Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Hou nou toch eens op om te zeggen dat het asiel een fout maakte. Dat kunnen wij niet bepalen. Hiervoor moet het verhaal van twee kanten gehoord worden.
zonnebloem18 schreef:Deze stralen komen niet door de vangkooi heen maar worden door het metaal van de vangkooi weerkaatst. Handig dat er een verlengstukje aan zit maar zo dichtbij een loslopende zwerfkat kan je echt niet komen en het ding zelf past niet door het gaas/tralies van de vangkooi.
Janine1990 schreef:Jis_ schreef:
Wat ik niet begrijp is dat zo'n wandelaar niet even het terrein oploopt om te vragen of ze de hond kennen. Ook het asiel had hier wat meer kunnen uitzoeken, helemaal met een hond die het erf niet af komt. Raar verhaal.
Misschien waren er andere honden waardoor de wandelaar niet het erf op durfde... Geen idee...
In ieder geval staat er op het bord bij de weg wel een telefoonnummer.
Het probleem is gewoon dat mensen geen contact meer zoeken met elkaar. Meteen een instantie er bij zoeken en hopsaaa, probleem groter maken dan nodig. Zie je immers ook in dit verhaal. Ja, ik begrijp dat je buren niet 10 meter verder op zitten. Maar je kan toch verdorie een rondje door de buurt maken met een foto op je telefoon en vragen: Joh, hebben jullie enig idee?
Evi84 schreef:zonnebloem18 schreef:Deze stralen komen niet door de vangkooi heen maar worden door het metaal van de vangkooi weerkaatst. Handig dat er een verlengstukje aan zit maar zo dichtbij een loslopende zwerfkat kan je echt niet komen en het ding zelf past niet door het gaas/tralies van de vangkooi.
Waarom is het technisch onmogelijk om de vangkooi op zijn zijde te zetten, deurtje 3 cm te openen waardoor deze reader door kan (heeft een leestafstand tot 25cm) en door de verlenging komt die toch sowieso binnen leesafstand dan - en de mens blijft op veilige afstand.
Of denk ik te simplistisch?
Jis_ schreef:Mee eens...maar gebeurd het toch dan gewoon gelijk je kat ophalen vind ik.
Janine1990 schreef:Jis_ schreef:Mee eens...maar gebeurd het toch dan gewoon gelijk je kat ophalen vind ik.
Daarmee voedt je wat mij betreft iets onrechtmatigs, en zal dit vaker gebeuren.
Een kat met een chip moeten ze gewoon niet zomaar meenemen. Zolang het hier in Nederland niet verboden is om katten buitenshuis te laten leven, is er geen reden om een gezonde kat zomaar op te halen. Vangen en checken? Prima... dier heeft een chip, meteen weer loslaten.
En niet meenemen om er vervolgens geld voor te vragen, terwijl het dier amper uit de koers was... Bij velen zal dit lukken, maar daarbij wordt gewoon misbruik gemaakt van dierenliefde.
En dat vind ik een zeer kwalijk goed.
Ik vind het wel een goede van TS, dier wordt immers goed verzorgd... Persoonlijk had ik meteen juridische informatie ingewonnen.
Jis_ schreef:Weet jij veel wat die buurvrouw gezegd heeft, misschien wel dat ze het dier mager vond, mensen vinden tegenwoordig een dier ook wel heel snel zielig, daar komt een asiel op af..om nou te zeggen dat een asiel denkt lekker geld verdienen zo, moeten we vaker doen, daar geloof ik niet in.
zonnebloem18 schreef:[ Video ]
Even een filmpje van YouTube, maar dit is hoe de gemiddelde wilde kat reageert in een kooi. Daarbij kan je even niet eventjes de kooi even een stukje open doen want dan ben je ze kwijt en krijg je ze nooit meer.
Laptopmuis schreef:Ik heb niet alle pagina's gelezen... veel te veel. Maar een verhaal heeft altijd twee kanten. Alleen de andere kant van het verhaal word nooit gevraagd of verteld.
Hier was een tijdje geleden ook een probleem via social media. Ons asiel had ook een kat ontvoerd, zo bij meneer in de straat. Een rel was ontstaan, iedereen was het met hem eens. Nee dat doe je niet! Slecht asiel hier en slechte dierenambulance daar!
Wat weggelaten werd in het verhaal is dat er een melding was gekomen van een aangereden kat die schreeuwend onder een auto lag. Er lag inderdaad een kat vol wondjes onder een auto. De ambulance medewerker kon de kat zo oppakken en in het korfje zetten. In de buurt rondgevraagd, niemand kende de kat. Dus meegenomen, was ook niet gechipt.
Het dier krabte zich helemaal open door een voedselallergie bleek in het asiel. Zat echt vol wondjes (over het hele lijf) en had er duidelijk enorm veel last van. Direct op medicatie en speciale voeding gezet en hij werd al veel rustiger. Eigenaar was nooit met dier naar dierenarts geweest, dacht dat het gewoon vlooienallergie was.
Dat hele verhaal werd dus weggelaten, enkel waren mensen met een boze vinger naar het asiel en de dierenambulance aan het wijzen, die dus juist gehandeld hadden.
Dorine92 schreef:Hij is wel gechipt
Janine1990 schreef:Laptopmuis schreef:Ik heb niet alle pagina's gelezen... veel te veel. Maar een verhaal heeft altijd twee kanten. Alleen de andere kant van het verhaal word nooit gevraagd of verteld.
Hier was een tijdje geleden ook een probleem via social media. Ons asiel had ook een kat ontvoerd, zo bij meneer in de straat. Een rel was ontstaan, iedereen was het met hem eens. Nee dat doe je niet! Slecht asiel hier en slechte dierenambulance daar!
Wat weggelaten werd in het verhaal is dat er een melding was gekomen van een aangereden kat die schreeuwend onder een auto lag. Er lag inderdaad een kat vol wondjes onder een auto. De ambulance medewerker kon de kat zo oppakken en in het korfje zetten. In de buurt rondgevraagd, niemand kende de kat. Dus meegenomen, was ook niet gechipt.
Het dier krabte zich helemaal open door een voedselallergie bleek in het asiel. Zat echt vol wondjes (over het hele lijf) en had er duidelijk enorm veel last van. Direct op medicatie en speciale voeding gezet en hij werd al veel rustiger. Eigenaar was nooit met dier naar dierenarts geweest, dacht dat het gewoon vlooienallergie was.
Dat hele verhaal werd dus weggelaten, enkel waren mensen met een boze vinger naar het asiel en de dierenambulance aan het wijzen, die dus juist gehandeld hadden.
Hoezo OOK niet gechipt????Dorine92 schreef:Hij is wel gechipt
bruintje123 schreef:Maar toevallig hebben we net wat meer pagina's dan 1
Laptopmuis schreef:Er word alleen in de eerste pagina's nergens een antwoord gegeven of de kat ook geregistreerd is.
Laptopmuis schreef:bruintje123 schreef:Maar toevallig hebben we net wat meer pagina's dan 1
Dat weet ik, vandaar mijn opmerking dat ik dit niet gelezen heb.
Een kat chippen is één, maar registreren erna op een adres met een naam van de eigenaar dat is belangrijk. Mijn vraag is dus ook of deze kat geregistreerd stond. Hier laat de dierenambulance de kat dan gewoon weer vrij na telefoontje met de eigenaar of die nog woonachtig is op dat adres. Zonder dat er kosten zijn.