Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:49

slimmerik schreef:
XchantjuhX schreef:
Maar kunnen ze dan niet beter een fokprogramma starten, om de klembeet en de kantelende hersenstam (alsmede het bewust gefokte aanvallen zonder eerdere dreiging) eruit te fokken?

Ik ben namelijk van mening dat veel dieren die ingeslapen worden, deze eigenschappen (die de pit-bull zo gevaarlijk maakt) niet eens meer hebben. Er wordt vooral naar de breedte van de kop en kaken gekeken, en daarbij het bull-uiterlijk... veel van de echte anatomische aspecten worden bij het onderzoek overgeslagen.

De hele RAD wordt opnieuw tegen het licht gehouden heb ik gehoord. Minister Gerda Verburg gaat het binnenkort evalueren. Vooral de manier van opsluiten van in beslag genomen honden gaat waarschijnlijk veranderen. En dat is maar goed ook. Het moet afgelopen zijn met dat eindeloos procederen.

het moet eens afgelopen zijn om onschuldige honden uit te moorden!

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:01

Ik heb net de laatste 10 pagina's gelezen.
En ik vind dat Slimmerik wel snel oordeelt over Wisperramse zonder eigenlijk precies te weten hoe ze met haar honden omgaat en dergelijke.
Ook wil ik hier even op reageren
slimmerik schreef:
En ja ik heb mijn twijfels over je kundigheid betreffende die staff en dat heb ik ook duidelijk in je topic vermeldt. Ook jij hebt je twijfels anders haal je er geen gedragstherapeut bij.... Een beslissing die ik overigens toejuich !! Je hebt er veel voor over en daar neem ik mijn petje voor af.

Omdat ze twijfelt heeft ze geen ervaring? Iedereen twijfelt toch eens, zelf na jarenlange ervaring. Beter dat ze raad vraagt met haar twijfels, dan iets te doen 'waarvan ze denkt dat het goed is.'
Vind je soms een beetje voorbarig reageren Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:41

LimaGentle schreef:
het moet eens afgelopen zijn om onschuldige honden uit te moorden!

idd en men moet starten met het aanpakken van de mensen die toch de wet overtreden(in het midden gelaten of wij het met de wet eens zijn of niet)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:13

XchantjuhX schreef:
Maar kunnen ze dan niet beter een fokprogramma starten, om de klembeet en de kantelende hersenstam (alsmede het bewust gefokte aanvallen zonder eerdere dreiging) eruit te fokken?

Die is er al lang. Namelijk bij de honden met FCI stamboom.
Alleen blijven er helaas mensen bestaan die liever een kruising willen die verboden is en blijven er dus honden onschuldig ingeslapen worden. En volgens sommigen worden deze honden dankzij hun pupkopers ook nog slecht behandeld in de laser asiels.

Allemaal redenen om de pupverkoop zo snel mogelijk te stoppen. Dan zal er eindelijk wat gaan veranderen voor de honden.
Niet door excuses te blijven verzinnen voor deze pupkopers.

Het is voor sommigen blijkbaar heel moeilijk om te begrijpen dat er geen een hond had hoeven worden ingeslapen omdat er een hele goede overgangsregeling was toendertijd.
Het zijn de mensen die na die overgangsregeling zo nodig een verboden hond moesten aanschaffen die er voor gezorgd hebben (en helaas nog altijd zorgen) dat er honden zinloos worden ingeslapen.

Zielige honden: Ja!
Komt dat door de wetgeving of het AID: Nee!

Stop nu eens een keer met de opmerkingen: Natuurlijk moeten de pupkopers ook aangepakt worden, maar.... etc. etc. etc.
Laat de mensen eerst maar eens bewijzen dat ze over voldoende hondenervaring en verantwoording beschikken, de mensen die over voldoende ervaring en verantwoording beschikken kopen gewoon een hond met FCI stamboom en geen verboden kruising.

