Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DGM

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:01

Zo wat hebben jullie gekletst!!

Zie nieuwe, mooie kittens voorbij komen.

Druifje wil er 1 bij! Ik hoop dat je een fokker bereid vind in zo’n proefperiode!

Hier heb ik de kittens maar eens te koop gezet, nu bijna alle pups uitgevlogen zijn.
Ze zijn ook alweer 13 weken. Dus mocht iemand op zoek zijn naar een Abessijn poesje :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:07

Ik begrijp niet wat je zegt hoor. :') _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:30

Hier gaat het met Lex helemaal niet goed. Hij heeft iets met blote voeten. Heeft mij dus al 2x gebeten in de voeten. Een keer liep ik ‘s nachts de trap op toen ie aanviel, hij kwam achter me aan. De andere keer zat ik met mijn voeten op de bank, hij zat op de armleuning. Hij leunt naar mij toe en bij heel hard in mijn voet. Ik vertrouw hem nu helemaal niet meer. Willen heeft ie gisteren ook nog eens gebeten, die heeft m toen een tik gegeven. Daarna wilde hij niet meer in zijn buurt komen.
Het is heel erg maar ik denk toch dat hij niet bij ons past op deze manier |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:32

Jeetje, dit zag ik niet aankomen. :\
Weten jullie zijn achtergrond?

Jullie hebben het wel geprobeerd, heb je het asiel al benaderd en uitleg gegeven?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:35

We weten weinig van zijn achtergrond. Was een raar verhaal zeiden ze. Hij kan niet met andere katten en wil wel eens uithalen als ie het zat is. Nou het zit anders. Hij haalt niet uit, hij bijt! En niet vriendelijke beetjes, maar echt hard en door! Het vertrouwen is bij mij nu echt weg. Zover ik kan zien geeft ie geen waarschuwing maar bij uit het niets

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:42

Dan misschien toch terugbrengen. -O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:47

Knuf!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:04

He balen, Siers83. -O- :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:05

Jullie hebben het wel geprobeerd. En ik vind dat bewonderingswaardig. Niet iedereen zou zo'n kat in huis nemen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:06

Oh dat is echt heel naar! Voor zowel jullie als voor Lex. Misschien is hij beter op zijn plek ergens als boerderijkat?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:12

Druif_01 schreef:
Oh dat is echt heel naar! Voor zowel jullie als voor Lex. Misschien is hij beter op zijn plek ergens als boerderijkat?

Dat denk ik ook weer niet. Hij geniet ook echt wel van aaien en aandacht. Maar het aanvallen vind ik gewoon heel eng. Hij is verder ook echt wel lief, maar dat bijten. Hij begint zich nu thuis te voelen dus nu zie je zijn karakter ook. Hij trekt sowieso meer naar mijn man, zit bij hem op schoot. Bij mij niet, maar dat vind ik ook niet zo erg. Maar hij zoekt mijn man echt op,mij niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:13

Balen siers, maar op wat voor voer staat hij?
Mijn ouders hun kat stond namelijk op calm voer want die kon ook ineens uithalen.
Wellicht zal dat het randje eraf halen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:16

Feliway in het stopcontact? Heb ik hier ook op 2 plekken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:18

Bellatrix schreef:
Feliway in het stopcontact? Heb ik hier ook op 2 plekken.

Ik heb begrepen van mijn trimster vorig jaar, wou namelijk ook Feliway doen ivm vuurwerk etc.
Maar ze zei dat je echt een maand eerder moest beginnen voor dat je effect zou zien/merken dat ze rustiger zouden worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:18

Ik heb hem een week voordat de kittens kwamen erin gedaan, staat op de verpakking.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:26

Wat vervelend Siers. Ik heb geen advies, alleen een knuffel. :knuffel:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:29

Feliway zit er nu een week in. Hij krijgt Royal Canin Renal, voor zn nieren. Heeft geen last van zn nieren maar kreeg dit in het asiel ook, en vind ie lekker. Wij hebben ons eigen ritme en daar gaat ie goed in mee. Overdag slaapt ie veel en eind van de middag word ie wakker en gaat spelen. Ook ‘s morgen vroeg speelt ie vaak, om 6 uur dus als mijn man eruit gaat. Hij kan dus energie kwijt, hij vliegt achter de muisjes aan door de kamer.
Mss word het anders als ie naar buiten mag? Nu nog niet, hij is nu 2 weken bij ons. Wij dachten pas na 4 weken naar buiten, maar mss is langer beter? Ik wil hem niet terug brengen, laat dat duidelijk zijn. Maar als dit niet verbeterd, dan komt het idee wel steeds meer naar boven

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:30

Zou je misschien kunnen overleggen met het asiel? Of anders misschien met de dierenarts? Misschien hebben zij tips of ideeën?

