Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nikki__ schreef:@Sunny_l0ve; Cesar is niet beter als andereHij kijkt naar de hond en traint daarna via zijn manier.
Een goede GT'er is iemand die de tijd neemt, naar je luisterd maar VOORAL naar je hond kijkt. Sommige methodes werken niet altijd even goed op honden. Een angstige hond moet je niet kicken of 'tssjt' doen. Werkt niet, wordt alleen maar onzekerder.
Ik ben serieus blij dat er niet allemaal GT'ers zijn die 'zo goed zijn als Cesar'. Er is maar een Cesar, er zal nooit iemand precies kunnen werken zoals hij werkt.
De gevaarlijkste zijn de idioten die alles thuis na doen, maar het compleet verkeerd doen.
Er loopt hier ook zo'n doos. Vangt pup uit het buitland op, als tussen persoon. En voed ze vervolgens op via de manier van Cesar. Ze vergeet alleen even dat zijn manier voornamelijk gebaseerd is op honden met gedragsproblemen. Een pup hoef je niet te kicken of een tsss te geven. Eeven je stem verhogen en pupje is vol aandacht.
Helaas kickt zij wel en zie ik dat arme ding met de dag banger worden. En maar raar vinden dat het veel blaft en gromt
sunny_l0ve schreef:Tja daarom vind ik hem beter dan anderen. De manieren die hier gebruikt worden is in mijn ogen niet goed. Ik vind de manier waarop Cesar met de omgaat echt met veel respect. Maar goed, ik denk dat het niet verkeerd zou zijn als er een GT in nederland zou zijn/komen die volgens zijn methodes werkt.
Ja dat vind ik ook erg, zulke gekken die het ook wel 'even' denken te doen. Die heeft het blijkbaar ook niet helemaal begrepen, want het draait juist NIET om de kick en de 'tss' maar om de boodschap erachter. Arme pup zeg, ik hoop dat die alsnog goed terecht komt. Is dat via een stichting? want dan snap ik niet hoe ze een hond dan bij die vrouw kunnen onderbrengen.
edit: wat een knappe boerenfox zeg! Leuk hondje. Erg jammer dat je dan geen vooruitgang ziet... toch nog door blijven oefenen en vooral niet de hoop opgeven! Misschien kun je ook eens proberen via een andere tactiek te gaan werken. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Shanelle schreef:Voor mij was het geen probleem dat het helemaal in het Engels was, maar wat met al die kinderen en mensen die géén Engels kunnen?
) ik heb mijn tickets niet besteld via die site die hier werd aangegeven en waar dus wèl op stond dat het helemaal in het Engels was. Maar goed, ik ga er verder niet meer op in.

Het is een 'buitenlandse' show, je zit helemaal 'in' het Engels, míj zou dat dan alleen maar storen als er opeens ondertiteling zou zijn

