Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noudy schreef:kan wel zijn dat stopt toch nooit kan daar lang of kort over praten ze blijven toch wel gefokt en gekocht worden en wil het niet goedpraten, maar anders hadden ze die 2 verzopen en dat kon ik helemaal niet over mijn hart verkrijgen om ze dan niet op te halen.
Jessol schreef:Kan ik begrijpen, mijn oude hond zou ik ook nietk unnen missen![]()
Eindelijk is dit topic geen rel meer, maar mensen die als 'volwassenen' met elkaar discussieren en niet dingen anders schrijven dan gezegt etc
noudy schreef:kan wel zijn dat stopt toch nooit kan daar lang of kort over praten ze blijven toch wel gefokt en gekocht worden en wil het niet goedpraten, maar anders hadden ze die 2 verzopen en dat kon ik helemaal niet over mijn hart verkrijgen om ze dan niet op te halen.
En geboren was ze toch al dus moet ze dan maar dood omdat die gast te beroerd was om haar de
fles te geven.
ThePast03 schreef:noudy schreef:kan wel zijn dat stopt toch nooit kan daar lang of kort over praten ze blijven toch wel gefokt en gekocht worden en wil het niet goedpraten, maar anders hadden ze die 2 verzopen en dat kon ik helemaal niet over mijn hart verkrijgen om ze dan niet op te halen.
En geboren was ze toch al dus moet ze dan maar dood omdat die gast te beroerd was om haar de
fles te geven.
Het stopt nooit omdat mensen zoals jij altijd excuses verzinnen waarom je ze wel "moet" kopen.
Je had ze ook kunnen redden en over kunnen brengen naar België waar ze niet het risico lopen op inbeslagname en zinloos inslapen.
Je geeft nu het perfecte voorbeeld waarom dit leed maar blijft doorgaan en dat het de pupkopers zijn die verantwoordelijk zijn voor dit hondenleed en niet de wet of de aid.
noudy schreef:Nou dit was geen verhaal heb het toch zelf gezien.
slimmerik schreef:noudy schreef:Nou dit was geen verhaal heb het toch zelf gezien.
Als ik zie dat er honden verzopen worden dan geef ik ze aan en geef ik géén geld.
noudy schreef:Jij denkt er zo over en ik dus anders, vind zelf dat ik er goed aan heb gedaan.
En heb geen excuus verzonnen zo is het gewoon gegaan.
Jessol schreef:Zijn het de eigenaren die de honden wondjes en dergelijke geven? Nee.
Oké, ze moeten deze niet kopen, maar je kunt niet de gehele schuld op hen steken, de honden moeten ook in 'de asielen' met respect behandeld worden.
Maarja, als ik verhalen hoor als van Noudy, kan ik het nog enigszins begrijpen, in zo'n noodsituatie.
Maar bij andere is zeker een groot deel de schuld van de puppykopers
noudy schreef:We waren nu ook weer op zoek naar een pup dit is dus een engelse bull geworden wilde zelf geen stafford meer alleen al vanwege dat prutsmuts rondom dat ras.
Jessol schreef:http://www.vanjuttersburch.com/BlackThunder.jpg
Op bokt staat er een artikel van een vrouw die door zo'n soort hond is gebeten, ga het even opzoeken.
Ze is doodgebeten.
Jessol schreef:Op bokt staat er een artikel van een vrouw die door zo'n soort hond is gebeten, ga het even opzoeken.
Ze is doodgebeten.
Jessol schreef:Ja en da nog, hij heeft toch ook gebeten.
ThePast03 schreef:noudy schreef:Jij denkt er zo over en ik dus anders, vind zelf dat ik er goed aan heb gedaan.
En heb geen excuus verzonnen zo is het gewoon gegaan.
Het zijn excuses waarom mensen zoals jij vinden dat ze een verboden hond wel "moeten" kopen.
Als het echt zo gegaan is had je net zo makkelijk een adres in België kunnen zoeken of inderdaad aangifte kunnen doen bij de dierenbescherming die ze vervolgens overbrengt naar een Belgisch asiel.
Je hebt er geen goed aan gedaan. Je houdt namelijk het zinloos inslapen van deze honden in stand en door mensen zoals jij komt er nooit een einde aan het zinloos inslapen van onschuldige honden.
Als je perse een "geredde hond" in huis wilt hebben kun je jezelf ook richten op de vele asielhonden of zelfs op de honden uit het buitenland. Daarvoor hoef je niet perse een verboden hond in huis te nemen en zodoende hondenleed in stand te houden.
noudy schreef:Jij hebt lekker praten met je perse geredde hond had er 1 uit asiel zou lief zijn voor kinderen, bijt
de 2e dag al lekker dwars door mijn zoontjes hand, ohhh wat was die lekker kindvriendelijk.
En kom me niet aan met honden halen uit het buitenland want hier aan de overkant van de straat
zijn ze al bezig met inbeslagname van 2 honden uit het buitenland van die grote hazewindhonden weet niet zo snel hoe ze heten.
Omdat ze al 1 hond hebben doodgebeten en 2 toegetakeld plus een kind gebeten uit de buurt dus
praat me daar niet van.