Ik mag in kleine hoeveelheden water geven. Maar hij heeft vanochtend al bijna een liter gedronken en nog net zoveel dorst als ervoor, dus het helpt totaal niet en hij plast ook niet meer dan normaal. Alles blijft in die maag zitten (tenminste, hij plast wel en heeft uitzonderlijk veel gepoept, maar het extra vocht komt er niet uit). Wat het is, geen idee. Morgenmiddag gaan we naar de da. Wil hem in ieder geval laten testen op leishmania, en bloedonderzoek voor eventuele lever- of nierschade zullen ze ook wel gaan doen. Maar dat er iets mis is is helaas wel duidelijk..
gerban
Geplaatst: 13-03-13 12:38
Lastig, nog een dag wachten! Hou je ons op de hoogte, duimen doen hun werk hier!
ponyparadijs
Geplaatst: 13-03-13 12:39
Brrr moet zeggen dat ik me toch wel druk zou maken als hij dat wat hij drinkt niet weer uit plast en wel zichtbaar in zijn buik zit. Kan dat volgens hun geen kwaad?
Schijnbaar niet..of de oplossing is erger dan de kwaal. Nog een keer apomorfine vond de da ook erg heftig, als het niet echt noodzakelijk is. Hij ligt nu te slapen, gelukkig. Even rust.
hmm wat eng... ik ben heel benieuwd wat het blijkt te zijn, hoop maar dat het meevalt!
Ook hier doen de duimen hun werk!
cariena1
Geplaatst: 13-03-13 22:39
Ash ik weet nog wel een soort Briard reu van ongeveer 8 mnd oud, uit het gezin waar mijn hond ook weg komt hij heet Kennie Hij is niet opgevoed meer weet ik niet van m maar wel heel lief!evelinevanzanden@ziggo.nl je kan haar mailen voor meer info?
Ik heb ook 2 buitenlanders....allebei uit Spanje via stichting shin/ace
Indy heb ik sinds 2007 , ze was op straat gevonden door mensen en werd naar het asiel gebracht , eenmaal daar had ze netjes een chip , dus de eigenaars werden gebeld , die kwamen en indy was doodsbang voor ze , daar vertelde ze dat ze haar niet meer wilde en liever een duitse herder wilde om mee te fokken , Indy was totaal niet op haar gemak in het asiel en ze is toen in foster gegaan bij een Spaanse dame , ze heeft er niet lang gezeten een paar weekjes ..indy is een probleemloos knuffelhondje
ik had al een maltezer en daar klikte het meteen mee.
ik wilde eigenlijk geen honden meer maar martes stond al bijna 3 jaar op de site en ben toch gezwicht voor hem , hij komt uit een dodingsstation en werd op dinsdag daar gered daarom heet hij martes wat dinsdag betekend in het nederlands , sinds 15 oktober woont hij hier ....begin was even lastig...veel ruzie met de kat en had er een hard hoofd in ...maar na veel geduld kan hij gewoon alleen thuisblijven zonder bench en is hij dikke vrienden met de poes...martes is een kruising podenco x bodeguero en heeft dik 2.5 jaar in het asiel gezeten
@ Rosmoov, wat een leuke honden en wat een mooie verhalen heb je erbij! Jouw hondjes hebben het ook echt getroffen met jou, geweldig!
Heeft iemand hier ervaring met een hond van 3 aan paarden laten wennen? Gis is er aan de ene kant bang voor maar uit dat dus door erop af te willen, en ik denk dat als ik hem de kans geef hij ze misschien wel zou grijpen. iemand tips? Mijn paarden zijn wel honden gewend dus ze rennen niet zomaar weg maar als hij op ze af zou duiken zouden mijn twee kleine pony's hem wel meppen vrees ik. Zoals bekend heeft Gis angst issues die heel lastig zijn, hij is erg onzeker en hem straffen/ streng toespreken maakt de spanning en dus de reacties alleen maar heftiger. Ik blijf sowieso wel kalm, maar durf hem er niet bij te laten. Mijn vorige hondje was bang voor de paarden maar die bleef gewoon ver uit hun buurt, dan vind ik het wel goed. Ik zou het leuk vinden als hij net als de andere honden kan rondscharrelen op stal, of meekan op buitenritten.
Mag ik me hier even melden? Ik heb net gereageerd op een pup uit Spanje voor een eventuele adoptie. Maar ik heb totaal geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat en waar wij allemaal aan moeten voldoen? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Het 1 en ander is wel vaak afhankelijk van de stichting. Met dierenadopties.nl heb ik geen ervaring.
Dani
Geplaatst: 14-03-13 11:24
Die ken ik ook niet. Zie wel in hun adoptievoorwaarden al dat gedoe over 'hond in bruikleen' en 'verplicht contact opnemen' etcetera, daar moet je vooral niet teveel waarde aan hechten want in de praktijk kunnen zij dat helemaal niet eisen en zal geen enkele rechter ze daar gelijk in geven. Jouw hond, jouw keuzes. Dexter komt bij Sphoek vandaan en ik kreeg de indruk dat zij het vooral belangrijk vonden dat onze levensstijl past bij de hond, dat we hem kunnen bieden wat hij nodig heeft aan beweging/aandacht/etc. Maar hij was al pup-af, ik denk bij een pup dat 't vooral belangrijk is dat je voldoende tijd hebt de eerste maanden en de intentie om een cursus met 'm te gaan doen.