Citaat:Nee, mensen moeten hem niet proberen te immiteren, dat gaat geheid fout.
Cesar gebruikt een hoop basisregels, die eigenlijk iedereen hoort te weten (imo) die aan een hond beginne. Deze basisregels zijn o.a. het bekende respect voor het dier. Daar hoef je geen CM voor te zijn om dat te kunnen doen.
Welke manier wordt er volgens jou hier gebruikt dan? Gewoon nieuwschierig
Ik geloof wel dat ze haar pups via een stichting krijgt, maar dat zal dan wel een minder nauwkeurige stichting zijn.. een die het, helaas, wel voor het geld zal doen.
@Saskia; wat een droppie! Maar geen raszuivere neem ik aan?
Vergeet niet dat wandelaars en fietsers écht mega intressant zijn.. en ze boeken altijd efect! Denk maar na, hondje blaft, fieter fiets weg. Hondje heeft resultaat. Dito met de wandelaar.
Vergeet niet dat gedrag wat een hond geleerd heeft, hij die niet meer kan vergeten. Je kan het gedrag wel ombuigen, maar helemaal herstellen zullen ze vaak niet.
Heb da laatste dingetjes wel nog gelezen.
mijn hond zou het wel doen denk ik. We hebben geen loopband, maar mijn ODH (oud duitse herder) is een echte teamspeler en doet graag alles samen. Dat geld denk ik voor veel honden. Ik vind het dan ook overdreven om te zeggen dat het geen hamsters zijn, zover zijn de meeste ook wel denk ik..
Maar een echte roedel, nee. Daar zijn ze met te weinig voor 
OneFellSwoop schreef:was begonnen met lezen op de eerste pagina, tot ik erachter kwam dat het pas ophield op pagina 64...Heb da laatste dingetjes wel nog gelezen.
![]()
Ik ben wel te spreken over deze aanpak. Las een stukje terug een negatieve reactie over het feit dat er gesleurt zou worden en electrische schokken gebruikt zouden worden. "Gesleur" vind ik er heel erg overdreven. Dat van de electrische band zou ik zelf ook niet durven aanpakken. Maar ik heb nog nooit op tv gezien dat er een hond slechter werd van deze methode dan dat hij/zij al was. Evenals de loopband. Een hond is echt niet zo kieskeurig dat hij je vies aankijkt als hij op de loopband moet.mijn hond zou het wel doen denk ik. We hebben geen loopband, maar mijn ODH (oud duitse herder) is een echte teamspeler en doet graag alles samen. Dat geld denk ik voor veel honden. Ik vind het dan ook overdreven om te zeggen dat het geen hamsters zijn, zover zijn de meeste ook wel denk ik..
![]()
Ik vind zijn methode erg nuttig, hij gaat in op het natuurlijke gedrag van de hond en weet een balans te creeren. Vraag me wel af waar de negatieve reacties vandaan komen. Wie er daadwerkelijk gezien heeft dat een hond mishandeld is door deze man.
daar wordt namelijk alles beargumenteerd, wat jij nu vraagt
Is allemaal best intressant hoor!
Buiten lopen houd in nieuwe geuren, nieuwe mensen, prikkels die hij niet kent, afleiding, volgels, katten enzovoort. Een loopband heeft dit allemaal niet.
om per dag een half uur op de loopband te lopen omdat de baas te lui is om met de hond naar buiten te gaan
. Een hond hoort te wandelen, en daar ben jij verantwoordelijk voor. 
) bijten elkaar echt niet tot bloedens toe hoor. Daar is 1 blik of beweging al genoeg. xJasmijn schreef:Sommige mensen zeggen dat hij te 'ruw' is bij de honden. Dat is NIET zo, in de natuur gaat hetnook niet zachtjes maar daar bijten honden elkaar tot bloedend toe. Ik vind Cesar egt top!
.
als we dat niet zouden doen zou ze een bommetje zijn
Alsnog heb ik niet het idee dat honden er echt onder lijden als ze een keer op de loopband gezet worden. ik zou het best een keer met mijn hond willen proberen. zoals je zegt, nieuwe prikkels, nieuwe uitdaging. Macs schreef:Die negatieve reacties komen vaak door mensen die jaloers zijn of ze gunnen hem het succes niet. Hij vertelde ook in de show dat hij ook naar Amerika kwam om daar meer te leren over honden 'trainen'. Maar uiteindelijk hebben de Amerikanen meer van hem geleerd.
xJasmijn, daar ben ik het dan weer niet mee eens.. Honden in de natuur (of honden die als hond ipv mens behandeld zijn) bijten elkaar echt niet tot bloedens toe hoor. Daar is 1 blik of beweging al genoeg.
Dat hij te ruw is vind ik ook niet. Veel mensen vinden dat omdat ze hun hond als mens behandelen en het zielig vinden. Maar ze vergeten dat hij wel de extreme gevallen krijgt.
Nikki ik ben het helemaal eens met jou over de loopband, maar ik vind het wel beter dan helemaal niet lopen. Vind het ook vreemd dat het voor de Amerikanen niet 'gewoon' is om hun hond uit te laten..
.

OneFellSwoop schreef:uhu. snap ik. (vond 64 pagina's wel veel hehe.) Wij doen er ook niet aan. snap wel dat mensen met probleem honden er aan geloven. Wij fietsen, wandelen en misschien binnekort zwemmen met mijn hond.als we dat niet zouden doen zou ze een bommetje zijn
Alsnog heb ik niet het idee dat honden er echt onder lijden als ze een keer op de loopband gezet worden. ik zou het best een keer met mijn hond willen proberen. zoals je zegt, nieuwe prikkels, nieuwe uitdaging.
daar waren de mensen serieus echt verbaasd over! Macs schreef:er staat sowieso VAAK. Dus niet altijd.![]()
En als jij voor een andere manier kiest kan je toch wel respect hebben voor iemand die het dan niet op jou manier doet??

Nikki__ schreef:Macs schreef:Die negatieve reacties komen vaak door mensen die jaloers zijn of ze gunnen hem het succes niet. Hij vertelde ook in de show dat hij ook naar Amerika kwam om daar meer te leren over honden 'trainen'. Maar uiteindelijk hebben de Amerikanen meer van hem geleerd.
Jeetje Macs, ik vind het nou wel echt jammer dat jij dit neer typt.
Je mist zo ongeveer de belangrijkste reden waarom iemand er negatief over kan zijn. Simpelweg omdat ze kiezen voor een andere manier van opvoeden en trainen.
Dat heeft echt niks te maken met jaloersie of het iemand niet gunnen, wat een onzin!
Er zijn genoeg mensen die anderen zwartmaken puur omdat diegene succes heeft. Maar of dat in het geval van bijvoorbeeld Martin Gaus zo is, dát kun je niet met zekerheid zeggen
Nikki__ schreef:xJasmijn schreef:Sommige mensen zeggen dat hij te 'ruw' is bij de honden. Dat is NIET zo, in de natuur gaat hetnook niet zachtjes maar daar bijten honden elkaar tot bloedend toe. Ik vind Cesar egt top!
Serieus, ga je eerst even verdiepen in honden en 'natuur' voordat je dit soort onzin uitkraamt.
In de natuur vormen honden een roedel, onderling wordt er niet geknokt, er is namelijk een rangorde in de groep. Google dat woord maar eens
Tot bloedens toe is een beetje overdreven. Maar bij ons op de hondendagopvang vallen wel geregeld gaatjes. En dat is echt wel een roedel.
.