Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laika schreef:Klopt 1500/500 schijnt het erg goed te doen, zowel bij honden als paarden. Maar ik geef mijn honden gewoon lekker een runderstrothttp://lh3.ggpht.com/_VJRFNwU6I5A/TAYQT ... 40/007.JPG
Chiqa schreef:Ze heeft nu rymadil dat werkt maar is natuurlijk niet de oplossing.
Loiz schreef:Tja t probleem is, ze was al zo'n tijd goed, en dan hebben we liever elke extra kilo er niet aan.
Geenidee, ouders zijn er momenteel niet, dus kan t ook niet vragen.
Maargoed, kreeg als tip vitamine C, ervaringen?
Loiz schreef:Weerstand verhogen. Iemand nuttige tips?
Jua is net uit Utrecht terug, had een longontsteking sinds vrijdagnacht.
Nu krijgt ze nog antibiotica, als ze daar klaar mee is gaan we probiotica geven om haar weerstand en
darmflora wat te versterken (waarschijnlijk nog/blijvend schade door de maagdarmoperatie).
Tieme schreef:Chiqa schreef:Ze heeft nu rymadil dat werkt maar is natuurlijk niet de oplossing.
de mijne heeft eerst nog een tijd op sasha's blend gestaan. dit is ook pijnstillend. kan je gewoon door het voer heen doen. bevat ook chondriotine/glucosamine en iets pijnstillends.
ook glucobest van carnibest is erg goed.
ik geef naast de glucose/chondriotine tabletten van het kruidvat ook nog MSM tabletten. dit werkt pijnstillend en ontstekingsremmend in de gewrichten.
Laika schreef:Helpen brokken tegen kreupelheid? De gedachte hierachter zou ik ook graag weten, Chiqa
Beter is dan misschien lekker een runderstrot, natuurlijke bron van chrondo/gluco
Nikki__ schreef:Sascha's blend heeft geen pijnstillende werking. Het helpt alleen met de opbouw door de glucosamine. Is een voedingssuplement, maar geen pijnstilling. Is trouwens prima om bij de pijnstilling los te geven!
Laika schreef:Als je eraan kunt komen is runderlong een goede natuurlijke bron van vitamine c
Chiqa schreef:Zo zie je maar weer
Ik ga pas op supplementen over als mijn DA mij dat aanraad dat bedoelde ik eigenlijk.
Tieme schreef:ik weet niet wat voor een speciale brokken je nu geeft maar dat kan je gewoon vervangen door een supplement. daar heb je geen dierenarts voor nodig.
Tieme schreef:geloof niet alles wat een dierenarts zegt en zeker niet qua voer want daar hebben ze echt de ballen verstand van.
Tieme schreef:Chiqa schreef:Zo zie je maar weer
Ik ga pas op supplementen over als mijn DA mij dat aanraad dat bedoelde ik eigenlijk.
ik weet niet wat voor een speciale brokken je nu geeft maar dat kan je gewoon vervangen door een supplement. daar heb je geen dierenarts voor nodig. in dat voer zit ook een supplement dus dan kan je beter gewoon vlees geven en zelf een supplement daar aan toevoegen. de meeste dierenartsen zullen al gauw "speciale" brok aanraden en de meeste mensen trappen hier ook in. (ik ben er ook in getrapt). maar dit doen ze grotendeels omdat ze hier goed aan verdienen![]()
mijn hond zou van de dierenarts eerst op speciaal voer moeten voor duitse herders. daarna kreeg hij last van HD/artrose. hadden ze ook speciaal voer voor. was het beste volgens hun. even daarna kreeg hij EPI. hadden ze ook speciaal voer voor wat ze me met klem aanraadde. een paar maanden terug kreeg hij voedselallergie en ook hier wilden ze me weer een zak voer aansmeren. op mijn vraag wat ik hem nu precies moest gaan geven, (ze hadden me in de tussentijd 3 soorten voer aangeraden die allemaal "nodig" waren), daar hadden ze geen antwoord op. toen ik vroeg of ik hem dan maar van alles wa moest gaan geven, stonden ze met een bek vol tanden. dus hij krijgt nu brokken waar hij het goed op doet met daarbij de nodige supplementen voor al z'n "mankementen".
wat ik eigenlijk kort gezegd bedoel, geloof niet alles wat een dierenarts zegt en zeker niet qua voer want daar hebben ze echt de ballen verstand van. ze hebben hele leuke verkooppraatjes en zullen je bijna altijd het duurste geven.
zou hem dus overzetten op supplementen waar iets natuurlijks in zit wat ook pijnstillend werkt. rymadil is echt niet zo onschadelijk als het lijkt en zeker niet op de langere termijn!!
Chiqa schreef:Tieme schreef:ik weet niet wat voor een speciale brokken je nu geeft maar dat kan je gewoon vervangen door een supplement. daar heb je geen dierenarts voor nodig.Chiqa schreef:Ik zou niet weten wat voor supplementen ik dan toe moet voegen, en waar ik betrouwbare info kan krijgen, want op de meeste vlees fora's zegt de een links en de ander rechts, en daar pas ik voor het gaat wel om de gezondheid van mijn hond. Er geeft niemand thuis als dat verkloot wordt.
Chiqa schreef:Ik zou niet weten wat voor supplementen ik dan toe moet voegen, en waar ik betrouwbare info kan krijgen, want op de meeste vlees fora's zegt de een links en de ander rechts, en daar pas ik voor het gaat wel om de gezondheid van mijn hond. Er geeft niemand thuis als dat verkloot wordt.
Nikki__ schreef:Ik denk niet eens dat jij uberhaüpt aan voedingssuplementen hoeft te denken. Dit is echt als er duidelijke beschadeging van het kraakbeen is. Je kan het wel geven ter bevoordering van het aanmaken van kraakbeen (hier zorgt glucosamine voor), maar met de kwaal die donna heeft, is het denk ik voorral puur pech en iets langer herstel.