Zow, manilief is onderweg met de eerste 2 kannen met osmosewater, bacterien en een thermostaatje. Dus ergens deze week kunnen we hopelijk ons aquarium gaan vullen met osmosewater en starten om de bak in te gaan draaien! Spannend hoor
Lieszje
Geplaatst: 27-11-12 18:32
Zondag heb ik even wat planten en nog wat dingen besteld via een site. Het is vandaag op de post gegaan dus zal het morgen of overmorgen wel binnenkrijgen Heb vandaag even twee zakken aquariumzand gehaald en kwam toen deze nog tegen:
Vond hem wel leuk voor de garnalen en kan mijn luchtpomp eraan doen
Nee die heb ik nog niet, op de site waren ze uitverkocht. Dus die komen misschien later nog, of ik wil wat mos op bijv. een steen ofso doen voor de garnalen
Joelle1996
Geplaatst: 27-11-12 20:23
Tat_jana schreef:
Ik denk dat rond laten zwemmen nu hij zich niet fijn voelt erger is dan 2 x moeten slaan ....
Geen vriend vader opa ook buurman die het aandurft ?
nouja hij heeft eer eentje die alle andere vissen kapot beet levent door de play gespoelt hij heeft het toen pas na een half jaar eerlijk verteld omdat ik hem maar steeds niet geloofde dat die vis gwn dood was gegaan
vuurneon
Geplaatst: 27-11-12 20:32
Ach wat sneu voor de vis zeg! Dat is zielig.... Volgende keer moet je pa wel even de vis een hele harde mep geven tegen de pleepot. Dan is de vis wel echt dood.
ja ik zal het doorgeven ik vond het vroeger als ukkie wel goed om ze levend door de play te spoelen dan kregen ze voor mijn gevoel 'vrijheid' door het kijken van de film nemo
Das inderdaad niet echt heel vriendelijk, ze leven misschien nog best een tijdje door.. Ik geef ze inderdaad ook gewoon een harde klap door ze in een netje te doen en tegen de muur te slaan, is de eerste keer misschien wel even moeilijk maar als je bedenkt dat het beter is voor de vis.
Tat_jana
Geplaatst: 27-11-12 21:10
Marley schreef:
goed excuus voor een grotere bak
Haha dat zei ik ook al maar daar ging hij niet mee accoord haha.. We zitten midden in verbouwing en verhuizing dus misschien ook niet heel handig haha
Hoe zouden jullie dat doen met een goudvis? Want die vind ik zo groot Neon tetra vind ik geen probleem om hene te helpen, maar een vis van 30 cm is een ander verhaal
zijn hoofd eraf hakken ? zoals _San87_ miss dat dat het beste is bij goudvissen ???
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 27-11-12 21:22
vuurneon schreef:
Hoe zouden jullie dat doen met een goudvis? Want die vind ik zo groot Neon tetra vind ik geen probleem om hene te helpen, maar een vis van 30 cm is een ander verhaal
Die zou ik eerst verdoven met kruidnagelolie en daarna de kop afhakken.
Heb ik wel veel kruidnagel olie nodig of niet? Gelukkig komt het zelden voor, vorig jaar een vis met costia gehad. Die heb ik apart gezet in ons bad zodat ie rustig kon sterven (in de vijver kwam hij telkens in de knoei met de stroming). Maar ik durfde echt niet de monsterlijke vis om zeep te helpen op dat moment.
DutchRiders
Geplaatst: 27-11-12 21:28
De meest humane manier om een vis aan zijn einde te helpen, is in de vriezer stoppen. In een zak of emmer.
Ik geef de vissen zelf altijd een klein tikje met de wijsvinger tussen de ogen, hierdoor zijn ze buiten bewustzijn.
Alle functies van de vis schakelen langzamerhand uit en de vis heeft er niks meer van door.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 27-11-12 21:29
@ Vuurneon: Volgens mij valt het wel mee. Kogelvissen worden ook verdoofd met kruidnagelolie voor de tanden geknipt worden en de dosering is ongeveer 1 druppel op een kopje water .
Hier een gaaf filmpje over het knippen van de tanden van een kogelvis .
vuurneon
Geplaatst: 27-11-12 21:35
_San87_ schreef:
@ Vuurneon: Volgens mij valt het wel mee. Kogelvissen worden ook verdoofd met kruidnagelolie voor de tanden geknipt worden en de dosering is ongeveer 1 druppel op een kopje water .
Ah oké! weet ik dat voor de volgende keer. Dank je!