Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:52

Hier ook goede ervaringen met feliway nadat het ooit helemaal fout ging tussen Maira en Blue. Had eigenlijk bijna hoop opgegeven dat die 2 nog samen konden.

Maar is met feliway wel weer gelukt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:57

Oh dat is fijn Xoran! Ik ben wat aan het rondkijken naar fokkers, via kittenkopen heb je een heel overzicht met fokkers. Is het belangrijk dat ze zijn aangesloten bij een fokvereniging? En maakt het dan nog uit of het Mundikat of Limbrakat is?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:28

Kunnen jullie eens met mij meekijken naar voer?
Ik geef nu dus Royal Canin Renal, niet voeding dus.
Zit nu te kijken naar voer wat kalmeert zeg maar. Heb er 2 gevonden bij Zooplus, maar welke,is beter?
Royal Canin Calm of Concept for life Calm.
Ik kom er niet uit, de ingredientenlijst is een stuk langer bij die Concept for life. Maar of dat een beetje goed voer is weet ik niet, ik ken dat merk niet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:29

Helaas kan ik je daar niet mee helpen, ik heb er geen verstand van. :+
Ik wist niet eens dat er voeding is dat kalmeert.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:30

Ik ook niet, maar google is my best friend zeg maar :D

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:15

robinxfellow schreef:
Moos is vandaag 3 jaar geworden Y)(^)

Oh, wat grappig!
Ik heb óók een Moos die op 16 augustus 3 jaar is geworden <3

Afbeelding

Samen met zijn nestbroertje, Bram:

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:20

Siers een paar jaar geleden wilde ik ook weer graag een kat in huis, dat werd een htk kitten van MP die weg moest ivm allergie. Dat gezin had haar weer van een man overgenomen dus weinig van de achtergrond bekend helaas
Maar wat bleek, kitten beet ook best agressief en sprong gewoon naar ons toe om aan te vallen. Niet echt goed kitten/kattengedrag dus. Ik heb er toen bewust wel een kitten bijgekocht zodat die eerste kattenmanieren kon gaan leren van de ander en dat heeft geholpen

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:23

Yom Lex is 16 en kan niet met andere katten. Dus helaas, dat ga ik echt niet proberen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 13:27

Concept for life heeft maar weinig vlees. Veel meer eiwitten. Zou ik niet doen. Royal canin eigenlijk hetzelfde. Krijgt ie natvoer?

@druif. Een foker moet aangesloten zijn bij een vereniging om stamboom te krijgen bij de katten. Ook worden er vaak gevraagd naar testen van de ouders.
Het maakt niet zo veel uit van welke vereniging. Je gevoel bij een fokker is belangrijk niet bij welke vereniging.
Je hebt in Nederland een beetje een 2deling in verenigingen. Je hebt FiFe (mundikat en Felikat) dat is internationaal. Verenigingen aangesloten bij FiFe horen zich aan de internationale afspraken te houden. Dan heb je onafhankelijke. Die hebben veelal afspraken met Nederlandse verenigingen maar zijn wat meer op zichzelf. Van beide is wat te zeggen maar ik denk dat het voor jou als liefhebber weinig uitmaakt.
Heb jij mijn telefoonnummer nog? Je mag ook altijd bellen, appen of langskomen als je wilt hoor.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:28

Siers83 schreef:
Kunnen jullie eens met mij meekijken naar voer?
Ik geef nu dus Royal Canin Renal, niet voeding dus.
Zit nu te kijken naar voer wat kalmeert zeg maar. Heb er 2 gevonden bij Zooplus, maar welke,is beter?
Royal Canin Calm of Concept for life Calm.
Ik kom er niet uit, de ingredientenlijst is een stuk langer bij die Concept for life. Maar of dat een beetje goed voer is weet ik niet, ik ken dat merk niet

Persoonlijk zou ik voor concept for life kiezen.

