[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:15

Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van rottweilers. Er zijn vast wel hele lieve exemplaren zijn maar bij de rottweilers die ik ken voel ik me niet zo op mn gemak.

diablolover

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:30

Hallo,

mijn zus (16) en ik (18) zouden graag een hond aanschaffen. De vraag is nu natuurlijk, welk ras? Eerst en vooral zoeken we een hond die weinig ruift (eventueel hypoallergeen) en klein is. Aangezien het ook onze eerste hond zou zijn, zoeken we een ras dat relatief makkelijk is op te voeden. We zouden er sowieso wel mee naar de hondenschool gaan. Aangezien we allebei schoolgaand zijn, zal de hond overdag wel een aantal uren alleen zijn. Ongeveer van half 9 tot half 1, 's middags kom ik dan van school de hond uitlaten, etc., en dan zou de hond van half twee tot half vier terug alleen zijn. Aangezien ik zelf al hogere studies doe, heb ik een onregelmatig lessenrooster wat maakt dat dit niet elke dag zo zou zijn. Dikwijls moet ik 's ochtends pas later naar de les of ben ik in de namiddag wel al is thuis, dus dat is alleen maar in het voordeel. Ik wil hier gewoon even van de ergste situatie uitgaan. Buiten de schooluren is er heel veel tijd voor de hond, er zou regelmatig gewandeld worden, we zouden naar de hondenschool gaan, er veel mee spelen, etc.
Wat de woning betreft, we hebben een gewoon huis met een eerder kleine tuin.
Denken jullie dat het haalbaar zou zijn dat wij een hond hebben? En welk ras zou goed passen? Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Lauren

diablolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:28

niemand die kan helpen?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:36

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met Clumber Spaniëls?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:46

diablolover schreef:
Hallo,

mijn zus (16) en ik (18) zouden graag een hond aanschaffen. De vraag is nu natuurlijk, welk ras? Eerst en vooral zoeken we een hond die weinig ruift (eventueel hypoallergeen) en klein is. Aangezien het ook onze eerste hond zou zijn, zoeken we een ras dat relatief makkelijk is op te voeden. We zouden er sowieso wel mee naar de hondenschool gaan. Aangezien we allebei schoolgaand zijn, zal de hond overdag wel een aantal uren alleen zijn. Ongeveer van half 9 tot half 1, 's middags kom ik dan van school de hond uitlaten, etc., en dan zou de hond van half twee tot half vier terug alleen zijn. Aangezien ik zelf al hogere studies doe, heb ik een onregelmatig lessenrooster wat maakt dat dit niet elke dag zo zou zijn. Dikwijls moet ik 's ochtends pas later naar de les of ben ik in de namiddag wel al is thuis, dus dat is alleen maar in het voordeel. Ik wil hier gewoon even van de ergste situatie uitgaan. Buiten de schooluren is er heel veel tijd voor de hond, er zou regelmatig gewandeld worden, we zouden naar de hondenschool gaan, er veel mee spelen, etc.
Denken jullie dat het haalbaar zou zijn dat wij een hond hebben? En welk ras zou goed passen? Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Lauren

Een dwergpoedel of middenslag poedel? Dat zijn (ondanks hun tuttige imago) echt hele leuke hondjes die snel leren, graag wat met je willen doen, normaal gesproken geschikt zijn voor mensen met een allergie en prettig gezelschap zijn. Je kunt ze laten trimmen in elk gewenst model dus het hoeft er ook qua vacht niet tuttig uit te zien als je dat niet wil.
Een Coton de Tuléar is volgens mij ook een hondenras dat wordt aangeraden aan mensen die een allergie voor hondenharen hebben. Dat is een hondje met een wat langere vacht.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:55

ik zou ook zeggen poedel of labradoodle,chineese naakthond of de peruaanse naakthond.en je kan misschien een honden luik maken voor de hond dan kan de hond altijd naar binnen en buiten.of als jullie weg zijn een mooi honden hok buiten dan kan hij/zij in de tuin die paar uurtjes met veel speelgoed
Odin schreef:
diablolover schreef:
Hallo,

Groetjes,

Lauren

Een dwergpoedel of middenslag poedel? Dat zijn (ondanks hun tuttige imago) echt hele leuke hondjes die snel leren, graag wat met je willen doen, normaal gesproken geschikt zijn voor mensen met een allergie en prettig gezelschap zijn. Je kunt ze laten trimmen in elk gewenst model dus het hoeft er ook qua vacht niet tuttig uit te zien als je dat niet wil.
Een Coton de Tuléar is volgens mij ook een hondenras dat wordt aangeraden aan mensen die een allergie voor hondenharen hebben. Dat is een hondje met een wat langere vacht.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:59

