Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:42

Graan kunnen katten niks mee. Dat komt alleen maar in de kattenbak. De niet-graanvrije brokken bestaan uit erg veel graan en eten katten dus heel veel, maar kunnen ze maar met een klein deel van deze brokken wat. De rest belandt alleen maar in de kattenbak, nouja.. Eten dan maar weer want dan hebben ze weer honger.

Een goede brok is een goede investering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:14

Ja dat is ook zo :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:42

onze trots, birmaantje Amy

Afbeelding

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:04

Limoen schreef:
Graan kunnen katten niks mee. Dat komt alleen maar in de kattenbak. De niet-graanvrije brokken bestaan uit erg veel graan en eten katten dus heel veel, maar kunnen ze maar met een klein deel van deze brokken wat. De rest belandt alleen maar in de kattenbak, nouja.. Eten dan maar weer want dan hebben ze weer honger.

Een goede brok is een goede investering.

Vaak zit er in graanvrije brokken weer veel zetmeel, dan heb ik liever een brok met een beetje graan dan graanvrij met zetmeel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:25

Het merk Orijen heeft overigens de volgende inhoud:
Citaat:
Samenstelling van verse Canadese ingrediënten:
Vers kippenvlees (22%), kippen meel (18%), verse zalm (7%), kalkoen meel (5%), verse kippenlever (5%), haringmeel (5%), gestoomde aardappels, kippenvet (5%), zoete aardappelen, erwten, verse snoekbaars (3%), verse eieren (3%), vers forellenvlees (2%), alfalfa, verse haring (2%), zeewier, pompoen, witlofwortel, wortels, spinazie, bietenloof, appels, veenbessen, zwarte bessen, zoethoutwortel, angelicawortel, bokshoornklaver, goudsbloem, venkelzaden, pepermuntbladeren, kamille bloemen, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn, Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium.
Orijen kattenvoer bevat geen kunstmatige conserveringsstoffen.

Plantaardige ingredienten:
heemstwortel[Althea officinalis] (350 mg/kg), cichoreiwortel (Cichorium intybus) (350 mg/kg), brandnetel [Urtica diocia](300 mg/kg), klitwortel [Arctium lappa] (300 mg/kg), venkelzaad [foeniculum vulgare] (200 mg/kg),goudsbloem [Calendula officinalis] (200 mg/kg), kamillebloemen [matricaria recutita L.] (200 mg/kg), mariadistel [Silybum marianum] (200 mg/kg), bonenkruid (satureja hortensis) (100 mg/kg), vogelmuur [Stellaria media] (50 mg/kg).

Verbrandingswaarde per kg:
4.150 kcal, daarvan 39% van proteïnen, 17% van fruit en groenten, 44% van vet

Voedingsstofgarantie:
Orijen kattenvoer voldoet aan de voedingsstofprofielen van de AAFCO (Association of American Feed Control Officials) voor alle levensfasen van de kat.

Toevoegingen:
Vitamine A (15.000 IE/kg), vitamine D3 (2.000 IE/kg), vitamine E (400 IE/kg), niacine (250 mg/kg), zinkproteïnaat (150 mg/kg), thiamine (50 mg/kg), riboflavine (50 mg/kg), , vitamine B5 (40 mg/kg), ijzerproteinaat (40 mg/kg), vitamine B6 (26 mg/kg), mangaanproteïne (14 mg/kg), koperproteïnen (13 mg/kg), biotine (1 mg/kg), foliumzuur (3 mg/kg), vitamine B12 (0,5 mg/kg), seleen (0,3 mg/kg).
Gebruik van natuurlijke vitamine E ter conservering.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:27

Orijen is ook fijn, maar mijn katten haalden hun neus daarvoor op.... TotW vond ik wat prijs betreft ook wat fijner hihi dus niet heel erg dat ze Orijen niet wilden.
Acana vind ik ook prettig trouwens :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:16

Marley schreef:
taste of the wild, rocky mountain

Samenstelling:
Gedroogd kippenvlees, erwten, zoete aardappelen, kippenvet, aardappel proteïne, gebraden wild, gerookte zalm, natuurlijk aroma, oceaanvismeel, methionine, kaliumchloride, cholinechloride, taurine, gedroogde chicorée-blokjes, tomaten, blauwe bessen, frambozen,Yucca Schidigera extract, Enterococcus Faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei en Lactobacillus plantarum, gedroogde Trichoderma longierbrachiatum gefermenteerde extracten, hoogwaardige vitaminen (vitamine A, B1, B2, B6, B12, C, D, E), mineralen (ijzerproteïnaat, zinkproteïnaat, koperproteïnaat, mangaanproteïnaat, ijzersulfaat, zinksulfaat, kopersulfaat, mangaansulfaat), kaliumjodide, mangaanoxide, biotine, calciumpantothenaat, natriumseleniet, foliumzuur.

Ziet er goed uit.

