Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 14:47

mooi gezegd

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:27

amen halleluja praise the lord Tong uitsteken

en toch blijf ik voor de honden vechten.. of ik daar nou de eigenaren mee help dat boeit me niet.. de honden komen bij mij op de 1e plaats

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:28

tja weet je maar als je tegen de eigenaren niks doet,blijft dit toch allemaal aan de gang.
ik denk dat het toch zaak is dat men daar ook wat aan doet.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:00

waarom stelt het RAD geen programma samen waarin potentiele eigenaren op een goede manier worden voorgelicht wat nou precies RAD honden zijn en wat niet??

ben trouwens van DA gewisseld omdat hij "bang" was voor mijn rottie teefje, de enige reden die hij gaf was dat ze de hardste beet van alle gewone "huishonden" hebben en hij liever niet gebeten werd..... Verward nieuwe DA is absoluut niet bang voor haar en zij ook niet voor hem..... (waarschijnlijk heel erg off-topic, maar vertelde het om te laten zien dat zelfs een lieve jonge hond met goede opvoeding "gevaarlijk" geacht kan worden op uiterlijk alleen en dat dit dus niet alleen voor bulls geld...)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:55

Omdat de bijtkracht van een pittbull en dus ook van een pittbull achtige 3 keer zo groot is als van een andere hond (dus b.v. jouw rottie). De rottweiler heeft ook op de lijst gestaan maar is er door de belofte van de "goede" fokkers: om de ouderdieren een MAG test af te laten nemen vóór de fok, weer eraf gehaald.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:56

slimmerik schreef:
Omdat de bijtkracht van een pittbull en dus ook van een pittbull achtige 3 keer zo groot is als van een andere hond (dus b.v. jouw rottie). De rottweiler heeft ook op de lijst gestaan maar is er door de belofte van de "goede" fokkers: om de ouderdieren een MAG test af te laten nemen vóór de fok, weer eraf gehaald.

dat is dus de grootste onzin he. de rottweiler heeft dus wel de meeste bijtkracht vergeleken bij een pitbull..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:22

jeps dat klopt.
het slaat nergens op dat een dierenarts dan je hond niet zou willen behandelen.

tenzij die agressief is,maar dat hoeft helemaal niet natuurlijk

mijn hondje was ontzettend lelijk naar de dierenarts in het begin,ze hadden 3 man nodig om hem in bedwang te houden en ze deden hem ook zo'n snoetje om,maar dat was een kruising spaniel met iets onbekends

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:58

LimaGentle schreef:
dat is dus de grootste onzin he. de rottweiler heeft dus wel de meeste bijtkracht vergeleken bij een pitbull..

Nee hoor, omdat de pitbull gefokt is voor de vechtsport en dóór zijn inmense bijtkracht is ie verboden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:05

slimmerik,kijk eens naar dit filmpje..

http://www.youtube.com/watch?v=R7jhrxy0HKs

en zie wie de meeste bijtkracht heeft.

verder meng ik me niet in dit soort discussies,waarin mensen alleen maar honden of dieren veroordelen naar uiterlijk...

overigens slimmerik,wil niets zeggen hoor,maar dat filmpje met vechtende pitbull...mijn honden knokken ook nog weleens en gaat echt op precies dezelfde manier eraan toe.

de mensne die erom staan in dat filmpje falen volkomen,door de honden niet goed te scheiden.

maar als ze bij mij aan de knok gaan,en we halen ze steeds 1 tel uit elkaar dan gaan ze daarna verder met hun ruzie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:06

dat klopt slimmerik,maar een rotweiler heeft wél een hogere bijtkracht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:24

Kimmie dat filmpje is eerder in dit topic al aangehaald. Hier worden 3 honden vergeleken. Totaal onbetrouwbaar "onderzoek" dus. Denk alleen maar aan het gewicht wat er ingegooid wordt.en conditie van de hond etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:25

er is wat mij betreft geen enkel betrouwbaar filmpje of onderzoek in dit topic voorbij gekomen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:28

Snoevie waarom zijn dan volgens jou alleen de pitbull achtigen verboden in Nederland. Dacht je dat daar geen onderzoek aan vooraf gegaan is.

