Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:54

slimmerik: ELKE hond kan uit het niets aanvallen...hoef je geen pit voor te heten,en ook om koeien te slachten hoef je geen pit voor te heten,had ook een ander ras kunnen zijn,huskies staan er ook bekend om,schapenkillers...maar die zien er wel lief uit Ja ,hebben hun lieve koppies mee,de pitt heeft deze tegen,helaas...

overigens jammer dat je de fout niet bij jezelf zoekt,een hond met pitbull achtig uiterlijk na 4 dagen al los laten lopen,kan me niet voorstellen dat de hond toen al zover getraind was,dat je deze 100% onder appel had,en ook al 100% door en door kende...

jammer dat hier WEER de hond een schuldige is,en het bekoopt met de doodstraf,en de baas daarna alleen maar kan afgeven op de hond.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:02

Snoevie schreef:
dat ligt niet specifiek aan de pit,maar ook aan een hoop andere rassen..........doe mij maar een pit,op herders heb ik het PERSOONLIJK ook niet zo

die vind ik zelf veel onbetrouwbaarder

maar ik moet toegeven dat het een bijzondere foto is

*edit: misschien heb ik iets gemist slimmerik,maar heb je zelf slechte ervaringen met pits gehad?omdat je het allemaal zo goed weet

Mag ik vragen waarom je vind dat herders er onbetrouwbaar uitzien? Lachen
Ik kan het wel begrijpen, als ze je aankijken met hun zwarte kop ... Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:03

Klopt Kimmie dat we die hond nooit hadden mogen loslaten. Maar dan ook nooit. Waar wij woonden: achter de dijk met onze naaste buren zo'n 2 kilometer verderop....liepen de honden altijd los. Toen was er ook geen aanlijn plicht.

En zeker was de hond de schuldige....of misschien zijn vorige baas. Maar deze hond zou levend geen leven meer gehad hebben. En is imo terecht afgemaakt. En ja, mijn ouders hebben de schade zelf betaald en niet aan de gemeenschap (lees: verzekering) overgelaten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:11

Jessol schreef:
Mag ik vragen waarom je vind dat herders er onbetrouwbaar uitzien? Lachen
Ik kan het wel begrijpen, als ze je aankijken met hun zwarte kop ... Knipoog

tuurlijk mag je dat vragen Lachen

mijn oom en tante hebben altijd herders gehad,maar er is er van al die honden maar 1 geweest die ik persoonlijk lief en betrouwbaar vond.

ze hebben nu een jonge herder,en die heeft mij al een paar keer in mijn arm gehangen.
niet eens zo zeer uit lelijkheid denk ik,maar ik wantrouw ze toch een beetje.
al loopt er hier op de manege een mechelse herder rond die ik wel heel leuk en lief vind,dus het is niet dat ik ze allemaal niet leuk vind hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:14

maar slimmerik waarom was de hond fout???

omdat hij zijn instinct volgde??of omdat hij dat niet geleerd had bij zijn opvoeding,door die andere mensen??

ik blijf vinden,JIJ als eigenaar vormt een hond,een eigenaar( daarmee bedoel ik "de mens",welke kan nadenken,en weet wat wel/niet mag en getollereerd wordt in een mensensamenleving) behoord ene hond te leren wat wel niet mag,deze uit situaties te houden,als blijkt dat een instinct groter is van de hond als het appel wat je over de hond hebt...

snap je wat ik bedoel??

ik heb hier 6 honden,waarvan ik weet wat ze wel en niet doen,zo weet ik dat 1 van de doggen erg bang is voor kinderen,zo bang dat ze uit angst zou bijten als kinderen haar lastig zouden vallen,MIJN verantwoordelijkheid dus,dat ik deze hond niet bij kinderen laat,en ook altijd mensen waarschuw met kinderen,van zorg dat ze niet naar haar toegaan,als dat wel gebeurd,is dat MIJN fout,heb ik gefaald,heb ik niet genoeg voorzorgsmaatregelen genomen,niet die hond,ik weet dat ze zo is,ik weet dat als ik haar opsluit dat er niets kan gebeuren...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:25

Ik begrijp je helemaal. Maar een hond die zó agressief is: opsluiten. Dat is imo geen dierwaardig bestaan. En die horen uit hun lijden verlost te worden. En waar het om gaat bij de honden die al 14 jaar verboden zijn is dat ze gefokt en gekocht worden door mensen die erop kicken om een "verboden" hond te hebben. Ook daar is de hond niet de schuldige maar de mens. De regelgeving zal idd aangepast moeten worden. Eerder afmaken en hogere straffen voor hun baasjes.