Nu wordt nog dagelijks bewezen dat dit soort pupkopers absoluut geen verantwoording kent en ook verdomd weinig om honden geeft. Wie neemt er nu zo'n risico met (wat behoort te zijn:) zijn beste vriend.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:48

ThePast03 schreef:
Stop nu eens een keer met de opmerkingen: Natuurlijk moeten de pupkopers ook aangepakt worden, maar.... etc. etc. etc.

ik ben ook iemand die dat roept ja!en waarom moet ik daarmee stoppen.
natuurlijk moeten de mensen aangepakt worden die het risico blijven nemen met dieren.

want hoe erg het ook is dat er mensen zijn die de wet blijven overtreden(ja en ik zeg ook niet dat de wet moet verdwijnen)
het feit blijft dat de dieren de dupe er van zijn.
en dat moet nu maar eens afgelopen zijn,want dat is wat de meeste hier vergeten en dara moet dan ook eens mee opgehouden worden!

we geven hier allemaal om dieren(ga ik vanuit)dus laten we ophouden met vingertjes te wijzen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:10

Snoevie schreef:
we geven hier allemaal om dieren(ga ik vanuit)dus laten we ophouden met vingertjes te wijzen.

Blijkbaar voel je jezelf aangesproken?

Wat ik bedoel te zeggen als het echt om de honden gaat je zult moeten begrijpen dat de pupkopers deze wet in stand houden.
Zonder de mensen die dit soort kruisingen kopen, geen inbeslagname meer en geen zinloos inslapen en dus een overbodige wet.

Maar ik krijg het idee dat sommigen eigenlijk liever de wet veranderd zien worden en het liefst ook degene die nu een verboden hond hebben een soort vrijbrief willen geven.
En ondertussen gebeurd er niets, behalve dat er nog elke dag honden zinloos ingeslapen worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:14

tuurlijk voel ik mezelf aangesproken,anders zou ik het niet zeggen toch?
en ik roep ook al de hele tijd dat de mensen die pups blijven kopen de oorzaak zijn en ook moeten worden aangepakt.

maar ik blijf óók vinden dat de honden wel de dupe zijn van zulke mensen en dat vind ik heel erg,want zij hebben er niet om gevraagd om eigendom daarvan te worden/zijn

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:30

Snoevie schreef:
maar ik blijf óók vinden dat de honden wel de dupe zijn van zulke mensen en dat vind ik heel erg,want zij hebben er niet om gevraagd om eigendom daarvan te worden/zijn

Ik denk niet dat er iemand in dit topic aanwezig is die het voor de honden niet erg vindt. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:36

Op animal planet gaat het nu over pitbulls bij animal cops, die waarschijnlijk gebruikt worden bij gevechten. Staat zo een tredmolen, en honden die echt slecht verzorgt worden.
Vraag me eigelijk af of dat in nederland of belgie achter de schermen ook gebeurd.

Ik vind het ook erg voor die honden, ze hebben er niet om gevraagd, daarom vind ik dat de eigenaars niet genoeg gestraft worden. En zeker met de vinger naar gewezen worden.
Dat stuk van de wet mag best versterkt worden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:42

ThePast03 schreef:
Snoevie schreef:

Ik denk niet dat er iemand in dit topic aanwezig is die het voor de honden niet erg vindt. Knipoog

maar zo komt het soms wel over.

en katiavl,met het vingertjes wijzen doelde ik op dit topic hoor

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:43

Ik snap het niet Lachen, ik doel eigelijk meer op de site hier zie ik nergens eigelijk iets over de eigenaars Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:46

En daarom is het zo verkeerd die petitie te steunen....daar steun je n.l. ook de eigenaars mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 09:58

er zou eigenlijk een petitie moeten komen tegen de eigenaars en voor de honden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:03

Helemaal met je eens Snoevie. Maar ik weet dat ze er in Den Haag nu er ook zo over denken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:04

maargoed ze zijn nu toch ook ermee bezig?
ik hoop echt dat er iets goeds uitkomt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:06

Ben ik met je eens, een andere regeling voor de honden, en een grotere straf voor de baasjes, zowiezo als je het risico neemt om een verboden hond te houden, waarvan je weet wat ermee gebeurd als ze je vinden, vind ik niet bepaald dierenliefhebbers.
Met uitzonderingen daar gelaten, en als ik daar dan niets terug vind op de site over, vind ik het ronduit spijtig eigelijk, want zij zijn de oorzaak van het lijden niet de rad. Want een hond die er niet is kan de rad niet afnemen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:27

ThePast03 schreef:
Stop nu eens een keer met de opmerkingen:
.

Why? zodat er dan geen tegenspraak meer is? wij kunnen ook wel zeggen stop nou eens met het tegenhangen van ons verhaal bla bla bla enz enz enz..

