xConnie schreef:Ik wil net de kooien schoon gaan maken, ligt mijn andere (syrische) hamster dood... Godsamme hier baal ik zo erg van, ik zag dat het waterflesje gekanteld was en dus is het gewoon mijn eigen schuld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Najoveh schreef:Erg veel sterkte xConnie....
tringtring_ : Dat hangt er vanaf welke soort. Russische dwerghamsters leven in het wild samen in koppels (dus man x vrouw). Dat gaat ook in gevangenschap goed, maar dan kan je véél nestjes verwachten dus dat is niet aan te raden. 2 van hetzelfde geslacht kan niet.
Syrische (goud) hamsters en chineese dwerghamsters leven solair en kunnen dus absoluut niet samen met andere.
Roborovski dwerghamsters en campbellidwerhamsters kunnen samen gehouden worden, maar ook daar kan het mis gaan en moet je altijd een extra kooi bij de hand hebben om ze te scheiden als het nodig is.
tringtring_ schreef:xConnie schreef:Ik wil net de kooien schoon gaan maken, ligt mijn andere (syrische) hamster dood... Godsamme hier baal ik zo erg van, ik zag dat het waterflesje gekanteld was en dus is het gewoon mijn eigen schuld...
Duhelo schreef:tringtring_ schreef:
ik ken je gevoel.
twee weekjes geleden mijn deur naar de living opengelaten voor de warmte, maar de katten hebben rondgespeeld op mijn kooien (twee kooien met buizen naar elkaar verbonden) , en zodus is mijn oscar (dwerg) ontsnapt.
helaas heb ik hem savonds in stukjes teruggevonden ...
Najoveh schreef:Mijn Malinche is 2 weken geleden gestorven. Ze is net (op een maand of 2 na) geen 2 geworden. Ik heb er vrede mee omdat ze een mooie leeftijd gehaald heeft, al mis ik mijn kleine meisje toch verschrikkelijk.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Vandaag heb ik helemaal ongepland een rusje meegenomen op de dierenmarkt. Hij weegt maar 14g, heeft een dik rood pootje en een aantal wondjes. Je kan niet alle hamsters redden maar ik kon hem echt niet laten zitten... Hopelijk knapt hij op hier, al ben ik een beetje bang voor zijn pootje.
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... G_3886.jpg
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... G_3902.jpg
tringtring_ schreef:Najoveh schreef:Erg veel sterkte xConnie....
tringtring_ : Dat hangt er vanaf welke soort. Russische dwerghamsters leven in het wild samen in koppels (dus man x vrouw). Dat gaat ook in gevangenschap goed, maar dan kan je véél nestjes verwachten dus dat is niet aan te raden. 2 van hetzelfde geslacht kan niet.
Syrische (goud) hamsters en chineese dwerghamsters leven solair en kunnen dus absoluut niet samen met andere.
Roborovski dwerghamsters en campbellidwerhamsters kunnen samen gehouden worden, maar ook daar kan het mis gaan en moet je altijd een extra kooi bij de hand hebben om ze te scheiden als het nodig is.
Ok , ja ik neig heel erg om een Syrische aan te schaffen, wat een schatjes.. maar ik moet ze dus absoluut niet samen zetten.
maar dan begrijp ik eigenlijk niet waarom ze in de dierenwinkel wel samen kunnen?, was een stelletje van 3, zitten al een hele tijd samen.
maar beter dus dat ik dat niet doe, verveelt zo'n beestje zich niet als die alleen is ofzo?
xBalou schreef:Snik! Ik las gisteravond hier de verhalen van een paar overleden hamsters , en toen dacht ik van : wow, ik ben blij dat timmy (2 jaar) nog helemaal gezond is. Geef ik hem voer, ligt hij dood in zijn hok![]()
![]()
Hij was in september 2 geworden, gelukkig heeft hij geen ouderdomskwalen gehad want dat vind ik zooo sneu! R.I.P Timmy!!