Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:50

Oef dat is flink schrikken zeg!! :oo
Al dat water ook in je huis!

Ik heb op de duitse zooplus gekeken, daar zijn filters goedkoper dan de Nederlandse zooplus. Tnx voor de tip die iemand in dit topic gaf :D
ik ga nu voor dit filter http://www.zooplus.de/shop/aquaristik/a ... ler/162603 (51,90 euro in NL)

Tat_jana

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:55

Hier misschien iemand interesse in een mesvis ? Vriendin haar aquarium wordt te klein voor die prachtige vis. Hij is zeker zo een 25 cm !!!! En heeft flink wat zwemruimte nodig... Af te halen om en nabij amsterdam.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:58

Even alles bijgelezen, had gisteren geen tijd voor bokt..

Het lijkt me echt verschrikkelijk als je aquarium opeens lek gaat uit het niets.
Ik zou met zoiets vooral bang zijn dat het gebeurd als ik bijv. niet thuis ben en de vissen niet kan redden.

Mijn nieuwe aquarium is nu zo'n twee dagen aan het draaien met water en planten.
Heb het zand nog een paar keer uitgespoeld en toen in het aquarium gedaan.
Het was vrij stoffig maar heb de filter de rest van het werk laten doen, ga vandaag de bak even inrichten :)
Maak wel even een foto als hij klaar is, hoop dat de vissen snel naar hun nieuwe 'huis' kunnen :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:02

Eindelijk, steen!! Heb al een zeesterretje gezien en een klein wormpje, hihi!

Afbeelding
Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:37

Dan lees je dat verhaal van Casarell en dan denk je nee dit gebeurd mij niet meer :( Gelukkig is mijn bak verder niet kapot, vanochtend direct een nieuwe verwarming gekocht. Bak stond op 19,5 vanochtend :oo

Jaaa weer een zoutwaterupdate :D Ziet er mooi uit Secricible :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:40

Gaaf secricible!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:41

Het ligt nog niet super stevog, maar wilde nog even niets vastzetten. Twijf nog of alles blijft zoals het nu is, maar kan er nog even rustig over denken. Eventueel nog wat extra steen, dan wel dood steen, want dat levend steen is duur, pfff
Als alles stevig is gaan we gaten boren en met plastic buisjes vastzetten, dan kan het niet vallen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:46

Komt er geen bodem in?
of is dat niet de bedoeling in een zoutwateraqua?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:47

Sappos schreef:
Dan lees je dat verhaal van Casarell en dan denk je nee dit gebeurd mij niet meer :( Gelukkig is mijn bak verder niet kapot, vanochtend direct een nieuwe verwarming gekocht. Bak stond op 19,5 vanochtend :oo

Jaaa weer een zoutwaterupdate :D Ziet er mooi uit Secricible :D

Tja.. ik wist gelijk hoe je je voelde :(:)
Bij mij was het gelukkig alleen de bak die vervangen moest worden, gelukkig hebben mijn kast en vloer het overleefd.
De bak staat op een grenen kast, en die weer op een houten vloer.. lekker over nagedacht :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:51

Jawel, die komt er zeker nog in. Er ligt een zak levend zand en koraalzand in de kast klaar.
In principe had het er al in gekund, maar de stenen mogen niet op zand staan ivm risico bij schuiven.
Dus zolang ik nog niet 100% tevreden ben over mijn steen wil ik nog even geen zand erin. Ook kan er nog vanalles uit de stenen komen wat je niet in je bak wilt (krabben, glasanemonen) en wat dus gekild moet worden en dan is het prettig om een steen er even uit te kunnen halen.
Bovendien komt er bij dat bouwen ontzettend veel vuil uit het steen en ik wacht dus even met zand totdat ik dat vuil op heb kunnen ruimen.

Sommige mensen wachten nog langer, totdat de algenperiode voorbij is, zodat deze algen niet in de steen kruipen. Ook bij zee-aquarium geld dat er vele wegen naar rome leiden. Sommigen bouwen wel op het zand, maar omdat er in deze bak iig een jack in the box komt (visje dat gangetjes graaft) en waarschijnlijk ook garnalen die graag bouwen, wil ik het risico niet lopen dat mijn bouwwerk dan in gaat storten.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:52

Ja ik heb ook laminaat, heeeel fijn. Is helemaal naar de klote. Was t al nadat er een barst in mijn 54 liter zat maar dit was helemaal erg want 54 liter of 120 scheelt nogal. Maar bak is wel weer de duurste aanschaf. Was vooral bang dat mijn L en mijn Betta kapot waren ;(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:54

Interessant Secricible! Leuk om zo te volgen :)
en wat een proces zo he!

ben erg benieuwd als je straks zo ver bent dat er visjes in kunnen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:57

Sappos.. kan je niet je inboedel verzekering aanspreken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:01

Marley schreef:
Interessant Secricible! Leuk om zo te volgen :)
en wat een proces zo he!

ben erg benieuwd als je straks zo ver bent dat er visjes in kunnen

Het is echt ontzettend leuk, ook nu al om in die bak te kijken. Heb al vanalles gezien, maar het is moeilijk om op de foto te krijgen.
Nu wachten op de nitrietpiek, dan hoog nitraat en dan krijgen we een berg algen. En dan mogen er kreeftjes, garnalen en eventueel slakjes in om de algen op de ruimen. As het goed is is mijn bak dan klaar voor vissen!

