Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:12

Ik heb zelf 2 huiskatten, Mickey en Amy. Het zijn echt mijn kindjes. Mickey is heel lang de baas geweest in huis want hij was de enigste kat. Toen hij ongeveer 6 jaar was heb ik er een kitten bij genomen, Amy. Dat was nog een hele test want Mickey is een hele felle kat die niet met andere katten kan. Maar hij heeft nog nooit ruzie gehad met Amy, wonder boven wonder. Amy pikt alles van hem en dat heeft hij juist nodig, anders wordt het oorlog.. Ze zijn echt helemaal aan elkaar verknocht, zo lief! <3 Mickey heeft helaas nierinsufficientie, hij is nu 10 jaar en dit heeft hij al een aantal jaren, hier krijgt hij elke dag medicatie voor. Amy is als kitten verstoten door haar moeder en heeft een vorm van autisme. Ze is een klein katje, door de groeiachterstand die ze heeft opgelopen door te weinig moedermelk. Hier was Amy nog een kitten en speelden ze samen. Afbeelding

MamaMiesje

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:13

Hoe uit zich dat bij Amy, dat "autisme"?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:21

Amy kijkt mensen zelden aan, kan zich niet echt binden, spint nooit en geeft nooit kopjes. Maar ondanks dat ben ik helemaal weg van haar, ze is mijn bijzondere katje :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:24

Nog ff spammen met wat foto's :D
Mijn mooie Mickey:
Afbeelding
Amy aan de fles als kitten (we moesten haar bijvoeren met de fles)
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:24

ahw, ik vind amy toch echt wel heel schattig

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:26

spammen met foto`s? komt goed!

Afbeelding
mn prinsje <3

Afbeelding
hihhi

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:27

Iemand nog een reactie op mijn vlooienvragen???

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:28

@prugelpiet: Dankjewel :) Vind ik ook :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:29

@prugelpiet: Ik zag net ook je topic voorbijkomen. Prachtige kat en bijzonder die 2 kleurige ogen!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:29

Mootje1980 schreef:
Iemand nog een reactie op mijn vlooienvragen???

ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn |o

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:30

nadine_yvana schreef:
@prugelpiet: Ik zag net ook je topic voorbijkomen. Prachtige kat en bijzonder die 2 kleurige ogen!

dankje!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:32

Mootje1980 schreef:
Hallo allemaal even een vraagje... Mijn kat krabte zichzelf de laatste week helemaal open. Ik heb haar twee keer een anti vlooien middel gegeven van de kruidvat met een week ertussen. Blijkbaar heeft dit niet geholpen. Wat ze kreeg allemaal korstjes en sinds 1e kerstdag zelf een open plek op haar rug. Net naar de Dierenarts geweest met haar en die heeft een ander vlooienmiddel (advantage) en een flesje hydrocortiderm meegegeven voor de open plek. Ik heb haar net het vlooienmiddel gegeven en ze krabt zich werkelijk suf de plukjes haar hangen tussen haar nagels. Mijn eerste vraag is of dat wel normaal is direct na de behandeling. Mijn volgende vraag is of ik nu dan ook automatisch een 'plaag' in huis hebt en hoe ik dat zou merken. En wat moet ik nu allemaal doen. Poes kruipt stiekem wel eens in de kledingkast. Moet ik nu echt alles wassen? En als ik nu toch bezig ben meteen maar de derde vraag; denken jullie dat ze naar buiten mag in de regen of spoelt het middel weg. Op zich heb ik haar wel liever binnen nu maar mijn dochter van 1 is haar nu ontzettend aan het lastig vallen. Dat is zielig maar ook een beetje eng voor de kleine met de hydrocortiderm die ze op haar plekken heeft... Wel heel schattig trouwens kleine die maar met de neusspray achter de poes aan rent... ik heb haar immers vertelt dat de poes ziek was toen we naar de dierenarts gingen...

Dat dat jeukt is wel vrij "normaal": komt gewoon omdat je die natte derrie op haar smeert.
Als ik jou was zou kk toch wel ff een inerieurspuitbus halen en je kast en langs de plinten van alle vertrekken spuiten. Verder goed stofzuigen en/of dweilen met azijnwater.
Want als de vlooienplaag zich uitbreidt...aiii...

