loten te verkopen. Dus zij doen veel aan bekendheid via de "achterban".

Hier bijvoorbeeld een lijstje van organisaties uit provincie Utrecht die geld ontvangen hebben:
https://www.dier.nu/bij-u-in-de-buurt/provincie/utrecht

Het zijn geen enorme bedragen, maar voor kleine organisaties helpt dit wel :-)

Haha, ik zie nu dat Dierenlot op haar beurt ook weer geld krijgt van de Postcodeloterij. Maar dan ook weer als gift, dus niet dat de Postcodeloterij de "baas" is.

Zo te horen doen ze best goed dan, maar op hun website kan ik niet goed vinden wat ze nou precies doen. En in de reclames maken ze dat idd ook helemaal niet duidelijk. Blijft toch vaag allemaal dan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:13

Ik weet het ook vooral, omdat ik ooit vrijwilliger was voor een organisatie die door Dierenlot gesteund werd :-).

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:24

:x wat een reacties... het maakt wat los onder de mensen...

Ik ben benieuwd wanneer poeslief weer muisjes gaat vangen

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:25

Heeft dietenlot ook niet een huisdier verzekering?