Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:09

Ibbel schreef:
Overigens, over wie betaalt de kosten hè... Wie betaalt de DB als iemand melding maakt van een paard dat tot over z'n oren in de bagger zou staan en niet te vreten en te drinken zou hebben? DB komt langs, praat met eigenaar, ziet prima verzorgde Shetlander in minimale modder staan, met een gevuld hooinet en gevulde drinkbak, en constateert dat het een loze melding was. Dan hoeft de eigenaar van de Shetlander toch ook niet voor het bezoek van de DB te betalen? En die maakt dan toch ook z'n kilometers voor dat huisbezoek?

Daarom kan je toch ook beter de dierenpolitie bellen? Die wordt tenminste nog vanuit de overheid gefinancierd. Als die dan de DB sturen kan de DB de rekening daarheen sturen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:11

Mijn reactie was erop dat een verhaal ALTIJD twee kanten heeft. Zoals meneer ook schreeuwde dat wij de kat ontvoerd had. Maar even vergeten erbij te zeggen was dat de kat vol bloed, schreeuwend op de weg onder een auto gevonden was en onder de bloedende wondjes zat.

Ik vraag me dus af waarom deze kat opgehaald is. Als ik eerst de voorgaande 60 pagina's moet gaan lezen dan kan ik daar wel even een uur voor gaan uittrekken neem ik aan.

Een asiel gaat niet ineens ergens een vangkooi op eigen houtje opzetten en dan wachten of er een misschien een kat inloopt die ze dan mee kunnen nemen en geld kunnen eisen van de eigenaar. Zo werkt dat niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:15

Laptopmuis schreef:
Mijn reactie was erop dat een verhaal ALTIJD twee kanten heeft. Zoals meneer ook schreeuwde dat wij de kat ontvoerd had. Maar even vergeten erbij te zeggen was dat de kat vol bloed, schreeuwend op de weg onder een auto gevonden was en onder de bloedende wondjes zat.

Ik vraag me dus af waarom deze kat opgehaald is. Als ik eerst de voorgaande 60 pagina's moet gaan lezen dan kan ik daar wel even een uur voor gaan uittrekken neem ik aan.

Een asiel gaat niet ineens ergens een vangkooi op eigen houtje opzetten en dan wachten of er een misschien een kat inloopt die ze dan mee kunnen nemen en geld kunnen eisen van de eigenaar. Zo werkt dat niet.

Als je de moeite niet wilt nemen om dat uit te vinden, zou ik als ik jou was in vervolg ook niet de moeite nemen om insinuaties te plaatsen. ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:15

Laptopmuis schreef:

Je hoeft geen 60+ pagina’s te lezen. Klik de ts aan, en je hebt alle info (van haar kant) in een keer voorhanden. Bespaar je jezelf ook het oeverloze herhalen van zetten van anderen...

Edit: quote ingekort.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:20

Ladybird schreef:
Respect dat jullie al 64 pagina's een welles nietes spelletje kunnen spelen.

Nu alweer 65.... + 10 die er al tussenuit geknipt zijn :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:35

Laptopmuis schreef:
Er word alleen in de eerste pagina's nergens een antwoord gegeven of de kat ook geregistreerd is.

Hoe denk je dat ze ts gevonden hebben Sherlock?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:37

Ibbel schreef:
Overigens, over wie betaalt de kosten hè... Wie betaalt de DB als iemand melding maakt van een paard dat tot over z'n oren in de bagger zou staan en niet te vreten en te drinken zou hebben? DB komt langs, praat met eigenaar, ziet prima verzorgde Shetlander in minimale modder staan, met een gevuld hooinet en gevulde drinkbak, en constateert dat het een loze melding was. Dan hoeft de eigenaar van de Shetlander toch ook niet voor het bezoek van de DB te betalen? En die maakt dan toch ook z'n kilometers voor dat huisbezoek?

Dat is geen goede vergelijking. In jouw verhaal liegt de melder. De melder bij TS heeft niet gelogen. Mss wat aannames gemaakt, maar als je een manke stoffige kat die rondzwerft over je erf voor zwerfkat aanziet, lijkt me dat geen vreemde aanname.

Als we jouw Shetlander verhaal nemen en hij blijkt idd zonder eten of drinken kniediep in de modder te staan, dan hoop ik dat ze alle kosten op de eigenaar verhalen

IKbenEllen

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:39

Wel waar, deze melder “loog” ook. De kat was geen zwerver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:42

IKbenEllen schreef:
Wel waar, deze melder “loog” ook. De kat was geen zwerver

Fout de melder heeft te goeder trouw een melding gemaakt. Zij kon niet weten dat het anders was

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:46

zonnebloem18 schreef:
[ Video ]
Even een filmpje van YouTube, maar dit is hoe de gemiddelde wilde kat reageert in een kooi. Daarbij kan je even niet eventjes de kooi even een stukje open doen want dan ben je ze kwijt en krijg je ze nooit meer.

