Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikki__ schreef:En ze gééft geen speciale brok. Enkel allen brok omdat ze bang is dat er te wéinig gluco bij haar menu zit.
Nikki__ schreef:Donna loopt inderdaad kreupel en krijgt daar pijnstilling/ontstekingsremmers voor. Word namelijk erg snel voorgeschreven als een dier kreupeld, maar ik zie alsnog niet in waarom zij aan de voedingsuplementen moet terwijl er geen duidelijke slijtage oid aan het kraakbeen is?
Tieme schreef:Nikki__ schreef:Donna loopt inderdaad kreupel en krijgt daar pijnstilling/ontstekingsremmers voor. Word namelijk erg snel voorgeschreven als een dier kreupeld, maar ik zie alsnog niet in waarom zij aan de voedingsuplementen moet terwijl er geen duidelijke slijtage oid aan het kraakbeen is?
ze geeft normaal vlees en nu brok omdat ze denkt dat er te weinig gluco in zit. als ze nu gluco los bij gaat geven dan kan ze stoppen met de brok en verder met vlees. en gluco is ook goed om bij voorbaat te geven en dat geef je niet alleen als er duidelijke slijtage oid is want dan ben je namelijk al te laatbijv. de gluco/chondrio combi is heel goed om preventief te geven. met name bij grote honden en honden die gevoelig zijn voor HD/ED en dergelijke. het smeerd de boel, houdt het soepel, zorgt voor nieuwe botaanmaak en houd de botten stevig. er moet gewoon genoeg van dat spul in het voer zitten en zo niet, dan geef je dit er los bij.
en het dier kreupelt en heeft ws pijn, er is dus iets aan de hand. en zo ver ik het goed lees, geeft ze de brok en de rymadil omdat het dier kreupelt en omdat ze denkt dat er te weinig gluco in zit. kan ze dus oplossen door terug te gaan op vlees en een goed supplement erbij. evt. tijdelijk totdat ze een goed menu heeft waar zeker weten alles in zit
Nikki__ schreef:Ja, maar waarom glucose los bijgeven als het nog helemaal niet duidelijk is wat er is? Waarom alles op voorhand al gaan doen?
Ik heb nog nooit gehoord van preventief gluco geven hoor?
Nikki__ schreef:Sorry, typfoutje! Nog niet helemaal wakker denk ik
Waarom er voeders zijn voor speciale grote rassen? Omdat de consument het koopt. Je geeft net zelf aan dat je van alles aangesmeerd kreeg.
Kruidvattabletten hebben een andere dosering vaak, waardoor je daar weer van alles bij moet gebruiken.
Nikki__ schreef:Ja, maar waarom glucose los bijgeven als het nog helemaal niet duidelijk is wat er is? Waarom alles op voorhand al gaan doen?
Laika schreef:Ja dat betekend wel eens een dag of 2 lezen, maar dan weet je ook wat.
Chiqa schreef:Laika schreef:Ja dat betekend wel eens een dag of 2 lezen, maar dan weet je ook wat.
Ik ga mijn handen dar echt niet aan branden, ik heb een goede Da, daar betaal ik dik voor, die dieper in de boeken heeft gezeten dan iemand die google als friend heeft.
Ik heb zowiezo niets met google, dus ik ga mijn dieren hier niet mee op het spel zetten.
Nikki__ schreef:@ chubby; volgens mij bevatten het voer Glucosamine
Chiqa schreef:Ik zou niet weten wat voor supplementen ik dan toe moet voegen, en waar ik betrouwbare info kan krijgen
Chiqa schreef:Gluco van de Kruidvat heb ik niet zoveel vertrouwen in, dat is voor menselijk gebruik.
Nikka schreef:De meest voorkomende medicatie heb ik hier gewoon liggen.
Chubby schreef:Ik begrijp waar het voor helpt, ik zie alleen het verschil niet tussen voor het supplement kiezen als het in brok verwerkt zit, of het supplement separaat toedienen. Waarom is dit laatste een no go, maar het eerste wel oké?
Chiqa schreef:Ik ben bang dat ik teveel of te weinig gluco geef vandaar ook die brok.
Chiqa schreef:Ik had gewoon geen tijd gehad of mij gegund om hierover te lezen op barfplaats,
en miste ook de energie, dus ja dan is een zak voer wel erg makkelijk
Chiqa schreef:Ik heb zowiezo niets met google, dus ik ga mijn dieren hier niet mee op het spel zetten.
Laika schreef:Ik ben het gedeeltelijk met je eens Nikki, maar ook bij kreupelheid kunnen ernstige vergissingen gemaakt worden.
Een kennis van mij had ooit een kreupele hond vanwege een gebroken teentje, teen was inmiddels genezen volgens rf, maar het dier bleef kreupel. DA heeft toen de teen geamputeerd, hond was daarna nog altijd kreupel. Ik heb die kennis toen naar mijn Ortopeed verwezen en die stelde OCD in de schouder vast. Hond geopereerd, kreupelheid weg. Toch eeuwig zonde van die teen.....
Oh en voor de duidelijkheid, ik google altijd NA mijn bezoek bij de dierenarts om te kijken of ZIJN diagnose klopt bij de klachten en mijn verhaal, laat dat even duidelijk zijn. EERST dierenarts, DAARNA google pasKlopt het niet, heb ik twijfels, ga ik terug naar de dierenarts voor nader overleg.