Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:21

Waarom kan het hondje niet na 1 april blijven elskevree?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:34

Ik vind het nogal slecht om een hond naar Nederland te halen om dan nog eens een thuis te zoeken en hem anders in het asiel te dumpen, eerlijk gezegd.

En Cariena: wel blijven opletten :) Met Dexter ging de eerste paar keer los geweldig, maar na een week of 2 werd hij iets zelfverzekerder en is hij een paar keer gewoon weggelopen.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 01:26

Danibanani, als je nou niet meteen een oordeel zou hebben en gewoon gevraagd zou hebben wat er is gebeurd, had ik je het graag uitgelegd. Nu heb ik daar de behoefte eigenlijk niet meer aan.

Dus bij deze een uitleg voor de anderen. Ik heb hem pas van de straat gehaald en in huis genomen toen ik een permanent adres voor hem had gevonden. Deze mensen hadden alleen afgezegd vlak voordat ik hem naar nederland vloog. Ik heb toen een vriendin van mij gevraagd hemtetijdelijk in huis te nemen. In principe ging dit goed maar haargriekse ex-zwerfhondje gaat weer wat schuwig gdrag vertonen door de omgang met cadiz en ze wil voorkomen dat hij een terugval krijgt. Vandaar een nieuw tehuis gezocht. We hebben gewoon pech gehad...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:08

-grinnikt- En nu kan ik de uitleg niet lezen, of zo? :+
Maar die mensen hebben toch afgezegd vóór hij in Nederland was? Ik zou hem dan niet alsnog hebben laten komen voor een niet-permanent tehuis waar ook nog eens een andere hond zit en je maar moet afwachten of dat goed gaat. Ik snap heus wel dat situaties soms anders lopen dan je plant en mijn eerste bericht staat misschien wel iets te gemeen, maar ik vind het nog steeds geen sjieke actie. Helemaal niet met het 'en anders gaat hij naar het asiel.'

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:07

Danibanani: tuurlijk mag je het lezen maar ik reageer er niet meer op want je hebt geen interesse om hem een tehuis te bieden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:15

Hier gaat het met onze spaanse dame vandaag super. Zo raar.
Ze komt meestal stijf van haar kussen. Omdat ze dan te lang heeft gelegen.
Maar vandaag dus niet. En dat terwijl het dus wel heel koud is

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:49

Fijn dat het zo goed gaat met haar vandaag!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:12

@ PP, Gis had dat in het begin ook, stijf met opstaan. Ik ben nog naar de DA geweest omdat ik aan HD dacht (BC bloed). Bij Gis had het als oorzaak dat hij een paar maand in het asiel heeft gezeten en dus weinig beweging heeft gehad, en bij mij meerdere keren per dag flink op pad ging. Eigenlijk heb ik hem dus gewoon overbelast in het begin (wat trouwens niet alleen MIJN schuld is, want HIJ wilde alsmaar door en door en door! ;) ), door veel te fietsen (nu fietsen we nog veel meer maar goed zijn conditie is ook aanzienlijk verbeterd!), hem te laten rennen en spelen had hij gewoon spierpijn etc, helemaal als hij dan na het uitlaten/ spelen even had geslapen.
Bij hem is het dus vanzelf bijgetrokken toen zijn conditie beter werd en hij bespiering opbouwde.

@ Cariena, herkenbaar. ons vorige hondje kende ook niks. Mijn ervaring is wel met zulke hondjes dat ze zó trouw (kunnen) worden, juist omdat jouw gezin het eerste is waaraan ze zich echt kunnen binden, en een gevoel van geborgenheid en veiligheid kunnen ontlenen. Gis weet al best veel, qua basisopvoeding, maar ik had 'm liever wat groener gehad hoor, groen = meestal ook traumaloos... bovendien heeft hij al met zoveel mensen te maken gehad inmiddels (waarbij dus ook het nodige wantrouwen ontstaan is), dat hij volgens mij geen idee heeft hoe het is om écht een 'baas' te hebben, zo ééntje die je je veilig doet voelen en leiding kan geven enzo. Het komt wel hoor, absoluut, maar je merkt het wel vind ik.
Wat ik wel opvallend vond bij hem is dat hij van begin af aan helemaal de mijne was, mij echt vertrouwde, en dat is nog steeds zo. Van mijn moeder en zusje neemt ie inmiddels ook wel bijna alles aan maar niet voor 100% zeg maar.

Ik ben het wel eens met DaniBanani dat het veel voorkomt dat honden goed in je buurt blijven als alles spannend is, maar wanneer ze wat zelfverzekerder worden toch wat 'boundaries gaan pushen', dat is idd wel iets om op verdacht te zijn. Maar goed ik heb zo het idee dat jij dat al wel weet, en ook op tijd kunt ondervangen.