Als ik dat filmpje zie lijkt de oplossing mij voor de hand liggen: gebruik voor het vervoer een kunststof reismand, dan kun je wel meteen de chip uitlezen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:56

Tango1979 schreef:
Dat is geen goede vergelijking. In jouw verhaal liegt de melder.

Welnee, de melder meldt een sielughe poownie. Gebeurt dagelijks zonder reden. Omdat ze niet kunnen zien dat er hooi en water en een schuilstal is, en omdat een beetje bagger vies is, want een paard hoort glanzend gepoetst erbij te lopen. En de DB gaat die meldingen af.

Ik ben ook eens gebeld omdat de kat van mijn overleden moeder 'zonder eten dagenlang in een leeg huis zou zitten'. Ik kwam er dagelijks, kat moest ingeënt worden en ik had een week wachttijd na het enten voordat hij naar het asiel kon. Was met één telefoontje uitgelegd, maar dat soort dingen worden dus echt gewoon opgevolgd. En dat kost geld.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:04

Ibbel schreef:

Dat is de dierenpolitie die komt kijken. Niet de dierenbescherming. Tenminste. Zo was het 5 jaar terug. De DB mag niet eens controleren.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:07

Shadow0 schreef:
zonnebloem18 schreef:
[ Video ]
Even een filmpje van YouTube, maar dit is hoe de gemiddelde wilde kat reageert in een kooi. Daarbij kan je even niet eventjes de kooi even een stukje open doen want dan ben je ze kwijt en krijg je ze nooit meer.

Als ik dat filmpje zie lijkt de oplossing mij voor de hand liggen: gebruik voor het vervoer een kunststof reismand, dan kun je wel meteen de chip uitlezen.

En hoe krijg je die kat in een kunststof reismand vanuit een vangkooi overzetten in een reismandje is niet zo makkelijk hoor is mijn ervaring..

Buiten het feit dat de kat niet in het asiel had gezeten maakt het voor de kosten die de dierenambulance heeft gemaakt ook niet uit of er gelijk gecontroleerd is op chip...de ambulance had al gereden dus kosten waren al gemaakt..
En snap helemaal dat een boerderijkat niet op eigen erf blijft...en TS zorgt er prima voor (zijn maar weinig erfkatten steriel en met chip) maar risico is nu eenmaal dat zeker een wat oudere 'mottige' kat als zwerver aangezien kan worden..zeker als deze niet tam is..

Persoonlijk zou ik zonder problemen de kosten hebben betaald...dierenambulance doet gewoon hun werk..ben het wel met TS eens dat asiel nu een kat heeft zitten waar ze niks mee kunnen en denk ook dat als er de eerste dag gewoon een rustig face to face gesprek was geweest waarin geen verwijten waren gemaakt...het asiel ws echt wel voor de kat had gekozen ipv moeilijk doen over geld...echter nu zal asiel ws net als TS er een principe kwestie van maken...

Hoop voor de kat dat het netjes opgelost wordt en de kat alsnog op oude locatie wordt losgelaten..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:15

Janine1990 schreef:
Jis_ schreef:
Weet jij veel wat die buurvrouw gezegd heeft, misschien wel dat ze het dier mager vond, mensen vinden tegenwoordig een dier ook wel heel snel zielig, daar komt een asiel op af..om nou te zeggen dat een asiel denkt lekker geld verdienen zo, moeten we vaker doen, daar geloof ik niet in.

Ik ging er toch vanuit dat de medewerkers van de Dierenambulance wel enigszins geschoold worden in wat is gezond en wat is ongezond?

Ik hoop ook van harte dat asielen en de bijbehorende hulpverlenende instanties dit niet doen. Maar het zou me niet verbazen, zie ook wat ik eerder heb gepost over een oude hond. Tevens wordt er in een reclame tbv donaties de doodgereden wolf gebruikt, terwijl het gaat om dierenmishandeling.

