BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:20

Nou ben benieuwd dan. Duke heeft alles altijd zo snel op dat ik het niet erg zou vinden als het wat harder is. Als hij 10min over z'n eten doet is het veel :+ Heb toch 400g orgaanmix (lever, hart, nier, maag van verschillende diersoorten) gebruikt + 400g hersenen/testen + de organen in de lamskop. Kloppen de verhoudingen even niet, maar in ieder geval wel genoeg variatie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 02:17

essiesilly schreef:
Over je lamskop ik had ze ook vorige keer en vond het vreselijk, liggen er nu nog een paar in de vriezer die niet opgaan denk ik zo ;) het is echt echt kaal en kei hard
Maar ik had er zelf idd gewoon pens bij gegeven en dat ging goed.

Haha kop is niet massief hé, dat harde bot is alleen de buitenkant.

@ Sassol; in hele vis, zalmkop en heel prooidier zit ook orgaan.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:39

Hebben jullie nog tips voor me om de katten aan de kvv te krijgen?
Had eerst prins, nou daar haalden ze de neus echt voor op.
Nu heb ik darf eco. Nou ze snuffelen wat maar hebben er niet veel zin in.
Ook heb ik ze een kuiken gegeven. Daar word wat mee gespeeld maar eten ho maar.
Heb ik gewoon echte brokken katten of doe ik iets verkeerd?

Edit: hoe lang kan ik een kuiken laten liggen? Deze heb ik gisteren middag gegeven.
Laatst bijgewerkt door Marjan1984 op 03-11-13 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 08:44

Katten zijn nogal lastig, tenminste dat hoor je heel vaak. Ik zou beginnen met een klein beetje kvv door de brok doen en langzaam aan meer kvv en minder brok?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:28

Mengen met natvlees werkt het beste. In het begin meer natvlees dan kvv en die verhouding langzaam omdraaien. Ik heb er 2 die kvv gewoon eten (of wat voor vlees dan ook, zijn net kliko's), maar bij de 3e moet ik er altijd iets van natvlees door doen, anders eet ze het niet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:37

als hier wat vers aan de katten word gegeven, ligt het max 3 dagen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 11:53

nou 2 van de katten hier vreten het echt niet hoor, al vanaaaaalles geprobeerd maar m n kitten meteen op vers gezet en die vind het heerlijk :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:23

Ligt er ook een beetje aan wat katten gewend zijn hè.

Jongens ik heb weer een misverstand -O- 'honden kunnen agressief worden van het eten van vlees'. Wat? o.O
Jullie hebben het er maar moeilijk mee, met al die gevaarlijke honden van jullie :+

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:26

ik heb een killer Chihuahua.. wist je dat nog niet?
:+
wat een onzin... Dan moesten gedetineerde moordenaars etc ook maar verplicht vegetarisch worden....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 17:31

kijk maar uit.... als ze eenmaal bloed geproefd hebben worden ze zeer agressief! :D

man man man weer een momentje wat ben ik blij dat ik barf!!!
ik had een zak royaal konijn gewonnen op show, stond te verpieteren en dacht ja.. kan t ook gebruiken als beloningsbrokjes voor afwisseling. zo gezegd zo gedaan ik buiten aan de slag met bisou, kom ik terug zak van de kast gerukt en zeg zo n 4 a 5 handen vol leeg gevreten door jolie.
volgende dag.. m n huis meurt, ik dacht er heeft er 1 binnen gekakt?? niks te zien dus maar gaan luchten. in de auto op weg naar speur les, een MEUR scheet van heb ik jou daar bah! voor de les moest jolie kakken, dun (nog geen diarree) en heeeeeeeeeeel veel.. ok het dunne zou kunnen komen door dat ze ziekig is ? dacht ik.. maar die hoeveelheid waar komt DAT dan vandaan?? toen ging het lampje pas branden van de link naar de royaal konijn en de stront.. bah bah bah WAT een hoeveelheid en WAT een stank! zo ongelooflijk over duidelijk om nooit maar dan ook nooit dat soort troep te voeren bah!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:50

Ik heb voor mijn Chi en de pup straks brokjes van Simpson. Dat is 80 procent vlees of vis en 20 procent groenten en kruiden enzo. Van die brok wordt de ontlasting niet slecht, andere brokken voer ik liever ook niet. Maar ik moet wat voor het trainen hebben en die snoepjes vind ik niets. Gedroogd vlees is te duur zolang ik dat moet kopen plus mijn Chi krijgt dat niet snel genoeg weg tijdens het trainen haha. Droogmachine staat op de verlanglijst, kan ik het zelf (klein) maken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:53

Haha essielilly wat een verhaal, vreselijk zal het geweest zijn. Lekkere vreetzak heb je dan ook hihi.