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:34

Mijn kat is verslaafd aan theezakjes eten... :o

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:36

Mootje1980 schreef:
Hallo allemaal even een vraagje... Mijn kat krabte zichzelf de laatste week helemaal open. Ik heb haar twee keer een anti vlooien middel gegeven van de kruidvat met een week ertussen. Blijkbaar heeft dit niet geholpen. Wat ze kreeg allemaal korstjes en sinds 1e kerstdag zelf een open plek op haar rug. Net naar de Dierenarts geweest met haar en die heeft een ander vlooienmiddel (advantage) en een flesje hydrocortiderm meegegeven voor de open plek. Ik heb haar net het vlooienmiddel gegeven en ze krabt zich werkelijk suf de plukjes haar hangen tussen haar nagels. Mijn eerste vraag is of dat wel normaal is direct na de behandeling. Mijn volgende vraag is of ik nu dan ook automatisch een 'plaag' in huis hebt en hoe ik dat zou merken. En wat moet ik nu allemaal doen. Poes kruipt stiekem wel eens in de kledingkast. Moet ik nu echt alles wassen? En als ik nu toch bezig ben meteen maar de derde vraag; denken jullie dat ze naar buiten mag in de regen of spoelt het middel weg. Op zich heb ik haar wel liever binnen nu maar mijn dochter van 1 is haar nu ontzettend aan het lastig vallen. Dat is zielig maar ook een beetje eng voor de kleine met de hydrocortiderm die ze op haar plekken heeft... Wel heel schattig trouwens kleine die maar met de neusspray achter de poes aan rent... ik heb haar immers vertelt dat de poes ziek was toen we naar de dierenarts gingen...

Als je echt een vlooienplaag zou hebben, zou je dat wel moeten merken hoor! Een kennis van mij heeft dat gehad en werkelijk alles zat onder de vlooien, echt heel vies. Weet je zeker dat je kat vlooien heeft? Want als ze zo'n jeuk heeft, moet je ze in ieder geval wel zien lopen. Het kan miss ook schurft zijn? (droge plekjes/korstjes) Ik weet niet of de jeuk van de spray kan komen, miss allergische reactie? Wel sneu voor je kat zeg!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:01

nadine_yvana schreef:
Mootje1980 schreef:

Als je echt een vlooienplaag zou hebben, zou je dat wel moeten merken hoor! Een kennis van mij heeft dat gehad en werkelijk alles zat onder de vlooien, echt heel vies. Weet je zeker dat je kat vlooien heeft? Want als ze zo'n jeuk heeft, moet je ze in ieder geval wel zien lopen. Het kan miss ook schurft zijn? (droge plekjes/korstjes) Ik weet niet of de jeuk van de spray kan komen, miss allergische reactie? Wel sneu voor je kat zeg!

Ja de dierenarts zei dat het door vlooien kwam. Zelf had ik daar mijn twijfels over omdat ze naast de jeuk en de kale plekken ook heel raar gedrag vertoont, 3 toevallen heeft gehad, twee keer zoveel is gaat eten en drinken en toch een halve kilo is afgevallen en's nachts onwijs onrustig is. Deze dierenarts nog nooit eerder gezien op de praktijk. Was een jonge vrouw, ging er niet gerustgesteld weg.... Gelukkig nog geen vlo in huis of op de kat gezien of vlooienbeet bij mij, man of kind. Wel vlooienpoepjes gezien (liet de da zien op een nat doekje)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:28

Nou met al die andere klachten erbij zou ik me idd ook meer zorgen maken om de rest dan om de vlooien. En haar ook zeker niet alleen naar buiten laten in die toestand. Als je meer vertrouwen hebt in je eigen DA, zou ik nog een extra bezoekje plannen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:00

zou echt een andere da even raadplegen, zeker als je zelf het gevoel hebt dat het wat anders is, een van mijn katen heeft overigens ooit een toevallen gehad door het vlooienmiddel, kan dus ook een reactie zijn

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:43

Het eerste deel van dé krabpaal is af!

Sisal is ook binnen gekomen. Morgen gaat 'ie aan de muur, komt de echte verflaag erop (hij zit nu in de grondverf) en gaan we de mandjes etc. maken. Als de verf droog is het tijd voor sisal en is 'ie af! :D

Hij is best zwaar en echt méga stevig. Ik denk dat we wel een Coon van 20 kilo erbij kunnen nemen :') En de hangmatjes zijn draaibaar :D

Klaar om in de grondverf te gaan:
Afbeelding

En met grondverf:
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:49

wat is sisel? :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:51

Sisal, het krabspul :))

ziet er al gaaf uit!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:53

:wave:
Mag ik mij hier melden? :D

Heb hier 2 katten. Een Maincoon X Noorse Boskat en een Heilige birmaan :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:54

Marley schreef:
Sisal, het krabspul :))

ziet er al gaaf uit!!

oh haha :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:54

van mij wel nayomie :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:58

prugelpiet schreef:
van mij wel nayomie :D

*\o/*

Ik had een vraag aan jullie?
Welk voer/merk geven jullie je katten?

Ik geef hier Royal Canin alleen zit hier met een probleem. Ze kregen eerst Royal Canin voor - tot 8 (?) weken. Daarna ben ik overgestapt op een soort voor oudere katten. Helaas moest de één er van overgeven, dus daar zijn we mee opgehouden. Toen kwam de andere kat en moest ik weer terug op de 0-8 weken voer. Dit pakte de andere weer goed op. Maar nu begon ik een paar maand terug met een andere voer, voor langharigen, ook van Royal Canin, maar ik merk dat de eetlust minder is.
Wat moet ik hier mee? Teruggaan op de oude? Of niet?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:59

ik weet het niet. ik zou eens gaan kijken wat die van ons krijgen!