Lolleke schreef:Ik weet nu dat lam goed gaat (geit/schaap zal dus ook wel goed gaan) en verder durf ik nog steeds niks bij te geeven. Ieder uitschietertje is meteen te merken / zien.
Geen varken, geen rund, geen kip, vis moet ik voorzichtig mee zijn, groenten moet ik voorzichtig mee zijn, konijn twijfel ik nog over....
Paard heb ik nog als optie, maar dat doe ik pas als alles weer rustig is (vandeweek ook weer wat te pakken gehad, oog is nu helemaal kapot). Het is bizar waar die hond wel niet allergisch voor is.
Nu heb ik hier in de buurt de lupa zitten waar ik snacks etc kan halen. (hond staat nu op simpsons droogvoer, dat is het enige wat nu goed gaat zonder problemen) en ik heb dus nog geen kvv gevonden die ik vertrouwen kan daarin. (behalve dan kvv's die mij qua prijs echt de pet boven gaan)
Zelf barfen met alleen lam/geitzie ik ook niet als optie.
Iemand die nog tips heeft?
Ik zie wel nog een hele hoop diersoorten die je kan proberen. Vaak als honden het niet goed doen op de 'reguliere' diersoorten doen ze het heel goed op wild. Denk aan haas, hert, fazant, patrijs, duif e.d.
Voor het knaagwerk kan ik je de lamskop aanraden (als je hond al bot gewend is). Ook kan je bij de bioslager kijken, die van mij verkoopt voor 2 euro de kilo lamsbotten die niet te hard zijn, maar waar mijn hond toch wel bijna 10min. mee bezig is. (Tegenover een uur met een lamskop) Ook ribben van lam en geit kun je geven.
Voor KVV's kun je bijv. ook bij kiezebrink bestellen en losse gemalen mixen bestellen om daar zelf een complete KVV van te maken icm met wat barfhapjes.
Als lam en geit goed gaan, zal ree/hert waarschijnlijk ook wel goed gaan. Fazant/patrijs heeft weer een hele andere samenstelling dan kip/tamme eend. Die zou je dus wel kunnen proberen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een hond die niet tegen haas kan, dus dat is ook een goede optie. Je zou ook eens kunnen kijken of je hond wel tegen visolie kan. Zo zou je al vrij snel een compleet menu hebben:
Lam, geit, hert, fazant, haas.
Iets waar je ook op kan letten: de kleur van het spiervlees. Kip, rund, kwartel, parelhoen e.d. zijn allemaal licht van kleur.
Lam, geit, paard, hert, fazant, patrijs allemaal donker. Grote kans dat jouw hond met 'donker vlees' goed overweg kan en niet met 'licht vlees'.