De pitbullachtigen zijn verboden....zo klaar als een klontje ..... en niet omdat ze zweetvoeten hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:32

dat weten we nu wel.

ik ben het met je eens dat de baasjes moeten worden aangepakt,maar ik ben het totaal oneens met het onschuldig afmaken van gezonde dieren met goed karakter.
(dan heb ik het natuurlijk niet over gevaarlijke en agressieve dieren!)

die beesten hebben nergens om gevraagd!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:34

slimmerik schreef:
Kimmie dat filmpje is eerder in dit topic al aangehaald. Hier worden 3 honden vergeleken. Totaal onbetrouwbaar "onderzoek" dus. Denk alleen maar aan het gewicht wat er ingegooid wordt.en conditie van de hond etc.

Zoals ik je al eerder heb verteld heb ik de gehele docu gezien en niet zoals jullie alleen de 2min47.
Het gewicht is hier niet meegeteld alleen de bijtkracht. Het onderzoek is meer betrouwbaar dan jouw teksten die je van internet hebt geplukt en jij beschouwd als betrouwbaar. Ik heb dit met eigen ogen gezien.

Oh en daarbij is de pitbull niet verboden om zijn bijtkracht maar vanwege de schade die ze aanrichten. Zou de herder voor eenzelfde doeleind gefokt en getraint worden, richt hij net zoveel schade aan en zal hij ook op de lijst komen Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:38

slimmerik schreef:
In mijn omgeving kende ik dus één "verboden" hond. En die is in beslag genomen. Kan niet anders zeggen dan terecht. Moet er niet aan denken als deze mensen de hond zouden ophitsen.....nl. een criminele familie.

Mijn eigen ervaring met een pitbull(achtige):

Tot mijn 16 de jaar heb ik in een omgeving gewoond waar veel honden, vooral in vakantietijd "gedumpt" werden. Zo gebeurde ongeveer 1970 dat ik aan de waterkant een juten zak vond met daarin het "lijk" van een hond. Overboord gegooid dus. Misselijk van kwaadheid groef ik een gat om het arme dier te begraven. Tot mijn grote opluchting bewoog de zak en toen ik hem openmaakte kwam er een pitbull achtige hond uit. Kan wel een échte geweest zijn maar er zaten natuurlijk geen papieren bij.

Een schat van een hond vond ik en na veel zeuren mocht ik deze hond houden. Een paar dagen de hond "binnen" gehouden en toen naar buiten ermee. Ging voortreffelijk tot dag 4. Toen heeft hij in het weiland van een in de buurt wonende boer even 3 koeien geslacht. Finaal opengetrokken. Natuurlijk was het toen einde verhaal voor de hond en we hebben zelf de 3 koeien vergoedt aan de boer. Mijn ouders hebben zich daarvoor in de schulden moeten steken maar voelden zich wel verantwoordelijk daarvoor. Dus ik heb met eigen ogen gezien wat een verwoestende kracht die honden hebben.

je vergeet er wel bij te vermelden dat je de geschiedenis van deze hond niet kent en dus niet weet of hij ergens in getraint was Knipoog
Dit had ook met een andere hond kunnen gebeuren Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:40

precies,je kan natuurlijk ook met alle macht proberen ze zwart te maken.

al is het vreselijk wat er gebeurd is natuurlijk,maar dat kan je niet aan een ras toekennen.
vervelend dat slimmerik op die manier een slechte ervaring heeft gehad,net als ik met herders.
al zal ik die niet op elke mogelijke manier proberen zwart te maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:42

mijn hond is niet zo agressief,alleen ze is BANG voor kinderen....

voordeel is dat ik geen kinderen heb,en dat hier zeer weinig kinderen komen,komen deze wel dan gaat ze in haar hok...dan kunnen kinderen niet bij haar,en zij vind het prima in haar hok,is geen straf voor haar...

verder heb ik eigen land en komen mijn honden niet buiten mijn terrein..

en een pitbull is verboden vanwege een x aantal bijtincidenten,en daarbij hun vechthond verleden,en dat er bepaalde figuren mee rond liepen,die je niet met zo'n hond wil zien lopen...

