Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Dannon schreef:En nu snap ik denk ik waarom mensen journalist willen worden... dan kan je legitiem gewoon eens het asiel bellen voor hun kant.
Mooi human-interest verhaaltje voor... euh... okay, de lokale dorpskrant hooguit, maar toch!
En de meerwaarde van dit bericht ?
Dorine92 schreef:Monique schreef:Dorine, ik snap jou echt wel maar waarom zie jij het zo zwart/wit?
Dat is mijn karakter en dat is voor sommige mensen moeilijk te begrijpen maar hierdoor leid ik een heel ontspannen leven (en mijn dieren normaal gesproken ook)
Anoniem schreef:Dannon schreef:En nu snap ik denk ik waarom mensen journalist willen worden... dan kan je legitiem gewoon eens het asiel bellen voor hun kant.
Mooi human-interest verhaaltje voor... euh... okay, de lokale dorpskrant hooguit, maar toch!
En de meerwaarde van dit bericht ?
meggiemeg schreef:Dorine92 schreef:Dat is mijn karakter en dat is voor sommige mensen moeilijk te begrijpen maar hierdoor leid ik een heel ontspannen leven (en mijn dieren normaal gesproken ook)
Ik denk zeker in deze situatie dat het een meerwaarde kan zijn. Zodra het asiel eenmaal iets toegeeft zwart op wit weten ze ook dat ze fout zijn. Een telefoongesprek is lastig, tenzij deze is opgenomen, om te bewijzen wat er gezegd was en wordt het vaak een welles nietes spelletje.
dees_daan schreef:Meerdere mensen (waaronder ik) hebben al meerdere keren aangegeven dat het asiel of de buren niet verkeerd bezig geweest zijn om de kat te vangen. Dat dat nu wel aangenomen word zal te maken hebben met het artikel..
Marie_Anne schreef:Dat mensen op den duur niet meer reageren als je iets steeds blijft herhalen, wil niet zeggen dat ze het aannemen of het met je eens zijn.
dees_daan schreef:Het asiel is in dit geval wel degelijk onderdeel van de overheid. Zij zijn door de gemeente namelijk aangesteld om het dier in bewaring te nemen. Jij bent dat als particulier niet.
Ik raadde mensen die een dier vonden en het wilden houden dan ook altijd aan om het dier aan te melden en hem na twee weken via het asiel te adopteren. Zo zit je altijd goed, ook als de eigenaar na een half jaar op de stoep staat.
Als het dier wel aangemeld is bij het asiel maar door de vinder gehouden word zal het voor de eigenaar ook lastig zijn om het dier dan na die periode terug te krijgen maar dat gedonder kan je dus voorkomen door het dier officieel te adopteren.
Jis_ schreef:Ondertussen zit een kat onnodig in een hok. Ik had hem gelijk opgehaald en gewoon dat bedrag betaalt. Zie het als een donatie. Naar de buren laat de kat zien en spreek af dat ze hem niet nog eens als thuisloos aanzien.
Dannon schreef:Ja, nou... half. Een asiel neemt dieren in bewaring die zijn aangeneld *en overgedragen* aan de gemeente, omdat je een kat of hond niet op het gemeentehuis of politiebureau kan bewaren. Maar je kan een gevonden goed (kat of laptop) ook aanmelden en zelf in bewaring houden, geen enkel probleem mee.
Een eventuele functie om zoekgeraakte dingen te *vinden* (katten of laptops) staat dan weer los van de functie om dingen te bewaren.
zonnebloem18 schreef:Verschil tussen een particulier en het asiel is dat het asiel de dieren d.m.v. een speciaal formulier aanmeld. Dit maakt hen na 2 weken de rechtmatige eigenaar. Particulieren hebben deze formulieren niet en dan zouden ze pas na een jaar eigenaar worden van het gevonden dier. Tot die tijd heeft de eigenaar het recht om het dier te claimen.
Marie_Anne schreef:dees_daan schreef:Meerdere mensen (waaronder ik) hebben al meerdere keren aangegeven dat het asiel of de buren niet verkeerd bezig geweest zijn om de kat te vangen. Dat dat nu wel aangenomen word zal te maken hebben met het artikel..
Dat mensen op den duur niet meer reageren als je iets steeds blijft herhalen, wil niet zeggen dat ze het aannemen of het met je eens zijn.
moonfish13 schreef:YellowGray schreef:Er zijn speciale kattenbandjes die losschieten of af gaan als ze ergens blijven haken. Dus ik zou wel zo'n bandje aanschaffen (kost je een tientje) en gewoon omdoen.
Die raken ze in no time kwijt is mijn ervaring.
dees_daan schreef:...
Als een eigenaar zijn dier bij een particulier wil claimen en die particulier kan aantonen dat hij redelijke kosten gemaakt heeft om dat dier te kunnen verzorgen zal de eigenaar overigens ook gewoon moeten betalen als de particulier bereid is om het dier terug te geven.
Tango1979 schreef:Wat een bizarre discussie. Samengevat zie ik t zo:
Ik hou mijn kat niet op mijn erf
Ik zie mijn kat gedurende een paar weken steeds minder
Ik informeer niet in de straat of iemand mijn dier ziet/bijvoert etc etc
Buren zien kat als zwerver aan en bellen asiel
Dierenambulance komt kat halen
Chip wordt op asiel uitgelezen
Volgens mij maakt die ambulance kosten omdat TS haar dier niet op het erf houdt. Bovendien doet TS nog niet de moeite om in de buurt te informeren als t dier steeds minder op het erf ziet. En dan zouden de kosten van de ambulance niet verhaald mogen worden??? Wie moet die kosten san dragen??? De gemeente = de belastingbetaler. Dus ik mag dan betalen omdat TS de kat laat zwerven en niet de moeite neemt om in de buurt te informeren. Bizar dat iemand dat ok vind.
Ik heb 2 katten en in deze situatie ga ik ze meteen halen, betaal de kosten en zou mijn excuses aanbieden voor de overlast die mijn dier heeft gegeven.
Kuggur schreef:Marie_Anne schreef:Dat mensen op den duur niet meer reageren als je iets steeds blijft herhalen, wil niet zeggen dat ze het aannemen of het met je eens zijn.
Jawel hoor, de meeste posts winnen. En degene die het bakkeleien het langst uithoudt, en het laatste woord scoort, die krijgt extra punten. Heb je de boktregels nooit gelezen?
Tango1979 schreef:Wat een bizarre discussie. Samengevat zie ik t zo:
Ik hou mijn kat niet op mijn erf
Ik zie mijn kat gedurende een paar weken steeds minder
Ik informeer niet in de straat of iemand mijn dier ziet/bijvoert etc etc
Buren zien kat als zwerver aan en bellen asiel
Dierenambulance komt kat halen
Chip wordt op asiel uitgelezen
Volgens mij maakt die ambulance kosten omdat TS haar dier niet op het erf houdt. Bovendien doet TS nog niet de moeite om in de buurt te informeren als t dier steeds minder op het erf ziet. En dan zouden de kosten van de ambulance niet verhaald mogen worden??? Wie moet die kosten san dragen??? De gemeente = de belastingbetaler. Dus ik mag dan betalen omdat TS de kat laat zwerven en niet de moeite neemt om in de buurt te informeren. Bizar dat iemand dat ok vind.
Ik heb 2 katten en in deze situatie ga ik ze meteen halen, betaal de kosten en zou mijn excuses aanbieden voor de overlast die mijn dier heeft gegeven.