__denise schreef:

Kennisje van mij heeft een clumber teefje, en ik kom ze regelmatig op show tegen. Vind het geweldige honden, heerlijk kroelerig, vréselijk eigenwijs, een tikje onbehouwen en ze hebben de lach aan hun kont hangen zeg ik altijd maar, moet altijd glimlachen als ik ze voorbij zie komen :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:53

keona schreef:
ik zou ook zeggen poedel of labradoodle,chineese naakthond of de peruaanse naakthond.en je kan misschien een honden luik maken voor de hond dan kan de hond altijd naar binnen en buiten.of als jullie weg zijn een mooi honden hok buiten dan kan hij/zij in de tuin die paar uurtjes met veel speelgoed

De naakthonden houden absoluut niet van koude en regen, die zou ik dus sowieso niet in de tuin doen met een hondenhok.
Zelf zou ik dat hoe dan ook niet doen bij dit soort rassen. Gewoon de tijd nemen om aan te leren dat ze een poosje alleen thuis zijn, en dan in huis, eventueel in een afgeschermde ruimte, laten tot je weer thuis bent. Je hond in de tuin kan allerlei problemen veroorzaken, mocht je in een rijtjeshuis wonen hebben je buren veel meer last van een blaffende/jankende hond in de tuin dan in huis lijkt mij. En als je je hond in de tuin hebt zitten weet je maar nooit wat hij (over de schutting bijvoorbeeld) toegeworpen krijgt. Tegenwoordig hoor je mij iets te vaak gevallen van vergiftigde honden. Dat risico zou ik niet willen lopen in ieder geval.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:10

ja zo slim zal ze toch wel zijn om een naakt hond niet buiten te zetten,maar een honden luik vind ik een fijne oplossing of gewoon binnen houde3n.het zijn maar voorbeelden die ze kan overwegen.en niet iedere hond blaft de buurt bij elkaar.
Odin schreef:
keona schreef:

De naakthonden houden absoluut niet van koude en regen, die zou ik dus sowieso niet in de tuin doen met een hondenhok.
Zelf zou ik dat hoe dan ook niet doen bij dit soort rassen. Gewoon de tijd nemen om aan te leren dat ze een poosje alleen thuis zijn, en dan in huis, eventueel in een afgeschermde ruimte, laten tot je weer thuis bent. Je hond in de tuin kan allerlei problemen veroorzaken, mocht je in een rijtjeshuis wonen hebben je buren veel meer last van een blaffende/jankende hond in de tuin dan in huis lijkt mij. En als je je hond in de tuin hebt zitten weet je maar nooit wat hij (over de schutting bijvoorbeeld) toegeworpen krijgt. Tegenwoordig hoor je mij iets te vaak gevallen van vergiftigde honden. Dat risico zou ik niet willen lopen in ieder geval.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:12

Neej schreef:
__denise schreef:

Kennisje van mij heeft een clumber teefje, en ik kom ze regelmatig op show tegen. Vind het geweldige honden, heerlijk kroelerig, vréselijk eigenwijs, een tikje onbehouwen en ze hebben de lach aan hun kont hangen zeg ik altijd maar, moet altijd glimlachen als ik ze voorbij zie komen :)

Oh heerlijk! Lijkt me voor ons ook wel een ideale hond als ik het zo hoor :j
Rond deze tijd nog aan een pup komen zal wat moeilijk zijn of niet? Had wat rondgekeken op internet maar volgens mij eerste nestje was eind dit jaar pas weer.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:34

Ik hoop dat ik hier reacties krijg :)
Maar ik ben op zoek naar een klein/middel hondje wat relatief rustig en makkelijk is. Vriendje vind maltezers enzo geen honden, dus die vallen al af :+
Nu zitten we te kijken voor een spaniel of een mopshond (maar die zijn zo lelijk :') ), maar dan zit je weer met het feit dat ze snel afwijkingen kunnen hebben.
Ik vind het maar lastig!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:42

Spaniels in het algemeen zijn ontzettend leuk, maar zeer verschillend hoor, een field of een sussex is imo niet te vergelijken met een engelse of welsh springer :) Rustig zou ik ze overigens niet noemen hahaha ;) Wat zoeken jullie in een hond? En wat hebben jullie een hond te bieden?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:09

Nouja, zo hoeven natuurlijk ook niet zo rustig te zijn dat ze hele dagen liggen te slapen he :+ Maar gewoon een hondje waar je lekker een keer of 5 mee kan wandelen, zonder dat het uren hoeft te duren. Wat niet gelijk helemaal stuitert als het 1 dagje iets minder ver kan wandelen. Maar wat het ook leuk vind om lekker los te lopen, met een balletje te spelen en dat soort dingen. Wij wonen 200 meter van een strandje vandaan aan de Lek met een groot grasveld waar honden altijd los lopen. Verder gaan we hem minimaal 5 keer per dag uitlaten. Ons huis is niet zo groot en onze tuin ook niet.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:39

