VonDutch schreef:ik heb een hamster erbij gekocht! toch uit de dierenwinkel, ik denk dat ik de volgende van en fokker ga kopen maar weet eigenlijk niet waar die bij mij in de buurt zitten.. heeft iemand daar een lijstje van ofzo?
het is eeen heel lief wollig hamstertje, mannetje in een eigen kooi. want 2 mannen bij elkaar was ook geen succes volgens de dierenwinkel. Hij is nog jong, van September. Ik probeer hem al tam te maken maar dat gaat echt moeilijk bij deze.. Hij springt letterlijk uit je hand, en dan valt die op de grond ( zit ik wel op mn knieen), dat doet die ''plotseling''eerst zit hij gewoon netjes stil maar dan ineens... En hij bijt, en als ik ergenss een hekel aan heb is het dat wel.. ik bedoel het enige wat een hamster kan is bijten maar hij heeft m'n moeder al flink te pakken gehad en mijn nepnagels pakttie hard vast.. als ik hem wil aaien of iets in de kooi, ook is die dan gewoon al wakker.
Wij hebben dit nog nooit meegemaakt, mijn andere hamster Henk heeft me nog nooit gebeten.. dus we zitten een beetje te bedenken hoe we dit nu het beste kunnen oplossen.. we willen hem natuurlijk graag houden, maar een hamster houden die bijt.. dat denk ik niet!
Je moet hem natuurlijk wel de tijd gunnen om te wennen he. Ga gewoon eens bij de kooi zittem en hem wat zaadjes voeren. De ene hamster heeft langere tijd nodig dan de andere.