Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:08

Ik wou zo graag een baby hammie maar ik kon er nergens een vinden dus toen nar de dierenwinkel gegaan :)

Mallow

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:22

Ahhh Charlie is leuk! Leuke naam ook :j

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:07

mijn hamster is van heel klein naar heel groot gegaan!
ik wil best een foto plaatsen maar ik kan ze niet zo neerzetten alleen via een site, kunnen jullie me uitleggen hoe je een foto hier neerzet?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:08

Ja he Mallow, ik heb Charlie gekregen met kerst van mijn vriend, hij heeft ook de naam bedacht!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:21

Max was eerst ook klein, maar dat was daarna ook een fikse vent geworden :D
De enige hamsters die ik eigenlijk echt mis zijn Joe en Max, Joe omdat hij gewoon zo heerlijk lief was <3 ( de rest ook, maar toch..) voor iedereen, en Max omdat die eigenlijk voor mijn broer was toen, maar hij was niet door en door tam dus die heb ik zelf met rust en tijd en veel snoepjes en liefde ook tam gekregen en dat werd ook echt een knulletje <3 Maar Joe.. Ja daar had ik gewoon wat mee :=. Met de rest heb ik wel vrede :) Ukkie stierf nog net niet in mijn handen (volgende dag was hij overleden, zag je ook aan hem), Snowy die had zichzelf zo vaak laten vallen :(:) Kon ik niks aan veranderen, dat het gewoon zielig was, Coco ja ik weet niet, en Sally ja dat was ook een beetje een kneusje, perongeluk was er een mannetje bij haar in het hok geweest, toen ik haar wou halen was het voor de fokker ook een complete verrassing := (niks naar de fokker toe, kan altijd iets mis gaan) maar wel nog veel te vroeg :( Had er soms een beetje spijt van dat ik toen niet voor een heerlijk rustig bolletje (man) rus was gegaan :o Ook omdat ze best wel veel op Joe leek, maar daar kan zij niks aan doen natuurlijk.
Joe - Blauw wildkleur man, gedumpt voor iemands deur samen met zijn broertjes :(, maar echt super terecht gekomen bij de mensen die het nestje opvingen.
Afbeelding

Koesjaaa? *D Met Max (man)
Afbeelding
Afbeelding

Mooie Coco <3 (vrouw)
Afbeelding

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:41

<3 <3

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:01

Dit is een wat minder fijn verhaal over de dood van mijn hamster; dat mensen de keuze hebben om het te lezen:

Skoemi stierf ook nog net niet in mijn handen.. Hij was heel moe, ik zette hem in zijn kooi, en bleef even naar hem kijken, wat hij zou doen, ligt hij ineens heel raar op zijn zij, met z'n oogjes open op het zaagsel.. :\
Ik pakte hem op en voelde met mijn vinger op zijn borst, waar ik zijn laatste hartslag voelde...

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:23

rosslover schreef:
mijn hamster is van heel klein naar heel groot gegaan!
ik wil best een foto plaatsen maar ik kan ze niet zo neerzetten alleen via een site, kunnen jullie me uitleggen hoe je een foto hier neerzet?

Je kan wel je foto's op de pc zetten?

Dan ga je naar www.uploadplaatjes.nl of www.tinypic.com en dan selecteer je de foto, en dan gaat die uploaden en als die klaar is moet je de code nemen voor forums, en als die dan te groot is die voor vrienden, dan komt die in een link. Ik hoop dat je er wat aan hebt, zo niet vraag het dan maar :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:00

maar je mag ze toxch niety in link zetten als ze te groot zijn?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:07

En geven jullie je hammie nog wat voor dierendag?

Charlie krijgt een zak bananenchips en een nieuw speeltje voor in zn hok, een tunnel wipwap van hout!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:11

Ik weet niet wat ik Hammie moet geven met dierendag...

