Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:34

kan wel zijn dat stopt toch nooit kan daar lang of kort over praten ze blijven toch wel gefokt en gekocht worden en wil het niet goedpraten, maar anders hadden ze die 2 verzopen en dat kon ik helemaal niet over mijn hart verkrijgen om ze dan niet op te halen.
En geboren was ze toch al dus moet ze dan maar dood omdat die gast te beroerd was om haar de
fles te geven.
Laatst bijgewerkt door noudy op 16-07-07 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:35

noudy schreef:
kan wel zijn dat stopt toch nooit kan daar lang of kort over praten ze blijven toch wel gefokt en gekocht worden en wil het niet goedpraten, maar anders hadden ze die 2 verzopen en dat kon ik helemaal niet over mijn hart verkrijgen om ze dan niet op te halen.

In dat soort verhalen trap je toch niet in?? Ik iig niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:36

Jessol schreef:
Kan ik begrijpen, mijn oude hond zou ik ook nietk unnen missen Ach gut
Eindelijk is dit topic geen rel meer, maar mensen die als 'volwassenen' met elkaar discussieren en niet dingen anders schrijven dan gezegt etc

Tuurlijk dat, maar het probleem is, dat hier vaak over elkaar word geroepen, en dan vergeet je te luisteren naar elkaar.
Maar bv nu gaat het rustig, en dan hoor je elkaars gedachten. En dan merk je op dat we eigelijk niet zoveel verschillen Clown

Vraag me af waarom ze er geld voor vragen, als ze de pups gaan verzuipen..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:38

Nou dit was geen verhaal heb het toch zelf gezien.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:39

noudy schreef:
En geboren was ze toch al dus moet ze dan maar dood omdat die gast te beroerd was om haar de
fles te geven.

Het stopt nooit omdat mensen zoals jij altijd excuses verzinnen waarom je ze wel "moet" kopen.
Je had ze ook kunnen redden en over kunnen brengen naar België waar ze niet het risico lopen op inbeslagname en zinloos inslapen.

Je geeft nu het perfecte voorbeeld waarom dit leed maar blijft doorgaan en dat het de pupkopers zijn die verantwoordelijk zijn voor dit hondenleed en niet de wet of de aid.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:41

Vraag me af waarom ze er geld voor vragen, als ze de pups gaan verzuipen..[/quote]

Tja we wilden dat zelf er iets voor betalen kon die er ook nooit op terugkomen dat we
ze mee hebben genomen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:42

ThePast03 schreef:
noudy schreef:
fles te geven.

Het stopt nooit omdat mensen zoals jij altijd excuses verzinnen waarom je ze wel "moet" kopen.
Je had ze ook kunnen redden en over kunnen brengen naar België waar ze niet het risico lopen op inbeslagname en zinloos inslapen.

Je geeft nu het perfecte voorbeeld waarom dit leed maar blijft doorgaan en dat het de pupkopers zijn die verantwoordelijk zijn voor dit hondenleed en niet de wet of de aid.

Jij denkt er zo over en ik dus anders, vind zelf dat ik er goed aan heb gedaan.
En heb geen excuus verzonnen zo is het gewoon gegaan.
Laatst bijgewerkt door noudy op 16-07-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:44

noudy schreef:

Als ik zie dat er honden verzopen worden dan geef ik ze aan en geef ik géén geld.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:47

slimmerik schreef:
noudy schreef:

Als ik zie dat er honden verzopen worden dan geef ik ze aan en geef ik géén geld.

heb niet gezien dat ze verzopen werden want dan was ik te laat geweest, beetje logisch denken.
Heb gezien dat de moeder geen melk meer gaf, en dat er daarom al een pup dood was.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:51

Als je ze aangeeft Slimmerik worden ze waarschijnlijk ingeslapen?

Dat was haar eigen keus Slimmerik, zelf zou ik het ook niet over mijn hart kunnen krijgen.