Er is al best wel lang niet gereageerd, maar ik kan het proberen ;)

Ik ben samen met mijn moeder opzoek naar een hond. Wij hebben zelf 2 honden, kijk maar even in profiel. Wat ik zoek, een grote (niet al te), lieve hond die van nature met paarden om kan gaan en die lief is tegen (kleine) kinderen. Ik heb zelf best wel veel tijd, de hond komt na mijn examens en dan heb ik 6 maanden alle tijd ervoor :) We wonen in een rijtjeshuis met een tuin, 3 parken hier in de buurt en ze worden regelmatig uitgelaten. Ervaring met puppies opvoeden hebben we ook :) Ik dacht zelf aan een witte herder. Als jullie nog iets willen weten of een idee hebben hoor ik het heel graag! :j

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:47

misschien een labrador juud?

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:54

ja daar dacht ik inderdaad ookal aan, maar waar doe ik verstandig aan, een fokker of asiel?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:28

wat wil je allemaal met de hond gaan doen? (cursussen, werken) kortom wat voor uitdaging bied je?

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:38

Ik wil met de hond zoiezo een puppycursus gaanvolgen, en daarna een behendigheidscursus wat we met mijn andere hond ook gedaan hebben. Verder mag hij iedere dag mee naar stal en mee op de kar, of meelopen in het bos waar we regelmatig komen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:44

Wat vind je van een Border Collie?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:50

Wat dacht je van een Schotse Herdershond Korthaar. Zie mijn profiel.

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:15

Cryssie wat een prachtige hond heb jij! Een bordercollie zou wel kunnen, naar mijn idee kan t wel :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:40

een border collie of een labrador zijn nogal 2 heeeeeeel verschillende honden..
je moet echt goed nadenken of je hem/haar genoeg kan bieden een border heeft gewoon werk nodig, elke dag! en veeeel meer beweging dan een lab..

JuudKaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:00

ja daar dacht ik net ookal aan, ik denk da ik beter voor een labrador kan gaan. Wat vinden jullie van de zwitserse witte herder?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:35

JuudKaas schreef:
ja daar dacht ik net ookal aan, ik denk da ik beter voor een labrador kan gaan. Wat vinden jullie van de zwitserse witte herder?

mits je een goede fokker zoekt een hele leuke en ook geschikte hond

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:58

Odin schreef:
elisedcl schreef:
Een vriendin van mij is van plan om een hond te kopen, ze weet alleen niet zo goed welke. Haar favorieten zijn de Border Collie en De IJslandse hond.
Wat ze nodig heeft:
Een goede waker die blaft wanneer er iets niet pluis is. Ze werkt op een stoeterij en mag haar hond mee nemen en dus kan die daar rondlopen. Ze houd heel veel van honden en heeft al ervaring, ze heeft vroeger al honden gehad. Ze heeft voor de rest een grote tuin, dus daar kan de hond ook rondlopen. Ze is helemaal dol van de Border Collie, maar heeft schrik dat ze misschien de hond niet genoeg beweging gaat geven. De ijslandse hond ziet ze ook wel zitten. Of is er een ander ras dat jullie haar aanraden?

Wat denken jullie?
groetjes Elise

Op basis van deze summiere informatie zou ik geen advies durven geven.
Wat is het wat haar zo specifiek aanspreekt in de Border collie en IJslandse Hond? Is dat uiterlijk, of ook gebaseerd op het karakter van de honden? Ze zijn qua karakter nógal anders namelijk.
Wat is ze van plan nog meer met de hond te gaan doen, behalve meenemen naar de stoeterij? Moet de hond zichzelf daar de hele dag vermaken of gaat ze er buiten haar werk om ook nog wat mee doen zoals trainen voor gehoorzaamheid en/of agility o.i.d.?
Heeft ze eisen ten aanzien van het formaat, waaksheid, sociaal zijn richting andere honden en/of mensen, vachtlengte, grootte, jachtdrift etc. etc.?
Ik vind dat je eerst een compleet beeld moet hebben over wat iemand van een hond wil en verwacht voordat je met een eventueel rasadvies kunt komen.

Zijn wel allebei werk- en herdershonden hoor, dus ik vind het verschil in karakter wel meevallen. Een ijslander is wel waaks en een border niet echt. Dit zijn echter beide geen zelfstandige terrein bewakers maar honden die erg veel bezig moeten worden gehouden door de baas. Bij zelfstandige wakers denk ik meer aan een Rottweiler of een Tatra bijvoorbeeld.