Ja uhm misschien hebben jullie m'n topic gelezen over de straathond, maar ik zei dus toen dat beestje bij ons binnen zat 'Ik heb niks van vlees in huis' (ben vegetariër) en mijn vriend zo 'Maar dat moet je ook niet geven, daar kunnen sommige honden agressief van worden'
Ik was zo even stil '.... :o? ' en toen vroeg ik waar ie dát nou weer vandaan had. Wist ie niet meer maar het was echt waar hoor! Jaja...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 17:58

je woont niet al te ver.. je kan hem eens kennis laten maken met mijn 3 heul grote zwarte o zo gevaarlijke (kijk maar uit anders likken ze je omver) honden :D :D en dan niet van te voren zeggen dat ze vers eten ;)

die ken ik niet jillero , droogmachine wil ik hier idd ook nog wel een keer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:01

Dan moet je ze niet net eten gegeven hebben Es O:)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 18:02

nee anders hebben ze geen trek meer in armpjes en beentjes 8-)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:30

Magrathea schreef:
Jongens ik heb weer een misverstand -O- 'honden kunnen agressief worden van het eten van vlees'. Wat? o.O
Jullie hebben het er maar moeilijk mee, met al die gevaarlijke honden van jullie :+

Ja mijn mensagressieve hond stond op brok. Nou die heb ik dus maar op vlees gezet zodat zijn bloeddorstigheid tegemoet wordt gekomen. Nu laat hij de mensen tenminste met rust :+

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:10

De katten zijn zo goed als over op kvv dankzij de tips hier. Bedankt!
Meng het nu nog met een heel klein beetje blikvoer. 2 staan me mauwend op te wachten. Eentje is wat moeilijker. Maar ik verstop een paar snoepjes in zijn bakje kvv en dan eet hij het ook.

De pup was een stuk makkelijker. Die rook eraan, keek een keer verbaasd. Proefde voorzichtig en toen viel ze erop aan.

Hebben jullie nog tips hoe ik de katten aan het eten van eendagskuikens krijg?
En mag de pup die ook hebben?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:23

Misschien even opwarmen paar sec zodat ze lekkerder ruiken? Of beetje kvv ofzo erop smeren? Ik gok maar wat hoor.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 20:30

en even stukje opensnijden zodat ze ook weten dat er vlees binnen in zit, wil vaak helpen
ahh die pup <3 heerlijk toch om ze zo te zien genieten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:25

ik krijg over een maand mn nieuwe pup in huis, die wordt afgespeend op KVV, fokker wil ook dat nieuwe eigenaren vlees voeren. (dat deed ik al dus dat vind ik helemaal niet erg :+ )
Binnenkort vast wat vlees in huis halen maar vind het moeilijk om te gokken wat ik ongeveer zal verbruiken, sinds de pup ook groeit maar ik weet niet hoe hard en ook niet hoe veel hij zal gebruiken (5 - 7 % is standaard maar ja , wie is er nou standaard..)
kan iig in de buurt wel bij halen als ik te weinig heb van andere merken nog.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:07

Hier hebben de katten vanaf het eerste moment heerlijk gegeten van alle barf wat ze hebben gekregen, niets blijft liggen, ze stelen van de hond als ze de kans krijgen.
Maar vooral favoriet; kipnek/rug en met stip op 1; zalmlijf.

Ik ken hier ook wel zulke mensen; vrienden van me willen niet op barf, want daar zou de hond énorm groot van worden. Ja want toen ze op zoek waren naar een pup waren ze bij een fokker geweest die barf voerde en die honden waren zóóóó groot, dat wilden ze niet.
En mijn zwager is hobbymatig jager, die denkt ook dat ze er agressief van worden. Maten van hem hebben ook wel apporteerhonden, die mogen écht niet op barf, want dan gaan ze het wild opeten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:49

Vanavond krijgt Duke voor het eerst een halve lamskop. En een forel die we helemaal vergeten waren om zelf te bereiden. Ben benieuwd, als hij er echt zo lang mee doet krijgt hij er met oud en nieuw eentje :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:38

Lamskop duurt hier ook wel even, maar als je een hond hebt die niet van botjes knagen houd is het weer een beetje jammer.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:36

Nou meneer was heel blij met z'n halve lamskop (800g)! Hij keek me echt even aan van: uuuh, hoe moet dit? En is toen lekker de hersentjes uit gaan lebberen.
Heeft er toch een uur mee gedaan en de tandjes laten liggen, ook helemaal prima dus. (Vindt het niet erg als hij ze opeet, maar heb nog liever dat ie het niet doet)
Daarna lekker moe en uitbuiken. Ik weet al wat er op het menu staat voor oud en nieuw!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:50

Tanden en het achterste stukje onderkaak eten ze hier ook niet en heb hier al enorme vreetzakken gehad.