Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:21

Ik heb gisteren bij de rifwachter een japonica garnaal gekocht, omdat ik baardalg heb, en deze garnalen eten dat op, en ik heb hem in de bak gedaan,hij schrok van een maanvis schoot omhoog en ik heb hem niet meer gezien.
Nou is ie ook niet zo groot,maar ik heb vandaag ruim een uur gezocht, en niks gevonden.
Raar.
Het kan zijn dat ie achter de achterwand zit, maar daar zou hij ook zelf weer achter weg kunnen denk ik.
Ik blijf zoeken. :)

_Reneee

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:23

Japonica's moeten ook minstens met zijn tienen zijn, omdat ze zich anders niet veilig voelen en zich gaan verschuilen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:32

secricible schreef:
Ik heb altijd begrepen dat dat hele ingewikkelde vissen zijn, of niet?

Het zijn geen beginnersvissen, idd.

Marley, je zou ook aan een kogelvisbak kunnen denken. Echter ben je dan beperkt tot één, misschien twee vissoorten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:39

Tinkerloos schreef:
Ik heb gisteren bij de rifwachter een japonica garnaal gekocht, omdat ik baardalg heb, en deze garnalen eten dat op, en ik heb hem in de bak gedaan,hij schrok van een maanvis schoot omhoog en ik heb hem niet meer gezien.
Nou is ie ook niet zo groot,maar ik heb vandaag ruim een uur gezocht, en niks gevonden.
Raar.
Het kan zijn dat ie achter de achterwand zit, maar daar zou hij ook zelf weer achter weg kunnen denk ik.
Ik blijf zoeken. :)

Ik moest je bericht echt 10x lezen. Dacht steeds ,een rifwachter is toch zout, wat doet die bij maanvissen..." Pas toen ik op google keek zag ik dat het een winkel was, hihi

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:36

Ik zou inderdaad nog 9 japonicas bijhalen,, deze zul je vrijwel niet zien als hij in zn eentje blijft :(

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:42

_San87_ schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Ff m'n knappe guppenvent tonen :D
[ Afbeelding ]

Oh, zo eentje heb ik 'vroegah' ook gehad :D. Heel veel plezier met hem! Heeft hij al een naam? Mijne heette Phineas.

Nee eigenlijk hebben m'n vissen geen naam, heb 2 aquariums met ongeveer 30vissen is moeilijk om alle namen te onthouden :p :){

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:45

2a54z6e45r6r schreef:
_San87_ schreef:

Oh, zo eentje heb ik 'vroegah' ook gehad :D. Heel veel plezier met hem! Heeft hij al een naam? Mijne heette Phineas.

Nee eigenlijk hebben m'n vissen geen naam, heb 2 aquariums met ongeveer 30vissen is moeilijk om alle namen te onthouden :p :){

Ze hoeven ook niet allemaal namen :7.

Ik heb Cupcake and the Galaxy's :). Vind het wel grappig.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:46

Ja ik wil graag een naam vinden voor rm'n maanvis die ik nu al 1,5 jaar heb (damn de tijd gaat snel) en voor m'n 5streepbarbeel die ik al 2 jaar heb. Iemand ideen? :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 00:56

Die verkoper zei ook dat ik er tien moest nemen, maar hij zei ook dat ik het eerst met 1 moest proberen omdat ik zoenvissen heb, en die soms zo'n japonica opeten. :+
Dus als die ene met rust gelaten zou worden door de zoenvissen kon ik er meer halen.
Ik kan er dus meer halen, want ze verstoppen zich prima. :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:23

Naja deze heeft dus juist meer om voor te vrezen nu hij alleen is dus nee deze wordt niet opgegeten door de zoenvissen omdat ie nu verscholen zit achter het 1 of ander en zich no way durft te laten zien... Raar advies van de verkoper in mijn ogen haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 02:51

Sorry dat ik even inbreek.. ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Ze zijn af te halen in St. Philipsland, vlakbij Steenbergen NB.. :o

Casarell schreef:
GVD..... -:(- -:(-

Ben ik mijn tanden aan het poetsen, hoor ik ineens een raar geluid.. alsof er iets brak.
Daarna was het weer stil, dus het zal wel.... toch?
Kom ik bij mijn aquarium.. ligt er een hele plas naast.. ehm... toen wist ik genoeg.