dus dan krijgt de hond de schuld en niet de mens..
maar troost je met de gedachte,dat een pitbull echt een topje van de ijsberg is van echt gevaarlijke honden,en dat de mensen die graag zulke honden willen hebben,nu hun heil bij andere rassen zoeken,welke je echt niet wil tegenkomen...

daarbij vergeleken is de pitbull echt een watje,maar jammer dat ipv betere voorlichting en evt regelgeving,dus zo'n hetze is tegen een verzamelnaam gemaakt wordt,een pitbull is nl nog steeds geen ras,maar een verzamelnaam..

wat anders,omdat een argentijnse dog dus de pitbull ging vervangen,want ja die lijken erop,toch??en dan ook nog eens 3 x zo groot,zijn ook deze honden inmiddels toegevoegd op de lijst,terwijl er nergens wereldwijd ook maar 1 bijtincident bekend is van een argentijnse dog...

terwijl er van andere meer populaire rassen veel meer bijtincidenten bekend zijn...

zo bekrompen is deze wet,en doordat de media er zo lekker op inspringt en bv de argentijn bestempeld als "vechthond",is overigens een jachthond,geloven de meeste mensen dat,want wat de media schrijft is tenslotte waarheid...

en dat stukje,zal je er nooit meer uit kunnen krijgen,en daar loop ik nu al jaren tegenaan,tegen de vooroordelen op deze rassen...

jammer,maar helaas..

griebels, een herder kan net zo goed iemand verminken of zelfs doodbijten,maar omdat dat gebruikshonden zijn ,en omdat zoveel mensen herders graag zien en er geen "bepaalde" figuren mee rondlopen,ontspringen zij deze dans...

alle grote honden kunnen zeer schadelijk zijn,niet alleen een "pitbull,argentijn, fila of mastino"alleen zij hebben de pech,en hun kop niet mee...

en als je maar lang die namen blijft noemen,en maar steeds blijft hameren op deze rassen,wordt het vanzelf wel gelooft,tenslotte zeggen ze het niet voor niets... Scheve mond

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:47

Kimmie met alle respect maar pitbulls hebben niet vaker aangevallen, maar het gaat echt om de schade die ze aan hebben gericht Ja

en verder vind ik persoonlijk een herder meer angstaanjagend ogen Ja

En alle honden kun je op een foute manier trainen en ervoor zorgen dat ze in een net zo slecht daglicht komen te staan als de pit...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:54

ik zeg ook niet dat ze vaker aangevallen hebben,maar er zijn natuurlijk wel een x aantal vreselijke bijtincidenten geweest,waarbij zelfs mensen het leven hebben gelaten,dat is echt afschuwelijk...

laten we duidelijk zijn,ik sta NIET achter deze wet...vind het echt afschuwelijk dat gewoon gezonde zeer lieve dieren,zomaar afgemaakt worden,om een uiterlijk...

en weet je,als hier iemand binnen in huis in zou breken,dan weet ik niet of deze levend het pand kan verlaten...zijn mijn honden dan nu per definitie fout??

het mastino incident ,waarbij een kindje gedood werd,had ook een hele andere achtergrond,als dat de hond "zomaar" het kindje aangevallen had...

maar niet alles wordt uiteindelijk opgeschreven,en daarmee kan de media dus de toon zetten...en dat hebben ze duidelijk gedaan...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:55

jep dat ben ik helemaal met je eens Griebels

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:56

kimmie daarom vind ik dat de eigenaars echt gestraft moeten worden, zonder hun kan de rad niet aan de honden komen.
En daarom zet ik men handtekening niet, stond er een verwijs naar hoe fout de eigenaren waren ok, maar nu is het allemaal rad rad rad, terwijl zonder eigenaren geen rad was Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:58

ik vind rad overigens geen goed gekozen woord,want die staat voor Regeling Agressieve Dieren

terwijl de meeste van deze dieren niet agressief zijn

en katiavl,de rad is er niet alleen gekomen door eigenaars.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:00

slimmerik schreef:
Ik begrijp je helemaal. Maar een hond die zó agressief is: opsluiten. Dat is imo geen dierwaardig bestaan. En die horen uit hun lijden verlost te worden. En waar het om gaat bij de honden die al 14 jaar verboden zijn is dat ze gefokt en gekocht worden door mensen die erop kicken om een "verboden" hond te hebben. Ook daar is de hond niet de schuldige maar de mens. De regelgeving zal idd aangepast moeten worden. Eerder afmaken en hogere straffen voor hun baasjes.