Nee ... het is ook gewoon zo...er zit een maar achteraan voor ons...zo is onze visie er op en is onze mening en nee we stoppen er niet mee om die te geven,want jij mag de jouwe toch ook geven Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:31

Snoevie schreef:
er zou eigenlijk een petitie moeten komen tegen de eigenaars en voor de honden

Dat zou een heel wat beter uitgangspunt zijn dan wat er nu gedaan wordt.
Nu worden de eigenaren/pupkopers afgeschilderd als onschuldige slachtoffers van deze wet en wordt ook nog eens geprobeerd steun te zoeken dmv zielige foto's.
Foto's die nooit gemaakt hadden kunnen worden als de eigenaren deze honden niet aangeschaft hadden of op tijd naar België hadden gebracht.

Keer op keer wordt er dan weer aangehaald dat er ook mensen zo'n hond kopen die niet van de wet afwisten. Dat kan en mag geen excuus zijn om maar risico's te nemen met levende wezens, dan verdiep jezelf eerst maar eens beter in de hondenwereld en leer maar eens een keer met wat voor soort kruisingen je allemaal een risico kunt lopen.

Bovendien zijn dit allemaal afleidingsmanouvres: De meeste die dit soort honden kopen weten heel goed waar ze aan begonnen zijn en dat het verboden is.
De mensen die het echt niet wisten en van hun hond houden hebben altijd de mogelijkheid om hun hond naar België over te brengen, waar het wel is toegestaan.

En als het zo slecht gesteld is met de kennis van de mensen zou zo'n site moeten openen met een waarschuwing en een verwijzing naar de rasverenigingen waar ze soortgelijke honden kunnen aanschaffen die wel toegestaan zijn, een pagina die je moet wegklikken om verder te komen.
En een hele duidelijke melding dat al dit leed niet veroorzaakt wordt door de wet of de aid maar door de pupkopers.

En waarom ik zeg stoppen Naadje: Puur in het belang van deze honden. Elke dag dat er zinloos honden ingeslapen worden is een dag teveel. Elke dag niet besteed aan de bron van deze ellende, de pupkopers dus, is een dag meer ellende voor deze honden.
Stop eerst het zinloos inslapen door de pupkopers/eigenaren aan te pakken en kijk dan eens of je ooit die wet veranderd krijgt.
Met mensen op het verkeerde been zetten door te beweren dat deze honden slachtoffers zijn van de wet/aid (wat deze site dus probeert) help je de honden in ieder geval op geen enkele manier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:38

Toch vermelde je het in die gequote zin toch echt anders....
wij zijn ook tegen pupkoper (jaja daar komt ie weer! ) MAAR vinden dat het anders kan dan het nu gaat met die honden...
dus we zijn het heus wel deels eens met je....alleen niet met de afhandeling van deze honden op dit moment...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:42

naadje24 schreef:
Toch vermelde je het in die gequote zin toch echt anders....
wij zijn ook tegen pupkoper (jaja daar komt ie weer! ) MAAR vinden dat het anders kan dan het nu gaat met die honden...
dus we zijn het heus wel deels eens met je....alleen niet met de afhandeling van deze honden op dit moment...

Weet niet of je namens de site spreekt maar die wil deze kruisingen weer legaal krijgen dmv oa gedragstesten waardoor nog vele honden zinloos worden ingeslapen omdat ze dankzij hun onervaren of domme bazen niet door de test heen komen.

Een verandering die bovendien nog zal leiden tot een nog groter aantal pupkopers die er op gokken dat de hond door de test komt.
Zelfs al zou je de fokkers uitroeien halen dit soort mensen ze nog in België.

Als je de pupkopers stopt heb je ook geen afhandeling meer. Er zijn dan namelijk geen honden meer die zinloos hoeven worden ingeslapen of lang in laser asiels hoeven te verblijven.
Mooier kun je het voor de honden in ieder geval niet hebben.
Maar de site wil het ook graag mooi hebben voor de mensen die verboden honden kopen en besteed daaraan heel wat meer aandacht dan aan goede voorlichting en waarschuwingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:46

Maar die gedragstesten moeten dan toch herhaalt worden, éénmalige gedragstest is in mijn ogen niet voledoende. Ik ken genoeg super lieve één jarige honden, die door slechte eigenaar verprutst worden. En dat hoeft niet eens lang te duren, soms is drie maanden ofzo al genoeg om een hond te verprutsen. En dat telt voor alle rassen Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:48

