Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:10

maar als je dan toch een papierloze hond aanschaft ben je er toch schuldig aan jessol.
ik ben ook een bullenliefhebber,slimmerik,maar ik heb er al een hele poos geen eentje meer gehad,het is er gewoon niet van gekomen.
en áls ik er een koop,zal het een hond met FCI zijn,of ik het er nu mee eens ben of niet,want een papierloze hond zal ik beslag worden genomen en dat zou ik zelf nooit op mijn geweten willen hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:11

Das ook waar snoevie, ik laat men hond niet los, behalve hondenweide. Men hond mist niks Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:13

Als jij een hond koopt met een FCI stamboom Snoevie dan koop je dus géén verboden hond en heb je zonder meer mijn toestemming. Gezien je kennis heb ik er ook alle vertrouwen in.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:14

Ja, je omet als eigenaar wel goed nadenken voor je een bull koopt, en er dan ook verantwoordelijk mee omgaan, zoals Kimmie doet met haar hond Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:16

geen makkelijke liefhebberij hoor Haha!
maar ik houd net zoveel van mijn hond die ik nu heb(kruisning onbekend,geen bullig type)

mijn hondje laat ik ook alleen maar los op toegestane plekken.
ik reed met de auto vanmiddag,en er schoot zo een hondje voor me de weg op.
kwáád dat ik werd,zo onverantwoordelijk!

maargoed dat is erg offtopic

griebels

kimmie261 schreef:
ik zeg ook niet dat ze vaker aangevallen hebben,maar er zijn natuurlijk wel een x aantal vreselijke bijtincidenten geweest,waarbij zelfs mensen het leven hebben gelaten,dat is echt afschuwelijk...

laten we duidelijk zijn,ik sta NIET achter deze wet...vind het echt afschuwelijk dat gewoon gezonde zeer lieve dieren,zomaar afgemaakt worden,om een uiterlijk...

en weet je,als hier iemand binnen in huis in zou breken,dan weet ik niet of deze levend het pand kan verlaten...zijn mijn honden dan nu per definitie fout??

het mastino incident ,waarbij een kindje gedood werd,had ook een hele andere achtergrond,als dat de hond "zomaar" het kindje aangevallen had...

maar niet alles wordt uiteindelijk opgeschreven,en daarmee kan de media dus de toon zetten...en dat hebben ze duidelijk gedaan...

Een hond die vals is hoort indd niet in deze samenleving thuis. Maar dan moet je wel op gedrag afgaan en niet op uiterlijk.
En ik denk indd niet dat ik on-uitgenodigd bij jou op het erf wil komen Haha!

lesilla

Inderdaad, maar die verantwoordelijke baas met kennis kan gedrag analyzeren en de situatie beoordelen. Als ik soms zie hoe mensen met hun hond omgaan, en dat zijn dan vaak gelukkig kleine honden, anders waren ze al lang ingeslapen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:17

inderdaad.........al kunnen kleine hondjes bij kinderen ook flinke schade aanrichten,dus opvoeden met die hap Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:20

Zeker Jack Russels. ik vind dat zo venijnige typekes. Ik weet het niet. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:23

katiavl schreef:
Das ook waar snoevie, ik laat men hond niet los, behalve hondenweide. Men hond mist niks Tong uitsteken

Mijn hond kan wel gewoon los omdat we buitenaf wonen en het dier onmogelijk op de weg of andermans terrein kan komen. Maar er zijn honden die wel degelijk af en toe los "moeten" . Neem nu de windhonden b.v. Die kun je het toch niet aandoen om altijd aangelijnd uit te laten? Zelfs aan de fiets zul je nooit de snelheden kunnen bereiken waarbij die honden zich happy voelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:24

Volgens mij is dat het essentieel probleem dat er veel bijtincidenten gebeuren, zeker in de rassen met een goede naam buiten de overfok natuurlijk, de hond heeft een lieve naam. dus opvoeding moet niet.
Daarintegen was ik vorige week bij een rotweiler, en die begon te grollen omdat de eigenaar zijn vriendin naast hem kwam zitten, en maar lachen.... want dat was grappig

En dan zijn sommige mensen verbaast dat er bijtincidenten zijn, al dan niet met pitbull....

Jack russel, ik heb er ééntje een redelijk dominant typje, moet hem vaak op zijn plaats zetten. Maar eens dat hij het weet wie wat en hoe, een schoothond. Maar zou hem niet graag zien bij mensen die niet streng zijn.
De hondenweide is echt super groot bij ons! Daar mogen ze lopen stoeien zoveel ze willen.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:28

Ja, dan heb je van die mensen die dat als grappig opvatten.
En adn gaat het fout, ze zien de serieusheid(?) van de zaak niet in.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:29

Quellian schreef:
Ik denk -don't shoot the messenger- dat deze honden het meest voorkomen in de wat minder nette buurten en bij lager opgeleide mensen (oef, wat zeg ik dat toch netjes).