Ben geen fan van Royal Canin. :o

Afbeelding
Hazelnoten bestuderen is heel belangrijk volgens Cathy. :+

Ze liggen ook met een reden in de bak. :')
Laatst bijgewerkt door Marcella op 17-08-25 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 13:30

@siers, je kunt ook eens naar valeriaan kijken. Zit in een aantal speeltjes. Helpt ook om rustiger te worden. Ik heb standaard bach en valeriaan in huis.

En voer ja ik zou daar niet zozeer naar iets kalmerends kijken. Eerder naar een goede brok met natvoer erbij.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:52

Natvoer is ie geen fan van. Hij likt meestal alleen de gelei of het natte op en laat de rest liggen. Drinkt wel goed en eet ook goed van droogvoer.
Hij krijgt nu de niervoeding omdat hij dat ook in het asiel kreeg en lekker vind. Volgens hun da kan het geen kwaad dat ie dat eet, ookal,is er niks mis met zijn nieren

Marcella die noten zijn leuk speelgoed!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:05

Niervoeding mogen ze wel blijven eten geloof ik. Ik vind het alleen verdacht dat z'n nieren oke zijn maar hij wel op die voeding staat :o
Misschien toch iets verslechterd maar normaal voor zijn leeftijd oid?

Ik zou niet kiezen voor een voeding met een kalmerend iets maar het zoeken in een supplement. Dat werkt vaak echt beter. Voer vind ik marketing in dit geval. RC gooit het op L-tryptofaan en das leuk maar moeten ze in het lichaam nog 2x omzetten voor het bruikbaar is. Hoeveel bruikbaars er dan nog overblijft.. En echt kalmerend is serotonine ook niet.

Valeriaan (of Catnip) is ook een goede ja. Zooplus heeft daar veel leuke en betaalbare speeltjes van. Die zakjes zijn hier echt een hit.

Mocht je je willen verdiepen in voer, zijn catmoneo en voerwijzer fijne websites. Als je in het vorige topic terug zoekt op die 2 zul je ook wel veel resultaten en info krijgen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:26

Ach Siers, wat lastig zeg!

Jullie hebben veel gekletst, en ik was even op vakantie, dus wel gelezen, maar niet overal op kunnen reageren!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:33

Catnip heb ik, is ie groot fan van ook!

Ze vonden in het asiel dat ie wat veel dronk dus hebben m op dit voer gezet. Daarna heeft ie pas bloedonderzoek etc gehad. Bleek dus dat ie helemaal gezond was maar ze zijn dit voer blijven geven, op advies van de da omdat het toch om een 16 jarige gaat. En hij vind het lekker dus wat mij betreft prima. Maar ik had de hoop dat calmvoer mss iets zou kunnen doen. Maar als het niks toevoegt dan laten we hem op dit voer.

We hebben net gespeelt, hij vind dat helemaal geweldig! En nu ligt ie naast me op de bank te slapen. Dus hij kan echt wel heel lief zijn. Het is echt als ie wil spelen, dat ie te ver gaat zeg maar

Hoe is het met Soep? Wat vind ie ervan als jullie weggeweest zijn?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 14:39

Nyaleti schreef:
Niervoeding mogen ze wel blijven eten geloof ik. Ik vind het alleen verdacht dat z'n nieren oke zijn maar hij wel op die voeding staat :o

Dat gebeurt heel veel maar het hoort niet. Als je dit voer opzoekt staat het er op een aantal sites ook gewoon bij. Maximaal 6 maanden geven langer in overleg met de dierenarts als er gemonitord wordt op de nieren. Ik vind het ook apart maar er gaan nogal wat verhalen en fabels helaas rond over niervoer en uberhaubt voer.

Misschien siers zijn gevriesdroogde snoepjes dan wel wat voor jou. Even goed kijken waar je besteld dat er niks toegevoegd is. Maar is gewoon puur vlees gevriesdroogd. Doen ze hier een moord voor. :')

Oh maar nu zeg je wat. Hij gaat te ver tijdens spel. Dat klinkt als een kat die niet geleerd heeft waar de grens ligt tussen spelen en pijn.
En niet om te verwijten of wat dan ook maar dat leren kittens pas in week 10-13 van moeder en nestgenootjes en eventueel andere katten. Dat is 1 van de belangrijkste redenen dat een kitten alleen vaak niet goed gaat en als ze te vroeg uit het nest gehaald zijn je dit soort gedrag gaat krijgen.