Wel grappig, volgensmij heb ik hem op dierendag uit het asiel gehaald :j
En nog steeds springlevend!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:55

Ik doe hier eigenlijk nooit iets voor dierendag. Ze worden gewoon altijd goed verzorgd :)
Ze krijgen waarschijnlijk wel een snoepje, maar dat krijgen ze anders ook regelmatig. En spulletjes ga ik ook niet kopen speciaal voor dierendag. Als ik iets leuks zie koop ik het anders ook wel :P

Vandaag wordt mijn nieuwe ukje geboren! Spannend *\o/*

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:38

rosslover schreef:
maar je mag ze toxch niety in link zetten als ze te groot zijn?

Dan moeten ze juist in link, ze mogen maar iets met 800 zijn, geen idee wat . Maar je kan het formaat ook nog wijzigen met www.picasion.com

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:11

Henk <3

Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:18

Awh die is schattig!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:43

Sorry, dat ik met de deur in huis val. Maar kan het zijn dat je hamster door de overschakeling van zomer naar winter haar uitval krijgt?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:45

Nee, dat zou niet mogen. Wat voor hamster heb je?
Russen krijgen in de winter vaak een lichtere vacht, maar haaruitval niet.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:04

Kan het dat een hamsters na het vasthouden soms zijn eten uit zijn mond laat vallen allemaal?

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:05

Ik heb een voskleurige goudhamster, hij heeft twee kruintjes op zijn heupjes maar hij word op de overgang van kop naar nek/rug kaal. Nee, hij laat niks vallen en eet en drinkt ook goed

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:17

Volgensmij is mijn hamster helemaal over haar parasietjes heen! *\o/*
Ze krabde zich al heel lang helemaal kaal, tot bloedens toe, maar zag er verder nog gezond en fit uit... Gister ochtend was ik t echt zat: Kooi en toebehoren helemaal onderhanden genomen, gedesinfecteerd, gesprayd met anti parasiet en hamstertje druppeltje en ook in gesprayd met antiparasiet.. Heb haar nog niet kunnen betrappen op krabben, dus ben super tevreden tot nu toe! :D

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:39

Nou ik denk dat mijn Kiwi het niet lang meer vol houdt... Weten jullie nog dat ik ermee naar de dierenarts ben geweest voor haar oor? Nou het is alleen maar erger geworden, het zit nu echt helemaal dicht en ik weet zeker dat het geen oorsmeer is. Vanmiddag was ze ineens heel actief en was ze in haar rad aan het rennen, ook is verder haar gedrag helemaal veranderd. Ze knaagt nu aan alles en bijt mij ook (niet door). Ook loopt ze nu heel erg hoog op haar pootjes en is ze mager geworden.
Het is ook al een omaatje, maar het is wel erg jammer :(

Afbeelding

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:54

Dat heel hoog op de pootjes lopen had Sprikkel ook (zie profiel) Het heeft 1 week geduurd... Daarna is hij uit zichzelf overleden.
Ook was hij de laatste dagen enorm hyper en ook heel mager. Toen hij vanaf de dierenwinkel bij ons kwam woog hij 75 als 2 maand oude dwerghamster, op het eind 19 gram... Echt een dieptepunt...

Sterkte! :(:)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:16

Zandkorrel_ schreef:
Dat heel hoog op de pootjes lopen had Sprikkel ook (zie profiel) Het heeft 1 week geduurd... Daarna is hij uit zichzelf overleden.
Ook was hij de laatste dagen enorm hyper en ook heel mager. Toen hij vanaf de dierenwinkel bij ons kwam woog hij 75 als 2 maand oude dwerghamster, op het eind 19 gram... Echt een dieptepunt...

Sterkte! :(:)

He bah wat akelig :(
Ik denk dat ik er dalijk wel vrede mee heb hoor.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:41

Ik wil net de kooien schoon gaan maken, ligt mijn andere (syrische) hamster dood... Godsamme hier baal ik zo erg van, ik zag dat het waterflesje gekanteld was en dus is het gewoon mijn eigen schuld...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:42

Hoooii,
sorry als het al eens gevraagd is maar, kan je nou een hamster wel of niet met zijn 2 zetten? de een zegt dat het moet, en de ander zegt dat het vechten word.