De geruchten vanuit Den Haag worden trouwens steeds sterker dat er meer honden op de lijst gaan komen. Ik denk mede door acties van actievoerders.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:32

Kimmie op dat onderzoek kan je totaal geen mening op baseren dat is te gek voor woorden, dat zou hetzelfde zijn bv als je een chinees, een belg, en een nederlander laat lopen.
De chinees loopt het snelste, de belg komt tweede aan, en de nederlander geeft het op in het midden.
En daar uit afleiden dat nederlanders niet kunnen lopen, en chinesen het snelste lopen van al de drie landen Lachen

Naar mijn weten is er eigelijk nog geen officieel onderzoek naar gepleegd, dus kunnen we niet zeggen wat of wie een grotere bijtkracht hebben. Mischien een idee voor iemand om er ooit een goed onderzoek op pootjes te brengen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:40

jongens,even voor de goede orde,ik leef al 10 jaar in de wet met de gevaarlijke honden...

ik heb ze zelf nl..dus ik loop helaas al 10 jaar tegen de vooroordelen van mensen aan die de grote massa achterna lopen.

kortzichtige mensen,die niet verder nadenken als wat ze voorgeschoteld krijgen...

helaas...erg helaas...zal wat anders zeggen,waarom is niemand tegen politie honden,en de daarvoor gefokte puppies???honden welke gefokt worden op scherpte en moed...

welke door iedere idiote burger gekocht kunnen worden,moordwapens aan riempjes,maar neeeee,joh zien er zoo lief uit,schattige herderkoppies!!

punt is,dat deze honden wel geaccepteerd worden omdat ze er veel liever uitzien als die enge uitziende bloeddorstige monsters ,welke in elke media vooral graag beschreven worden als killers,en ook ieder incident WEL een krantekop haalt..

nee dank je,mijn monsters zijn gelukkig "veilig" ze bezitten nl een stamboom,waardoor ze blijkbaar veel minder hard bijten en agressief zijn als hun stamboomloze vriendjes... Misselijk

zum kotsen....

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:42

kimmie261 schreef:
slimmerik,kijk eens naar dit filmpje..

http://www.youtube.com/watch?v=R7jhrxy0HKs

en zie wie de meeste bijtkracht heeft.

verder meng ik me niet in dit soort discussies,waarin mensen alleen maar honden of dieren veroordelen naar uiterlijk...

overigens slimmerik,wil niets zeggen hoor,maar dat filmpje met vechtende pitbull...mijn honden knokken ook nog weleens en gaat echt op precies dezelfde manier eraan toe.

de mensne die erom staan in dat filmpje falen volkomen,door de honden niet goed te scheiden.

maar als ze bij mij aan de knok gaan,en we halen ze steeds 1 tel uit elkaar dan gaan ze daarna verder met hun ruzie.

Zeer juist.
bij ons thuis ook.
Een teefje, die normaal super braaf is en nogal schrikkerig.
En een reu, die als hij zijn tanden eens laat zien aan de anderen, dat ze al weg zijn. Knipoog
We waren echt verschoten van het teefje.
Ze ging de reu zijn been afpakken door de kennel, en die liet zijn tanden even zien, en zij begon te grollen etc.
En ze gingen bijna vechten.
Mijn stiefmoeder ging met een stok tussenbeide en daar ging ze in beiden, dusjah.
Het is gewoon soortgenoten onder elkaar, dat is de natuur.

Zag net je andere bericht kimmie261.
Daar ben ik het niet mee eens.
Mijn papa doet hondensport, die bestaat uit 3 categoriën.
Speurwerk, bijtwerk en gehoorzaamheid.
Onze honden bijten ook heel graag in de mouw(zoals op dat filmpje)
Het is nieto mdat ze in de op het veld er 'monsters' uitzien dat ze daarom buiten het veld dat ook zijn Knipoog
Er kwamen eergisteren mensen kijken naar onze hond zijn bijtwerk.
ze waren versteld dat hij na zijn werk, gewoon superlief was!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:44

Inderdaad, en goed getrainde honden vind ik een stuk minder gevaarlijk, dan de hond van een gemiddelde buur.

Maar goed dat bijtwerk tegenwoordig, soms denk ik ook Gestoord honden die niet meer loslaten op comando

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:53

ik heb 3 jaar PH 1 getraind met mijn rottweiler en geloof me nou,dat die echt helemaal niets voorsteld met die honden waarmee echt gewerkt wordt en echt getraind wordt (liep er meer voor spek en bonen mee,alles stelde zo hard dat de pakwerkers omvielen,en de mijne kwam eens leuk aangehuppeld.. Haha! )

en nee ik heb het niet over IPO hondjes...dat is een spelletje,is niets...IPO is leuk,leuk voor de hond,leuk voor de baas,maar echte, hele echte politiehonden worden gefokt met de beste combi's met het hardste stelwerk en de hardste beet.

en ook gewone burgers kunnen zo'n puppie aanschaffen uit zo'n nest.

dat er mee getraind wordt is noodzakelijk,en ook erg goed,ik zeg nergens dat er niet getraind mee moet worden.

juist iedere hond moet een goed getrainde luisterende hond zijn,zou een hoop ellende schelen en ook weer een heleboel anti patie tegen de hond opleveren,

dus ik ben errug voorstander voor getrainde netjes luisterende honden.