Zo hier een bericht van volgens velen op dit topic een lager opgeleid en aso persoon uit een sloppenwijk.
Zie zulke opmerkingen verdomd vaak langs komen in dit topic.
Kan me daar echt pissig om maken. Boos!
Heb 3 schatten van honden, een mastino een kruising mastino x bordeauxdog en sinds een paar
dagen een engelse bulldogpup.

Heb helaas een paar maanden geleden onze AMERIKAANSE STAFFORD X ROTTWEILER KRUISING,in
moeten laten slapen heb haar een week voordat ze ingeslapen is nog laten opereren voor de derde x
aan een hersentumor ze is maar 5 jaar geworden. Huilen
Ik vind het een stomme kromme wet dat staffords zonder papieren niet mogen, ze bijten net zo hard
als een stafford met papier.
We hebben 5 jaar geleden zelf voor haar gekozen terwijl ik afwist van deze wet.
We zijn wel met toeval aan haar gekomen, de moeder gaf geen melk meer en degene met de pups verdomde om ze melk te geven met net 2 1/2 weken oud en wilde ze verdrinken zijn meteen in de auto gestapt met puppymelk en naar den haag toe gereden.
Het was een nest van 3 waarvan er toen we daar aan kwamen al 1 overleden was, de andere 2 pups
hebben we meegenomen ook gewoon betaald.
1 ervan is toendertijd naar mijn zwager gegaan (leeft nog steeds) en de ander hebben we zelf gehouden.
Het was echt een schat van een beest (haar zus netzo) zat geen vlieg kwaad in, en super met
kinderen.
Heb er bij wijze van spreken wel een miljoen voor over om haar terug te krijgen.

Mijn vriendin is politieagente en wist ook wat voor hond het was, sterker nog ging haar dikwijls ophalen op het bureau met de honden erbij. En ze leek echt wel op een pittbull achtige.

Wil als laatste even kwijt dat ik echt wel in een nette wijk woon en een degelijke opleiding heb genoten (heb altijd op kantoor gewerkt) nu werk ik op school, en geef kinderen paardrijles.
Dus ben echt geen ASO/soort slag volk omdat ik zo n hond heb gehad, en nog mollossers heb.
Zo dit moest ik effe kwijt Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:32

Niet alle mensen met pitt bulls zijn zo hoor Lachen
Dit dedoelen we ook niet.
Maar Pitt Buls zien er stoer uit, en dan van die 'Johnny's' noemen we dat in België die zo'n stoere hond willen en hem dan verkeerd opvoeden. Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:32

Sterkte met het verlies Ach gut
Is wel een zeer leuke hond.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:46

Jessol schreef:
Niet alle mensen met pitt bulls zijn zo hoor Lachen
Dit dedoelen we ook niet.
Maar Pitt Buls zien er stoer uit, en dan van die 'Johnny's' noemen we dat in België die zo'n stoere hond willen en hem dan verkeerd opvoeden. Lachen

Tuurlijk er zitten altijd rotte appels bij maar dat heb je overal bij.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:48

Jessol schreef:
Sterkte met het verlies Ach gut
Is wel een zeer leuke hond.

Dank je wel
Ja ze was ook een hele leuke hond ook qua karakter.
Mis haar echt heel erg Verdrietig

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:51

Kan ik begrijpen, mijn oude hond zou ik ook nietk unnen missen Ach gut
Eindelijk is dit topic geen rel meer, maar mensen die als 'volwassenen' met elkaar discussieren en niet dingen anders schrijven dan gezegt etc

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:07

noudy schreef:
We hebben 5 jaar geleden zelf voor haar gekozen terwijl ik afwist van deze wet

En daarmee ben jij dus een van de velen die het zinloos inslapen in stand houdt en voorkomt dat er ooit een versoepeling komt van deze wet.
Ik kan niet begrijpen dat je er nog trots op lijkt te zijn ook.

Jou hond heeft toevallig geluk gehad dat hij niet in beslag genomen is, vele anderen zijn dat wel en volkomen zinloos ingeslapen omdat mensen toch zo nodig een verboden hond moesten aanschaffen ipv ze veilig naar België over te brengen.

Verder zie ik weer een hoop dingen voorbij komen die niets met de pitbullwet te maken hebben (de RAD wet kwam pas veel later en was een aanvulling). Deze wet is er niet gekomen vanwege bijtincidenten of agressieve honden.
Relatieve bijtkracht kun je overigens onmogelijk meten zoals op dit filmpje getoond wordt. En ja ik heb ook de hele docu gezien en het is enorme onzin.
Iedereen die weleens met knpv honden heeft gewerkt weet dat de manier van inbijten en het aangeboren karakter, training e.d. teveel invloed heeft op de kracht van inbijten op een mouw om daar ooit een betrouwbaar onderzoek te kunnen doen.