Dus.. net na middernacht moet je ff een aquarium leeg trekken.. 8)7
Eerst het grootste gedeelte water want dat geeft de meeste druk, toen de vissen gaan vangen..
Die zitten dus nu in kleine emmertjes.. maar kan ze daar niet in houden..
Dus als iemand een aquarium heeft, je mag ze zo hebben.. een 20-tal zwaarddragers en een grote algeneter..
Maar ze moeten uit die emmertjes..!!!

Ben stiekem wel blij dat het net nog gebeurde.. en niet vannacht :o
Toen ik het ding optilde om naar buiten te bonjouren, kwam er nog ff een lading water onder vandaan...

Anyway.. nog even op marktplaats kijken of iemand vissen zoekt, en dan maar eens naar bed..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:38

Een kleine update.. ik ga kijken of ik een nieuwe glazen bak kan scoren met dezelfde afmetingen..
En anders maar tijdelijk een noodbak maken..
Want mijn man wil tóch weer een nieuw aquarium.. :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:05

Ooooh das echt vet balen zeg !!!! Hoop t nooit te hoeven mee maken denk dat ik volledig in paniek raak haha...

Succes met de nieuwe bak :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:25

Heb nu een nieuwe bak staan..
Normaal gesproken moet een aquarium natuurlijk eerst een tijdje staan, maar helaas gaan mijn vissen er vanavond toch echt in :o
Ze zijn sterk, maar zullen niet lang sterk blijven in dat emmertje, wat eigenlijk gewoon veel te klein is.
Heb er ook baby's in zitten, waarvan er zowiezo 1 het niet heeft gered..
Het is dus erop of er onder.. de zwakkere zullen het wellicht niet gaan redden, de sterkere wel..

En ik heb het grind alleen schoon gespoeld, en de decoratie en filter verder niet, dus die zorgen hopelijk dat het milieu zich snel hersteld.. :o

Maar het was dus de kitnaad die het heeft begeven.. :=

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:30

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:30

Je bedoelt het onduidelijke witte vlekje? Kan. Hoeft niet. Heb je een duidelijkere foto?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:42

Casarell schreef:
Heb nu een nieuwe bak staan..
Normaal gesproken moet een aquarium natuurlijk eerst een tijdje staan, maar helaas gaan mijn vissen er vanavond toch echt in :o
Ze zijn sterk, maar zullen niet lang sterk blijven in dat emmertje, wat eigenlijk gewoon veel te klein is.
Heb er ook baby's in zitten, waarvan er zowiezo 1 het niet heeft gered..
Het is dus erop of er onder.. de zwakkere zullen het wellicht niet gaan redden, de sterkere wel..

En ik heb het grind alleen schoon gespoeld, en de decoratie en filter verder niet, dus die zorgen hopelijk dat het milieu zich snel hersteld.. :o

Maar het was dus de kitnaad die het heeft begeven.. :=

Tip als je hem niet al uitgespoelt hebt je filter gebruiken in je nieuwe bak.. En het oude water gewoon gebruiken anders 99% kans op een nitriet piek en dus dode vis ( geen enkele vis kan daar tegen )

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:42

2a54z6e45r6r schreef:
Hmm, ff een vraagje. Ik zie in een van m'n bakken dit:
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3460_n.jpg
Zijn dit eitjes van slakken? (Anaetome helena)

Ben ook benieuwd of je een betere foto hebt,, is het een zakje met allemaal witte of zwarte puntjes er in ?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:22

Heb geen betere foto kunnen nemen, het zit helemaal vanachter in m'n bak. Het lijkt op iets doorzichtigs met een wit bolletje in

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:01

Tat_jana schreef:
Tip als je hem niet al uitgespoelt hebt je filter gebruiken in je nieuwe bak.. En het oude water gewoon gebruiken anders 99% kans op een nitriet piek en dus dode vis ( geen enkele vis kan daar tegen )

Dan ken je mijn vissen niet.. die hebben al zoveel doorstaan _O-
Ik heb het oude water niet meer.. daar moest ik zo snel mogelijk vanaf, en de snelste manier was door de wc :+
Het nieuwe water is wel ruim voorzien van Aqua Safe.. :j