katiavl,de honden die niet loslaten komen dus vaak uit de beste nestjes,en ze hebben ze graag hoor,honden die lekker doorbijten,liever 10x lossen roepen als een hond die vanzichzelf loslaat...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:54

kimmie i know, ik ben eens bij iemand geweest die zijn pups leerde bijten naar mensen, dan werde ze betere werkhonden.
En die kwamen uit mooie moeder en vaderlijn, maar ja het baasje.
Honden kunnen agressief geboren worden, bij de één is het er meer ingefokt dan andere. Maar baas is vaak het probleem. Uitzonderingen daar gelaten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:59

mijn trainer toen der tijd ging ene puppie kopen voor de sport,ook uit werklijnen,ze waren toen 7 weken oud,hij had een jonge honden mouwtje meegenomen,en bij het hondje welke hij wilde hebben,zei die"prrrr",en hondje stelde braaf het mouwtje,7 weken oud...

op kistje trommelen,hondje stond braaf te keffen op het kistje..zijn egwoon hondjes waar zoveel bijtdrift inzit en zoveel werkdrift,dat daarmee echt gewerkt moet worden,maar vele van deze hondjes,gaan gewoon naar burgers,als gezinshondje...

"is wel fijn,want dan hebben ze nl een goede waakhond Ja "

tja,zo hadden we eens een buurman,zo trots vertelde hij dat vader was PH1 hond met lof en moeders PH 1 en PHII hond...

dus ik zei al,ga je ermee trainen,neeuuu dat deed ie zelf wel...

na 3 maanden had meneer een jas welke alleen nog maar bestond uit draadjes en voering,en na 6 maanden had hondje een spuitje,na dat het diertje naar alles beet was los en vast zat,en ja,ook naar meneer zijn stafford...en naar meneer zijn kleinkinderen,toen hij dat corrigeerde,komn meneer meteen enkeltje dokter voor wat hechtingen...

MENSEN zijn degene die honden aanschaffen welke zij niet aan kunnen,waar ze zich niet in verdiepen...

mensen ja...alleen zijn altijd de honden de schuldige...

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:02

Citaat:
en nee ik heb het niet over IPO hondjes...dat is een spelletje,is niets...IPO is leuk,leuk voor de hond,leuk voor de baas,maar echte, hele echte politiehonden worden gefokt met de beste combi's met het hardste stelwerk en de hardste beet.

Dat is wel fijn om te horen Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:04

http://www.van-de-utadreef.be/gucci/2jaar/stellen.jpg
Als ik deze foto zou zien, en ik zou deze hond niet kennen, zou ik ook verschieten.
Maar die hond is echt poeslief, en da's wat hem zo leuk maakt. Lachen
Hji weet wanneer hij mag bijten, en wanneer niet.
En hij staat ook onder controle, da's het belangrijkst.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:06

Mooie foto Jessol !!Idd onder controle niets mis mee. Helaas is van de pitbull bekend dat ie ook onder controle zijnde: zomaar vanuit het niets aan kan vallen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:20

dat ligt niet specifiek aan de pit,maar ook aan een hoop andere rassen..........doe mij maar een pit,op herders heb ik het PERSOONLIJK ook niet zo

die vind ik zelf veel onbetrouwbaarder

maar ik moet toegeven dat het een bijzondere foto is

*edit: misschien heb ik iets gemist slimmerik,maar heb je zelf slechte ervaringen met pits gehad?omdat je het allemaal zo goed weet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:46

In mijn omgeving kende ik dus één "verboden" hond. En die is in beslag genomen. Kan niet anders zeggen dan terecht. Moet er niet aan denken als deze mensen de hond zouden ophitsen.....nl. een criminele familie.

Mijn eigen ervaring met een pitbull(achtige):

Tot mijn 16 de jaar heb ik in een omgeving gewoond waar veel honden, vooral in vakantietijd "gedumpt" werden. Zo gebeurde ongeveer 1970 dat ik aan de waterkant een juten zak vond met daarin het "lijk" van een hond. Overboord gegooid dus. Misselijk van kwaadheid groef ik een gat om het arme dier te begraven. Tot mijn grote opluchting bewoog de zak en toen ik hem openmaakte kwam er een pitbull achtige hond uit. Kan wel een échte geweest zijn maar er zaten natuurlijk geen papieren bij.

Een schat van een hond vond ik en na veel zeuren mocht ik deze hond houden. Een paar dagen de hond "binnen" gehouden en toen naar buiten ermee. Ging voortreffelijk tot dag 4. Toen heeft hij in het weiland van een in de buurt wonende boer even 3 koeien geslacht. Finaal opengetrokken. Natuurlijk was het toen einde verhaal voor de hond en we hebben zelf de 3 koeien vergoedt aan de boer. Mijn ouders hebben zich daarvoor in de schulden moeten steken maar voelden zich wel verantwoordelijk daarvoor. Dus ik heb met eigen ogen gezien wat een verwoestende kracht die honden hebben.