Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:29

hoe lang had je die cory's dan ? Kan zijn als ze vrij nieuw waren hun een virus binnen hebben gebracht

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:59

Casarell, ja heb mijn vissen dat verteld,maar volgens mij had ik dat beter niet kunnen doen _O-

Heb net een paar kuhli gekocht voor in de grote bak, en 5 zwarte fantoomzalm
Vond ze wel erg leuk, en maar eens kijken hoe dat gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:30

Ohh ik wil ook graag een grote sluierbak. Alleen geen ruimte. En pa wil zijn 1.60 bak niet opofferen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:23

Sluierbak van 2m (of 2,5 à 3m) is een droom van me.

Of een grote A-bak (lees: hoekbak met 'takken' eraan) van 2m aan de langste kanten gemeten.
Zal dan (gok ik) uitkomen op 2mx1,5m per tak en dat een dwarsstuk van 0,5?m tussen de takken op de 1,5m kant.
zoiets zegmaar:
Afbeelding
en dan is het groen planten (deels nep ivm sloopgrage sluiers) en het oranje vissen. :P
met externe pompen etc eronder, evt zo'n 'watervalletje' achter in de bak (buizen met tig gaatjes).

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:50

Wat leuk dat er ook een aqua gedeelte op bokt is :D

Op het moment heb ik een 70liter bakje die ik wil omgooien. Waarschijnlijk naar een Zuidoost Azië biotoop.

Nu heb ik nog een prachtige apistogramma cacatoides waar ik geen afscheid van kan nemen _O-
Verder zitten er nog 2 kuhli, 3 dwergcory's, 2 garnalensoorten en een algeneter.
Vorige week nieuwe plantjes besteld en een achterwand zodat het nieuwe biotoop ingericht kan worden. Hiervoor heb ik het volgende bestandje samengesteld: harempje knorgoerami, schooltje hemelse danio's en een koppeltje pauwooggrondels. Evt. nog aangevuld met crystal red, helene slakjes oid.

Even een fotot van hoe hij er vorige week nog bijstond
Afbeelding

@lor1_1984 een sluierstaartenbak is ook echt gaaf *D
Ga je die bak ook realiseren of blijft het een mooie droom?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:54

Wat staat dat knus die potjes zo op de grond, leuk :D

Oeee sluierstaart bak, geweldig lijkt mij dat :j maar goed, mag niet klagen met een vijver haha. Zit nu 1 koi bij in (verkoper had die meegegeven ipv gevlekte goudvis) ben benieuwd hoe groot die gaat worden :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:00

loempia93 schreef:
@lor1_1984 een sluierstaartenbak is ook echt gaaf *D
Ga je die bak ook realiseren of blijft het een mooie droom?

voorlopig blijft het bij dromen, maar mocht het in de toekomst ooit mogelijk zijn qua ruimte (en geld) zou het best wel eens werkelijkheid kunnen worden. :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:02

Oeh schiet me even een vraagje te binnen... :)*

Ik koop altijd in aquariumspeciaalzaken maar hoor steeds vaker dat mensen via webshops bestellen.
Ben eens rond aan het neuzen op die websites maar valt me op dat ik bij veel soorten niet kan kiezen tussen man/vrouw... bijv. bij goerami's of andere visjes waar het toch wel belangrijk is om ze als koppel of harem te houden.
In de winkel kies ik altijd de mooiste c.q gezondste vis uit, maar hoe zit dit dan bij online leveringen?
Nu is het wel zo dat de kleur meestal wel bijtrekt met de juiste waterwaardes etc. maar toch..vroeg het me even af

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:15

Leuk hoor die bak hierboven ! Heb zelf ook potjes :P zitten me khuli en en ook in de schelpen hihi

@loempia93 Online vissen bestellen doe ik niet aan. Simpel weg omdat je ze niet kan zien, niet weet of ze ziektes hebben wat je bij aanblik vaak wel kan zien, de stress van t vervoeren en mogelijk overlijden onderweg.

Zelf zou ik dit dus niet doen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:37

Ik bestel planten, filterbenodigdheden, voer e.d. gerust online, maar geen visjes :n Die wil ik inderdaad ook eerst kunnen zien en ze ook een niet al te lange reistijd bezorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:46

Ik wil binnenkort wel vissen bestellen. Bij een winkel die ze zelf bezorgt. Maakt weinig uit als we nu een uur rijden naar een winkel toe. Of dat ze bezorgt worden. Lees alleen maar goede recensies.

Planten zijn net bezorgt. Mis alleen 2 planten, dus even achter aan gemaild. Dus ben benieuwd. Waren ook gelijk de duurste planten _O- Maar is eerste keer dat dit gebeurt, heb daar vaker besteld.

Ooit komt hier in de toekomst een bak van rond de 3.5 m en 70 cm hoog. En dan maak ik van huidige bak een sluierbak.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:54

Hallo, ik zal me even voorstellen.

