Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:12

JannekeG zou ik persoonlijk ook geen hammie van kopen...
Te veel dingen over gelezen en gezien...
Nero is mn eerste rusje :) helaas geen knuffeltje haha maar wel heel schattig :)

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:26

Maar ik wil mijn volgende hammie wel van een fokker omdat dat gewoon beter is, maar als de dierenwinkel ze op de parkeerplaats vrijlaat wanneer ze niet verkocht worden vind ik dat zo wreed...

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:28

Sprikkeltje was zo'n knuffel! Die viel altijd bij je in slaap <3

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:52

Als de winkel dat echt doet...wat k betwijfel...
Zou ik voor bewijs zorgen en mailen naar de dierenbescherming, dan maken ze een dossier aan.
Want dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Meestal gewoon dreigementen, maar als een winkel al zoiets zegt, sorry...dat zeg je niet tegen klanten...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:11

YamaSaki schreef:
Hoe oud is Appie?
En tis een rusje of een syr?
Kan leeftijd zijn, beestjes etc...
Misschien een foto maken?

Appie is nu ongeveer een jaar, misschien iets ouder of iets jonger. Het is een syr. Hij is verder nog wel ontzettend actief, krijg dus echt geen foto gemaakt :')

Zal als t aanhoud de DA even bellen of langsgaan, vind t maar vreemd. Huid ziet er verder wel rustig uit..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:13

Je kan voor de zekerheid ff parasietenspul geven :)
Die hoeven niet perse de huid aan te tasten maar jeuken wel, dus krijg je vaak bij t hoofd een kaal plekje.
Aangezien ze daar goed kunnen krabben :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:59

Als ik op mijn volgende rapport alleen maar voldoendes heb, krijg ik er nog een hamster bij(meisje)
en dan mag ik babies!
Ik heb al genoeg mensen die ze eventueel willen en aners hou ik ze ;)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:27

Rosslover, heb je wel goede hammies?
Niet uit de dierenwinkel dus ;)
Anders heb je kans op genetische ziektes waar je niets van weet...
Dan bedoel ik dus...ledematen missen...vergroeiingen...etc... ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:08

Leuk dat je dat mag Rosslover! Lees jezelf inderdaad wel goed in. Ik dacht laatst ook 'dat doe ik wel even' maar daar gaat echt een hoop tijd en energie in zitten := En inderdaad, hamstertjes van fokkers zijn wel een must.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:51

Yeeh! Ik heb mijn ouders zover gekregen dat ik een nieuwe hamster mag!! Ik wil niet meer in de speelkamer, in de kamer mag het niet. Dan maar op m'n slaapkamer, dan koop ik zo'n silent spinner. Ik ga zówieso een hamstertje bij een fokker weghalen, dat was mijn vorige ook en die heeft tot zijn dood nooit iets gehad, dus dat is wel erg goed bevallen :D Nu moet ik ze nog zo gek krijgen dat ik een nieuw (groter ) hok mag kopen. Ik vond de ferplast duna fun wel leuk :P Iemand ervaringen? Ik had ook nog een zielig filmpje:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=QbU ... ature=fvwp

and:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... h5DO3nFjig Eigenlijk ziet het er heel leuk , uit maar er zit geeneens een uitgang in!Die hamsters lopen daar doelloos rond! En moet je die hamster zien poepen op 0:32 :oo

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:56

Haha wat ik mij dan afvraag waarom klimmen ze niet over die wandjes heen? Die van mij zou denk ik niet eens proberen het pad te volgen haha maar als een bulldozer erover heen gaan.

Wat voeren jullie trouwens je kieskeurige eters? Ik probeer nu elke keer een ander soort voer maar er is er nog geen een die hij echt goed eet?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:46

Haha ja, dat HAD mijne denk ik ook gedaan.. Mijn hamster liet altijd het biks liggen..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:55

Tja die van mij lust geen biks, geen rode en groene dingetjes die er in zitten en ook ook niet van die bruine platte dingen die er in zitten. Hij eet eigenlijk alleen de mais en de echte zaden en pitten die er in zitten.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:55

Hij is trouwens ook kieskeurig met snoepjes en andere extraatjes.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:05

Ik denk dat perry me haat := ik heb de tralies boven in het hok met tabasco ingesmeerd, ik werd echt helemaal para van dat geknaag.
Maandag had ik allemaal dingen voor dr gekocht waar ze aan kan knagen wat ze wil maar de tralies bleven toch lekkerder.
Nu is ze er niet meer bij geweest en knaagt ze aan de knaagdingen :+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:09

Hahah

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:28

Ik weet wat ik weten moet ;)
mijn vorige hamster was (volgens een vriendin) een meisje en was zwanger(geweest van buurjongen, geen idee wat ie uitgespookt had maar was enorm dik) dus boeken, internet en alles geopend er over en opgezocht.
nooit wat uit gekomen :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:52

Voor de zekerheid kan 't nooit kwaad om dit nog een keer door te lezen: http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=2&t=13923

Vergis je overigens ook niet in de kosten. Ik weet niet of jij 't betaalt of je ouders? Kleintjes eten een hele hoop :=
Hier is een lijstje van het hamsterforum wat ik aangehouden heb:
Citaat:
Als ik kijk naar wat ik voer aan een hamster mama met jongen, gaan er echt bergen voer doorheen, en is wat je nu geeft erg weinig. Voerschema hier (ongeveerr)

- Brinta: 2 keer per dag zo veel als wordt gegeten dus altijd zorgen dat er wat over blijft op het moment dat je het ververst, is het op dan heb je te weinig gegeven