Ingrediëntenopsommingen zijn altijd gesorteerd op percentage, grootste bestanddeel dus inderdaad eerst.
Gedroogd kippenvlees is een prima voeding voor katten lijkt me. Denk dat een beetje kat wel een kippetje lust :')

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:11

Maar zijn dit dan ingrediënten die wilde katten of katachtigen echt nodig hebben, die ze in het echt ook tot zich zouden nemen?
Citaat:
[...] gestoomde aardappels, zoete aardappelen, erwten, verse eieren (3%), alfalfa, zeewier, pompoen, witlofwortel, wortels, spinazie, bietenloof, appels, veenbessen, zwarte bessen, zoethoutwortel, angelicawortel, bokshoornklaver, goudsbloem, venkelzaden, pepermuntbladeren, kamille bloemen, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn, Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium.

heemstwortel[Althea officinalis] (350 mg/kg), cichoreiwortel (Cichorium intybus) (350 mg/kg), brandnetel [Urtica diocia](300 mg/kg), klitwortel [Arctium lappa] (300 mg/kg), venkelzaad [foeniculum vulgare] (200 mg/kg),goudsbloem [Calendula officinalis] (200 mg/kg), kamillebloemen [matricaria recutita L.] (200 mg/kg), mariadistel [Silybum marianum] (200 mg/kg), bonenkruid (satureja hortensis) (100 mg/kg), vogelmuur [Stellaria media] (50 mg/kg).

Limoen

De paal tot nu toe!
Morgen de haakjes eraan voor het hangmatje en de sisal eromheen en dan is het af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje

Ik heb geen idee :') Maar het klinkt wel heel gezellig kruidachtig en verantwoord :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:34

Ik zou het in elk geval zo voor mezelf kopen als voeding waar alles in zit :D .

Limoen, gaaf!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:28

Het geheel zonder extra hangmatje en sisal. Het onderste ligbedje/hangmatje is helemaal fout gegaan dus is even een noodoplossing. Daar komt nog een nieuwe voor. Hijs schots en scheef haha.

Afbeelding

Afbeelding

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:37

Hoi!
Ik ben ook in het bezit van een kat, een lapjeskat van 8 maanden uit.
Mooi slaapmeubel hierboven.

Mijn gekke kleine:
Afbeelding

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 06:08

Gwen schreef:
Maar zijn dit dan ingrediënten die wilde katten of katachtigen echt nodig hebben, die ze in het echt ook tot zich zouden nemen?
Citaat:
[...] gestoomde aardappels, zoete aardappelen, erwten, verse eieren (3%), alfalfa, zeewier, pompoen, witlofwortel, wortels, spinazie, bietenloof, appels, veenbessen, zwarte bessen, zoethoutwortel, angelicawortel, bokshoornklaver, goudsbloem, venkelzaden, pepermuntbladeren, kamille bloemen, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn, Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium.

een kat is een carnivoor. water en vlees dus. volgens mij eten ze zelfs nauwelijks vis in het wild.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:58

Inderdaad vis zullen ze nauwlijks kiezen, en hier zit dan wel geen graan in maar wel aardappel en aardappelzetmeel.... ik vraag me af wat beter is

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:38

nou een van mijn vorige katten die waar we toen woonden wel los mocht, die ging naast vissers zitten en als ze dan een vis bovenhaalden dan kwam ze hard aanrennen en ramde hem zo van de hengel af en ging hem iets verderop zitten opeten, denk dat vlees wel de basis is, maar aangevuld met variatie

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:30

mijn katten worden helemaal zot als ze tonijn of zalm ruiken :) eten doen ze het wel. Maar geef ze liever een kipfile dan vis, vis is toch vetter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:33

Klaaz eet gewoon alles, zelfs pindakaas :') Mag ie niet hoor, maar hij had mn broodje gestolen laatst en zat heerlijk de pindakaas eraf te likken :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:35

Ik heb er een die drinkt Cola, heel handig maar niet heus, dus moet altijd een bierviltje op mn glas doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:35

Miepie77 schreef:
Ik heb er een die drinkt Cola, heel handig maar niet heus, dus moet altijd een bierviltje op mn glas doen :P

Haha dat is wel heel apart :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:46

Koshka vindt het wel lekker om te snoepen van ijs of vla of een plakje ham of kaas, maar Maliki lust gewoon niks :')

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:40

Afbeelding
Dit is het Poesje van mijn zusje. Ze heeft haar vandaag gekregen op haar 18de verjaardag.
ze is 8 weken oud en zo ontzettend leuk...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:53

Aahw...lief bolletje <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:56

Tessa wil altijd ijsthee :') _O-

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:21

Mijn kat eet werkelijk alles _O- Als ik een blikje maïs openmaak voor de kippen moet ik de kattennagels uit m'n bovenbeen halen zo gek wordt hij ervan :') Komkommer, bier, champagne, chocopasta (nee, dat was uiteraard niet de bedoeling, maar m'n vader had de pot per ongeluk open op het aanrecht laten staan..) En het leuke is, hij lust amper vlees :=

Leuk gedaan zo die krabpaal! :D