Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:31

Wij hebben een extern bijna geluidloos filter, de tetra 1200ex. Filtert super, is heel makkelijk schoon te maken. Maar ik weet niet hoe het is met "extreme vervuilers" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 05:24

Eheim 2213 is ook een goed extern filter.

Wat een mooie sluierbak zeg! Zo mooi groot :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:11

Ik zoek een interne filter ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:36

Ondanks dat mijn water nu gifgroen is en de verlichting en co2 uit staat, zwemmen mijn vissen vrolijk rond..
Das toch een opluchting!
Zijn ze toch sterk, zelfs de jongen ;)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:59

Hier iemand die even niet meer weet wat te doen met m'n bak. Heb een gourami bak en draait super tot ineens anderhalve week geleden, eerst een stuk of 8 corydoras dood op de bodem, heel vreemd en helemaal na dat ik de dag erna 4 dode gourami's vond.

Nu had ik een gourami met een grote plek, dus die dag gelijk naar de winkel geweest hier in het dorp, die hebben ook een test lab erbij dus kan alles laten testen. Was dus echt helemaal niets mis mee, PH was goed, Ammoniak was goed dus het water is in perfecte staat. De vis had een infectie maar die was te behandelen met antibiotica. Dus antibiotica kuur gestart. De eerste dag 20% water eruit en antibiotica erbij, niet voeren en de 4e dag 50% verversen. Dit allemaal gedaan en het leek allemaal super gegaan tot vandaag.. Weer 2 dode gourami's en de vis met de plek ligt op zijn kop op de bodem , leeft nog wel. Hem nu uit het grote aquarium gehaald en apart gezet maar wat nu te doen, ik weet het echt niet meer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:04

De gourami's van tegenwoordig zijn veel doorgefokte visjes. Meeste worden niet meer geselecteerd waardoor je ook de zwakkere visjes krijgt. Je hoort momenteel (laatste jaren al) veel dingen over plekken op de gourami, popeye, schimmel, soort tumoren/bultjes.

Hier is vrij weinig tegen te doen. De ervaring is van diverse groepen wat ik hoorde dat elke medicatie zijn werk niet doet en 90% van de gevallen de vis overlijd.

De cory's kunnen overlijden als de gouramis een besmettelijke dodelijke stof mee dragen, als er 4 overleden waren van de gourami zal dat ook de oorzaak geweest zijn. De cory's eten van de bodem, en de gourami's lagen op de bodem zeg je, dan is 1+1 2.

Ik zou zowiezo geen vissen toevoegen voorlopig, en als je kans hebt de bak helemaal leeg en opnieuw vullen... eventueel catappa bladeren en zeezout zonder jodium toevoegen. Maar garanties zijn er niet...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:25

Wat voeren jullie de cory's?

Verder gaat het goed hier met de bakken.

Er is 1 pandaatje overleden, maar ik gok/hoop dat het gewoon pech is. Hij werd verder geheel opgepeuzeld door de garnaaltjes, dus gratis voedsel.

De garnalen in beide aquaria fokken als konijnen. Ik snap niet hoe jullie de mannetjes van de vrouwtjes kunnen scheiden.. het zijn er te veel! Ik zit er wel over te denken om garnaaltjes te verkopen. En als de bak dan weer wat leger is nieuw bloed erbij te kopen, niet dat de huidige koloniën nu zo oud zijn.

Jammer genoeg zijn de luipaardcory’s wat schuw, maar soms zie ik ze in de school door de bak zwemmen en dat maakt het dan weer goed :D

En mocht nog iemand een vrouwetjes ancistrus hebben... ik denk nu bijna zeker te weten dat de onze een mannetje is, dus dan kan ik eindelijk op zoek gaan naar een partner

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:26

hier krijgen ze voer tabletjes, alg tabletjes, kom kommer, courgette en als ik levend of diepvries voer pakken ze t ook :).

Als je ancistrus een grote snor heeft dan is t een man ;) Vrouwen hebben mini puntjes.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:30

Eten de cory's bij jullie ook komkommer/courgette? Dacht dat meer iets voor garnalen/ancistrus was. En hoe houd je die dan beneden, aangezien ze anders gaan drijven?

Onze ancistrus is vrij jong, nu denk ik 5 a 6 cm... Ik heb geen idee hoe groot het gewei nu zou moeten zijn? Ik zie wel wat ontspruiten, maar als het al heel groot moet zijn is het misschien toch een vrouwtje? :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:39

Hier voor 40 euro aan planten besteld afgelopen zaterdag. Zo'n 17 planten.

Hopelijk komen ze morgen of woensdag binnen. Kan ik de bak opnieuw inrichten.

Proberen om wat algeneters te vangen :') Zitten er teveel in. En binnenkort eens kijken voor wat andere vis erbij. Sommige moeten weer aangevuld worden. Zijn vrijwel allemaal bejaarde vissen wat we nu hebben zwemmen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:42

nee hoor ze eten hier alles :P is ook maar net wat je ze geeft en went. Ze zijn er hier gek op.

Ik snij een plakje af, doe een theelepeltje erdoor en zint t naar de bodem, de volgende dag haal ik t eruit wat over is ivm rotten van de groentes onder water. Meestal is alleen t schilletje nog over.

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... 4796_a.jpg

hier zie je links een man rechts een vrouw. Man heeft duidelijk groter gewei als de vrouw.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:45

Ik weet dat er een verschil moet zijn in gewei, maar geen idee hoe groot deze moet zijn op deze leeftijd zeg maar ;) En het verschil tussen man/vrouw verschilt schijnbaar ook nog eens per type en aangezien ik deze cadeau heb gekregen weet ik niet welk type het is.