- groente: 4 verschillende soorten groenten (ik wissel af met witlof, andijvie, appel, kommkommer, broccolie, bloemkool, paardebloemblad, altijd zo dat ze op een dag in ieder geval 4 soorten groente krijgen) twee keer per dag verversen, zorgen dat je van alles een beetje overhoudt: op = volgende keer meer van geven
op deze leeftijd eten de jongen al een heleboel groente, als het goed is brengt mama het naar het nest, anders kun je het zelf in/bij het nest leggen

- meelwormen: 2 keer per dag een stuk of 8, afhanelijk van hoeveel het gegeten wordt. meestal eten de jongen het op deze leeftijd ook al, en dan worden het er een stuk mer die je nodig hebt

- gewoon voer zoveel als ze wil

- extra's zoals noten, zonnepitten, sesamzaad (door brinta, heel calciumrijk), zaden, trosgierst, tawearen, stukje gehakt, gekookt ei : iedere dag een paar extra's naast het gewone voer (alles hierboven valt niet onder extra, maar onder hoognodige voeding...)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:08

oke bedankt voor de extra info!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:04

Sandyislief schreef:
Tja die van mij lust geen biks, geen rode en groene dingetjes die er in zitten en ook ook niet van die bruine platte dingen die er in zitten. Hij eet eigenlijk alleen de mais en de echte zaden en pitten die er in zitten.

Koop je dat dus :D Die groene en rode dingetjes zijn gewoon frommeltjes voer met een kleurtje, helemaal geen wortel ofzo, waar mijn broertje het altijd over heeft -O-

Edit: Ik heb geboden op dit hok: Ik heb het voor elkaar gekregen! Hij moet wel op mijn slaapkamer staan, koop ik een stil rad, ik vind een houten mooier dan een silent spinner, maar als die daarin piest, gaat dat dan niet stinken en/of rotten?? Want als dat niet zo is ga ik liever voor een houten, vind ik wat natuurlijker staan. Of zijn houten niet stil? wat zeur ik zeg..

edit 2: vergeet ik het hok te plaatsen :+ : Hier is tie: Waaah heel marktplaats is anders! :') http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... on=asqSent

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:14

xBalou, je kunt best een houten radje kopen hoor, de karlie wonderland radjes zijn heel mooi en stil! Als je bang bent dat je hamster erin gaat plassen, kun je hem het beste van te voren lakken met botenlak, dan wordt ie waterdicht en blijft ie mooi :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:45

Mooie kooi Balou! Heb je ook al een hamster op 't oog?

Karlie wonderland radjes zijn inderdaad heel stil en erg mooi. Ik vind 't wel een nadeel dat ze vies worden en dan moeilijk schoon te maken zijn. Dat kun je inderdaad oplossen met botenlak maar ik heb gewoon een ander soort rad gekocht. Deze: http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... len/190300

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:19

ik heb een hamster erbij gekocht! toch uit de dierenwinkel, ik denk dat ik de volgende van en fokker ga kopen maar weet eigenlijk niet waar die bij mij in de buurt zitten.. heeft iemand daar een lijstje van ofzo?

het is eeen heel lief wollig hamstertje, mannetje in een eigen kooi. want 2 mannen bij elkaar was ook geen succes volgens de dierenwinkel. Hij is nog jong, van September. Ik probeer hem al tam te maken maar dat gaat echt moeilijk bij deze.. Hij springt letterlijk uit je hand, en dan valt die op de grond ( zit ik wel op mn knieen), dat doet die ''plotseling''eerst zit hij gewoon netjes stil maar dan ineens... En hij bijt, en als ik ergenss een hekel aan heb is het dat wel.. ik bedoel het enige wat een hamster kan is bijten maar hij heeft m'n moeder al flink te pakken gehad en mijn nepnagels pakttie hard vast.. als ik hem wil aaien of iets in de kooi, ook is die dan gewoon al wakker.

Wij hebben dit nog nooit meegemaakt, mijn andere hamster Henk heeft me nog nooit gebeten.. dus we zitten een beetje te bedenken hoe we dit nu het beste kunnen oplossen.. we willen hem natuurlijk graag houden, maar een hamster houden die bijt.. dat denk ik niet!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:13

YamaSaki schreef:
JannekeG zou ik persoonlijk ook geen hammie van kopen...
Te veel dingen over gelezen en gezien...
Nero is mn eerste rusje :) helaas geen knuffeltje haha maar wel heel schattig :)

Ik heb een campbelli zitten van Janneke. Is nu al 2 en half en still going strong ;)
En las net iets over dat campbelli's niet samen kunnen.
Ik heb toendertijd Damon (degene die nog leeft) samen met zijn vader en broertje opgehaald bij Janneke.
Amon mocht toen met pensioen en ze had zelf geen hamster zitten waar hij bij kon dus vroeg ze of ik hem over wild enemen en ja hoor, geweldig lieve hamster.
En broertje Elliot is afgelopen zomer op 2 jaar en 2 maanden overleden. Dus nee ik heb geen slechte ervaringen met Janneke haar hamsters.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:21

Oh jongens superleuk trouwens!
Mijn hamster Sheldon die ik bij Mila vandaan heb heb ik voor haar beschikbaar gesteld voor de fok en nu mag hij begin 2013 een nestje gaan verwekken bij Mila haar hamster Channa :D
Dus als iemand nog een hamstertje zoekt tegen die tijd O:) Ze gaan geboren worden in maart vermoedelijk.

Sheldon zelf is een zwart langhaar en Channa een dove langhaar. Ik ben zelf niet zo thuis in de genetica dus weet niet helemaal wat voor kleurtjes eruit komen.
www.grigiomara.nl