Daar ben ik het niet mee eens ThePast03.
Zijn het de eigenaren die de honden wondjes en dergelijke geven? Nee.
Oké, ze moeten deze niet kopen, maar je kunt niet de gehele schuld op hen steken, de honden moeten ook in 'de asielen' met respect behandeld worden.

Maarja, als ik verhalen hoor als van Noudy, kan ik het nog enigszins begrijpen, in zo'n noodsituatie.
Maar bij andere is zeker een groot deel de schuld van de puppykopers Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:55

noudy schreef:

Het zijn excuses waarom mensen zoals jij vinden dat ze een verboden hond wel "moeten" kopen.
Als het echt zo gegaan is had je net zo makkelijk een adres in België kunnen zoeken of inderdaad aangifte kunnen doen bij de dierenbescherming die ze vervolgens overbrengt naar een Belgisch asiel.

Je hebt er geen goed aan gedaan. Je houdt namelijk het zinloos inslapen van deze honden in stand en door mensen zoals jij komt er nooit een einde aan het zinloos inslapen van onschuldige honden.

Als je perse een "geredde hond" in huis wilt hebben kun je jezelf ook richten op de vele asielhonden of zelfs op de honden uit het buitenland. Daarvoor hoef je niet perse een verboden hond in huis te nemen en zodoende hondenleed in stand te houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:55

Och Jessol...die smoesjes worden toch altijd gebruikt. Vriendin van mij werd een paar weken geleden ook een pup (klein ras)aangeboden van 4 weken omdat de moeder zgn. geen melk meer gaf..... staat nu nog op marktplaats alleen is de pup nu 9 weken...

Die mensen is gewoon het vuur onder de voeten te heet geworden waarschijnlijk.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:57

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:58

We waren nu ook weer op zoek naar een pup dit is dus een engelse bull geworden wilde zelf geen stafford meer alleen al vanwege dat prutsmuts rondom dat ras.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:59

Jessol schreef:
Zijn het de eigenaren die de honden wondjes en dergelijke geven? Nee.
Oké, ze moeten deze niet kopen, maar je kunt niet de gehele schuld op hen steken, de honden moeten ook in 'de asielen' met respect behandeld worden.

Maarja, als ik verhalen hoor als van Noudy, kan ik het nog enigszins begrijpen, in zo'n noodsituatie.
Maar bij andere is zeker een groot deel de schuld van de puppykopers Ja

Het zijn de eigenaren die ervoor zorgen dat hun hond in deze omstandigheden terecht komen!
Honden zat die last hebben van doorligplekken en een van onze honden heeft ook afgesleten hoektanden. Tennisballen is een van de voornaamste oorzaken daarvan.
Bovendien heb ik heel wat honden gezien die er beroerder uitzagen toen ze van een hondenpension wegkwamen omdat ze daar betrokken waren geweest in een vechtpartij of gewoon niet wilde eten.
Het is maar hoe je iets online zet en wat voor een verhaal je erbij zet.

Het verhaal van Noudy is niet te begrijpen, de dierenbescherming brengt ze gewoon naar een asiel in België en dat had Noudy ook gewoon zelf kunnen doen.

Als je dit soort verhalen gaat steunen werk je mee aan het zinloos inslapen en zal er nooit een einde komen hier aan.
Er bestaan geen excuses om hondenleed in stand te houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:01

noudy schreef:
We waren nu ook weer op zoek naar een pup dit is dus een engelse bull geworden wilde zelf geen stafford meer alleen al vanwege dat prutsmuts rondom dat ras.

Er is helemaal geen gedoe rondom de Stafford. Als jij als pupkoper gewoon simpel contact opneemt met de rasvereniging en hun adviezen opvolgt kom je terecht bij een fokker die pups fokt met FCI papieren en dan is er helemaal niets aan de hand.