Ik lees al een hele tijd hier mee en ik heb nu ook sinds een paar weken een eigen aquarium :D
Mijn aquarium staat nu een tijdje in te draaien en binnenkort komen er 6 corydoras julii in.

Het is een 60x30x30 en ik ben nog op zoek naar een leuk scholenvis voor in mijn bak, de bekende neontetra en de rasbora brigittae ken ik maar ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeën hebben :)

Ik krijg er nu alleen even geen foto bij...
Laatst bijgewerkt door _Eviee op 29-09-15 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:30

_Eviee schreef:
Hallo, ik zal me even voorstellen.

Ik lees al een hele tijd hier mee en ik heb nu ook sinds een paar weken een eigen aquarium :D
Mijn aquarium staat nu een tijdje in te draaien en binnenkort komen er 6 corydoras julii in.

Het is een 60x30x30 en ik ben nog op zoek naar een leuk scholenvise voor in mijn bak, de bekende neontetra en de rasbora brigittae ken ik maar ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeën hebben :)

Ik krijg er nu alleen even geen foto bij...

Hoi _Eviee, wat vind je van de keizertetra?
Danio's hebben ook leuke varaties zoals de danio choprae of de margaritatus.
De sherry barbeel is ook leuk om te houden al zeggen ze dat die het beter doet in een bak van 1m. Ook de Barbus pentazona pentazona heeft een leuke kleurencombinatie.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:35

Die keizertetra en danio margaritatus zien er heel leuk uit, daar ga ik eens even wat meer over opzoeken :) bedankt !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:56

Je hebt bij utaka ook vele leuke kleine soorten, zit in amersfoort. Weet niet waar jij vandaan komt, maar hun hebben vaak visjes die eigenlijk weinig andere zaken hebben.

Zou wel rekening houden dat je bak 60 cm niet zeer groot is, en je bv niet 20 visjes in moet doen ;)
Scholenvisjes word wel vaak aangeraden per 10 te nemen

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:59

Ik woon zelf in omgeving Rotterdam, dus dat is een beetje ver...

Ik wil inderdaad zeker niet te veel visjes in m'n aquarium hebben, daarom probeer ik alles ook zo goed mogelijk uit te zoeken :)

Ik zat zelf te denken aan een groepje van 8/10 neontetra's, maar ik was benieuwd of jullie nog leuke ideeën hadden

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:00

Hier nog de foto van mijn aquarium, de plantjes zijn ondertussen al wel weer gegroeid.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:42

Mooi hoor, zwarte bodem is ook erg gaaf,komen de kleuren veel mooier uit
Ik heb dan in de 60cm bak half zwart half licht :j

Waarom je keus voor corydas?
Heb even gegoogled,zijn wel leuke visjes :)

Loempia, ook een erg mooie bak, die potjes is dat speciaal spul wat in het water kan??

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:44

Corydoras lijken mij echt hele leuke visjes, hoor er ook veel leuke verhalen over :) dus die wil ik er in ieder geval in hebben

Dat lijkt me ook een gaaf idee, half donker en half licht. Heb je daar een foto van?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:47

zou dan wel kijken voor de dwerg corydoras, aangezien ook die in een groepsverband leven (of in iedergeval behoren zijn groepsdieren) van minimaal 6. Je hebt 1 corydoras soort die blijven wat kleiner :)

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:50

Het word bij mij waarschijnlijk een groepje corydoras julii, dit kon ook volgens de speciaalzaak hier.

Ik had juist ergens gelezen dat de kleinere soorten corydoras niet echt op de bodem blijven maar ook wat hoger rondzwemmen.. Ik weet niet of dit echt zo is natuurlijk

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:52

nee hoor de kleintjes heb ik ook gehad, zwemmen ook gewoon op de bodem :)

Zou dan 6 nemen niet meer of minder eerlijk gezegd ;) niet meer ivm de bak maat en niet minder omdat ze toch graag minimaal per 6 zitten zijn heel leuk ook onder elkaar.

Heb zelf de green laser, gold laser, bronze wildvang. En ze poetsen zelfs me gibbicebs en elkaar :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:53

Hou je er wel rekening mee dat corydoras (minstens gedeeltelijk) op zand horen?
Met grind slijten hun sprietjes kapot. ;)
Dit kun je al oplossen door een zandbak te maken of bijv een deel vd bodembedekking vervangen door zand.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:55

klopt ook inderdaad :) Ik zelf heb ook zand, ook super leuk overigens want ze graven er echt in !

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:59

Ik ben inderdaad ook van plan om er 6 te nemen, leek mij ook een mooi groepje dan. Ik heb ook even de soorten opgezocht die jij noemde mioux, die zien er erg mooi uit zeg met die kleurtjes !

Ik heb nu niet te groot en afgerond grind in mijn bak, dit is als het goed is ook goed voor corydoras (stond ook speciaal op de zak). Maar ik kan ook altijd nog een zandstrandje voor ze maken :)

Dit is mijn eerste aquarium en ik wil het graag goed doen dus ik ben heel blij met jullie tips, bedankt :)