Ja bijzonder en ergens toch een betekenis en het past bij dr, zondag ga ik weer kijken nu al zin in. Eerst trainen en dan lekker knuffelen en eten bij de Fokker gezellig
Ligt er ook aan hoe oud ze zijn, maar ik heb geen zin om risico te lopen. Degene die meegaat zei ook dat ze nooit gecontroleerd is op de honden, maar ik durf het niet.
better safe than sorry toch wij hebben Eyck standaard op Rabiës geënt omdat we wel eens in België gaan trainen, en we voor het logeeradres ook door België heen rijden
Hier altijd gelijk met 12-13 weken en dan 4 weken nog een keer en dan alle 2 jaar. Duitsland zou ik niet ingaan zonder rabies enting. Ze controleren niet veel maar als ze het doen dan heb je een probleem.
Ik dacht dat hij hem met zijn 12 weken enting gehad had (die was pas met 4 maanden oid ivm blaasontsteking) maar misverstand. Ik durf het daarom inderdaad niet ww!
Ik meld me ook weer eens! Was het topic even helemaal uti het oog verloren, maar beloof het nu weer bij te houden. Hoe is het met iedereen hier? En de honden? Ik ga straks een paar pagina's terug lezen, maar alles word een beetje veel.
Wij zijn sinds deze week gestopt bij onze huidige IPOclub. Ik heb het er ontzettend naar mijn zin gehad, maar ik merkte de laatste maanden dat de sfeer ernstig begon te veranderen. Voor TinTin zijn VZH examen (gehaald met 56 uit 60, kanjer!) al even een pauze ingelast met speuren en manwerk, en hierna weer begonnen. Michel trainde volop met Lara. Er zijn echter enkele dingen voorgevallen en er heerst een bepaalde mentaliteit, die ervoor zorgde dat we met steeds meer tegenzin naar de club gingen. Dit komt dan uiteraard tot uiting op het veld. 2 Maanden geleden hebben we een zeer goed gesprek gehad met het bestuur, waarin wij onze knelpunten aangaven, en waarop ons inzien serieus gereageerd is. Dit hebben ze precies 2 weken volgehouden, en toen ging het weer vrolijk verder. Een van de punten is de ontzettende drukte op de club. Erg gezellig natuurlijk, maar als er steeds meer mensen komen speuren op zondagochtend, en de speurvelden steeds slehter worden, moet je gaan uitwijken. Om dan vervolgens vroeger te beginnen. En ik vind de hondensport erg leuk, ik heb er absoluut wat voor over, maar er zijn grenzen. We liepen soms met bijna 20 honden op donderdagavond, die dan appel en manwerk moesten doen. Liepen zat VZH honden bij, dus die moesten allemaal klaargestoomd worden voor de IPO. Rond middernacht klaar was eerder regel dan uitzondering. ik heb het buiten de club ook erg druk, ik vind het echt niet erg om een avond bezig te zijn, maar dit ging echt nergens meer over. En maar leden blijven aannemen. Zo waren er nog wat dingen, en veel gelul over elkaar. Ik vind het jammer, maar soms werkt het gewoon niet.
Maar goed, wat nu? Niets doen is met die 2 geen optie. Wat zijn nog meer dingen om te doen met de hond? Wij gaan ondertussen wel wat IPOclubs af, om eens te kijken, maar we willen ons niet blind staren op de IPO. Op internet vind ik niet bijzonder veel informatie, en ik wil me echt goed orienteren voor ik een beslissing maak. Er zit ook een KNVPvereniging in de buurt, daar gaan we ook eens kijken. Hebben jullie nog ideeen?
Ik verwacht dat de kleine rond 21 juli geboren wordt. Dat duurt dus nog even!
Seven
Geplaatst: 02-07-14 18:49
Komt me bekend voor utixo, onze vorige club kreeg ik ineens ook het gevoel dat het niet helemaal ging zoals ik wou, mensen wouden mijn hond overnemen, er werd te veel gejut in het werk waardoor er veel onrust was op het veld, veel mensen die de honden daardoor niet genoeg in appèl konden houden wat nog meer onrust gaf en dan maar te zwijgen over jaloersheid etc ben blij dat ik mn club nu heb gevonden we zijn zoveel meer op onze plaats, dat zul jij ongetwijfeld ook vinden. Succes
Dat duurt inderdaad nog even GH, spannend ga je voor een reu of teef? Heb je foto's van de ouders helemaal?
Je kan trouwens ook kijken naar bhn, voor knpv zijn de meeste honden niet geschikt zeker niet als de honden nog moeten leren bijten. Daar zien ze graag pups die overal al in hangen Maar dat is mijn ervaring in de knpv heb zelf enkele honden klaar gezet voor de certificaten en voor de verkoop maar bleef tegen de oude garde aanlopen daar was ik naar enkele jaren wel klaar mee dat moet ook bij je passen.
Bhn was bij de clubs die ik ken wat laagdrempeliger maar toch de afwisseling die de knpv ook bied
Kijk, naar dat soort tips ben ik dus op zoek, super! Ik pijn me ook nergens op vast hoor, maar ik wel wel wat doen.
Dat gejut was er inderdaad ook. Niet bij onze honden, maar vooral bij de stamboom honden. Voor onze kruisingen was door een bepaald aantal mensen geen oog. Klein voorbeeldje, tijdens het proefexamen vzh liep Tin ronduit te etteren. Dat kreeg ik absoluut te horen. Vervolgens loopt hij met het examen iedere hond, op 1 na, er dik uit. Toen was natuurlijk de keurmeester partijdig. Maar denk maar niet dat degene die zeer hun best deden on te vertellen hoe slecht de hond liep, nu ook maar even zouden feliciteren. Bah.
Dat bhn klinkt echt perfect. Helaas zijn de aangesloten verenigingen allemaal in jouw regio. Dat is dan weer een beetje overdreven vanuit Monster (onder Den Haag). Eens kijken of er ook zoiets is in zuid Holland.
Ik herken dat wel ja ik had 58 pnt op mn vzh heeft de schrijver in mn logboek 45 gezet, dat wouden ze ook niet meer veranderen. Ook op de uitslagen op de site noemde ze mn reu anders en klopte de punten niet dat was voor mij wel de druppel, daardoor mocht ik namelijk niet mee doen aan het ''kampioenschap'' van de club
Kinderachtig zeg. Bij ons staan de uitslagen en foto's nog niet eens op de site. Maar maakt niet uit, ik ben trots op mijn asbak .
Ik ga gewoon rustig zoeken naar iets wat we beide leuk vinden, Tin en ik, en Mies en Lara. Heb alleen niet het idee dat we in een goede regio zitten hier.