De pitbullachtigen zijn verboden....zo klaar als een klontje ..... en niet omdat ze zweetvoeten hebben.

Mijn honden zitten ook in kennels en in boxen?
Is dat dan geen dieraardig bestaan?
De honden zitten daar supergraag in, lekker met houtkrullen dat ze niet in hun eigen uitwerpselen kunnen rollen en waarop ze lekker zacht kunnen slapen.
Mijn honden zijn niet echt honden om in huis mee te leven, ze zijn meestal een beetje ontstuimig, en kunnen ook niet goed tegen de warmte thuis.
Af en toe komen ze eens binnen voor een half uurtje, maar na een half uurtje staan ze al te wachten aan de deur.
Ook is het een hele klus om dan het huis schoon te maken, mijn papa is veel weg met de honden, mijn stiefmama gaat altijd mee.
Als je dan honden hebt die constant binnen leven is dat ook niet gemakkelijk!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:01

Ik weet dat voorafgaand aan de wet...tal van gedragsdeskundigen en hondendeskundigen "gehoord" zijn en dat toen deze afweging gemaakt is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:01

ja dat zou best eens kunnen kloppen,hij is er natuurlijk niet helemaal voor niks gekomen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:05

Ik bedoel dat er geen dieren kunnen ingeslapen worden als je ze niet houd, als ik bv een pitbull liefhebber ben en ik zou in nederland wonen, al is men liefde zo groot, zou dat niet overwegen aan mijn eigen plezier.

Ik hoor op de site alleen verwijzen naar rad, maar zonder mensen die het steeds houden, moeten er geen dieren slachtoffer vallen Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:06

Jessol schreef:
De honden zitten daar supergraag in, lekker met houtkrullen dat ze niet in hun eigen uitwerpselen kunnen rollen en waarop ze lekker zacht kunnen slapen.

De honden in je profiel lopen anders vrij rond Haha! . Maar ik snap wat je bedoelt. Als ze niet "werken" of uitgelaten worden dan zitten ze achter slot en grendel. Als de hond dat fijn vindt heb ik daar geen problemen mee hoor. Maar de pitbull die drie koeien verscheurde had nooit los kunnen/mogen lopen. En dát vind ik geen dierwaardig bestaan.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:07

Da's ook wel een feit.
Als je weet wat er me je dier gebeurt, dan kunje het beter niet doen.
Maar toch blijft de RAD discriminatie..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:08

katiavl schreef:
Ik bedoel dat er geen dieren kunnen ingeslapen worden als je ze niet houd, als ik bv een pitbull liefhebber ben en ik zou in nederland wonen, al is men liefde zo groot, zou dat niet overwegen aan mijn eigen plezier.

Ik hoor op de site alleen verwijzen naar rad, maar zonder mensen die het steeds houden, moeten er geen dieren slachtoffer vallen Boos!

BINGO OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:10

Jessol schreef:
Da's ook wel een feit.
Als je weet wat er me je dier gebeurt, dan kunje het beter niet doen.
Maar toch blijft de RAD discriminatie..

Dat ontkent niemand, dat er verplichte hondencursus moet komen bij aankoop van pup, en gedragstest ben ik ook voor.
En niet één gedragstest maar om de... jaar ofzo Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:10

slimmerik schreef:
Jessol schreef:

De honden in je profiel lopen anders vrij rond Haha! . Maar ik snap wat je bedoelt. Als ze niet "werken" of uitgelaten worden dan zitten ze achter slot en grendel. Als de hond dat fijn vindt heb ik daar geen problemen mee hoor. Maar de pitbull die drie koeien verscheurde had nooit los kunnen/mogen lopen. En dát vind ik geen dierwaardig bestaan.

Wij houden onz ehonden oko meestal aan de leiband als we wandelen, mijn stiefmama altijd en mijn papa soms los omdat hij echt controle heeft over zijn hond.
Ik deed het soms ook met de 2 kleintjes in m'n profiel, die nu weg zijn Verdrietig , maar als er mensen kwamen deed ik toch de leiband aan, je weet nooit wat er gebeurd Knipoog
In onze kennels liggen er houtskrullen(of weet niet hoe jullie dat noemen)
zodat ze niet in hun eigen uitwerpselen liggen en dat ze zacht liggen