Cesar zei trouwens zelf ook verscheidene malen dat hij dacht dat we hem niet verstonden/begrepen. Leuk is dat...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Shanelle schreef:Voor mij was het geen probleem dat het helemaal in het Engels was, maar wat met al die kinderen en mensen die géén Engels kunnen? Had wel zo netjes geweest dat ze dat op voorhand hadden laten weten. Tegenwoordig bestaat het al dat er tijdens het praten een ondertiteling komt, of dat iemand anders gelijk mee vertaald.![]()
Cesar zei trouwens zelf ook verscheidene malen dat hij dacht dat we hem niet verstonden/begrepen. Leuk is dat...

maar ik vind het leuk om te lezen wat anderen die ook geweest zijn ervan vonden
) 

Ik heb het precies hetzelfde beleefd!

Shanelle schreef:Had wel zo netjes geweest dat ze dat op voorhand hadden laten weten. Tegenwoordig bestaat het al dat er tijdens het praten een ondertiteling komt, of dat iemand anders gelijk mee vertaald.![]()
Zij vond de show minder, dat wil niet zeggen jij hem moet verdedigen
.

Nikki__ schreef:Macs, zij mag toch ook haar mening gevenZij vond de show minder, dat wil niet zeggen jij hem moet verdedigen
.
Hebben jullie nou ook echt nog dingen geleerd die jullie niet wisten?

sunny_l0ve schreef:Ja echt mooi!Ik heb het precies hetzelfde beleefd!
Ik vond het echt hilarisch, maar het is allemaal ook echt zo![]()
En dan dat stuk met die hond die de baas wakker maakt en dan zegt: Do you wanna go Pie pie? En dan ook nog het hele op en neer spring ritueel erbij.
GEWELDIG!
En die energie was echt mooi om aan te tonen. Ik heb zelf ook een 'probleemgeval' thuis, waar de energie echt heel belangrijk bij is. Zodra ik me namelijk anders voel, gestresst of ik heb medelijden met hem enz. dan blokkeert hij zich voor mij en krijg ik ook geen contact meer met hem. Dus die energie vond ik echt mooi, helemaal super!
Ik ga er zelf ook echt aan werken.
Alleen vroeg ik me wel af hoe je dat 24u per dag kan volhouden. Stel je zit zelf ff niet lekker in je fel is het lastig om calm en assertive te zijn. Of helemaal als je verdriet hebt ergens om.

LecyTinker schreef:saskia, klinkt moeilijker dan het is hoor.
Aangeleerd gedrag kunnen ze niet vergeten. Hoe harde jij probeerd normaal te doen, hoe sneller jouw hond door heeft dat er iets niet klopt.
Zelfverzekerd zijn lost zelde echte gedragsproblemen op. 
. Ik begin mijn energie die ik uitstraal onder controle te krijgen. Het is echt het zelfbewust worden en vooral niet te onzeker zijn. Goed je doel voor ogen houden en er compleet voor gaan. Dan volgt je hond vanzelf...
Echt op 2 achterpootjes lopen), maar een aantal dingen krijg ik er maar niet uit
), als hij los is (in het bos) en er komt een jogger of een fietser langs dan omsingeld hij die al blaffend en houdt dat echt vol
Hij luistert dan echt niet meer naar me
Ook niet als ik hele lekkere dingen bij me heb
En omdat hij dan los is, kan ik hem ook niet 'aan' (raken) om hem eruit te laten 'snappen'.
)
) doet hij het niet of veeeeeeeeel minder. Ga ik dan weer met mijn man méé wandelen, moet ik me echt overgeven aan het vertrouwen in mijn man. Doe ik dat niet, doet Jordi het dan ook (dat blaffen).
Hij zal echt nooit iemand of een andere hond bijten
Ja, happen in het spel, maar bijten echt niet...
)fiets ik veel met Jordi om zijn overmatige energie in te tomen. Hij is nu anderhalf en ik merk dat dit echt wel goed helpt in huis (blaft veel minder tegen voorbijgangers bijvoorbeeld, gromt alleen nog een klein beetje, heel zacht).
Ook bij hondencursussen is het moeilijk om te bepalen of iets ècht voor je is. De cursus die ik nu deed, heb ik gevolgd omdat ik via via hoorde dat een aantal kennisen heel enthousiast waren. Maar eigenlijk was het voor ons 'te algemeen'...
Hij kijkt naar de hond en traint daarna via zijn manier.
Aan de lange lijn doe ik ook wel eens, maar dat maakt geen verschil

En idd, als ik hem op het verkeerde moment 'Kssj' dan is het ook funest. Maar op andere momenten werkt het juist wel en heefthet dingen kunnen 'oplossen'