Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kidde schreef:@Lieveloes is die 15,5 m2 tijdelijk nu het kuikens zijn of blijft dit het? Ik vind het voor volwassen kippen wel erg klein persoonlijk... Dat is niet eens 4×4 meter geloof ik?
@LWdaisy de trapbakken kan je zelf instellen vanaf 350 gram zie ik: https://www.kippenhuis.nl/feedomatic-au ... oerbak-5kg
Het lijkt me dat ze dat toch wel halen?
Het voer weghouden is toch de beste remedie ben ik bang.
Ze hebben verschillende formaten trouwens: https://www.kippenhuis.nl/drinkbak-voer ... bak-kippen
Van dat geluidsapparatuur vraag ik me overigens altijd af of de kippen er zelf geen last van hebben? Dat heeft me altijd tegengehouden om die te gebruiken
Faelynn schreef:Ik denk dat 15m2 ruim genoeg is voor 5 krielen, genoeg kippen die daar van dromen waarschijnlijk, als er maar gewoon lekker wat te doen is voor ze. Tuurlijk hoe groter hoe mooier, maar niet altijd alles kan perfect zijn.
Wij hebben als verrijking een bak dik gevuld met speciale aarde (ren zelf is zand) Schommels zijn ook leuk, gewoon lekker zelf maken, grote tak zoeken en ophangen, wat mooie dikke takken/stukken hout waar ze op kunnen zitten op verschillende hoogtes, boomstronken en evt ruimte tunnel waar ze onderdoor en overheen kunnen.
Die van ons zitten kleiner, maar lopen daar in tegen wel elke ochtend en avond een paar uur los in de ruim 100m2 begroeide tuin. Ze luisteren enorm goed als je ze leert te lokken met voer, dus misschien dat je dat altijd nog als extra zou kunnen doen, even uurtje per dag de tuin in, lekker scharrelen en gras pikken (gras in een ren blijft nooit lang gras namelijk) Wij kunnen ze ook niet de hele dag in de tuin laten, want dan blijft er niks over van de tuin, ze hebben het een en ander al omgeploegd, maar dat nemen we maar voor lief. Als we ze roepen en een handje graan in de ren strooien krijgen we ze altijd meteen weer binnen.
XxLiEsJuHhxX schreef:persoonlijk blijf ik erbij dat 0,75m2 gewoon veeeel te klein is. ze kunnen amper hun vleugels strekken ofzo.
LWDaisy schreef:Ik heb de automatische voerbak van Chicken Run, ik vind m ideaal.Lijkt mij idd ook krap - ik heb 36m2 voor 5 kipjes, en ik vind mezelf daar gierig mee
Ik heb echt hulp en tips nodig.. Ratten.
We hadden er voorheen af en toe al eentje van de kippen van de buren, maar nu hebben wij natuurlijk ook kippen en is het dubbel feest. We werken beide tegen dezelfde brede conifeer van een halve meter aan - een ideale verstop-plaats dus.
Mijn kippen hebben 4 voederbakken met korrels - die plaats ik elke avond in een afgesloten kist.
Trapbakken zie ik niet zitten, mijn krieltjes wegen volgens mij niet genoeg![]()
Ik heb sinds enkele dagen deze staan, (nog) niet op volle kracht:
[ Afbeelding ]
Zou voldoende zijn voor 80m2 - mijn ren is 36m2.
Ik heb ook nog 2 zakken munt liggen om achter de ren te strooien (wordt nog leuk om daar achter te kruipen haha) en verder weet ik het niet zo goed.
Gif schrikt me af - we hebben ook een paar muizen, en als die dood neervallen in de ren vreten de kippen ze op en krijgen die ook gif binnen.
Aan plakvallen doe ik niet mee - ik wil van de ratten af, maar die dingen vind ik echt barbaars. Ik ben nogal flauw op dat vlak vrees ik![]()
Ik zoek dus dringend tips, want ze beginnen steeds brutaler te worden, en sommigen zijn ook best groot, volgens mij maken ze de krieltjes bang
LieveLoes schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:persoonlijk blijf ik erbij dat 0,75m2 gewoon veeeel te klein is. ze kunnen amper hun vleugels strekken ofzo.
Ben ik helemaal met je eens, daarom gekozen om ze ook een stuk ruimer te zetten en de maximale ruimte in te zetten die ik beschikbaar heb. Daar bovenop lopen ze dus ook regelmatig los. Ze hebben een langwerpige ren en trekken regelmatig sprintjes.
Tamary, heb je daar bronnen voor? Ik heb me echt goed in (geprobeerd) te lezen, maar bij deze regels waar je naar verwijst gaat bij mij geen belletje rinkelen als zijnde dat ik die ergens heb langs zien komen.