Ze zitten er inmiddels in en doen het allemaal goed op 1 zwaarddrager na.. maar die was al niet zo fris meer.
Voor de rest houdt mijn bak zich qua aantal altijd goed in stand.. heb er vannacht zeker 10 baby's uit gehaald.. :=
Veel langer had het trouwens niet moeten duren.. hun water in de emmertjes was inmiddels aardig afgekoeld (ondanks dat het in een warme ruimte stond) en vies van de stress.. :(:)

Nu is het even survival of the fittest..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:34

Pff, casarell, dat is echt klote zeg... Hopelijk overleven de meeste het...

Ik heb vandaag een paar kilo zout in mij water gegooid, de volgende stap :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:23

Casarell schreef:
Tat_jana schreef:

Dan ken je mijn vissen niet.. die hebben al zoveel doorstaan _O-
Ik heb het oude water niet meer.. daar moest ik zo snel mogelijk vanaf, en de snelste manier was door de wc :+
Het nieuwe water is wel ruim voorzien van Aqua Safe.. :j

Ze zitten er inmiddels in en doen het allemaal goed op 1 zwaarddrager na.. maar die was al niet zo fris meer.
Voor de rest houdt mijn bak zich qua aantal altijd goed in stand.. heb er vannacht zeker 10 baby's uit gehaald.. :=
Veel langer had het trouwens niet moeten duren.. hun water in de emmertjes was inmiddels aardig afgekoeld (ondanks dat het in een warme ruimte stond) en vies van de stress.. :(:)

Nu is het even survival of the fittest..

Sorry maar ik doe de vissen altijd na een paar dagen er in. Die nietriet piek pakt mijn vissen nooit. Er is in een half jaar tijd met 3 x een nieuwe bak nooit een vis dood gegaan. Dus...... niet alle vissen gaan daar aan dood, slechts een klein deel ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 02:04

Tat_jana schreef:
franka75 schreef:
Heb ook niet zon grote bak dat ik nog kersenbuik vrouwtjes erbij koop , 80-40 denk ik. maar hij jaagt gewoon door op zn collega. in de guppenbak toch geboortes nu 4 a5 kleintjes erbij en nog twee grote en een grote gup heeft echt een vervormde dikke buik. Over de kersenbuik man wil hem toch ook niet doodmaken met olie dus

80x40 zou opzich genoeg moeten zijn voor een koppel kersenbuik ciclide maar ik denk dat nu je man al zn terretorium heeft hij het vrouwtje niet meer gaat tollereren... Kan het mannetje niet gewoon op internet ?

Vriendlief zag gister een koppeltje colisa lalia,, en wilde die wel hebben ik heb hem verteld dat het niet past in mijn 60 bakkie al heb ik het wel al eerder gehad en dat ging prima... De chuna vindt hij niet mooi... Grrrr vindt ie eens wat mooi kan t niet :(

hij kan naar de dierenwinkel bijkomen alleen en dan word hij waarschijnlijk weer verkocht, er zat eerst een vrouw bij en dat was ik ff vergeten , dus niet fout van dierenwinkel wisten gewoon niet wat er zwom. nu dus die twee mannen maar opgelost

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 02:07

Drama weer hier, kom thuis halve huiskamer blank. Kwam van boven, poedersuiker mijn aquaria :oo :oo ;( Kleine goed, grote goed, Betta bak op 10 cm na leeg :\ Uitstroombuis is waarschijnlijk gekanteld of losgekomen waardoor bijna de hele bak leeggespoten is op de grond, tegen mijn raam etc. Zo'n kleine 100 liter water op de grond terecht gekomen. Doordat de verwarming droog is gaan staan is die doorgebrand...*zucht* alles leeggehaald en gecheckt op lekken. Visjes en slakjes doen t allemaal nog. Beesten zijn echt keisterk!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 02:13

Oh jeetje dat is erg :oo Dat is echt mijn grootste angst.. Was vandaag slakken halen bij een vrouwtje en die had dat gehad bij haar 500 liter.. 500 liter water gewoon door het huis. Pff.....