Misschien ga ik het ook maar eens proberen met het theelepeltje :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:47

heb je anders een foto ?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:00

die zal ik dan even moeten maken :) als visjelief mee wil werken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:12

Hier boel ancistrus jongen. Alleen nog niet te zien wat man of vrouw is.

Denk dat ik binnenkort eens bestelling plaats bij corydora.nl Vissen zijn veel goedkoper en lees heleboel goede recensies

_KiMmi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:24

Patt! Wauw! <3 * super mooie bakken! Hier word ik echt blij van! :D *\o/*
Dat zou ik nou ook nog eens graag willen. Echt prachtig +:)+ Thanx! Voor het delen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:38

In de beschrijving van de garnaal staat dat je dus geen ijzer in je water moet doen.. mag een theelepel dan wel?? Ik heb die aardewerk rondjes bewaard van de plantjes daar doe ik het mee met een sateprikker. Ik had gister een dode garnaal en ik ben mn kuhli kwijt.. 1 zie ik maar waar de ander is??? Moet ook even goed zoeken naar een rijstvisje.
Hier ook een babyboom bij de garnalen.. de blauwe doen het goed en de vuurtjes.. maar de christal reds doen niks. Nu heb ik er ook nog geen met een schild gezien.. dus zullen het wel alleen mannen zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:13

In de beschrijving staat wel meer ;) en je laat de lepel er 24 uur in, niet 24 uur per dag 7 dagen per week dus kan prima hoor :) Doe t al jaren bij beide bakken en alles leeft nog :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:45

Mioux schreef:
De gourami's van tegenwoordig zijn veel doorgefokte visjes. Meeste worden niet meer geselecteerd waardoor je ook de zwakkere visjes krijgt. Je hoort momenteel (laatste jaren al) veel dingen over plekken op de gourami, popeye, schimmel, soort tumoren/bultjes.

Hier is vrij weinig tegen te doen. De ervaring is van diverse groepen wat ik hoorde dat elke medicatie zijn werk niet doet en 90% van de gevallen de vis overlijd.

De cory's kunnen overlijden als de gouramis een besmettelijke dodelijke stof mee dragen, als er 4 overleden waren van de gourami zal dat ook de oorzaak geweest zijn. De cory's eten van de bodem, en de gourami's lagen op de bodem zeg je, dan is 1+1 2.

Ik zou zowiezo geen vissen toevoegen voorlopig, en als je kans hebt de bak helemaal leeg en opnieuw vullen... eventueel catappa bladeren en zeezout zonder jodium toevoegen. Maar garanties zijn er niet...

nee dat zeker niet alleen het rare is dat de cory's als eerste dood waren, toen was er nog niets in de bak in de hand? dus ja hopelijk gaat dit nog veranderen anders is het een duur grapje maar dan weet ik ook niet zeker of ik een door start ga maken met een andere soort. Vind het zo zonde alles was net zo perfect :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:36

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:45

_KiMmi_ schreef:
Patt! Wauw! <3 * super mooie bakken! Hier word ik echt blij van! :D *\o/*
Dat zou ik nou ook nog eens graag willen. Echt prachtig +:)+ Thanx! Voor het delen

Bedankt :o

Ik geniet er ook elke dag van, een mooi levend schilderij in huis.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:17

Gister geprobeerd om een duidelijke foto te maken van mijn ancistrus, het Is wel een Prachtexemplaar al zeg ik het zelf... En denk toch en vrouwtje.

Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:38

Hmm.. zag dat de plantjes nu gaan knikken bovenin.. ze willen naar het licht toe groeien.. :')
Dus ik ga vandaag toch maar 1 lamp aan doen.. en ook de co2..
Morgen de 2 lampen (en de co2) aan, en donderdag het filter schoonmaken en het koolfilter er bij in.. :o

Spannend...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:39

Zeker spannend, hopelijk gaat het goed!
Vraagje, wat doet een koolfiltermprecies?

Die ancistrus is zeker ook erg mooi :j
Worden ook best groot he :j

Maar wilde net mijn schooltje rasboras uit hun kleine bak halen en overzetten in de grote.
Maar volgens mij bevalt het ze wel,want ze gingen in de meest kleine hoekjes zitten,dus na een tien minuten proberen was ik er klaar mee, als ze niet willen verhuizen,dan maar niet :')

Ik heb het probleem van het brommen van het filter in de grote bak opgelost.
Er zit een klein bakje bij in met steentjes, dat was toch aan vervanging toe dus heb ik er uit gehaald en daar voor in de plaats een laagje witte filter watten gedaan. Nu bromt het ook niet meer :D
En nu maar kijken hoe snel ik die vervangen moet.

Ga nu visjes kopen *\o/*

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:03

Het koolfilter hoort medicijnen en kleurstoffen uit het water te halen.. ;)
Ik ga deze week de proef op de som nemen.
Voorheen had ik altijd actieve kool in een zakje, maar dit filter zou hetzelfde moeten doen..

Zat net even naar mijn jonge ancitrussen te kijken, maar wat zijn ze gegroeid zeg..
Ik kocht ze toen ze rond de 1,5 cm waren.. en nu zijn ze gewoon al 4-5 cm.. :wow:
En dat in een kleine 1,5 maand.. trouwens.. heb het idee dat al mijn vissen gegroeid zijn.. :=

Ellepel, je moet ze natuurlijk wél eerst vertellen dat ze mogen verhuizen naar de grotere bak áls ze je netje in zwemmen..
Anders snappen ze het niet.. 8)7