Kookaburra schreef:Maar juist om het welzijn van de kat zit ze te denken aan een kitten. Dus het is net omgekeerd
Druif haar 2e berichtje kwam toen ik mijn reactie al aan het typen was, dus die had ik niet gezien.
Casey is ook een stresskip. Ze schrikt snel en blijft dan ook lang op haar hoede. Aard van het beestje denk ik want ze heeft een goede start gehad en hier in huis kan ik niks bedenken waardoor dat zou komen. Ze heeft nooit vliegles gehad van ons oid

Ze is soms wel dapperder als ze samen met Kareltje is, die is dan ook weer helemaal rust den zelve haha. Alleen durft ze dan niet naar binnen als er bezoek is, samen met Kareltje wel. Of nieuwe plekken buiten ontdekken doen ze ook altijd samen. Alleen gaat ze niet ver.
Kwa karakter over het algemeen weet ik niet want ze zijn samen opgegroeid.
Ik denk dat een rustige / dappere kat wel kan helpen voor een stresskip. Al is het maar dat Woezel ziet dat een andere kat wel iets durft, of juist heel relaxed blijft bij iets waar zij van schrikt.
Bedoel het trouwens ook zeker niet slecht naar jou hè Druif! (Mocht het perongeluk toch zo overkomen). Maar het is wel iets waar je over na moet denken.
Super leuk als het klikt en helemaal schattig als er weer een kitten is, maar wel even goed nadenken / indekken als het dus niet goed gaat.