Mag hopen dat je je Bull via de rasvereniging hebt aangeschaft.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:01

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:02

Jessol schreef:
Op bokt staat er een artikel van een vrouw die door zo'n soort hond is gebeten, ga het even opzoeken.
Ze is doodgebeten.

viewtopic.php?f=135&t=794530
Moge duidelijk zijn dat die vrouw al dood is geweest of iets heeft gemankeerd dat ze zichzelf niet kon verweren.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:03

Ja en da nog, hij heeft toch ook gebeten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:05

En daarom moeten honden die agressief zijn en bijten imo afgemaakt worden. Is hier ook gebeurd hè.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:05

Jessol schreef:
Ja en da nog, hij heeft toch ook gebeten.

Wat heeft dat met de pitbullwet te maken? Deze wet is namelijk niet gekomen vanwege bijtincidenten en/of agressief gedrag.
Dat andere geval heeft dus helemaal niets te maken met het kopen van verboden honden en daardoor het in stand houden van zinloos inslapen van honden.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:07

ThePast03 schreef:
noudy schreef:

Het zijn excuses waarom mensen zoals jij vinden dat ze een verboden hond wel "moeten" kopen.
Als het echt zo gegaan is had je net zo makkelijk een adres in België kunnen zoeken of inderdaad aangifte kunnen doen bij de dierenbescherming die ze vervolgens overbrengt naar een Belgisch asiel.

Je hebt er geen goed aan gedaan. Je houdt namelijk het zinloos inslapen van deze honden in stand en door mensen zoals jij komt er nooit een einde aan het zinloos inslapen van onschuldige honden.

Als je perse een "geredde hond" in huis wilt hebben kun je jezelf ook richten op de vele asielhonden of zelfs op de honden uit het buitenland. Daarvoor hoef je niet perse een verboden hond in huis te nemen en zodoende hondenleed in stand te houden.

Jij hebt lekker praten met je perse geredde hond had er 1 uit asiel zou lief zijn voor kinderen, bijt
de 2e dag al lekker dwars door mijn zoontjes hand, ohhh wat was die lekker kindvriendelijk.
En kom me niet aan met honden halen uit het buitenland want hier aan de overkant van de straat
zijn ze al bezig met inbeslagname van 2 honden uit het buitenland van die grote hazewindhonden weet niet zo snel hoe ze heten.
Omdat ze al 1 hond hebben doodgebeten en 2 toegetakeld plus een kind gebeten uit de buurt dus
praat me daar niet van.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:09

ik snap je wel,noudy,maar door dit soort zaken blijft het onnodig afmaken(wat ik verschrikkelijk vind)bestaan.
volgens mij ben jij ook op de hoogte van de RAD,die er nu eenmaal is,dus daarom begrijp ik jouw handelswijze ook weer niet.

Jessol

Naar mijn weten gaat dit ook niet alleen daarover in het topic?
Ook dat Pit Bulls heel vaak door hun uiterlijk 'gediscrimineerd' worden, en dat er ook andere bijtongevallen zijn etc.
Maar als het hier specifiek over dit moet gaan, heb ik mijn zegje al gedaan, en ga ik mezelf niet herhalen Knipoog
Sommige van jullie hebben hun eigen mening daarover dusja .

ThePast03

noudy schreef:
Jij hebt lekker praten met je perse geredde hond had er 1 uit asiel zou lief zijn voor kinderen, bijt
de 2e dag al lekker dwars door mijn zoontjes hand, ohhh wat was die lekker kindvriendelijk.
En kom me niet aan met honden halen uit het buitenland want hier aan de overkant van de straat
zijn ze al bezig met inbeslagname van 2 honden uit het buitenland van die grote hazewindhonden weet niet zo snel hoe ze heten.
Omdat ze al 1 hond hebben doodgebeten en 2 toegetakeld plus een kind gebeten uit de buurt dus
praat me daar niet van.

En dat is volgens jou een excuus om maar een verboden hond te kopen met het risico op inbeslagname en zinloos afmaken? Een excuus om dit hondenleed maar gewoon in stand te houden.

Met het wijzen naar andere rassen of andermans honden zul je in ieder geval niet veel steun krijgen van andere hondenliefhebbers.
Bovenstaande voorbeelden hebben ook helemaal niets met de pitbullwet te maken.