Voor jullie nu de taak om uit te zoeken wanneer hij het precies doet en wat hem triggert. Het klinkt alsof ie voeten als speelgoed ziet. Dat is een no go. Leer hem met spelen ook dat jullie bepalen wanneer het klaar is en probeer te voorkomen dat je die grens bij hem overgaat. Heel moeilijk vooral ook omdat hij al ouder is en nog niet zo lang bij jullie is. Ik zou echt catnip en valeriaan gaan geven. Laat hem zelf met speelgoed dat beweegt spelen. Zo dat hij daar zijn frustratie (om het zo maar even te noemen) op kwijt kan.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 16:58

Nyaleti schreef:

Niervoeding voor een gezonde kat geeft risico op tekorten. Zeker bij een senior. Dus ik zou zeker overstappen. Deze voeding heeft heel weinig eiwit en ook vitamine D wordt laag gehouden (vaak is het ook gelijk anti oxalaat voer wat ook gelijk weer de kans op struviet verhoogd) dit voer heeft 23% eiwit dit zit op het onderste randje van fediaf guidelines. Voor seniors ligt het FEDIAF minimum rond de 32% eiwit. Laag eiwit geeft vaak ook tekorten in aminozuren en onderandere bij biggen zien wij dat super laag eiwit ook onrust geeft en bijv staart bijten meer voorkomt. Ik zou dus ook wel eens willen zien wat hij doet kwa gedrag als hij op normaal voer staat

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:09

Ik zit te zoeken naar een plankjes voor aan de deur. Dus iets voor katten met plankjes eraan om op te zitten maar voor aan de deur. Dus die hang je over de bovenkant van je deur. Het is dus één geheel.

Maar ik kan het niet vinden...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:15

Bellatrix schreef:
Ik zit te zoeken naar een plankjes voor aan de deur. Dus iets voor katten met plankjes eraan om op te zitten maar voor aan de deur. Dus die hang je over de bovenkant van je deur. Het is dus één geheel.

Zoiets?

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:16

Ja, zoiets! En dan niet voor de hoofdprijs. Anders ga ik kijken of ik het zelf kan maken. :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:19

Ik zie dat ie niet meer leverbaar is wat ik net plaatste, stond namelijk op Bol.com van PetLux.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:19

Siggislief schreef:
Bellatrix schreef:

Zoiets?

[ Afbeelding ]

Ik heb dit laatst op tv gezien ergens en vond dit echt een top idee! Alleen vraag ik me af of katten hier echt gebruik van maken?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:24

Ja geen idee dus, ik wil het graag proberen.

Jammer dat hij niet meer leverbaar is, ik blijf wel een beetje om mij heen kijken dan...als iemand iets ziet wil die dat dan posten hier?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 17:50

Bellatrix schreef:
Ja geen idee dus, ik wil het graag proberen.

Jammer dat hij niet meer leverbaar is, ik blijf wel een beetje om mij heen kijken dan...als iemand iets ziet wil die dat dan posten hier?

Is dit wat?
Wel duur, maar wel iets leuks voor de dames.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:03

Dat gaat mij qua prijs echt te ver. :')

Ik heb wel een heel trapgat naar zolder waar dingen aan de muur kunnen. Daar is echt veel ruimte aan de muur maar ik zou niet weten hoe je daar dingen aan bevestigd, je kan er geen trap neerzetten denk ik?

Mijn oom komt morgen, gaan we planken in mijn trapkast maken, ik kan hem wel vragen of hij weet hoe je dingen aan die muur kan maken. Simpele planken die een kat kunnen houden qua gewicht is makkelijk te realiseren maar echte krabdingen moet ik toch los kopen.