Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:52

Hier is de bak 24 a 25 graden zonder verwarming :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:43

Ik heb de thermostaat hele zomer uit staat, blijft rond de 23-24 graden in de bak (of het moet heel heet worden, dan is het ook in de bak erg warm). Thermostaat gaat straks weer aan en dan op 22 graden.

Kleur van de vissen verteld mij genoeg of ze het fijn vinden :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:34

Langzaam maar zeker groeien de planten door.
De uitvinding was gewoon 2 keer per dag de schildpadden voeren.
Lukt dat bijvoorbeeld 2 dagen niet zo goed, dan vliegen er overal weer blaadjes door het aquarium.
Ik ben bang dat mijn L nummer dood is.
Ik kan hem al een tijdje niet meer vinden..
Dan heb ik alleen nog mijn gibbiceps, maar tot nu toe doet die het goed.
En volgens mij heb ik een zwangere zwaarddrager.
Maar de schildpadjes zullen die wel oppeuzelen voordat ze groot zijn denk ik.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:29

Schildpadjes *\o/*
Leuk zeg!

Ik heb mijn bakken beide op 24 graden staan :j

Casarell, wat is dat dier groot zeg!
Kan me voorstellen dat je planten dan wel los raken :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:43

Heb die stek vanmorgen onder een steen gedrukt, maar hij staat nog steeds op zijn plek!
Al weet ik niet wat ik morgenochtend aan ge treffen.. :o
Maar goed.. morgenochtend ga ik waarschijnlijk wéér wat stekken, de bodem weer afzuigen, een deel water verversen en de filters vervangen.. dan kunnen zaterdag de goeie bacteriën er weer in..

Net wel alvast de kleine bak aangepast, zodat ik morgen alleen het filter schoon hoef te spoelen en een deel water moet vervangen..
Zal eens een foto maken van die bak.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:49

En je hebt ze wel diep genoeg in het zand gezet?

Ik roep maar wat hoor,maar als er speciale mandjes voor zijn wat ook helpt zou ik dat doen ja.
Bij mij vinden de kuhli het heerlijk om overal tussendoor te wroeten,maar die laten tot nog toe wel alles staan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:56

Alle andere vissen laten alles gewoon staan.. het is puur omdat hij zo sterk is.
Dat heb ik trouwens ook gemerkt toen ik em moest verhuizen van de kleine naar de grote bak.. man, wat een beest.. :oo

Ik ga gewoon wat stenen halen die ik er voortaan op leg totdat ze geworteld hebben.. :)*

Zit er trouwens aan te denken om de cabomba er helemaal uit te halen.. en dan wat anders erin.
Maar ben er nog niet uit wat dan.. zijn er naast cabomba en waterpest nog meer van die snelle groeiers?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:14

Dit trouwens nu mijn kleine bak..
Alle nep planten zijn eruit.. nu moet alleen alles nog groeien.. ;)
Er zitten alleen mannelijke zwaarddragers in (jong en oud), en een kleine ancistrus.

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:36

hier 2 stronken van iemand over genomen ga ik morgen middag ophalen :D Gaat er een deel kienhout weg, wel sonde had alles nieuw gekocht maar helaas wil ik ook voor me l nummers een plekje waar mijn gibbicebs niet bij komt. Dus dan maar zo :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:44

Casarell, ik heb laatst eikebladvaren gekocht van iemand en die vind ik ook best snel groeien :j

Mooi zo die bak met die stronk er in :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:48

Als je goed kijkt zie je dat er nog een gaas over de Riccia fluitans zit, maar hij begint er al doorheen te groeien..!

Mijn lieve Algje heeft alles laten staan vannacht!! :D
Zo maar eens aan de schoonmaak van de bakken.. blijft spannend.. het loskoppelen van het filter.. ookal heb ik de kranen dicht.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe betta man erbij, plaatje vind ik het ! mooie vinnen, geen gekrul en geen plekjes. Liep hevig te showen toen ik voor de bak keek dus ik denk jij gaat mee ! Heb al een mooie dame voor hem :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:27

Zo.. die ziet er zeker goed uit! :wow:
Fok jij ze voor de verkoop?

Hier heeft het aquarium en het filter een grote schoonmaak gehad.. ben ruim 1,5 uur bezig geweest met die grote bak.
Eerst filter stil gezet en slangen gereinigd, toen filter weer aan gezet en rotzooi (uit de slangen, maar ook de bodem) afgeheveld.. inclusief bijna 100 liter water.
Vervolgens weer water toegevoegd, filter stil gezet, ontkoppeld en schoongemaakt: was nodig.
Heb overigens maar 1 grof filter vervangen, de rest heb ik uitgespoeld met wat lauw water.
Vanmiddag nog even een shot bacteriën erin voor de zekerheid.

Waar ik me al eerder mee bezig heb gehouden (alleen toen kwam ik er niet uit), is dat ik het idee had dat er iets ontbrak binnen in.. en na het nodige puzzelwerk vandaag, bleek dat inderdaad te kloppen.
Gelukkig had ik dat onderdeel al eerder besteld en dus in huis.. :D

Nu functioneert hij helemaal zoals het moet, en zal ik over een dag of wat kraakhelder water moeten hebben.. *\o/* *\o/* *\o/*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:29

ik kweek met ze voor de hobby, om te zien of ik betere lijn kan krijgen, en rest gaat verkoop ik :) Maar ik verkoop ze goedkoper als in de winkel haha Dus maak ik er ook geen winst op maar dat heb je soms met je hobby he.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:30

dit was bv vorige kweek. Red blue halfmoon dragon man x red blue dragon plakat vrouw

Afbeelding

En omdat de papa yellow dragon ouders had zit er ook wel eens een verassing tussen

Afbeelding

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:11

Mooie groene bak heb je casarell!