Casarell, dat is een goede! Volgens mij kan dat idd! Zou het zeker proberen!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:03

Geen idee ga ik maar eens naar informeren. Laminaat staat op heel veel plekken echt bol, voor de rest mazzel gehad dat er geen kortsluiting ontstaan is want boven het aquarium zit een stopcontact en daar zitten totaal 3 verlengsnoeren in waar de filters en verwarmingen van alle aqua's op aangesloten zitten. Een van die stekkerdozen lag op de grond. Heb nu alles aan de vensterbank getaped

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:55

Pff, dan heb je inderdaad mazzel gehad sappos! Je kan inderdaad het beste je elektronica vannde grond afhouden, en goed geisoleerde electriciteitskabels!!
Ik weet bijna zeker dat je dit moet kunnen declareren, scheelt je toch weer kosten voor nieuw laminaat. Je betaald niet voor niets premie ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:36

He bah, dat is ook mijn angst dat ik thuis kom en alles onder water ligt... heb een oud aquarium weggedaan onder andere omdat ik het niet meer vertrouwde. Gelukkig hier nog niet een dergelijk probleem gehad. Succes met alles!
@secricible: erg interessant allemaal, je hebt mijn interesse in zoutwater wel aangewakkerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:19

Hallo :)
Ik heb ook vissen, mijn aquarium is een juwel rekord 800. Ik wil wel een foto plaatsen wanneer het aquarium weer op orde is want het is nogal leeg qua planten nu. (de nieuwe planten staan in een bak water en gaan er denk ik dinsdag? in)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:25

Hoi allemaal,

Mijn ramirezi-mannetje is ziek, en ik heb geen idee wat hij heeft. Hij zondert zich sinds een paar dagen af, is slecht van kleur, en wil niet eten. Hij heeft witte plekken (schimmel? gaten? is niet zo duidelijk wat het is) op zijn hoofd en op zijn rugvin (geen witte stip, lijkt er tenminste niet op). Hij knijpt niet met zijn vinnen.

Ik heb enkele weken geleden witte stip gehad en dat behandeld. Sommige vissen hebben ook last van schimmel gekregen door de witte stip. Dit is genezen bij alle vissen, behalve bij mijn ramirezi-vrouwtje, die heeft nog wat schimmel op haar vin (maar met haar is verder niets aan de hand, dus ik wilde het even aankijken voor ik weer medicijn in de bak gooi, ik ben daar niet zo fan van).
Met de rest van de vissen is niets aan de hand.

Iemand enig idee?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:22

Geen mogelijkheid het koppel in quarantaine te zetten,, de kans dat de boel weer overnieuw begint lijkt mij zeer aanwezig,, verder geen idee.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:26

Ik zou ze ook even apart zetten..
Anders steken ze misschien de rest weer aan.
Heb verder ook geen idee wat het kan zijn, misschien kun je wat plaatjes op internet zoeken en vergelijken?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:31

Bedankt voor jullie antwoord!

Quarantaine is wat lastig ivm geen extra bak; doe ik liever niet, ook in verband met stress voor de vis (maar als het nodig is kan het eventueel wel). Het lijkt niet besmettelijk te zijn, maar ik houd de andere vissen goed in de gaten voor het geval dat. Het mannetje in kwestie is al wat levendiger, maar er is wel iets mis met hem. Ik heb dit alleen nog nooit gezien, dus ik weet het niet zo goed. :(
Ik ga wel even rondspeuren op internet, had al wat gekeken maar nog niets gevonden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:36

Ik heb zelf zo'n kleine fauna box, dus in het ergste geval moet ie daarin bij mij.
Heb er wel grind in zitten, en maak het dan wel zo fijn mogelijk voor de vis zelf..
Gelukkig heb ik nog niet veel vissen erin hoeven doen, alleen een platy die uiteindelijk gestorven is en wat baby guppen die te erg werden opgejaagd aan het begin.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:06

Na een beetje speurwerk vermoed ik de gatenziekte. Ik heb dit zelf nog nooit gezien. Het lijkt me dus geen schimmel of witte stip. Gatenziekte kan door ziekteverwerkers (flagelaten) komen of door een tekort, ook wordt stress genoemd. Nu heb ik de vis ziek gekocht (zag ik helaas pas te laat), hij had namelijk witte stip (en heeft toen de rest van mijn bak aangestoken). Daar is hij goed van genezen, maar hij had er wel veel last van. Zijn weerstand is dus slecht. Daarnaast zijn ramirezi's sowieso erg gevoelig. Ik ben er nog niet helemaal zeker van of het nu stress/tekort of een ziekteverwekker is, en ook niet wat de beste actie is... (medicijn tegen flagelaten terwijl het een tekort/stress o.i.d. is schijnt ook niet goed te zijn); quarantaine lijkt me in ieder geval niet nodig en dat zal alleen maar stress verhogen.
Lastig, lastig... visje reageert wel op zijn vrouwtje, hij volgt haar als hij haar ziet. Verder zwemt hij een beetje rond, maar hij zit voornamelijk op de bodem.

Wat zouden jullie doen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:35

Hoelang heb je hem al dan?