Maar ook iedereen met een stel normale ogen kan zien aan de breedte en bespiering van de kaken van de verschillende honden welke de grootste potentiële bijtkracht heeft. Of die kracht gebruikt wordt is een ander verhaal en zal per hond verschillen.

De Pitbull is geen ras, ook de American Pitbull niet. De honden zijn niet FCI erkend. Iedereen kan een clubje beginnen en een kruising een ras noemen, maar al doen ze dat al 200 jaar dat maakt een hond geen ras. Van rassendiscriminatie is dus helemaal geen sprake. Nog niet, als we zo doorgaan komt dat vanzelf wel een keer....

Zeker hier in Nederland gaat het gewoon over kruisingen. Kruisingen die doelbewust gefokt worden terwijl men weet dat het verboden is, maar ja ze leveren zo lekker veel geld op omdat er zoveel mensen zijn die het toch maar stoer vinden zo'n verboden hond.

Nogmaals: De verantwoorde mensen die over voldoende kennis bezitten van de hondenwereld kopen gewoon een hond met FCI stamboom.

De mensen die een hond kopen met het risico op inbeslagname en zinloos inslapen zijn degene die ervoor zorgen dat er honden zinloos ingeslapen worden.
En het doet er niet toe hoe lief ze wel niet zijn, het mag gewoon niet in Nederland, dus als hondenliefhebber begin je er gewoon niet aan in Nederland.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:20

ja idd was en ben nog steeds trots op haar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:27

noudy schreef:
ja idd was en ben nog steeds trots op haar

Het gaat niet om de hond, die kan er niets aan doen dat hij in een land verboden en verkocht is waar ze verboden is. Zij is de enige onschuldige slachtoffer.

Het gaat om het feit dat jij het risico genomen hebt met een levend wezen op zinloos inslapen en dat terwijl je ook nog eens wist dat je dat risico liep.

Daarmee hou je dus het zinloos inslapen in stand en ben je dus medeverantwoordelijk voor dit hondenleed. Bovendien geef je hiermee een enorm slecht signaal af: Genoeg mensen die dit lezen en denken: zie je wel, bij haar is het goed gegaan dus ik kan er best aan beginnen.

En zo blijft de cirkel rond en zo zal er voor de honden niets veranderen tenzij de pupkopers eens een keer goed worden aangepakt en niet worden verdedigd en als onschuldige slachtoffers worden neergezet.

Bij mensen waarbij het goedgegaan is krijg je altijd van dit soort leuke verhalen en ook nog eens promotie voor verboden kruisingen. Mensen (en vooral honden!!) die minder geluk hebben gehad zetten zielige foto's op een site en proberen zo de wetgeving de schuld te geven en zichzelf als onschuldige slachtoffers neer te zetten.
En dan is er nog een deel wat er intrapt ook, ongeloofelijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:30

kimmie261 schreef:
overigens slimmerik,wil niets zeggen hoor,maar dat filmpje met vechtende pitbull...mijn honden knokken ook nog weleens en gaat echt op precies dezelfde manier eraan toe.

Jouw honden blijven ook gewoon doorvechten terwijl de andere hond zichzelf overgeeft? Een normale hond stopt dan met vechten, alleen een pitbull is er juist opgefokt om door te vechten omdat anders de pitbullgevechten te snel zouden stoppen en niet spectaculair genoeg zijn.

Een pitbull in gevecht met een andere hond kun je nooit of te nimmer vergelijken met "normale" hondengevechten. Hetzelfde geldt voor de Staffords en iedere verantwoorde Staff eigenaar weet dat en houdt daar rekening mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:37

maar noudy als je weet dat een hond verboden is,waarom neem je die dan toch?
dan hou je dit soort praktijken juist in stand!
ik snap dat echt niet.........zo verpest je het voor de wijzere liefhebbers onder ons

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:54

@ ThePast03:nou ik moet zeggen ze geven niet zo heel snel op bij mij,echt die vechten echt erg ,soms,gelukkig niet heel vaak,maar als het los gaat,is niet een beetje snauwen meer..maar we hebben wel gehad dat we ze los hadden en dat ze weer in elkaar klapten,ze zochten elkaar gewoon op...

ook al liep er 1 van de 2 weg....

is alweer een jaartje of 2 geleden dat het zo erg was,gelukkig,het is nu echt geen feest om ze zo vechtend te zien...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:11

Snoevie schreef:
maar noudy als je weet dat een hond verboden is,waarom neem je die dan toch?
dan hou je dit soort praktijken juist in stand!
ik snap dat echt niet.........zo verpest je het voor de wijzere liefhebbers onder ons

Inderdaad, voor hetzelfde geld had je minder geluk, en was je jou hond niet kwijt aan een ziekte. Maar aan de rad, en dan had hij maanden in een asiel gezeten.
En zo creer je dus discussies zoals deze, en honden die zinloos ingeslapen moeten worden.
En mensen die zo een pups fokken gaan dan lekker door, want je creert markt