Met Dexter gaat het weer goed! Vanmiddag naar de DA, urinetest en afhankelijk daarvan e.e.a. verder onderzoeken.
mooi dat je de verhalen erbij zo goed weet Rosmoov , ik weet van mn Jara alleen dat ze van een jager is geweest en waarschijnlijk omdat haar poot gebroken was (geen idee hoe) aan een boom gehangen en toen gevonden
goed nieuws DaniBanani
Karmandi
Geplaatst: 14-03-13 16:05
Jeetje Danibanani, wat een ellende met Dexter. Fijn dat het nu wat beter gaat, nu maar hopen op een goede uitslag van de urinetest!
Rosmoov, wat een leuke honden! Die rode zakdoeken om de nek vind ik er altijd zo leuk uitzien
KimD: Leuk dat je ook een spanjaard wil adopteren! Zit de hond nog in Spanje of al in een opvanggezin in Nederland? Met de stichting heb ik ook geen ervaring, maar ik zou er gewoon voor zorgen dat je alle voorwaarden goed doorneemt. Let er op dat je een gezondheidsverklaring bij je hond krijgt, en dat je de hond mag bezoeken voordat je een definitieve beslissing neemt! Verder hangt het echt van de stichting af; zoals ik al eerder in dit topic heb geschreven, heb ik met 1 stichting een slechte ervaring en met de andere juist een hele goede ervaring.
@ KimD, helaas, daarmee kan ik je niet verder helpen. Maar zoals je gezien hebt zijn er hier genoeg mensen die dat wel kunnen, hihi!
@ DaniBanani, wat fijn dat Dexter zich weer beter voelt, ik hoop dan ook maar dat de tests gunstig uitpakken!
Heel leuk, er was vanmorgen een nieuw hondje bij de uitlaatgroep, een éénjarig teefje uit Roemenië. Gis vond haar helemaal leuk, en sprintte de hele tijd keihard achter haar aan, waarbij hij dan een beetje jengelde omdat hij haar niet bijhield haha! En dat terwijl Gis ook best wel snel is... Sulletje is nog wel met zijn pootje ergens op of in of tegenaan gekomen, ineens jankte hij tijdens het racen en kwam toen gauw al jammerend en op drie pootjes bij me uithuilen, ach gos.... Een paar minuutjes later ging het alweer goed dus het viel mee. Gis is ook best wel een dramaqueen haha!
Vanmiddag weer wat lekkers voor 'm gehaald, we hebben de voorraad kippennekken weer aangevuld en nu ook blokjes gedroogde eend om te proberen. Het eerste eendje schrok Gis van, haha! Hij liet het zo vallen, bestudeerde het nog eens (hij had het zonder te kijken/ snuffelen aangepakt haha! Heeft natuurlijk wel een iets ander smaakje), en besloot toen toch dat het wel lekker was hihi!
@Rosmoov, wat een moppie is die kleine en wat een brave kop heeft die x podenco, wel knap dat je zo eentje de kans hebt gegeven, ik weet niet of ik daar de energie nog voor zou hebben!
@KimD, hier ook geen ervaring met dierenadopties.nl
@DaniBanani
@merrieveulen, Gismo heeft er een vriendinnetje bij al heeft hij zich niet echt als een macho gedragen (beetje uithuilen bij het baasje omdat hij dat jonge spul niet kon volgen )
Dankjewel ! , hij is echt geweldig en had al zolang zoiets van ach nog 1 erbij kan wel....na lang twijfelen toch maar gedaan ....de eerste dag was heftig knokken met de kat , ik had er echt een heel hard hoofd in , had meteen de stichting gebeld dat ik echt niet wist of dit ooit goed kwam , ik zat middenin een groot gevecht tussen hond en kat....en kijk eens naar de foto die ik net heb gemaakt
Het kan dus! Leuk! Hoe ging het om hem zindelijk te maken na enkele jaren asiel?
merrieveulen
Geplaatst: 14-03-13 18:38
@ Gerban
@ Rosmoov wat een prachtig beeld als je de voorgeschiedenis eenmaal weet! Superleuk! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? ze het gewoon laten uitvechten of hoe?
hij was vrijwel meteen zindelijk , eerste dagen gewoon elk uurtje even laten plassen...s nachts is er 1 keer een ongelukje gebeurt...verbazingwekkend genoeg daarna nooit meer en hij red het nu prima om samen met de andere 2 gewoon 3 keer op een dag te wandelen , .....de eerste tijd heeft hij in een bench gezeten als ik wegging en liep de kat vrij rond ...zodat hij kon wennen aan de kat , daarna samen los onder toezicht en zodra hij richting kat liep meteen NEE ! ...hij leert erg snel dat is ook fijn , de kat kan boven gewoon slapen en zoekt s nachts zn eigen plekje op ....maar ze kunnen ook gebroederlijk naast elkaar liggen ...na een paar dagen goed corrigeren was hij eigenlijk wel gewend aan de kat ...hij had ook 1 keer een flinke mep gehad en had wel zoiets van : goh daar moet ik bij uit de buurt blijven , maar hij had de eerste dagen echt wel drang om de poes op te zoeken en aan te vallen ...dus met veel geduld en toezicht gaat het nu echt supergoed ! ben stiekem ook wel trots op mezelf hihi
Liannevh
Geplaatst: 14-03-13 22:32
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
hey serieus ! wat gaaf ! wanneer heb je er stage gelopen ? ...hij heeft inderdaad een hapje uit zijn oor en toen hij hier net kwam zaten zijn oren vol littekens
athene
Geplaatst: 15-03-13 11:28
Onze Spaanse schone is vandaag 1 jaar geworden De arme schat is ook nog voor het eerst loops en dat op haar verjaardag...Maar even goed verwennen vandaag !!!!!