Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tianbelli

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:43

Ohnee, zo'n dingen zouden mij ook n og overkomen hoor!
Was zonet een van de konijnen kwijt zeg :')
Had de jonkies allemaal even buiten in de ren gelaten, de rammen apart van de vrouwen,
wil ik ze weer binnen zetten (het stortregent hier nu),
vind ik al de vrouwen terug maar maar 3 rammen. Ik maak zoeken zoeken..
Ja, dan zal die ontsnapt zijn? :?

Bleek datie gewoon in de vervoerskist zat,
had ik 'm erin gezet om ze allemaal daarin te zetten, en naar hun hok te brengen,
had ik de anderen gewoon opgepakt en zo naar hun hok gebracht.
:')

Slim

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:05

Hihi.

Het konijn (duitse hangoor) van mijn zoontje begint met sproeien. Terwijl het toch echt een voedster is. Nog nooit meegemaakt dat een voedster sproeit

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:13

Ik heb weer een beetje bijgelezen. Van konijnenrassen bepalen heb ik geen kaas gegeten.

Hoe vaak knippen jullie de nagels van jullie konijnen?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:15

Eens in de zoveel tijd. Wanneer het nodig is.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:17

Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer. Misschien is er een 'vaste tijd' voor?

Toch maar op zoek naar een rennetje. Mijn thuringer liep altijd los in de tuin (maar die was een stuk groter) en dat ging prima. Ik heb Kruimel, mijn dwergje, los gehad in de tuin en nou, die kreeg je amper te pakken :+ Lijkt me ook niet zo'n goed idee met zijn vriendinnetje, die van zichzelf toch al schuw is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:25

Op gevoel , meestal zie je het wel...

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:27

Of voel :Y)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:32

Bedankt voor het meedenken :)

Alle holletjes zijn inmiddels dicht, gat naar de buren is ook afgesloten. We hebben al een aantal rondjes door de buurt gedaan met rammelend voer, maar helaas..
We hebben al met het asiel gebeld en Lappidoth staat nu aangemeld bij Amivedi. We hebben bij de mensen uit de buurt een blaadje naar binnen gedaan, mochten ze Lappi gezien hebben dan kunnen ze contact opnemen. Nu maar afwachten.. we hebben een hond dus we lopen wel regelmatig door de buurt.

Ik blijf me afvragen wat er nou precies gebeurd is. Aan Vanilyavi's 'verwonding' te zien, zou het wel eens een vogel kunnen zijn ja. We hebben voer in de ren. Ik zou het wel opmerkelijk vinden, nooit gedacht dat een vogel een konijn zou aanvallen ofzo. Maar als jij dit al een keertje gezien hebt, zou het dus toch goed mogelijk zijn.
Mensen kunnen vanaf buiten niets zien in onze tuin en de ren ligt ook vrij vooraan dus dat het kwajongens geweest zijn is onwaarschijnlijk.

De andere 2 konijnen zijn gelukkig alweer een beetje bijgekomen en eten ook weer. Vannacht had ik ze opgesloten in het dubbele hok en dat zal ik voorlopig ook blijven doen. Binnenkort gaan we de ren overkappen en direct een stuk betegelen. Het stukje waar ze dan nog kunnen graven, kunnen we dan overnieuw helemaal nijnproof maken. Ik hoop ontzettend dat we Lappi terugvinden..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:49

god wat sneu zeg, Sarah_Elise! Niet leuk als 1 van je nijntjes weg is! :(:) Heb je al op Fb een oproepje gedaan?
Hopelijk is Lappi snel weer thuis, sterkte!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:39

Ja we zijn er allemaal goed verdrietig van...ze had echt een heel leuk karakter en we vonden haar ook heel mooi. We hebben blaadjes bij mensen in de buurt gedaan en blaadjes opgehangen in de buurt. Veel mensen uit de buurt zitten namelijk niet op facebook. Ik hoop zo dat iemand reageert, al is het maar om te laten weten dat ze dus nog leeft.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:44

Hopelijk komt ze toch nog boven water een van de dagen, en zit ze gewoon in iemand z'n tuin wat gras te knabbelen! :)

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:48

Hoezo, je mag niet in je etensbak zitten?
Ik doe het toch lekker wel! :Y)