ThePast03: nee misschien als je voorgaande berichten van mij wel eens gelezen hebt: ik spreek niet namens de site
ik zeg ook eerlijk ,ik heb geen handtekening verzameld..zou dit eerst wel gaan doen maar heb uiteindelijk na nadenken besloten dit niet te doen ,ja mede omdat je dus ook de eigenaren helpt die WEL schuldig zijn want ja ook ik blijf zeggen dat niet alle eigenaren schuldig zijn (zo zelfs een familielid van mij,heeft een kruising waarvan beide ouders niet onder RAD vallen maar de hond nu met ouder uiterlijk toch echt eruit ziet als rad hond Nagelbijten / Gniffelen )

ik licht mensen liever persoonlijk voor....ik probeer zoveel mogelijk mensen die een hond willen kopen advies te geven..merk ook wel dat veel mensen mi er zelf op aanspreken

vorige week nog een kennis...die wil ook een pup...geeft zijn smaak hond aan... geef hem dus de voorlichting die hij nodig heeft om geen illegale hond aan te schaffen Knipoog

zo hou ik mij er dus mee bezig en probeer ik deels te steunen
want kleine beetjes helpen toch een beetje Knipoog

en mond om mond verhalen (want ja die mensen vertellen het hun kennissen weer) is toch het meest doordringende...dan alleen wat info op internet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:56

naadje24 schreef:
[*olduser*]: nee misschien als je voorgaande berichten van mij wel eens gelezen hebt: ik spreek niet namens de site
ik zeg ook eerlijk ,ik heb geen handtekening verzameld..zou dit eerst wel gaan doen maar heb uiteindelijk na nadenken besloten dit niet te doen ,ja mede omdat je dus ook de eigenaren helpt die WEL schuldig zijn want ja ook ik blijf zeggen dat niet alle eigenaren schuldig zijn (zo zelfs een familielid van mij,heeft een kruising waarvan beide ouders niet onder RAD vallen maar de hond nu met ouder uiterlijk toch echt eruit ziet als rad hond Nagelbijten / Gniffelen )

ik licht mensen liever persoonlijk voor....ik probeer zoveel mogelijk mensen die een hond willen kopen advies te geven..merk ook wel dat veel mensen mi er zelf op aanspreken

vorige week nog een kennis...die wil ook een pup...geeft zijn smaak hond aan... geef hem dus de voorlichting die hij nodig heeft om geen illegale hond aan te schaffen Knipoog

zo hou ik mij er dus mee bezig en probeer ik deels te steunen
want kleine beetjes helpen toch een beetje Knipoog

en mond om mond verhalen (want ja die mensen vertellen het hun kennissen weer) is toch het meest doordringende...dan alleen wat info op internet

En dat is dus ook mijn probleem, ik wil de honden helpen en niet de mensen die er voor zorgen dat ze slachtoffer worden: de daders dus. Knipoog

Zelf doe ik het ook op mijn eigen manier en het belangrijkste wapen is en blijft goede voorlichting geven. En dat is wat ik te weinig zie op de site. De nadruk wordt gelegd op de wetgeving en de aid terwijl die niet deze ellende veroorzaken maar de pupkopers. Hiermee zet je mensen op het verkeerde been en (je kunt het geloven of niet) ik ben mensen tegen gekomen die juist door dit soort pages zo'n pup aanschaffen met het idee dat hun wel even zullen bewijzen dat het ook lieve honden kunnen zijn (niet dat de wet op bijtincidenten is gebasseerd, maar ze worden niet gehinderd door enige kennis). Omdat ze het allemaal zo zielig vinden....
En ondertussen houden ze het leed zelf in stand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:05

zijn we het toch maar weer eens deels eens geworden Haha!
wonderen zijn de wereld nog niet uit Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:11

naadje24 schreef:
zijn we het toch maar weer eens deels eens geworden Haha!
wonderen zijn de wereld nog niet uit Clown

We hebben een gezamelijk doel: de honden Knipoog

Maar het is mooi dat er op deze manier gediscusseerd kan worden en dat uiteindelijk blijkt dat we het meer eens zijn dan dat we in eerste instantie dachten.