@ Elskevree he bah wat een pech, en wat sneu voor zo'n hondje dan he. Het zijn ook altijd de beestjes die er de dupe van worden uiteindelijk. Ik hoop echt dat je snel een mooi plekkie voor 'm vindt, heb je hem ook al op het buitenlandsehondenforum gezet?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:16

Deze spaanse dame is al 13 jaar. Dus dat is wel de leeftijd dat ze stram en stijf worden natuurlijk

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:56

oooh whaha! Ik ging ervan uit dat je haar nog niet zo lang had en dat ze nog jong was! Nee dan is het een ander verhaal natuurlijk. Ik moet nog even oefenen op wie wie is en wie welke hond(en) heeft, vooral lastig omdat sommigen meerdere honden hebben haha!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:40

Ik heb er momenteel 3.
1 spaanse podenco dame van 13.
2 jacks 1 reu van 4 en 1 teef van nu 1 maanden.
Snap wel dat je van alles door elkaar haalt hoor merrieveulen doe ik ook.
Geeft niets.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:54

Machie schreef:
Ash_ schreef:
Klein of middelmaat
niet ouder als 2 jaar
Teefje

kleur en dergelijk maakt mij niet uit.

Ik ben meer benieuwd naar wat voor karakter ;)

sorry late reactie. Gewoon een lieve trouw hond. Waar je eventueel aan moet werken om vertrouwen te winnen. Heb zelf veel ervaring met honden en ook een opleiding gevolgd.
Eentje die wel samen kan met anderr dieren en liefst ook met kinderen.
Zoek eigelijk ook in de jongere leeftijden omdat die vaak makkelijker nog zijn met aanleren van nieuwr dingen zoals kinderen en andere dieren.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:58

Waarom een teef en geen reu? Heeft dat een reden?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:08

Teef eigelijk omdat ik dat eigenlijk mijn hele leven gewend ben. Weet eigelijk niet of het een voorkeur of gewoonte is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:13

Hahaha moet zeggen dat mjn voorkeur naar een reu gaat.
Nu hebben we een 10 maanden oude teef en de bevestigd maar weer dat ik toch liever een reu heb hahaha
Terwijl ik bij de paarden liever een merrie heb

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:15

Ash_ schreef:
Teef eigelijk omdat ik dat eigenlijk mijn hele leven gewend ben. Weet eigelijk niet of het een voorkeur of gewoonte is.

Ik vroeg het eigenlijk om het hondje wat Elskevree aankaarten
http://link.marktplaats.nl/649160716
Ik persoonlijk vindt het een geweldig hondje.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:18

Ow haha sorry. Ik heb van honden liever een teef en paard een ruin.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:26

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:43

Die 2de!!! Helaas is het voorlopig nog even kijken en oriënteren aangezien we met een huis bezig zijn en wil zeker zo'n hondje een stabiele omgeving wil geven!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:54

Lory is leuk he :) Is 1 van mijn favoriete honden op de site van die stichting. Heb een tijdje geleden op het punt gestaan om een hond van hen te adopteren en het contact wat ik met ze gehad heb is alleen maar positief. Had echt een hond van ze willen adopteren echter kwam er plotseling een hond van een kennis op mijn pad die dringend een huisje zocht. Maar sindsdien kijk ik nog bijna dagelijks op hun site. Goed dat je de tijd neemt Ash, op het moment dat jullie er echt klaar voor zijn komt er vast en zeker een leuke hond op jullie pad.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:34

-vloekt-
Dexter heeft sinds gisteravond weer een opgezette buik. Hij dronk ineens zijn hele waterbak leeg en heeft daarna geen water meer gehad maar toen was het al te laat. Ik hoopte dat het na een nachtje slapen over zou zijn, maar helaas niet. DA al gebeld, kan niks doen; twee keer apomorfine in één week is ook niet tof. Wel afspraak gemaakt voor verder onderzoek.

Dus nu zit ik hier met een hond die geen rust kan vinden en aan het piepen is, vreselijke dorst heeft en nauwelijks mag drinken. Bah.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:44

Ai dat is triest, ben benieuwd wat uit het onderzoek komt!
Wanneer heb je een afspraak?

Die buitenlandse hondjes zijn voor mij stilaan een verslaving aan het worden, ik bekijk elke dag de site maar ik mag er geen bij nu... mag niet, mag niet, mag niet!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:47

Morgenmiddag. Dan heeft dezelfde DA als vorige week dienst, dat leek ze 't handigst. Net toch maar wat water gegeven, maar hij heeft nog net zoveel dorst als ervoor. Zo zielig..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:50

Wat heeft hij dan DaniBanani? Want een dikke buik van het drinken en zomaar ineens zoveel drinken is niet goed. Maar wat kan het zijn? Enig idee?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:53

DaniBanani schreef:
-vloekt-
Dexter heeft sinds gisteravond weer een opgezette buik. Hij dronk ineens zijn hele waterbak leeg en heeft daarna geen water meer gehad maar toen was het al te laat. Ik hoopte dat het na een nachtje slapen over zou zijn, maar helaas niet. DA al gebeld, kan niks doen; twee keer apomorfine in één week is ook niet tof. Wel afspraak gemaakt voor verder onderzoek.

Dus nu zit ik hier met een hond die geen rust kan vinden en aan het piepen is, vreselijke dorst heeft en nauwelijks mag drinken. Bah.

Mag je zijn bekje ook niet spoelen?