Voor het gemak heb ik je quote wat aangepast en daar antwoord gegeven:
Fox_xy schreef:Is dit goed voor een beginnende barf hond? Het menu zoals hij hier staat zou ik absoluut niet doen. Onthoud: bot constipeert en spiervlees/orgaanmix laxeert. Op dit menu zal je hond waarschijnlijk de ene dag nauwelijks kunnen poepen en spuit het de volgende dag er uit.
Is het aan te raden om misschien eerst wat dingen los te proberen naast zijn huidige voer?
Als je hond al kvv krijgt zou ik daar niet iets naast geven. Wel zou je eerst kunnen beginnen met 2 BARF dagen inlassen en zo voorzichtig aan proberen. Dus bijv. 5 dagen kvv (zonder pens) en dan 1 dag vleesbot met pens en 1 dag vleesbot met vis. Spiervlees en orgaanmix zit altijd al in kvv verwerkt, dus dat hoef je niet uit te proberen, gaat waarschijnlijk wel goed.
Benodigde hoeveelheid per week: Quote even aangepast voor het makkelijke rekenen
vleesbot (circa 2kg per week) ong 2kg is goed (iets minder)
spiervlees (circa 660gr per week) hier zou ik iets meer van maken, richting 750
orgaan (circa 700gr per week) qua gewicht prima, al zou ik 350 orgmix + 350 pens doen ipv 420+280.
vis (330 gram per week) ook prima, maar misschien ook wat groente/fruit/ei ipv vis voeren