Afbeelding

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:02

@Sarah_Elise: Ik ben een van mijn konijnen ook 3 weken kwijtgeweest waarna ze weer vrolijk kwam aanhuppelen. Dus blijf hoop houden :(:)
@Tianbelli: Hihi wat schatiig:P Pootjes van de vloer!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:03

Zijn er ook van die hooibakken ergens vandaan halen? of een hooi netje. Iig iets waardoor het hooi niet op de grond komt te liggen :)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:03

Ja ik hoop het zo! Leuke foto is dat trouwens en wat een handige grote ruif heb je.
Dit is trouwens Vanilyavi met haar rare plek
Afbeelding

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:06

Afbeelding
ik heb gewoon zulke ergens op internet gekocht. per 10 stuks waren ze 2 euro per stuk

edit: http://www.dekonijnenwinkel.nl/index.html hier heb ik ze vandaan. ook de ideale waterbakken die van buiten te vullen zijn
Laatst bijgewerkt door Denise1984 op 09-01-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:06

Ik leg meestal gewoon een pluk op de grond van het hok,
of ik maak een dikke knoop met het hooi, en eventueel maak ik die knoop rond de tralies.
Ik heb 3 hokken met hooiruif, maar deze zaten er al in.
Je kan vast ergens hooiruifjes kopen, zooplus, agradi misschien? Er zijn ook zo'n hooi'bollen',
een hooiruif in bolvorm. Stond hier onlangs op de foto van iemand z'n hok en ren :)

@Sarah_Elise: dat kan goed van een konijn zijn :)
Een konijn van mij heeft ook eens een ander konijn gebeten, maar eerder in het vel,
dus alle haren uitgetrokken daar, die plek was nog groter dan deze, idem wel beetje 'rechthoekige' vorm was het, en het was in enkele seconden gebeurd, hoeft dus niet persé een vogel te zijn.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:10

Ik heb ook gewoon ruifjes:)

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:16

Mm tja het zou natuurlijk kunnen, ik vind het alleen niet heel logisch in combinatie met de verdere dingen die gebeurd zijn. Vanilyavi is de leider en alleen van haar lagen er haren in de ren. Talilou en zij zijn nu bijzonder close (dus Talilou zal wel niet gebeten hebben) maar ook gewoon heel bang en onrustig. Vooral gisteren dan, echt zielig om te zien. Van een ruzie worden ze niet zo als dat ze gisteren waren. En Lappidoth had ik de dag voor die rare nacht nog geobserveerd; Vanilyavi hoeft zich maar om te draaien en ze weet dat ze weg /aan de kant moet. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat zij gebeten heeft. Daarnaast zou het dan logisch zijn als er ook haren van lappi te vinden zijn..

Mijn moeder heeft 1 van de afgelopen nachten rare geluiden gehoord. Ze was alleen erg slaperig dus ze kan zich niet meer goed herinneren welke nacht het was. Maar best kans dat het dinsdagnacht was, waarin er dus wat gebeurde in de ren.
Nou ja, de oorzaak zullen we waarschijnlijk niet achterhalen. Voor de zekerheid toch maar de ren overdekken, dan kunnen ze er ook niet meer in paniek uitspringen.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:20

Goed plan!
Het kan wel een vogel -of iets anders- zijn geweest, maar het lijkt
erg op de kale plek die mijn konijn eens heeft gehad.
Voor de zekerheid al eens gekeken of er geen schiltertjes op zijn, dat kan wijzen op schimmel/schurft oid?

Voor de rest, duimen dat Lappidoth snel terugkomt.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:22

Ik had het eens bekeken, maar het ziet er gewoon uit. Maandagmiddag was het er ook nog niet en dinsdagochtend ineens wel, na een bijzondere nacht. Idd, hopelijk weet ze de weg terug maar vrees van niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:27

Thanks voor de link! Ik zal morgen even kijken of er in de dierenwinkel zoiets is! :)
Zou namelijk een hoop schelen aangezien mijn konijn het gaat zien als stro O:)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:29

Nayomie schreef:
Thanks voor de link! Ik zal morgen even kijken of er in de dierenwinkel zoiets is! :)

heb er hier nog een liggen waar ik niet mee doe

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:30

Maar ehh niemand last van sproeiende voedsters? Dat beest zit binnen en me hele muur en deur zit dus elke dag onder bah. Nou is me deur niet zo erg maar de muur moet ik schilderen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:31

Nagano schreef:
Nayomie schreef:

heb er hier nog een liggen waar ik niet mee doe

Echt? :D