Het zijn geen winstgevende bedrijven, snap echt niet dat je zo negatief kan zijn op iets wat er voor zorgt dat er zo min mogelijk zwerfdieren zijn. Een foutje (als het al aan het asiel ligt wat natuurlijk kan) en ze worden figuurlijk naar het schavot begeleid, wat een schande dat asiel, zijn op onze centen uit.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:20

Kunstof reismand breekt de mijne zonder pardon uit.
Dat deed onze tamme huiskat al vroeger.
Laat staan een wilde, ze zijn ijzersterk hoor.
Vergis je daar niet in

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:24

Jis_ schreef:
Het zijn geen winstgevende bedrijven, snap echt niet dat je zo negatief kan zijn op iets wat er voor zorgt dat er zo min mogelijk zwerfdieren zijn. Een foutje (als het al aan het asiel ligt wat natuurlijk kan) en ze worden figuurlijk naar het schavot begeleid, wat een schande dat asiel, zijn op onze centen uit.

Ik weet niet of je mijn eerste post in dit topic hebt gelezen, maar dat soort dingen maken mij enorm boos. Ik erger me aan de reclames van de dierenambulance en verwante organisaties, omdat het in mijn ogen misleidend is. En dan lees ik dit topic, gaat er toch een optelsommetje lopen bij mij.

Natuurlijk is het goed dat er organisaties zijn die in het belang van dieren werken. Maar dan moet het wel wat transparanter gaan dan ik op dit moment voor ogen heb. Juist van belang bij een bedrijf dat niet winstgevend is.

Sowieso denk ik dat stichtingen een veel groter belang moeten hechten aan hun imago en uitoefening van hun missie, dan welk commercieel bedrijf dan ook. Maar dat is in het algemeen een andere discussie natuurlijk.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:28

Vleddertje1 schreef:
Shadow0 schreef:

En hoe krijg je die kat in een kunststof reismand vanuit een vangkooi overzetten in een reismandje is niet zo makkelijk hoor is mijn ervaring..

Op dezelfde manier als in dat filmpje?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:31

Je zou je ook voor kunnen stellen dat de fabrikanten van vangkooien er een klein luikje in maken waar een scanner door kan. Desnoods met een sleeve er aan vast zodat je hand niet open gekrabt wordt. Innovatie is zo moeilijk niet. Moeten partijen wel hun problemen met elkaar delen en samen in oplossingen denken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:31

Wat denk je van handige harry die er dat zelf wel in knutseld.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:34

Op dezelfde manier als in dat filmpje?[/quote]

Beetje off topic...

Maar dit is toch geen kunststof kooi, dit is overloopkooi waarbij een schuif gebruikt wordt...reismandje heeft een klapdeurtje dus kan je niet afgesloten dichtdoen zonder ontsnappingsgevaar..

In beide gevallen zeer lastig om chip te controleren...wel mogelijk hoor..maar zoals gezegd had dat voor de kosten ws weinig uitgemaakt..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:39

Als alle mensen die het beter weten eens opstaan en aan het werk gaan voor alle 'zwerf'katten in Nederland
Ik lees al een gat in de markt hier
Ga aan de slag zou ik zeggen wie weet bereik je nog wat behalve discussiëren _O- _O-

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:40

Als er een markt voor is, dan is het heus niet zo moeilijk om een kunststof overloopkooi te produceren hoor, al dan niet met schuif.

Het grote verschil? Dan had men de kat in zijn eigen territorium ter plaatse kunnen laten zitten in plaats van te catnappen uit zijn eigen omgeving.

Overigens vraag ik me af: stel nu dat de dierenambulance daar ter plaatse was gekomen en zij besluiten van: neen, die nemen we niet mee (zoals verschillende mensen hier in het topic al aangaven dat ze vaak zelfs geen dieren willen meeenemen, noch vangen - wie draait daarvoor dan op voor de kosten? Ze zijn dan toch ook gereden?

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:41

Exit
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 14-01-18 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:42

Anoniem schreef:
Fout de melder heeft te goeder trouw een melding gemaakt. Zij kon niet weten dat het anders was

Die van de Shetlander ook. Die had alleen dat hooinet en water niet gezien. Had gewoon niet zoveel verstand van paarden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:42

Janine1990 schreef:
Jis_ schreef:

Ik weet niet of je mijn eerste post in dit topic hebt gelezen, maar dat soort dingen maken mij enorm boos. Ik erger me aan de reclames van de dierenambulance en verwante organisaties, omdat het in mijn ogen misleidend is. En dan lees ik dit topic, gaat er toch een optelsommetje lopen bij mij.

Natuurlijk is het goed dat er organisaties zijn die in het belang van dieren werken. Maar dan moet het wel wat transparanter gaan dan ik op dit moment voor ogen heb. Juist van belang bij een bedrijf dat niet winstgevend is.
.

Niet winstgevend? Zoek voor de gein eens het jaarverslag van de dierenbescherming op... die maken winst, en flink ook.