Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yvette_alert schreef:Vandaag zijn Hessel, Anke, Cobie, Marian en ik weer naar Duitsland geweest om de hele dag te zoeken naar Beans.
We hebben de locatie waar ze rond loopt goed in kaart gebracht.
Opvallend was dat Anke met Vidar, Hessel met Sil en ik met Kaylee van 3 kanten op een plek uit kwamen waar ze onder een caravan heeft geslapen. Kennelijk meerdere keren anders heb je er niet minimaal 3 sporen naar toe.
Zowel Vidar als Kaylee vonden poep van Beans en Kaylee is ergens achteraan geracet door het bos. Helaas kon ik niet zien waar ze achteraan ging. Kaylee gaat niet achter reeen, hazen oid aan dus het was geen wild. We zagen op de paden ook geen mensen of mensen met honden in de buurt lopen. Dus wat het geweest is??? Ik denk toch Beans.
Aan het einde van de dag kwam er ook iemand meldden dat hij haar 2 wkn geleden had gezien, ik begreep compleet met littekens dus dan is het 100% zeker Beans geweest.
Er waren ook veel mensen o.a. van diverse fora die met de auto rond reden maar die hebben helaas niets gezien, voor hun was de speurdag minder succesvol.
Er is een flyer bombardement gedaan op de plek waar ze is gezien en waar we nu volop sporen hadden.
Hier zijn de honden en ik kapot! Ga zo lekker snurken.
Niek bepaald of ze de lokatie wil vrijgeven.
gr
Yvet
renske_13 schreef:peugotje schreef:Goh, dan zou ik toch denken om wat vangkooien met voer daar in de buurt te zetten. Als het mogelijk is om die elke dag te checken natuurlijk. Dan komt er geen mens aan te pas zeg maar.
Hoe is ze tegenover een bench? Want als ze daar een nare ervaring mee heeft gehad werkt een vangkooi misschien ook niet. Hoewel, met eten erin en een hongerige hond...altijd te proberen natuurlijk!
Maar bestaat er dan niet de kans dat er andere wilde dieren in die kooien terecht komen? En omdat ze in het verleden ook in een kooi heeft gezeten (toch?) zou ze dat misschien niet zo snel doen? Niet dat ik jou idee nu afwijs ofzo, maar dit bedacht ik mij zo evenProberen kan natuurlijk altijd!
Beans schreef:Hoi Leonoor,
Wil je de volgende update plaatsen?
Vandaag zijn we weer op pad geweest met het speurteam, Yvette met Kaylee, Anke met Vidar en Hessel met Sil. Helaas Beans niet gevonden, maar wel heel veel spoor! De neuzen van de speurhonden zaten bijna constant als zuignapjes aan de grond, soms leek het of ze gedrag lieten zien van Beans, waar zij langer had staan snuffelen, etc. We begonnen bij het Feriengebiet onder Uelsen (net ten noorden v Getelo, afslag rechts naar Feriengebiet aan de Uelsenerstrasse), waar we met een aantal hadden afgesproken voor overleg, kaarten uitdelen en mobiele nummers uitwisselen.
Ik liep met Anke en Vidar mee, alle speurhonden van een andere kant van het vakantiepark. De anderen zochten per auto en lopend rondom het gebied. Het was ongelooflijk, op een bepaald moment waren alle speurhonden bij dezelfde caravan, waar Beans een aantal keer onder moet hebben geslapen! Yvette vond daar haar van Beans. Vidar en Kaylee hebben allebei ook ontlasting van haar gevonden, zag er niet best uit, bestanddelen oa paardenmest. Beans woont hier gewoon, overal lopen sporen van haar, door het bos erachter, over het hele terrein vh feriengebiet, de kruising met de Uelsenerstrasse. Ze is twee weken geleden gezien door een man die daar woont/geregeld is. Overal flyers opgehangen, uitgedeeld, ook met zakjes met brokken, etc. Toen veel van de helpers naar huis waren, toch nog met Kaylee en Sil nog een stuk bos gepakt. Kaylee zette opeens hard de sokken erin door het bos, raakte jammer genoeg uit zicht, we vermoeden heel sterk dat zij Beans even in het vizier heeft gehad.
Tuurlijk is het jammer dat we haar niet gevonden hebben, maar ik ben opgelucht zekerheid te hebben dat ze in leven is (een dooie hond loopt geen sporen te maken), dat ze deze plek gekozen heeft (jammer weinig meldingen, maar fijn dat dit een veilige plek is, weinig tot geen verkeer, eten te vinden bij vuilnisbakken, afvalcontainers, groep verwilderde katten die gevoerd wordt, etc). Beter dan meldingen krijgen van gesignaleerd bij snelweg! Ik wil Yvette, Anke, Hessel, Cobie, Marianne, Hennie en Piet, Gina en Margriet uit Zaandam, Suzan, Wineke, Nicole, Alexandra, Annemarie, Rachel en de fantastische speurhonden allemaal hartelijk danken voor hun inzet, moeite en steun vandaag.
Voor wie geregeld in/bij Uelsen en Getelo komen: hou graag je ogen goed open!
Groetjes,
Niek
yvette_alert schreef:Een reactie op div. vragen.
Er is een vangkooi beschikbaar ( ik heb er een) maar vermoedelijk zal beans daar niet in gaan. Bovendien mag je niet 'zomaar' een vangkooi gebruiken omdat je dan van stroperij beticht word. Daar moet je dan toestemming voor vragen. Ik heb er al eens door op het politiebureau gezeten. Gelukkig kwam dat allemaal goed maar sinds dien weet ik dat je de toestemming op papier moet hebben en bij je moet dragen.![]()
Als de sporen al ouder zijn dan is Kaylee het 8ste wereldwonder. Dus nee dat is onmogelijk. Bovendien is ze dus 2 wkn geleden daar gezien. Op oudere sporen reageert een hond met meer rust als op nieuwere sporen dan ga je er soms op een drafje achteraan zoals gisteren gebeurde bij alle drie de speurcombinaties.
Wat betreft het ziek zijn.. ik had koorts, zat aan de AB en heel veel pijnstillers maar was er wel. Al was ik niet op mijn stralendst.. Ik vond dat ik net zo goed ziek kon zijn in t bos als op de bank.
Leonoor schreef:yvette_alert schreef:Een reactie op div. vragen.
Er is een vangkooi beschikbaar ( ik heb er een) maar vermoedelijk zal beans daar niet in gaan. Bovendien mag je niet 'zomaar' een vangkooi gebruiken omdat je dan van stroperij beticht word. Daar moet je dan toestemming voor vragen. Ik heb er al eens door op het politiebureau gezeten. Gelukkig kwam dat allemaal goed maar sinds dien weet ik dat je de toestemming op papier moet hebben en bij je moet dragen.
Citaat:Geen idee of ze er gebruik van maken, maar er bestaat ook de mogelijkheid tot het plaatsen of laten plaatsen van vallen, of bekijken of er in de buurt van die vallen staan.
http://www.hundelebendfalle.de
Dan is er iemand die ook met een verdovingsgeweer mag schieten en zeer bedreven is in het vinden en vangen van zwervertjes. Frank Weiskirchen krijg alleen niet duidelijk of die meneer dit nog steeds doet.