Een andere, praktische, vraag. Woezel en Pip hebben allebei een SureFeed bak. Als er een kitten zou komen, hoe pak je dat dan aan? Pip zal namelijk zeker weten heerlijk mee gaan knagen met de kittenbrok :D en dat is niet echt gewenst voor de toch al forse dame. Een kitten al aan een SureFeed laten wennen vind ik iets teveel van het goede, laat zo’n beestje eerst maar eens zichzelf thuis voelen voordat ook de voerbak erbij komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:34

Ik zou idd overleggen met de dierenarts of een gedragstherapeut. Eventueel op calm voer en kijken wat dit doet voor hem.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:37

Afbeelding
Beide heren zaten hier net lekker op de vensterbank.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:47

Jeetje Siers.. Dan ben je zo een topper om een bejaarde kat in huis te nemen en dan moet het zo gaan -O-
En wat zegt het asiel dat hij echt aanvalt en bijt? Zeker zo 'snachts op de trap is wel rot. Hebben zij geen tips of een therapeut in handen waar je eens mee kan bellen?

En wanneer is hij in het asiel helemaal gecheckt? Tenminste, met een oudere kat doen ze vaak wel een bloedonderzoek ed.
Misschien is het anders een optie om terug naar de dierenarts te gaan en hem eens te checken? Zo uit het niks bijten kan een uiting van frustratie van pijn zijn.
Of misschien iets van rustgevende supplementen? Puur Nervo, Bach Rescue halen net even het scherpe randje er af. Of Zylkene.

Durf het best deels te gooien op wennen aan een nieuwe omgeving, hij heeft vast veel meegemaakt op z'n oude dag, maar snap ook wel dat je niet weken wilt wachten en maar hopen dat het verbetert..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:10

Hij is helemaal nagekeken toen ie in het asiel kwam, was in mei uit mijn hoofd. Hij heeft toen ook nog een gebitsreiniging gehad, onder narcose. Dus lichamelijk zit het wel goed denk ik zo. En dan nog, het is geen kat die je ff naar de da brengt. Toen we hem ophaalden, zijn ze een half uur bezig geweest om hem in een reismandje te krijgen wat niet lukte. Uiteindelijk hebben ze m in een bench gekregen, na een hele tijd. Hij is heel erg eigenwijs, wat leuk is.
Rustgevende dingen hebben we verder nog niet geprobeerd, zou dat echt werken ook?

Nu ligt ie naast me op de bank, nadat ie zelf naar me toen kwam om geaaid te worden. Heel lief dus

Sorry voor het kapen van het topic trouwens, ik zit er echt mee. Word ook echt verdrietig van het idee dat hij terug zou moeten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:12

Siers, dit topic is voor iedereen met katten! Dus niemand kaapt een topic. Natuurlijk wordt je verdrietig bij het idee dat hij terug zou moeten, je hecht je toch snel aan zo’n beestje, maar misschien kun je nog eens overleggen met iemand om te kijken wat er voor opties zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:21

Je kaapt helemaal niks hoor. Logisch dat je hierover even je ei kwijt moet. Het begon ook zo goed dus dan is het extra balen.
Hmm ja dat maakt het wel extra lastig, dan snap ik dat naar de dierenarts echt niet optie 1 is.

Die druppels is een beetje afhankelijk van de kat of en hoe goed het werkt, net zoals met Feliway. Is 10-20 euro uit m'n hoofd dus wat dat betreft best het proberen waard. Het zijn vrije middelen dus niet drogerend of andere enge dingen. Het haalt het scherpe randje er van af en is veilig om te geven.
Puur Nervo en Bach rescue mogen beide ook met feliway gecombineerd worden. Er zijn vast tig andere producten op de markt hoor maar deze 2 ken ik dan toevallig.

Edit: staat me iets bij van een kat die ook zulk gedrag vertoonde en die hebben ze 'opnieuw geïntroduceerd' in huis. Beginnen in 1 kamer, zo prikkelarm mogelijk, dan af en toe wat uren in een extra kamer en zo rustig opgebouwd. Lex oogt verder heel relaxed toch? Komt knuffelen, ligt lekker open en bloot te slapen? Dus weet niet of zoiets zou helpen voor hem maar misschien kun je er online wat over vinden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 11:32

@siers ik zou ook eens kijken naar feliway in combi met bach druppels.
Maar je zegt hij krijg voer voor zijn nieren terwijl hij geen nierproblemen heeft?
Normaal mag je dat voer maar een bepaalde tijd geven en alleen als je kat last heeft van zijn nieren. En altijd met nier monitoring erbij.
Kan hij in huis zichzelf terug trekken? Kan hij kiezen of hij hoog of laag wilt zitten? Vaak is aanvallen een teken van angst of lichamelijk ongemak. Zijn zo maar wat ideetjes. Hopelijk vind je een oplossing.

@druif. Geloof me zo’n bak hebben ze heel snel door. Hier eten de kittens met moeders mee uit de surefeed bakken. Genoeg kittenkopers hebben die ook aangeschaft en meteen vanaf het begin de kittens daaruit laten eten. Ik zou daar niet huiverig voor zijn. Kattenluik snappen ze hier namelijk ook vrij vlot. Vanaf een week of 11 stormen ze hier door het hele huis en is het luik doodnormaal.
Ligt er natuurlijk wel aan hoe ze bij een fokker leven. Als ze alleen op een kamertje zitten (zou bij mij al vraagtekens oproepen maar goed) dan snap ik dat ze vrij weinig kunnen en gewend zijn. Maar ik zou gewoon kijken wat gaat. Die kittens hebben het zo door hoor.