Indy29 schreef:Ik denk toch dat we eerst een stap terug moeten en eerst ons maar eens af moeten vragen; "als de rechter haar toen haar vrijheid niet gaf, waarom zou hij dat nu dan wel doen?"
Wat is de inspraak van het dolfinarium hierin? En waarom kon ze toen niet een trainingtraject in, om haar weer vrij te laten?
En daarbij begint het verhuizen en verslepen van Morgan al binnen het jaar opnieuw? Ik bedoelde, is dat dan orka waardig?
Ik vind niet dat vrijheid haar dood moet worden, ik vind dat ze een eerlijke kans moet hebben om haar familie terug te vinden. Dan sta ik er achter om haar vrij te laten. Om haar nu vrij te laten en dan maar te laten vereenzamen en verhongeren, vind ik niet eerlijk tegenover Morgan. Dan kunnen ze haar beter nu alsnog laten inslapen.
En dat gaan ze nooit doen........
Morgan heeft nog nooit een eerlijke kans gehad en dat gaat ook niet gebeuren, die komt echt nooit meer vrij, die gaat tientallen jaren orca onwaardig gehouden worden en dienen als fokdier en circusartiest. Misschien dat we over tien jaar wel lezen dat ze erg gestressed is, dat haar tanden amper nog aanwezig zijn en ze meerdere uitvallen naar haar trainer heeft gedaan, hoe orkawaardig is dat. Orka in tanks houden is sowieso al geen respect hebben voor een orka.