Mioux kweken met betta's vind ik interessant! Ze hebben echt een leuk broedproces, kan daar uren naar kijken. Tot nu toe heb ik niet gekweekt omdat ik dacht dat daar geen markt voor was, maar toen ik een deel van mijn vissen verkocht stond iedereen toch in de rij :+
Volgens mij zitten er ook niet veel kwekers in Limburg, misschien toch een idee om met Betta's te kweken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:12

Ligt ook vaak aan welke soort je hebt hoor ;) Mijn tip is vooral kijk naar geschikte combi's, dus geen minpuntjes of zo min mogelijk anders kweek je net het verkeerde door en kan je misvormingen krijgen ! Hier raak ik ook altijd alles kwijt haha vorige kweek was ook al gereserveerd voordat ze uberhaupt mooi op kleur waren!

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:17

Mioux schreef:
Ligt ook vaak aan welke soort je hebt hoor ;) Mijn tip is vooral kijk naar geschikte combi's, dus geen minpuntjes of zo min mogelijk anders kweek je net het verkeerde door en kan je misvormingen krijgen ! Hier raak ik ook altijd alles kwijt haha vorige kweek was ook al gereserveerd voordat ze uberhaupt mooi op kleur waren!

Ik ben echt een beginneling haha, maar wat zijn dan minpuntjes? Ik ken ze alleen maar van in winkels en daar zien ze meestal niet zo heeel goed uit. Kun je misschien een foto posten ter verduidelijking O:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:29

Je zult bv eerst moeten kiezen welke soort wil ik kweken? Halfmoon? delta? Plakat? Crowntail? etc etc, en dan welke kleur vind ik interessant ?

en dan moet je op zoek gaan naar t juiste koppel (onthoud wel soms wil de man de vrouw niet of andersom en moet je andere dame zoeken voor de man) En dan kijk je of de vinnen correct zijn, halfmoon bijvoorbeeld heeft ten alle tijden een D in 180 graden van zijn staart en rond en niet flubberig of happerige vinnen dat t vaak een flowertail word (is door gekweekte versie). Crowntail moet je kijken krullen de vinnen/slierten niet en klopt de vinnen ook netjes rond?

En dan zul je nog moeten kijken van welke bak kweek ik mee, en welke bak laat ik ze uitgroeien, en dan onthouden als ze ouder worden je de mannen moet scheiden per stuk een eigen ruimte.

Dan moet je nog kijken kwa voer artemia kweek is vaak het meest aangeraden om dat zelf te kweken is het meest vers.

en dan heb je de kweek zelf nog ;) is ook veel werk en geduld !

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:45

Oke dus het is niet zo ingewikkeld als een hengstenkeuze bijv. :o

't gaat dus om kleur en staart. Dat lukt me nog wel :D
Komt wel meer bij kijken dan je denkt, vooral qua ruimte. Hoeveel bakken heb je zelf staan en hoe groot?
Ik wilde het mannetje houden in 'n nanocube 30 liter (meteen een excuus om te gaan aquascapen *D ) en de vrouwtjes in mn 70L bak. Dan even een open bakje scoren op mp van een liter of 20 om de mannetjes te scheiden.
Wat denk je, is dat wat?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:47

je kan niet alle mannetjes in 1 bakje houden he van 20 ? dat word vechten tot de dood...mannen moet je echt apart huisvesten per stuk... en niet in elkaars zicht anders word het stressen en showen tot scheuren aan toe in de vinnen.

Ik zelf heb 30 x 20 x 20 kweek bak voor eerste 3 maanden
dan een 60 cm uitgroei bak en nog 2 bakken voor selecteren.
en nog een 2 meter bak voor de dames die mogen uitgroeien in mijn grote gezelschapsbak.
Heb ook nog een aqua 40 voor 1 show man die ik dan wil houden

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:52

Ik wilde er scheidingswandjes inzetten en die afdekken met folie, maar dat is inderdaad geen goede uitgroeibak.
Hoeveel jongen krijgen ze eigenlijk ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:53

ja ene keer krijg je er 10, maar kan ook 40 zijn ;) had er nu 20 ruim maar helaas door een zekere kat (uiteraard mijn eigen grrr) heb ik er nu iets van 10 nog.

Uitgroei bak moet wel grotere maat zijn zo worden ze mooi groot =]

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:05

Ojeee zoveel, dat had ik niet gedacht! Misschien toch niet zo'n slim idee om voor betta's te gaan.
Daar gaan je vissies, haha je kat heeft wss de tijd van zijn leven gehad :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:05

nou ze waren 1 cm de jonge betta dus veel happen heb die niet genomen want waren echt nog klein haha

maar helaas ook t risico met zulke slimme nieuwschierige katjes... We gaan gewoon zien wat er nu nog uit komt, en dan volgende kweek is de betta man red crowntail x vrouw crowntail red