Indy29 schreef:Hoe denk je dat er anders zoveel nakomelingen afstammen van Tilikum? Echt niet omdat er natuurlijk met deze dieren is gefokt hoor!!
Nou, rustig maar hoor. Ik wil alleen een van de vele tegenstrijdigheden van Sea World mededelen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Indy29 schreef:Hoe denk je dat er anders zoveel nakomelingen afstammen van Tilikum? Echt niet omdat er natuurlijk met deze dieren is gefokt hoor!!
Nou, rustig maar hoor. Ik wil alleen een van de vele tegenstrijdigheden van Sea World mededelen.
Douraque schreef:_San87_ schreef:
Het zijn niet per se de tegenstrijdigheden van SeaWorld zelf, het zijn voormalig medewerkers aan de ene kant en SeaWorld aan de andere kant
_San87_ schreef:Douraque schreef:
Het zijn niet per se de tegenstrijdigheden van SeaWorld zelf, het zijn voormalig medewerkers aan de ene kant en SeaWorld aan de andere kant
Ik vind zeggen dat mensen niet bij Tilikum mogen komen en vervolgens dat wel toelaten behoorlijk tegenstrijdig, anders.
_San87_ schreef:Nou ja, je kan niks anders dan concluderen dat wat ik zeg een tegenstrijdigheid is, want hoe kan Tilikum zich anders hebben voortgeplant?
Authentic schreef:It's all about the money![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze orca zit hier beter dan in het dolfinarium (daar heb ik voor het eerst in mijn leven een orca gezien, wat een zielig hoopje vis was dat...), maar dat wil niet zeggen dat ze hier goed zit dit is een beetje van de regen in de drup. Fijn dat ze een orcamaatje heeft maar da's niet zaligmakend.
Net als een pony van 1 kleine strontstal verhuizen naar een kleine strontstal met nog een pony erin waar ze af en toe in mogen steigeren en andere kunstjes mogen doen.
Douraque schreef:Ik bedoel niet dat er geen tegenstrijdigheden in zitten, maar dat het de voormalige medewerkers zijn aan de ene kant en SeaWorld aan de andere kant. Er zijn dus twee "waarheden", maar welke je moet geloven is ieder voor zich. En dan is het natuurlijk logisch dat er tegenstrijdigheden in zitten, SeaWorld zal altijd ontkennen dat er niemand bij Tilikum mocht. En voormalig medewerkers die hun mond nu pas open durven te doen zullen verklaren wat er werkelijk aan de hand is.
Indy29 schreef:Ze zullen vast niet misselijk verdienen daar. Als je daarvoor je oogkleppen op moet doen en het je verder niet interesseert hoe het met de orka gaat, dan zal het ook zo snel niet naar de buiten wereld lekken.
Als je in ruil voor een flink salaris je mond moet houden, moet dit niet zo moeilijk zijn.
En ga eens na, hoeveel mensen willen er niet in het dolfinarium werken....... dat hou je toch. En ook daar gebeuren dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Choce schreef:Hmm... Dat van geheimhuiding zou kunnen, maar zou dat dan al niet eerder bekend zijn geworden, door bijv exmedewerkers die dat vertellen?
Denk eerder dat er een soort groepsdruk (niet helemaal het woord Wat ik zocht) is.
Iedereen om je heen zegt dat het goed gaat en er niks aan de hand is.
Ik denk dat als je dat elke dag hoort, je ook gaat denken dat dat klopt.
Choce schreef:Tsja ik weet het niet hoor, ik vind beide opties niet geweldig.
Blijf erbij dat ze het aan het begin behoorlijk fout hebben gedaan, door haar zoveel menselijke aandacht te geven en geen natuurlijk gedrag te stimuleren.
Zo weinig mogelijk menselijke aandacht, desnoods alleen materieele aandacht (denk aan een bestuurbaar autotje, zodat ze wel afleiding heeft) en toen ze genoeg aangesterkt was levende vissen erbij zodat ze kon "jagen" had mij een betere aanpak geleken.
Chose schreef:Morgan heeft in mijn ogen in beide gevallen al verloren
griebels schreef:assie schreef:Nee, maar om eerlijk te zijn denk ik ook dat (bijna) niemand het eens is met Taiji. Dat is gewoon bruut.
Wat dat dan weer met Morgan te maken heeft? Met haar gaat het goed. Vanavond te zien op Hart van Nederland.
Weten jullie ook dat dat allemaal in opdracht van SeaWorld gebeurd???
En NL daar ook zijn dolfijntjes vandaan heeft???
assie schreef:Dat contact hoeft ook geen belemmering voor succesvolle uitzet te zijn lijkt me. Iets met zeehondjes en bruinvissen die enorm veel menselijke aandacht krijgen voor ze weer de zee in worden gekiept.![]()
Gaat ook goed.
Dat jagen, tsja, om ethische redenen mag er volgens mij in dierenparken niet eens levend gevoerd worden. Trouwens, wie had haar moeten leren jagen? De verzorgers? Even het water induiken en voordoen hoe je zo'n vis met je tanden vangt? Of hoe je een staartklap doet? Had best grappig gewezen voor toeschouwers, maar was vast minder effectief.
Als trainer verdien je trouwens geen klap hoor. Je moet geheimhouding tekenen en je werkt je uit de naad voor een hongerloontje. Maar je mag wel met hele gave dieren werken. Dieren waarmee je ook een band krijgt en die je niet kwijt wilt... Dan hou je je mond wel
assie schreef:Niet waar. Op beide punten.
De paar Nederlandse dolfijnen die nog uit de natuur komen, komen uit de golf van Mexico. Ook niet goed, I know, maar (en laat ik mezelf maar weer eens herhalen) dat is meer dan 25 jaar geleden gebeurd. Moet je daar nu nog steeds op veroordelen? Inzichten veranderen. Moet je dan nu maar alle wildvang afschieten en alleen met de F1 verder gaan? Mwah...
Mijn punt blijft trouwens: WTF heeft dat met Morgan te maken?
assie schreef:Mijn punt blijft trouwens: WTF heeft dat met Morgan te maken?
Choce schreef:assie schreef:Mijn punt blijft trouwens: WTF heeft dat met Morgan te maken?
Meeste hier gaat niet over Morgan![]()
Zonder aandacht was idd ook niet erg prettig voor Morgan geweest, vooral als je ziet hoe erg ze naar mensen toe trekt.
En ze hadden die vissen erbij kunnen doen en kijken wat ze ermee deed, misschien zou ze instinctief er al achteraan gaan.
En dat artikel, tsja, dan kan de PETA ook wel half bokt aanklagen.
Hoeveel mensen doen hier niet aan wedstrijden en worden de paarden ook "gedwongen" om dit te doen, als je het zo bekijkt.
Maar goed, dat is eigenlijk weer een andere discussie.