Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:58

ik krijg een kruisje!! ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:26

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij.

Fox die brult alleen maar kan niet echt normaal babbelen, Mieke kan het wel maar doet het niet

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:36

hhahaha geweldig die blikken, heel herkenbaar, vorig jaar dat mn Brit van 18 zo ineens in de boom sprong keek ze ook zo, ik vergeet dan boos te worden en dat wist ze :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:32

Vanmidag komt een lieve vriendin met dr camera foto`s maken van mn mannetjes!, ze wil graag oefenenn!, nou kom maarr!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:51

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:08

prugelpiet schreef:
Vanmidag komt een lieve vriendin met dr camera foto`s maken van mn mannetjes!, ze wil graag oefenenn!, nou kom maarr!!

leuk, moet dat ook eens afspreken, krijg die van mij amper fatsoenlijk op de foto :')

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:52

Hallo allemaal even een vraagje... Mijn kat krabte zichzelf de laatste week helemaal open. Ik heb haar twee keer een anti vlooien middel gegeven van de kruidvat met een week ertussen. Blijkbaar heeft dit niet geholpen. Wat ze kreeg allemaal korstjes en sinds 1e kerstdag zelf een open plek op haar rug. Net naar de Dierenarts geweest met haar en die heeft een ander vlooienmiddel (advantage) en een flesje hydrocortiderm meegegeven voor de open plek. Ik heb haar net het vlooienmiddel gegeven en ze krabt zich werkelijk suf de plukjes haar hangen tussen haar nagels. Mijn eerste vraag is of dat wel normaal is direct na de behandeling. Mijn volgende vraag is of ik nu dan ook automatisch een 'plaag' in huis hebt en hoe ik dat zou merken. En wat moet ik nu allemaal doen. Poes kruipt stiekem wel eens in de kledingkast. Moet ik nu echt alles wassen? En als ik nu toch bezig ben meteen maar de derde vraag; denken jullie dat ze naar buiten mag in de regen of spoelt het middel weg. Op zich heb ik haar wel liever binnen nu maar mijn dochter van 1 is haar nu ontzettend aan het lastig vallen. Dat is zielig maar ook een beetje eng voor de kleine met de hydrocortiderm die ze op haar plekken heeft... Wel heel schattig trouwens kleine die maar met de neusspray achter de poes aan rent... ik heb haar immers vertelt dat de poes ziek was toen we naar de dierenarts gingen...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:54

Heb helaas geen tijd om mee te kletsen hier in het topic maar hoopte wel dat jullie misschien ideeën en of tips hadden voor me

[BB] Toilet training van katten

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:07

leuk om hier even te reageren met mijn vraag!
ik had 2 kittens mannetje en een vrouwtje (ze zijn nu 8 maanden ) 1 is er helaas niet meer en nu merk ik toch dat mijn kattenkind zich alleen voelt.
afgelopen kerst (stiekem week ervoor ) een kat van mijn vriend onder de kerstboom gekregen een kater van 1 jaar maar helaas gaat dit super slecht samen ze zijn alle2 vreselijk jaloers mijn kitten van 8 maanden zie ik niet meer omdat hij vreselijk jaloers is en elke keer als ik hem aanhaal weg rent voor die nieuwe kat die er die er niet tegen kan dat hij dan geen aandacht krijgt.

vanaf gister hebben ze al meerdere keren rollend door de kamer gegaan (vechtend) dus zit ik toch te twijfellen om hem weer terug te brengen naar zijn oude eigenaren die hem ook zelf toch wel graag terug willen hebben.

maar wat kan ik beter doen als ik hem wel terug breng ?
een kitten erbij nemen is dan een mannetje beter bij mijn huidige katertje of maakt het niet uit ?

sorry voor dit lange warrige verhaal

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:08

Ooh leuk een kattentopic :)
Ik heb sinds september een kat, ben echt helemaal gek met hem.
Mijn vriend en ik hebben hem uit het asiel vandaan. Het is onze eerste kat, dus we hebben gekozen voor een volwassen kat.
Bruce :D
Afbeelding

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:18

@ xamberr Eerst had ik 2 poezen, zussen ging goud tot ze 6 werden. Van de één de andere dag was het echt over en uit. Alleen maar vechten tot bloedens toe. Dieren therapeut erbij en alles. Kwam niet meer goed. En niet lang erna bleek er één ernstig ziek en moest ingeslapen (misschien hadden de meiden dit al voelen aankomen). Ik heb sindsdien maar één poes en die vind het prima alleen. Overdag speelt ze buiten en 's avonds zit ze lekker bij me op de bank. Geloof niet dat ze eenzaam is.
Ik ben geen ervaring met katten aan elkaar laten wennen maar ik denk dat het nu nog wat kort is om een besluit te nemen. Kun je ze nog even appart houden. Bijvoorbeeld om de beurt in een kamertje met de deur op een haakje. Dan kunnen ze wel snuffelen maar niet vechten. Jij kan dan de aandacht mooi verdelen. (Zo deden wij het ook toen onze poezen ruzie hadden, op aanraden van de therapuit. Als het snuffelen goed zou gaan zouden ze af en toe onder toezicht samen mogen (dat laaste is er bij ons niet van gekomen).

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:28

@ mootje1980
ik wil heel graag nog even wachten ik merk alleen dat mijn kitten die ik door en door ken er onder lijdt als ik hem optil begint hij te blazen terwijl we eerst alles samen deden, we gingen zelfs samen naar de wc.
de oud eigenaren hebben nu problemen met hun oude kat dus die hebben al aangegeven dat ze hem graag terug willen dus aan de ene kant wil ik het blijven proberen maar de andere kant door dat ze hem wel terug willen is de beslissing toch makkelijker.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:41

Deze foto wilde ik graag even met jullie delen; normaal heb ik nooit een camera bij de hand op dit soort momenten: <3

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:42

Ah wat schattig! En wat een aparte kleur heeft de achterste! <3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:01

mijn fotos deden het niet :(
nu andere manier proberen!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:08

Tante Pequena met kitten Betty Confetti

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:11

Betty Confetti :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:14

Geweldige naam; Betty Confetti!

@MamaMiesje; mooi is ze he? Yoko is een tortie tabby.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:20

Ik meld me :)

Ik heb een ragdoll mannetje, genaamd Dushi :D
Hij is van manier van doen echt een hond! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:21

:oo wat een mooie ogen!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:24

Dushi is moooooiiii <3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:44

WAUW wat een mooie ogen! prachtige kat <3

prugelpiet

Miepie77

Wat leuk al die foto's :)

@Rytir: ik heb dat nou ook altijd, zitten ze briljant, pak je je camera en zijn ze weg of doen ze het niet meer wat ik erop wilde hebben :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:54

mijne zelf zijn altijd wazig en kat kijkt altijd weg, camera duur lang voor ie vastelgt